MODELE RECOMANDATE la Z10XE si Z12XE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm se face intrefier de 0,9mm!
2. Bosch FLR8LDCU+ 0.9-1.1mm , nu se umbla la intrefier
3. Champion RC10DMC 0.7mm , se face intrefier de 0,9mm
4.In cazul in care se gasesc depozite excesive, sunt "ude", se fac drumuri scurte sau porniri dese la rece se recomanda modelul FGR8KQE0.
Pozitia 1 e egala cu 2 ca fiabilitate, problema e ca la NGK trebuie reglaj, la Bosch nu ai ce umbla.
MODELE RECOMANDATE la Z10XEP si Z12XEP :
1.Bosch FQR8LEU2 0,85-0,95mm, au un electrod, din pacate sunt bujii rare pe rafturile importatorilor si scumpe, merg foarte bine Bosch FLR8LDCU+
2.NGK ZFR5F-11 0,8 mm , tot un electrod au
Din fabrica se pare ca sunt montate KM-194-E pe seria XE.
Au 2 electrozi pe care ii lasati asa !, nu va apucati de reglat decit la cele NGK (se face intrefier de 0,9mm) si Champion, manifestarea e ca la ralanti cu intrefier mic ai intreruperi. Alte date, diam 14mm/cap hex 16mm/h 19mm/cu rezistenta/calde. Nu pune-ti dupa parerea lui nea Gica tot felul de minuni care le are pe stoc si vrea sa scape de ele...se pune numai ce spune producatorul, nu se fac experimente si nu va luati dupa pareri savante.
INTERVAL DE INLOCUIRE :
Am observat ca nemtii in service le schimba la 40.000-50.000km desi in unele locuri am gasit scris ca la 60.000. De ce tin atit de mult ? Dupa ei fiind cu 2 electrozi, intermitent gap, ar tine atit.
Personal, functie de regimul de drumuri scurte/lungi, starea motorului recomand inlocuirea la 20.000-40.000. Daca mergem cu ele pina la defectare sau le schimbam cind ne aducem aminte ca exista si asa consumabil riscam sa le scoatem f. greu, sa decalibram filetul datorita depunerilor din capat. Exista si posibilitatea ca ele sa "crape" si bucati de ceramica sa cada in camera de ardere, deci adio camasi/segmenti.
Nu pierde timpul cu demontare, curatare ca o sa mearga mai bine pe urma, se inlocuiesc si gata.
DEMONTARE :
Capacul (ala pe care scrie ecotec) se scoate prin apasare pe capat stinga si glisare spre dreapta. Aveti de scos mufa din dreapta de la inductie, atentie la siguranta care se apasa nu trageti aiurea mai ales de fire.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Aveti pe urma 2 suruburi cap stea/torx nr.30 cred. Cu ajutorul a 2 surubelnite (mai bine ceva plastic sau lemn ca nu lasa urme) se face alternativ pirghie in dreptul gaurilor de surub si se extrage ansamblul bobinelor de inductie.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
De asemenea se curata preferabil cu aer comprimat locasurile bujiilor ca sa nu cada corpuri straine in cilindri cind le scoti.
Cheia de bujii este una mica (16) si daca nu intra complet bujia in cheie pune-ti mina pe bormasina si burghiu de 8-10 si mariti gaura din fund la ea.
Personal am gasit puse de neamt NGK BKR5EK (mai calde) desi eu stiam de BKR6EK . Am cumparat Champion ca ma grabeam si deocamdata sunt multumit. Recomand sa nu aruncati bujiile vechi care merg ca nu se stie niciodata ce cumparati.
Se curata pe cit se poate filetul sa nu avem mizerie ramasa de la extragerea celor vechi.
MONTARE :
Este indicat a se curati foarte bine inductia inainte de montare, cirpa-apa-detergent si ucata bine.
Nu se unge filetul cu vaselina si alte prostii, se monteaza uscat.
Se infileteaza cu grija sa nu stricam filetul, trebuie sa mearga usor, la mina. Ca sa nu gresiti pasul se foloseste o bucata de furtun in care infingem bujia si asa facem un "prelungitor".
Cam asa arata bujii de 43.000km. Mie cel putin imi este limpede ca trebuiau inlocuite.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca aveti nevoie de informatii despre cum merge motorul atunci sa stiti ca se poate citi pe bujii :
http://www.spark-plugs.co.u...cal/diagnosis.htm
Este prea simplu ca sa nu le schimbati singuri ca daca va duceti la service bujiile au pret dublu (real sunt 16-20lei/buc), mai incep ca trebuie si aia si cealalta de inlocuit, plus manopera.... daca la ei intra o masina atunci trebuie stors de la client 200lei minim. Altii nu isi asuma riscul demontarii, si o fac pe raspunderea beneficiarului.
Acest post il voi completa/rectifica in timp.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 19 Apr, 2010 2:15 pm, modificat de 10 ori în total