- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Este mult prea simplu de facut si de aceea tin sa va arat, plus ca ele au tendinta sa pice cind nu te astepti. Trebuie socotite consumabil si schimbate ca atare nu cind ne lasa.
MODELE RECOMANDATE la Z10XE si Z12XE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm se face intrefier de 0,9mm!
2. Bosch FLR8LDCU+ 0.9-1.1mm , nu se umbla la intrefier
3. Champion RC10DMC 0.7mm , se face intrefier de 0,9mm
4.In cazul in care se gasesc depozite excesive, sunt "ude", se fac drumuri scurte sau porniri dese la rece se recomanda modelul FGR8KQE0.
Pozitia 1 e egala cu 2 ca fiabilitate, problema e ca la NGK trebuie reglaj, la Bosch nu ai ce umbla.
MODELE RECOMANDATE la Z10XEP si Z12XEP :
1.Bosch FQR8LEU2 0,85-0,95mm, au un electrod, din pacate sunt bujii rare pe rafturile importatorilor si scumpe, merg foarte bine Bosch FLR8LDCU+
2.NGK ZFR5F-11 0,8 mm , tot un electrod au
Din fabrica se pare ca sunt montate KM-194-E pe seria XE.
Au 2 electrozi pe care ii lasati asa !, nu va apucati de reglat decit la cele NGK (se face intrefier de 0,9mm) si Champion, manifestarea e ca la ralanti cu intrefier mic ai intreruperi. Alte date, diam 14mm/cap hex 16mm/h 19mm/cu rezistenta/calde. Nu pune-ti dupa parerea lui nea Gica tot felul de minuni care le are pe stoc si vrea sa scape de ele...se pune numai ce spune producatorul, nu se fac experimente si nu va luati dupa pareri savante.
INTERVAL DE INLOCUIRE :
Am observat ca nemtii in service le schimba la 40.000-50.000km desi in unele locuri am gasit scris ca la 60.000. De ce tin atit de mult ? Dupa ei fiind cu 2 electrozi, intermitent gap, ar tine atit.
Personal, functie de regimul de drumuri scurte/lungi, starea motorului recomand inlocuirea la 20.000-40.000. Daca mergem cu ele pina la defectare sau le schimbam cind ne aducem aminte ca exista si asa consumabil riscam sa le scoatem f. greu, sa decalibram filetul datorita depunerilor din capat. Exista si posibilitatea ca ele sa "crape" si bucati de ceramica sa cada in camera de ardere, deci adio camasi/segmenti.
Nu pierde timpul cu demontare, curatare ca o sa mearga mai bine pe urma, se inlocuiesc si gata.
DEMONTARE :
Capacul (ala pe care scrie ecotec) se scoate prin apasare pe capat stinga si glisare spre dreapta. Aveti de scos mufa din dreapta de la inductie, atentie la siguranta care se apasa nu trageti aiurea mai ales de fire.
Aveti pe urma 2 suruburi cap stea/torx nr.30 cred. Cu ajutorul a 2 surubelnite (mai bine ceva plastic sau lemn ca nu lasa urme) se face alternativ pirghie in dreptul gaurilor de surub si se extrage ansamblul bobinelor de inductie.
De asemenea se curata preferabil cu aer comprimat locasurile bujiilor ca sa nu cada corpuri straine in cilindri cind le scoti.
Cheia de bujii este una mica (16) si daca nu intra complet bujia in cheie pune-ti mina pe bormasina si burghiu de 8-10 si mariti gaura din fund la ea.
Personal am gasit puse de neamt NGK BKR5EK (mai calde) desi eu stiam de BKR6EK . Am cumparat Champion ca ma grabeam si deocamdata sunt multumit. Recomand sa nu aruncati bujiile vechi care merg ca nu se stie niciodata ce cumparati.
Se curata pe cit se poate filetul sa nu avem mizerie ramasa de la extragerea celor vechi.
MONTARE :
Este indicat a se curati foarte bine inductia inainte de montare, cirpa-apa-detergent si ucata bine.
Nu se unge filetul cu vaselina si alte prostii, se monteaza uscat.
Se infileteaza cu grija sa nu stricam filetul, trebuie sa mearga usor, la mina. Ca sa nu gresiti pasul se foloseste o bucata de furtun in care infingem bujia si asa facem un "prelungitor".
Cam asa arata bujii de 43.000km. Mie cel putin imi este limpede ca trebuiau inlocuite.
Daca aveti nevoie de informatii despre cum merge motorul atunci sa stiti ca se poate citi pe bujii :
http://www.spark-plugs.co.u...cal/diagnosis.htm
Este prea simplu ca sa nu le schimbati singuri ca daca va duceti la service bujiile au pret dublu (real sunt 16-20lei/buc), mai incep ca trebuie si aia si cealalta de inlocuit, plus manopera.... daca la ei intra o masina atunci trebuie stors de la client 200lei minim. Altii nu isi asuma riscul demontarii, si o fac pe raspunderea beneficiarului.
Acest post il voi completa/rectifica in timp.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 19 Apr, 2010 2:15 pm, modificat de 10 ori în total
MODELE RECOMANDATE la Z10XE si Z12XE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm se face intrefier de 0,9mm!
2. Bosch FLR8LDCU+ 0.9-1.1mm , nu se umbla la intrefier
3. Champion RC10DMC 0.7mm , se face intrefier de 0,9mm
4.In cazul in care se gasesc depozite excesive, sunt "ude", se fac drumuri scurte sau porniri dese la rece se recomanda modelul FGR8KQE0.
Pozitia 1 e egala cu 2 ca fiabilitate, problema e ca la NGK trebuie reglaj, la Bosch nu ai ce umbla.
MODELE RECOMANDATE la Z10XEP si Z12XEP :
1.Bosch FQR8LEU2 0,85-0,95mm, au un electrod, din pacate sunt bujii rare pe rafturile importatorilor si scumpe, merg foarte bine Bosch FLR8LDCU+
2.NGK ZFR5F-11 0,8 mm , tot un electrod au
Din fabrica se pare ca sunt montate KM-194-E pe seria XE.
Au 2 electrozi pe care ii lasati asa !, nu va apucati de reglat decit la cele NGK (se face intrefier de 0,9mm) si Champion, manifestarea e ca la ralanti cu intrefier mic ai intreruperi. Alte date, diam 14mm/cap hex 16mm/h 19mm/cu rezistenta/calde. Nu pune-ti dupa parerea lui nea Gica tot felul de minuni care le are pe stoc si vrea sa scape de ele...se pune numai ce spune producatorul, nu se fac experimente si nu va luati dupa pareri savante.
INTERVAL DE INLOCUIRE :
Am observat ca nemtii in service le schimba la 40.000-50.000km desi in unele locuri am gasit scris ca la 60.000. De ce tin atit de mult ? Dupa ei fiind cu 2 electrozi, intermitent gap, ar tine atit.
Personal, functie de regimul de drumuri scurte/lungi, starea motorului recomand inlocuirea la 20.000-40.000. Daca mergem cu ele pina la defectare sau le schimbam cind ne aducem aminte ca exista si asa consumabil riscam sa le scoatem f. greu, sa decalibram filetul datorita depunerilor din capat. Exista si posibilitatea ca ele sa "crape" si bucati de ceramica sa cada in camera de ardere, deci adio camasi/segmenti.
Nu pierde timpul cu demontare, curatare ca o sa mearga mai bine pe urma, se inlocuiesc si gata.
DEMONTARE :
Capacul (ala pe care scrie ecotec) se scoate prin apasare pe capat stinga si glisare spre dreapta. Aveti de scos mufa din dreapta de la inductie, atentie la siguranta care se apasa nu trageti aiurea mai ales de fire.
Aveti pe urma 2 suruburi cap stea/torx nr.30 cred. Cu ajutorul a 2 surubelnite (mai bine ceva plastic sau lemn ca nu lasa urme) se face alternativ pirghie in dreptul gaurilor de surub si se extrage ansamblul bobinelor de inductie.
De asemenea se curata preferabil cu aer comprimat locasurile bujiilor ca sa nu cada corpuri straine in cilindri cind le scoti.
Cheia de bujii este una mica (16) si daca nu intra complet bujia in cheie pune-ti mina pe bormasina si burghiu de 8-10 si mariti gaura din fund la ea.
Personal am gasit puse de neamt NGK BKR5EK (mai calde) desi eu stiam de BKR6EK . Am cumparat Champion ca ma grabeam si deocamdata sunt multumit. Recomand sa nu aruncati bujiile vechi care merg ca nu se stie niciodata ce cumparati.
Se curata pe cit se poate filetul sa nu avem mizerie ramasa de la extragerea celor vechi.
MONTARE :
Este indicat a se curati foarte bine inductia inainte de montare, cirpa-apa-detergent si ucata bine.
Nu se unge filetul cu vaselina si alte prostii, se monteaza uscat.
Se infileteaza cu grija sa nu stricam filetul, trebuie sa mearga usor, la mina. Ca sa nu gresiti pasul se foloseste o bucata de furtun in care infingem bujia si asa facem un "prelungitor".
Cam asa arata bujii de 43.000km. Mie cel putin imi este limpede ca trebuiau inlocuite.
Daca aveti nevoie de informatii despre cum merge motorul atunci sa stiti ca se poate citi pe bujii :
http://www.spark-plugs.co.u...cal/diagnosis.htm
Este prea simplu ca sa nu le schimbati singuri ca daca va duceti la service bujiile au pret dublu (real sunt 16-20lei/buc), mai incep ca trebuie si aia si cealalta de inlocuit, plus manopera.... daca la ei intra o masina atunci trebuie stors de la client 200lei minim. Altii nu isi asuma riscul demontarii, si o fac pe raspunderea beneficiarului.
Acest post il voi completa/rectifica in timp.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 19 Apr, 2010 2:15 pm, modificat de 10 ori în total
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Postul e intr-adevar extraordinar si schimbarea bujiilor este super simpla. Trebuie sa va spun ca eu am gasit FGR 8 KQE0 de la Bosch si din cartea tehnica rezulta ca nu au mai fost schimbate pana acum. Am pus NGK BKR6EK 0.8mm(18 lei bucata) si se simte diferenta. Drept sa va spun nu am constatat sa fie extra uzate cele de la Bosch insa filetul era cam ud. Banuiesc ceva ulei...Eu le-am pus la loc uscate dupa ce am aspirat bine lacasul. Era foarte mult nisip sub bobina de inductie. Identic e si la motorul de 1,2l se poate folosi acelasi post a lui Dan sigura dif este ca sunt necesare 4 bujii...
Spor la treaba si Dane, mii de multumiri.
Spor la treaba si Dane, mii de multumiri.
racorazvi
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
racorazvi
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2007
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
- iongabriel
- *
- 26 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Agila 2001
iongabriel
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
am agiluta din decembrie..si zic ..hai sa schimb bujiile...credeam ca-s de vina pt usoare intreruperi la ralanti si ...hai sa iau bujii noi..ngk....nuami ca fraierul de mine n-am cerut clar ngk6ek...ci doar ngk....bine,mi-au cerut talon ...an fabric...tip motor..etc..si am luat ngk5ek...le-am pus si merge mai prost,in sensul ca intreruperile sint mult mai nasoale...le-am pus pe cele vechi ,care vreau sa spun ca arata impecabil..maro dechis....dar tot am o intrerupere f mica din cand in cand....aaa,am curatat si throttle body....pot face ceva cu bujiile alea...daca nu ..le vrea cineva..la pret de-o bere?
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Si eu am pus de curand ngk5ek si merge excelent masina cu ele, motorul merge mai rotund si are un sunet mai estompat, fasait, iar acceleratia este mai liniara. Ce e drept e ca am avut aventuri cand le-am pus in sensul ca prima data cand am pornit motorul mi-a facut missfire pe unul din cilindri, iar ecu mi-a taiat injectia pe cilindrul respectiv. Abia dupa un reset de ecu si remontarea bobinelor de inductie a plecat motorul normal si am ramas cu un cod de eroare care s-a resetat in cele din urma.
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iongabriel
- *
- 26 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Agila 2001
iongabriel
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- iongabriel
- *
- 26 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Agila 2001
iongabriel
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- raducu ion
- **
- 417 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Meriva 2004 Z16 xe
- Arges
raducu ion
- Mesaje scrise: 417
- Locatie: Arges
- Masina: Meriva 2004 Z16 xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
Le-am schimbat la 81000. erau cele originale. erau bosch una era mai buna iar celelate trei erau nasolae. a iesit ff greu l a mine bobina de inductie. asta e n-a fost desfacuta niciodata. masina mergea bine, dar acum parca e altceva. am sa curat su throttle body-ul si am sa vad cum se comporta dupa.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
zpp
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- danut4u2003
- *
- 13 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Corsa 2002
- galati
danut4u2003
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: galati
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
sal la baieti am si eu o problema la corsa mea z10xe din 2001 in urma cu 6 luni aveam niste probleme cu masina (relantiu oscilant , pierderi de putere, consum exagerat 12l / 100 km) si am fost cu ea la un service. Acolo ei au curatat throtle body, dar masina facea la fel, dupa care un mecanic a zis ca masina are alte bujii decat ar fi normal.
Problema este ca masina avea pe ea bujii cu doi electrozi si ei mi-au pus pe masina buzii BERU ULTRA Z 74 DE 1mm dar care au un singur electrod in varf.
Daca este cineva care se pricepe mai bine il rog mult sa imi dea si mie un sfat. Uimirea mea este ca masina nu mai are problemele cu relantiul oscilant insa am un consum totusi destul de ridicat vreo 9,5 l/100km urban.
Problema este ca masina avea pe ea bujii cu doi electrozi si ei mi-au pus pe masina buzii BERU ULTRA Z 74 DE 1mm dar care au un singur electrod in varf.
Daca este cineva care se pricepe mai bine il rog mult sa imi dea si mie un sfat. Uimirea mea este ca masina nu mai are problemele cu relantiul oscilant insa am un consum totusi destul de ridicat vreo 9,5 l/100km urban.