- NCristian822
- OP
- 4 mesaje
- din 04 Nov 2017
- Astra 2012 A14NET
- Dolj
NCristian822
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua
De curand(luna Noiembrie) am achizitionat un Opel Astra J GTC 1,4 Turbo 103kw (A14NET)
Masina cand a fost achizitionata, nu a avut nicio problema, in luna Februarie in schimb a inceput sa aiba un sunet metalic in sarcina si dupa ce statea nepornita peste 5-6ore pornea foarte greu, dupa o vizita la 4 service-uri diferite, toate au ajuns la concluzia ca este din cauza Variatoarelor Ax Came (1x admisie, 1evacuare).
M-am conformat si am schimbat:
- cele 2 variatoare
- kit-ul distributie
- ulei + filtre + antigel
- garnitura frontala distributie+garnitura pompa apa+garnitura baie+simering vibrochen
Dupa cei ~3000lei cheltuiti, masina nu mai are acel sunet metalic (desi mai apare cateodata pentru perioade scurte), dar in continuare dupa ce ramane pe loc si nu este pornita, fiecare pornire este foarte grea si merge intrerupt pentru 10secunde, dupa care totul revine la normal ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Inca un mecanic imi recomanda acum sa schimb bujiile, ca "s-ar putea" sa fie din ele.
A mai patit cineva asa ceva sau are idee despre ce as putea face ?
Cod(uri) eroare:
Masina nu are niciun cod de eroare desi am fost pana acum la 5 diagnoze.
----
Model: Astra
An fabricatie: 2012
Cod motor: A14NET
De curand(luna Noiembrie) am achizitionat un Opel Astra J GTC 1,4 Turbo 103kw (A14NET)
Masina cand a fost achizitionata, nu a avut nicio problema, in luna Februarie in schimb a inceput sa aiba un sunet metalic in sarcina si dupa ce statea nepornita peste 5-6ore pornea foarte greu, dupa o vizita la 4 service-uri diferite, toate au ajuns la concluzia ca este din cauza Variatoarelor Ax Came (1x admisie, 1evacuare).
M-am conformat si am schimbat:
- cele 2 variatoare
- kit-ul distributie
- ulei + filtre + antigel
- garnitura frontala distributie+garnitura pompa apa+garnitura baie+simering vibrochen
Dupa cei ~3000lei cheltuiti, masina nu mai are acel sunet metalic (desi mai apare cateodata pentru perioade scurte), dar in continuare dupa ce ramane pe loc si nu este pornita, fiecare pornire este foarte grea si merge intrerupt pentru 10secunde, dupa care totul revine la normal ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Inca un mecanic imi recomanda acum sa schimb bujiile, ca "s-ar putea" sa fie din ele.
A mai patit cineva asa ceva sau are idee despre ce as putea face ?
Cod(uri) eroare:
Masina nu are niciun cod de eroare desi am fost pana acum la 5 diagnoze.
----
Model: Astra
An fabricatie: 2012
Cod motor: A14NET
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Daca nu ai rezolvat problema la cele 4 service-uri si nu au fos detectate erori la cele 5 diagnoze, e greu sa gasesti rezolvarea pe forum..........
La ce service-uri ai fost?
Probabil trebuie sa mergi la unul mai serios, cu mecanici mai pregatiti profesional pentru aceasta motorizare.
La inlocuirea kitului de distributie au fost observate probelme?
lantul de distributie vechi era mai lung decat cel nou?
Intinzatorul vechi era uzat?
Ce kit de distributie ai cumparat?
Sa nu cumva sa nu fi pus original, ca te risti maxim......
Bataia metalica poate fi de la kitul de distributie.
Ce ulei folosesti?
Pune ulei bun, 0w40, nu GM Dexos2 si schimba-l la timp. Cu cat mai repede, cu atat mai bine...
Bujiile se pot verifica destul de usor, dar daca au mai multe zeci de mii de km merita sa le schimbi.
In ceea ce priveste pornirea greoaie la rece si mersul neregulat pentru 10 sec., pe langa bujii, poti avea probleme la: bobina de iductie, circuit electric pompa de benzina, senzorul de temperatura al lichidului de racire, debitmetrul de aer sau sistemul PCV.....
Despre sistemul PCV:
https://www.cruzetalk.com/fo...ifold-issues.html
https://www.cruzetalk.com/fo...em-explained.html
http://xtremerevolution.net...uvluj-pcv-issues/
La ce service-uri ai fost?
Probabil trebuie sa mergi la unul mai serios, cu mecanici mai pregatiti profesional pentru aceasta motorizare.
La inlocuirea kitului de distributie au fost observate probelme?
lantul de distributie vechi era mai lung decat cel nou?
Intinzatorul vechi era uzat?
Ce kit de distributie ai cumparat?
Sa nu cumva sa nu fi pus original, ca te risti maxim......
Bataia metalica poate fi de la kitul de distributie.
Ce ulei folosesti?
Pune ulei bun, 0w40, nu GM Dexos2 si schimba-l la timp. Cu cat mai repede, cu atat mai bine...
Bujiile se pot verifica destul de usor, dar daca au mai multe zeci de mii de km merita sa le schimbi.
In ceea ce priveste pornirea greoaie la rece si mersul neregulat pentru 10 sec., pe langa bujii, poti avea probleme la: bobina de iductie, circuit electric pompa de benzina, senzorul de temperatura al lichidului de racire, debitmetrul de aer sau sistemul PCV.....
Despre sistemul PCV:
https://www.cruzetalk.com/fo...ifold-issues.html
https://www.cruzetalk.com/fo...em-explained.html
http://xtremerevolution.net...uvluj-pcv-issues/
- NCristian822
- OP
- 4 mesaje
- din 04 Nov 2017
- Astra 2012 A14NET
- Dolj
NCristian822
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2017
- Mesaj Privat
In primul rand multumesc pentru raspuns.
Service-urile la care am fost sunt: PlusAuto, Sprinter, la unul din mecanicii Rucom si inca cineva care tot asa mi s-a recomandat cu incredere.
Kit-ul de distributie a fost inlocuit din cauza faptului ca cele doua variatoare erau puse pe el si reutilizarea lui ar fi putut presupune o slabire si avand in vedere ca masina arata in bord 88000km in curand era necesara schimbarea lui. (cuvintele lor, nu ale mele, eu nu ma pricep)
Distributia a fost schimbata nu cu una originala, dar cu una marca foarte buna(asa mi s-a spus la piese auto) dar m-au asigurat ca la dimensiune este identica(piesele nu au fost cumparate de la ei din service).
Ca ulei am folosit la fel ce mi-au recomandat ei si anume Motul 5W30.
Chestia cu sunetul metalic este ca exista posibilitatea ca eu sa fiu foarte ingrijorat de cand cu variatoarele si sa fiu foarte foarte atent. (sunetul acum apare foarte rar si nu seamana deloc cu cel de inainte cand s-a spus ca erau variatoarele stricate).
Am filmat azi dimineata comportamentul ei la pornire dupa ce statuse toata noapte, o sa incarc video-ul pe youtube si o sa il atasez aici, poate este mai clar asta.
LE: https://youtube.com/watch?v=ZV78sS4FSEM
Service-urile la care am fost sunt: PlusAuto, Sprinter, la unul din mecanicii Rucom si inca cineva care tot asa mi s-a recomandat cu incredere.
Kit-ul de distributie a fost inlocuit din cauza faptului ca cele doua variatoare erau puse pe el si reutilizarea lui ar fi putut presupune o slabire si avand in vedere ca masina arata in bord 88000km in curand era necesara schimbarea lui. (cuvintele lor, nu ale mele, eu nu ma pricep)
Distributia a fost schimbata nu cu una originala, dar cu una marca foarte buna(asa mi s-a spus la piese auto) dar m-au asigurat ca la dimensiune este identica(piesele nu au fost cumparate de la ei din service).
Ca ulei am folosit la fel ce mi-au recomandat ei si anume Motul 5W30.
Chestia cu sunetul metalic este ca exista posibilitatea ca eu sa fiu foarte ingrijorat de cand cu variatoarele si sa fiu foarte foarte atent. (sunetul acum apare foarte rar si nu seamana deloc cu cel de inainte cand s-a spus ca erau variatoarele stricate).
Am filmat azi dimineata comportamentul ei la pornire dupa ce statuse toata noapte, o sa incarc video-ul pe youtube si o sa il atasez aici, poate este mai clar asta.
LE: https://youtube.com/watch?v=ZV78sS4FSEM
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- NCristian822
- OP
- 4 mesaje
- din 04 Nov 2017
- Astra 2012 A14NET
- Dolj
NCristian822
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2017
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- NCristian822
- OP
- 4 mesaje
- din 04 Nov 2017
- Astra 2012 A14NET
- Dolj
NCristian822
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2012 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2017
- Mesaj Privat
Variatoarele nu cred ca aveau deaface cu temperatura, pentru ca in acea perioada temperaturile au fost ridicate. (20grade cand plecam la serviciu si 30 cand plecam de la serviciu)
Supapele de reglare nu cred ca au fost schimbate, am schimbat doar ce mi s-a spus din service sincer sa fiu.
Altcineva mi-a recomandat sa schimb cureaua de accesorii cu rolele si/sau intinzator ca ar mai putea fi si de acolo acel sunet,(desi ea a fost schimbata acum 3000km)doar ca la service au zis ca au dat jos cureaua, au verificat fiecare rola si totul mergea cum trebuie.
Dupa mai multe cautari, am gasit o asemanare si anume ca pornirea aceasta ar putea fi din cauza debitmetrului, este posibil ? Cum as putea verifica din moment ce masina nu are erori ?
Supapele de reglare nu cred ca au fost schimbate, am schimbat doar ce mi s-a spus din service sincer sa fiu.
Altcineva mi-a recomandat sa schimb cureaua de accesorii cu rolele si/sau intinzator ca ar mai putea fi si de acolo acel sunet,(desi ea a fost schimbata acum 3000km)doar ca la service au zis ca au dat jos cureaua, au verificat fiecare rola si totul mergea cum trebuie.
Dupa mai multe cautari, am gasit o asemanare si anume ca pornirea aceasta ar putea fi din cauza debitmetrului, este posibil ? Cum as putea verifica din moment ce masina nu are erori ?
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
NCristian822 a scris:Variatoarele nu cred ca aveau deaface cu temperatura, pentru ca in acea perioada temperaturile au fost ridicate. (20grade cand plecam la serviciu si 30 cand plecam de la serviciu)
Supapele de reglare nu cred ca au fost schimbate, am schimbat doar ce mi s-a spus din service sincer sa fiu.
Altcineva mi-a recomandat sa schimb cureaua de accesorii cu rolele si/sau intinzator ca ar mai putea fi si de acolo acel sunet,(desi ea a fost schimbata acum 3000km)doar ca la service au zis ca au dat jos cureaua, au verificat fiecare rola si totul mergea cum trebuie.
Dupa mai multe cautari, am gasit o asemanare si anume ca pornirea aceasta ar putea fi din cauza debitmetrului, este posibil ? Cum as putea verifica din moment ce masina nu are erori ?
Supapele de reglare nu cred ca au fost schimbate, am schimbat doar ce mi s-a spus din service sincer sa fiu.
Altcineva mi-a recomandat sa schimb cureaua de accesorii cu rolele si/sau intinzator ca ar mai putea fi si de acolo acel sunet,(desi ea a fost schimbata acum 3000km)doar ca la service au zis ca au dat jos cureaua, au verificat fiecare rola si totul mergea cum trebuie.
Dupa mai multe cautari, am gasit o asemanare si anume ca pornirea aceasta ar putea fi din cauza debitmetrului, este posibil ? Cum as putea verifica din moment ce masina nu are erori ?
Poti sa incepi cu schimbarea senzorului de temperatura a lichidului de racire.
E cel mai ieftin si poate fi cauza pornirii greoaie si a mersului neregulat imediat dupa pornire.
Il minte pe domnul ECU ca temperatura lichidului de racire este mai mare (motor cald), iar acesta injecteaza o cantitate mai mica de benzina......insuficienta pentru motorul rece.
Dupa, daca mai este cazul, mergi mai departe cu investigatiile.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
_bogdanr_
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
Alex0203
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Ceva asemanator patesc si eu. Dupa ce sta nepornita cateva ore bune, porneste greu. Primele 10 secunde tremura si merge prost motorul, apoi functioneaza normal.
Eu am si GPL pe masina. Am incercat de mai multe ori sa pornesc direct pe GPL si functiona normal si imediat comutam pe benzina si mergea prost primele 10-15 secunde.
Am si eu acel sunet metalic.
A rezolvat cineva problema?
Eu am si GPL pe masina. Am incercat de mai multe ori sa pornesc direct pe GPL si functiona normal si imediat comutam pe benzina si mergea prost primele 10-15 secunde.
Am si eu acel sunet metalic.
A rezolvat cineva problema?
Alex0203
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Alex0203
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
Cred ca am descoperit cauza.
Eu am schimbat bujii, bobina, debitmetru.
Debitmetrul era defect, dar nu s-a rezolvat problema.
Atat timp cat la pornirea pe gaz direct merge bine iar la benzina face figuri, nu cred ca e clapeta.
Cat depre schimbarea debitmetrului, in mod normat trebuie vazut exact daca are probleme.
Debitul normal la relanti este de 1.8 -1.9 grame/ secunda, cu motorul incalzit la 90 de grade iar debitul de aer trebuie sa fie proportional cu turatia.
(La 1000 rpm indica 2 g/s, la 2000 trebuie sa indice 4 g/s). In mod normal, daca indica asemenea valori, ar trebui sa fie bun.
La mine indica 2.3 g/s la relanti si nu pastra proportionalitatea cu turatia si mai aveam si LTFT -18%.
Facand aceste lucruri, fara sa rezolv am presupus ca trage aer in instalatie de benzina. Am aerisit si am pornit fara presiune in momentul actionarii contactului. Nu acestea sunt cauzele.
In cele din urma, am banuit injectoarele de benzina, pentru ca atunci cand merg o perioada mai lunga pe benzina, timp de cateva zile dupa imi porneste bine.
Asta e concluzia mea, probleme la injectoarele de benzina.
Eu am schimbat bujii, bobina, debitmetru.
Debitmetrul era defect, dar nu s-a rezolvat problema.
Atat timp cat la pornirea pe gaz direct merge bine iar la benzina face figuri, nu cred ca e clapeta.
Cat depre schimbarea debitmetrului, in mod normat trebuie vazut exact daca are probleme.
Debitul normal la relanti este de 1.8 -1.9 grame/ secunda, cu motorul incalzit la 90 de grade iar debitul de aer trebuie sa fie proportional cu turatia.
(La 1000 rpm indica 2 g/s, la 2000 trebuie sa indice 4 g/s). In mod normal, daca indica asemenea valori, ar trebui sa fie bun.
La mine indica 2.3 g/s la relanti si nu pastra proportionalitatea cu turatia si mai aveam si LTFT -18%.
Facand aceste lucruri, fara sa rezolv am presupus ca trage aer in instalatie de benzina. Am aerisit si am pornit fara presiune in momentul actionarii contactului. Nu acestea sunt cauzele.
In cele din urma, am banuit injectoarele de benzina, pentru ca atunci cand merg o perioada mai lunga pe benzina, timp de cateva zile dupa imi porneste bine.
Asta e concluzia mea, probleme la injectoarele de benzina.
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare. Alex , ai rezolvat ceva pina la urma cu acel sunet metalic?
Am vazut ca esti din buzau. Si la mine scoate un sunet si nu am idee de unde provine , pornirea f usoara , fara alte zgomote la pornire , doar in turatie si la relanti uneori un sunet ciudat.madina se comporta f bine ,fara erori , etc. Poate intr o zi avem timp 10 min sa asculti sunetul la mine si sa vezi daca se aseamana cu ce ai avut/ai tu.
Am vazut ca esti din buzau. Si la mine scoate un sunet si nu am idee de unde provine , pornirea f usoara , fara alte zgomote la pornire , doar in turatie si la relanti uneori un sunet ciudat.madina se comporta f bine ,fara erori , etc. Poate intr o zi avem timp 10 min sa asculti sunetul la mine si sa vezi daca se aseamana cu ce ai avut/ai tu.
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
Pana la urma, dupa toate necazurile date de valvele PCV, face cineva la noi ce propune baiatul asta? Evident, contra cost.
https://www.cruzetalk.com/th...-fix-kits.189402/
https://www.cruzetalk.com/th...-fix-kits.189402/
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Deci, este nevoie de un fel de by-pass?
Pornește și din 5 încercãri câteodatã. Am mai citit pe undeva cã ar fi problema și de la supapa electricã EVAP.
Mai caut, mai studiez, sã știu de unde sã încep.
Mie îmi face și vid in rezervor de se aude rezervorul cum se deformeazã. Când desfac bușonul la rezervor se aude rezervorul cum revine la forma inițialã.
Pornește și din 5 încercãri câteodatã. Am mai citit pe undeva cã ar fi problema și de la supapa electricã EVAP.
Mai caut, mai studiez, sã știu de unde sã încep.
Mie îmi face și vid in rezervor de se aude rezervorul cum se deformeazã. Când desfac bușonul la rezervor se aude rezervorul cum revine la forma inițialã.
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat