AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, sunt destul de nou ca membru pe forum, dar il urmaresc de mult timp. De curand am cumparat un Astra H, motorul de 1.7 cdti, cod motor Z17DTJ, cel de 110 cai. Masina are 238 de mii pe bord, dar am pus testerul(OPCOM) pe ea si arata 261 de mii. Am intampinat cateva probleme pe care am sa le enumar. Precizez ca nu ma pricep cine stie ce la mecanica, deci orice ajutor ar fi de folos.
Problemele despre care vorbesc sunt:
- acum 1 saptamana s-a aprins martorul de bord masina cu cheita, apoi dupa ceva timp a disparut, aparand cel de check engine (ambele portocalii)
- oscilatii la relanti, mai ales cand este cald motorul (se misca acul in sus si in jos cam 1-2 mm), am incercat si alta motorina, cea scumpa de la omv, citind prin cautarile mele ca s-ar putea sa aiba vreo influenta, desi fara succes
- masina sta la o turatie undeva pe la 950-1000 la relanti (nu stiu la cat trebuie sa fie exact)
- azi s-a intamplat sa-mi moara motorul din mers pe undeva pe la 60km/h (am tras pe dreapta, am incercat sa repornesc dar fara succes, am lasat-o 2-3 minute, apoi a pornit fara probleme.) Am mai facut o oprire in drum spre casa, apoi nu mai pornea deloc, abia dupa a 3-a a 4-a cheie am reusit.
- inca o problema ar fi la calcarea franei de lucru, scad turatiile de la 950-1000 cat am mentionat mai sus, la vreo 6-700, ceea ce cred eu e regimul ei de mers normal la relanti (inca odata, nu ma pricep).
Am pus-o si pe tester la un nene care a lucrat la reprezentanta opel, si o singura eroare a aparut, la clapeta de acceleratie, dar tind sa cred ca nu e clapeta de vina pentru tot ce se intampla. Am fost sa caut una la dezmembrari, am montat-o doar cu mufa, sa vad daca oscilatiile si scaderea de turatii cand calc frana inceteaza, dar din nou fara succes.
Pe tester a mai aparut ceva ce m-a dat peste cap, si anume filtrul de particule, care arata undeva la 191% saturatie, nici nu stiu daca poate ajunge pana acolo.
Acum, parerea mea ar fi ca toate astea se datoreaza filtrului de particule infundat.
Maine dimineata o sa merg cu ea la un service autorizat, sa-i mai pun inca un tester si sa-i fac schimburile de ulei, filtre, etc...
Multumesc, si scuze pentru "wall of text".
Problemele despre care vorbesc sunt:
- acum 1 saptamana s-a aprins martorul de bord masina cu cheita, apoi dupa ceva timp a disparut, aparand cel de check engine (ambele portocalii)
- oscilatii la relanti, mai ales cand este cald motorul (se misca acul in sus si in jos cam 1-2 mm), am incercat si alta motorina, cea scumpa de la omv, citind prin cautarile mele ca s-ar putea sa aiba vreo influenta, desi fara succes
- masina sta la o turatie undeva pe la 950-1000 la relanti (nu stiu la cat trebuie sa fie exact)
- azi s-a intamplat sa-mi moara motorul din mers pe undeva pe la 60km/h (am tras pe dreapta, am incercat sa repornesc dar fara succes, am lasat-o 2-3 minute, apoi a pornit fara probleme.) Am mai facut o oprire in drum spre casa, apoi nu mai pornea deloc, abia dupa a 3-a a 4-a cheie am reusit.
- inca o problema ar fi la calcarea franei de lucru, scad turatiile de la 950-1000 cat am mentionat mai sus, la vreo 6-700, ceea ce cred eu e regimul ei de mers normal la relanti (inca odata, nu ma pricep).
Am pus-o si pe tester la un nene care a lucrat la reprezentanta opel, si o singura eroare a aparut, la clapeta de acceleratie, dar tind sa cred ca nu e clapeta de vina pentru tot ce se intampla. Am fost sa caut una la dezmembrari, am montat-o doar cu mufa, sa vad daca oscilatiile si scaderea de turatii cand calc frana inceteaza, dar din nou fara succes.
Pe tester a mai aparut ceva ce m-a dat peste cap, si anume filtrul de particule, care arata undeva la 191% saturatie, nici nu stiu daca poate ajunge pana acolo.
Acum, parerea mea ar fi ca toate astea se datoreaza filtrului de particule infundat.
Maine dimineata o sa merg cu ea la un service autorizat, sa-i mai pun inca un tester si sa-i fac schimburile de ulei, filtre, etc...
Multumesc, si scuze pentru "wall of text".
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
Salut filtru de particule aduna particule de funingine care nu da voie sa fie eliminate in aer deoarece sunt cancerigene.si cand acu oscileaza la relanti masina cere regenerarea filtrului.si in momentul acela nu trb oprit motorul. Trebuie facut un drum lung turata la maxim macar 4k.si la un momendat creste temperatura in ftru prin injectarea motorinei si arde funingina si se curata filtru se regenereaz.a doua problema daca nu faci asta.masina intra in safe moden (limp mode)si incepe sa nu se mai tureze mai mult de 3k apoi 2k si filtru e varza apoi. Nu mai merge nici curatat.achizitionarea unui filtru nou e undeva la 300 400 euro nou.si pe langa esti obligat sa schimbi si senzoru de presiune.care e 350ron.te obliga garantia filtrului.altfel nu e valabila garantia.mult succes sper ca am ajutat
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
Va mulțumesc pentru rãspunsuri. Am fost azi dimineațã, dupa cum va spuneam, la service. Mi-au pus bãieții testerul pe ea si la fel, eroare la clapeta de accelerație. Dar azi dimineațã in drum spre service mi-a murit motorul in mers de vreo 7 ori... Filtrele erau foarte foarte îmbâcsite, iar uleiul era praf.. La întoarcere nu mi-a mai facut la fel, poate din cauza ca era motorul cald, nu știu.
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
Ca sa înțelegeți mai bine una din probleme, am urcat douã clipuri.
https://youtube.com/watch?v=ayVyxnFgr1k
https://youtube.com/watch?v=3bCgWYWXl5U
https://youtube.com/watch?v=ayVyxnFgr1k
https://youtube.com/watch?v=3bCgWYWXl5U
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
e regulatorul de presiune de pe pompa de inalte. toate motoarele noastre au aceasta problema. iar pentru @cosmin cso - esti cam pe dinafara.
scaderea in 600 turatii e ceva grav dupa parerea mea. trebuie pus tester si vazut live pe masina cat cere ecu si de ce scade asa tare turatia. normal a mea sta in 800-850 si cu AC la 900 . iarna cand e foarte frig sta in 1100 - 900.
dar in 600 niciodata n-a stat. si sunetul e rau.
scaderea in 600 turatii e ceva grav dupa parerea mea. trebuie pus tester si vazut live pe masina cat cere ecu si de ce scade asa tare turatia. normal a mea sta in 800-850 si cu AC la 900 . iarna cand e foarte frig sta in 1100 - 900.
dar in 600 niciodata n-a stat. si sunetul e rau.
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
- cosmin sco
- **
- 118 mesaje
- din 22 Sep 2017
- Astra 2006 Z17DTH
- Hunedoara
cosmin sco
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2017
- Mesaj Privat
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
- koko69
- **
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut
Deci oscilatiile alea de la ralanti sunt de la regulatorul de la pompa .Eu l-am inlocuit acu ceva timp pentru ca s-a oprit motorul de vreo 2-3 ori.Este adevarat ca asta e una din problemele de la Z17DTJ.La mine face la fel acu,din cate imi aduc aminte dupa 3-4000km oscilatia a revenit.
Nu se opreste motorul in mers de la EGR,dar sigur nu treci ITP daca este cumva blocat ceva pe acolo .
A mea este remapata , nu mai am nici DPF-ul si am trecut ITP-ul fara nici o problema
Deci oscilatiile alea de la ralanti sunt de la regulatorul de la pompa .Eu l-am inlocuit acu ceva timp pentru ca s-a oprit motorul de vreo 2-3 ori.Este adevarat ca asta e una din problemele de la Z17DTJ.La mine face la fel acu,din cate imi aduc aminte dupa 3-4000km oscilatia a revenit.
Nu se opreste motorul in mers de la EGR,dar sigur nu treci ITP daca este cumva blocat ceva pe acolo .
A mea este remapata , nu mai am nici DPF-ul si am trecut ITP-ul fara nici o problema
AZorzolan
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2018
- Mesaj Privat
Update:
Am schimbat clapeta de accelerație, am pus-o din nou pe tester... Aceeasi eroare la clapeta o dã... Sincer, nu mai înțeleg.
Oscilațiile la relanti sunt din cauza regulatorului, ok, dar de ce sa moarã din mers? Nu-mi explic... Adica are momente când moare, in special cand sunt in oras, la mers ușor, stat la semafor...
Încã o chestie, am verificat iar pe tester saturația filtrului de particule si de data asta arãta 200% ceea ce nu cred ca e posibil. Omul la care am fost a zis ca sigur e anulat sau ceva pentru ca mașina nu mai avea cum sa funcționeze la saturația aia.
Sunt oarecum disperat... Daca aveti idei, va rog sã-mi spuneți pãrerile voastre.
Am schimbat clapeta de accelerație, am pus-o din nou pe tester... Aceeasi eroare la clapeta o dã... Sincer, nu mai înțeleg.
Oscilațiile la relanti sunt din cauza regulatorului, ok, dar de ce sa moarã din mers? Nu-mi explic... Adica are momente când moare, in special cand sunt in oras, la mers ușor, stat la semafor...
Încã o chestie, am verificat iar pe tester saturația filtrului de particule si de data asta arãta 200% ceea ce nu cred ca e posibil. Omul la care am fost a zis ca sigur e anulat sau ceva pentru ca mașina nu mai avea cum sa funcționeze la saturația aia.
Sunt oarecum disperat... Daca aveti idei, va rog sã-mi spuneți pãrerile voastre.