- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Simptome: -porneste si merge perfect pana cand o opresc. Dupa ce o opresc, nu mai recunoaste transponderul din cheie si nu porneste. Martorul care reprezinta o masina si cheie de service, clipeste intrmitent.
Dupa ce se raceste cat de cat, porneste perfect ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat.
Cod(uri) eroare: - apar doar in momentul in care ma lasa sa o pornesc si se sterg foarte usor din opcom ( vezi poza!)
Model: Astra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Y20DTH
mentionez ca am crezut ca e din ECU si l-am schimbat impreuna cu imobilizatorul de la contact si cu cipul din cheie. Problema persista si este identica chiar si cu alt Ecu, immo si cip
de retinut, in timpul cat cu recunoaste cipul, (cipurile) nu ma pot conecta cu opcomul la ECU.
.......?
Dupa ce se raceste cat de cat, porneste perfect ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat.
Cod(uri) eroare: - apar doar in momentul in care ma lasa sa o pornesc si se sterg foarte usor din opcom ( vezi poza!)
Model: Astra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Y20DTH
mentionez ca am crezut ca e din ECU si l-am schimbat impreuna cu imobilizatorul de la contact si cu cipul din cheie. Problema persista si este identica chiar si cu alt Ecu, immo si cip
de retinut, in timpul cat cu recunoaste cipul, (cipurile) nu ma pot conecta cu opcomul la ECU.
.......?
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Problema e pe sistemul de autorizare pornire(imobilizare).Posibil ca cipul din cheie sa nu fie recunoscut de fiecare data,sau modulul immo sa aiba mici probleme pe instalatia sa. In situatia in care din modulul immo pleaca semnal de autorizare pornire(fir maro/alb,pin 7),motorul porneste si pe acelasi fir se face diagnoza calculatorului motor.Incearca si fa diagnoza modulului immo,atunci cand nu autorizeaza pornirea. Pentru verificarea interfetei intra pe calculatorul ABS,care se conecteaza direct,nu prin immo ca ECM. Pentru izolarea si depistarea defectului sunt necesare masuratori specifice pe modulul IMMO,atat intrari cat si iesiri(alimentare,semnale),in situatii de pornire cat si in situatii de imobilizare(martor cu flechuri)...
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
da, are logica ce spuneti dar e greu de crezut ca doua imobilizatoare sa faca aceeasi problema . eu am inlocuit totul, mai putin cei doi solenoizi de pe pompa si partea electrica din contact, binenteles ca si instalatia electrica cu mufe sigurante si relee este tot a masinii. Eu suspectez solenoizii din pompa pentru ca defectul este mult prea dependent de temperatura motorului ca sa nu aiba o legatura directa. Ma gandesc ca in interiorul vreunuia din ei, unde se face jonctiune intre firul bobinei de cupru si firele care duc spre ECU, s-a produs o intrerupere care apare doar la cald. Intrebarea care se pune este: - Solenoizii din pompa trimit un feedback catre ECU astfel incat , daca unul din ei este intrerupt, sa nu se autorizeze pornirea?
Pentru asta am sa:
- ii masor pe fiecare in parte si sa ies cu fire intr-un loc accesibil
-Plec cu masina la plimbare pana o duc la temperatura la care de obicei nu mai porneste si revin astfel incat sa ma prinda oprit in garaj
- incerc sa pornesc motorul si ma conving ca nu ma lasa.
- Acum, masor valoarea fiecarui solenoid si vad ce valori obtin sau, macar daca mai am continuitate pe fiecare din ei.
Daca vreunul isi modifica valoarea, clar ca atunci trebuie inlocuit. Am si alti solenoizi de la alta pompa si as putea sa ii pun provizoriu sa vad daca acum, cu motorul fierbinte dar solenoizii reci, se autorizeaza pornirea.
Pentru asta am sa:
- ii masor pe fiecare in parte si sa ies cu fire intr-un loc accesibil
-Plec cu masina la plimbare pana o duc la temperatura la care de obicei nu mai porneste si revin astfel incat sa ma prinda oprit in garaj
- incerc sa pornesc motorul si ma conving ca nu ma lasa.
- Acum, masor valoarea fiecarui solenoid si vad ce valori obtin sau, macar daca mai am continuitate pe fiecare din ei.
Daca vreunul isi modifica valoarea, clar ca atunci trebuie inlocuit. Am si alti solenoizi de la alta pompa si as putea sa ii pun provizoriu sa vad daca acum, cu motorul fierbinte dar solenoizii reci, se autorizeaza pornirea.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu nu am spus ca IMMO sau ECM sunt defecte,spun ca trebuie verificate intrarile si iesirile(alimentare si semnale),problema fiind in afara celor 2 module(calculatoare),problema ce apare aleatoriu in timp.Problema poate fi si pe circuitele exterioare ale ECM,deoarece daca acesta nu-i in stare(contacte imperfecte) sa receptioneze semnalul de autorizare pornire,motorul nu va porni si legatura cu testerul este intrerupta.Important de verificat,cred eu,este valoarea semnalului ce pleaca din IMMO la ECM, pe firul precizat in postul precedent,in conditii de autorizare pornire(motor functional) si in conditii de lipsa autorizare pornire(martor cu flech-uri).Aceasta verificare creeaza conditia de a sti daca problema e dupa IMMO(semnal identic in ambele situatii),adica e in instalatia ECM,sau e la nivel(instalatie) IMMO,daca semnalul are valori diferite in cele 2 situatii.Referitor la diagnoza,daca se poate comunica cu calculatorul ABS,semnalul intre cupla de diagnoza si IMMO e in regula(nu da la masa)...! Ca urmare a unor posibile contacte imperfecte pe alimentarea(curent permanent,curent prin contact,masa) celor doua calculatoare(IMMO,ECM),pot apare momente cand lipseste comunicarea,depistarea cauzei fiind posibila doar in momentele emiterii flech-urilor de catre martorul din bord. Rezolvarea nu va fi simpla,mai ales ca problema apare aleatoriu(posibil influientata de temperatura din jurul motorului)...,dar nici imposibil de rezolvat nu e...!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Vezi ca si alternatorul face probleme, incarca de nebun sau deloc.
Si asta are logica, acum cateva luni, inainte sa imi apara problemele electrice la masina ( am avut mai multe dar s-au rezolvat, nu mai conteaza) la un moment dat, alternatorul a inceput sa incarce 19.8v, am un voltmetru care arata incarcarea in timp real , apoi, dupa cativa km, incarcare zero. Am mers cca 100km fara incarcare, doar pe baterie, binenteles cu luminile stinse si fara alti consumatori inutili. Am rezolvat asta prin schimbarea alternatorului cu unul second hand care merge ok.
posibil sa fi atacat cumva componente electronice inca de atunci iar acum pica una cate una.........( sper sa se fi oprit acum ....)
Aperciez ajutorul vostru!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dupa ce am spus de alternator a confirmat ca a incarcat cu 19.8V dupa care ioc, acum are altul care merge ok.
Daca maiandrei si cristi_bv care nu posteaza prea des au sarit sa-l ajute pe bunicu apai e de gandit.
Argumentatie ... la 9 ani beam cafea pe furis, de 35 beau cafea ca pe apa, de 30 de ani beau cafea cu wisiki si fara zahar, ma pricep la ghicit in concluzie.
Daca maiandrei si cristi_bv care nu posteaza prea des au sarit sa-l ajute pe bunicu apai e de gandit.
Argumentatie ... la 9 ani beam cafea pe furis, de 35 beau cafea ca pe apa, de 30 de ani beau cafea cu wisiki si fara zahar, ma pricep la ghicit in concluzie.
- cristi_bv
- **
- 344 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Insignia 2015 A20dth
- Brasov
cristi_bv
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Dupa ce am spus de alternator a confirmat ca a incarcat cu 19.8V dupa care ioc, acum are altul care merge ok.
Daca maiandrei si cristi_bv care nu posteaza prea des au sarit sa-l ajute pe bunicu apai e de gandit.
Argumentatie ... la 9 ani beam cafea pe furis, de 35 beau cafea ca pe apa, de 30 de ani beau cafea cu wisiki si fara zahar, ma pricep la ghicit in concluzie.
Eu sunt curios ce te-a determinat sa mentionezi de alternator si supraincarcare,in acel moment(concret,eliminand ghicitul)...? Referitor la colegi,nu vad esenta ajutorului! Sa fie faptul ca posteaza foarte rar...?! Argumentul e solid...,ma gandesc sa-i solicit un punct de vedere si Mamei Omida,ca le are(spun unii) cu ghicitul...! @cristi_bv,ideea ta e buna,intr-un post precedent am incercat sa explic detaliat o posibilitate de rezolvare,dar,din diverse motive,nu este bagata in seama...,asta e!
Daca maiandrei si cristi_bv care nu posteaza prea des au sarit sa-l ajute pe bunicu apai e de gandit.
Argumentatie ... la 9 ani beam cafea pe furis, de 35 beau cafea ca pe apa, de 30 de ani beau cafea cu wisiki si fara zahar, ma pricep la ghicit in concluzie.
- Bunicu
- OP
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
update:
Am incercat cu mufa de ABS scoasa, masina merge ok exceptand becurile aprinse in bord , lucru normal fiind mufa scoasa. Nu mai apare problema cu neautorizarea pornirii oricat de cald ar fi motorul. Am schimbat modulul ABS cu altul identic, problema a reaparut, ba mai mult, acum nu mai autorizeaza pornirea nici macar la rece, clipeste in bord martorul masina cu cheita service si , in plus, imi afiseaza pe display mesajul Olstand Prufen ( verificare nivel ulei) cu toate ca nivelul uleiului in baie este in regula.
- Nu am avut laptopul acasa pentru a citi erorile .
retineti, vorbim despre o masina care nu a aprins becuri in bord de nebuna niciodata, nu va ganditi la vreo "cazatura"!
........ pareri?
Partea electrica a contactului poate avea vreo influenta?
Am incercat cu mufa de ABS scoasa, masina merge ok exceptand becurile aprinse in bord , lucru normal fiind mufa scoasa. Nu mai apare problema cu neautorizarea pornirii oricat de cald ar fi motorul. Am schimbat modulul ABS cu altul identic, problema a reaparut, ba mai mult, acum nu mai autorizeaza pornirea nici macar la rece, clipeste in bord martorul masina cu cheita service si , in plus, imi afiseaza pe display mesajul Olstand Prufen ( verificare nivel ulei) cu toate ca nivelul uleiului in baie este in regula.
- Nu am avut laptopul acasa pentru a citi erorile .
retineti, vorbim despre o masina care nu a aprins becuri in bord de nebuna niciodata, nu va ganditi la vreo "cazatura"!
........ pareri?
Partea electrica a contactului poate avea vreo influenta?