Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Degeaba ai trei capace, conteaza daca cele doua garnituri exista si sunt bune.
Skip ads

  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Pai sunt noi capacele....
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,633
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Capacul se strange pe vas, cand lichidul e rece. Cand am strans capacul cu lichidul de racire fierbinte si la mine se strangeau furtunele pe masura ce se racea.
  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Am sa încerc și așa. Dar totuși nu am gãsit problema cu apa din vas, nu își dã nimeni seama de ce se umple vasul când se încãlzește motorul (dupã 90 grade). Astãzi am sa scot toate furtunele sa vad sa nu fie vreun dop de ceva in ele. Și o sa fac și o spãlãturã a motorului și radiatorului.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca instalatia de racire nu este etansa,sa se creeze aproximativ 1 bar in instalatie,apare aceasta manifestare de marire a volumului la pragul de dechidere a termostatului. Daca e presurizat sistemul de racire si efectul tot apare,e posibil sa ajunga compresie in instalatia de racire...
  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Daca ajungea compresie în instalație nu trebuia sã fie furtunele tari în timpul mersului?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Supapa din busonul vasului de expansiune,asigura un prag de presiune nepericulos pentru instalatie...!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
catallin91 a scris:Daca ajungea compresie în instalație nu trebuia sã fie furtunele tari în timpul mersului?

Furtunele TREBUIE sa fie tari la temperatura de deschidere a termostatului,pentru ca atunci,presiunea in instalatie TREBUIE sa fie mai mare de 1 bar. Daca nu ma-nsel,supapa de suprapresiune din buson se deschide la 1,4 bari.
Daca nu ai furtunele tari la cald,e posibil ca sistemul sa nu fie etans,dar atunci ar trebui sa fiarba apa la peste 100 de grade.
Daca ar fi un dop pe circuit (oriunde),nu s-ar mai face circulatia agentului de racire,dar presiunea ar fi aceeasi peste tot.Circuitul comunica de o parte si de cealalta a dopului.
Pe mine ma surprinde temperatura de deschidere a termostatului,care mi se pare foarte mare (105 grade) fata de motoarele mele,la care este de 92 de grade,dar,probabil ca asa e proiectat motorul tau.
  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Așa este tormostatul la motoarele astea. Astãzi am curãțat motorul , spãlat , tot ce trebuie, i-am schimbat toate furtunele pe care intra antigelul cã erau cam coapte ale ei. I-am pus antigel, i-am fãcut nivelul. Am mers cu ea prin București vreo 20 km. Am oprit și constat cã antigelul iarãși a crescut in vas cu aproximativ 3 centimetri fata de nivelul normal. Daca pornesc scade înapoi la normal.
Este normal sa se întâmple așa , cã nici ce e normal nu mai știu? Smile
  • catallin91

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Revin cu problema, dar în cazul asta rezolvatã și m-am gândit cã poate îi este utilã și altuia.
Am curãțat motorul , spãlat cu jet de apa , schimbat toate furtunele , schimbat pompa apa , schimbat termostat . Se pare cã termostatul de îl aveam pe mașinã era semiblocat pe închis iar cel de al doilea era defect de nou (blocat pe deschis) . Am pus un termostat original și merge perfect .
Sper sa va fie de folos informația.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Astra H A16XER:

Simptome:
- cod eroare ECN059761
- caldura ioc la drum lung (temp in selftest la peste 100 km/h 72-78 grade)
- consum marit de combustibil de cand cu temperaturile scazute
- ventilatorul de racire mergea aleatoriu la viteza maxima cand in aglomeratie mai apuca motorul sa atinga 100 - 108 grade

Am inlocuit sambata termostatul cu unul de la wahler ce vine cu tot cu garnitura - neaparat sa va uitati la temperatura de deschidere care trebuie sa fie de 105 grade ptr motorul asta sau altele gen z16xep, z16xer, z18xer, etc.
Totodata am schimbat si lichidul de racire,golind instalatia pe la busonul de jos al radiatorului. De alimentat se face normal, la vasul de expansiune. Fiind termostatul varza, blocat pe deschis, mi-a curs aproape tot antigelul din instalatie, cca 5,5L. Mi-au incaput apoi cca 4,5 L de amestec pana la semnul din vas. 1L de antigel diluat l-am pastrat ptr completare. Am iesit cu masina cca 30 km, timp in care cu caldura pornita, instalatia s-a aerisit singura si am pus si restul de antigel.

Azi la drum lung am observat schimbarile benefice:
- caldura ca la balamuc in habitaclu indiferent de viteza.
- motorul merge mai rotund
- consumul de benzina s-a ameliorat drastic (nu am facut o socoteala, dar se vedea pe range, consum instant si indicator rezervor ca nu mai scad asa rapid in aceleasi conditii de mers)
- temperatura motorului e constata, intre 102 si 105 grade
- ventilatorul de racire porneste acum pe prima treapta undeva intre 106 si 108 grade si scade temperatura pana la 100-102 grade, diferenta fata de dinainte ca porneste mult mai rar.

Sper sa fie utile informatiile, si eu m-am chinuit sa le adun de pe forumuri, parerile fiind impartite mai ales la partea cu regimul termic de functionare a motorului care la A16xer e fix la 105 grade ideal. Se observa de pe temperatura de deschidere a termostatului.
  • GAvornicesei

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Se da urmatoarea masina: Astra G din 2000 1.4 16V (X14XE).

Apa ajunge la 90 de grade numai in oras, afara sta la 80 FIX. Sa inteleg ca termostatul e blocat pe deschis ? De asemenea, la relanti dureaza mult sa ajunga la 90 de grade, insa mai mult de 80 nu trece.
+ ca nu prea baga caldura cum baga in trecut..
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ai inteles corect. Schimba termostatul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
GAvornicesei a scris: De asemenea, la relanti dureaza mult sa ajunga la 90 de grade, insa mai mult de 80 nu trece.
Buna "perla"...!
  • larisa444

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Inca de anul trecut masina nu mai baga aer cald. Am fost cu ea la un service la o cunostinta. Apa se ridica la 80 indiferent cat mergeam cu ea daca sunt temperaturi scazute, in momentul in care temperatura de afara creste urca si apa la 90 si baga cald. La service domnii de acolo au spus ca am caloriferul infundat. Am lasat-o acolo mi-a curatat-o dar nu mi-au spus cu ce solutie, mi-a schimbat capacul vasului de antigel si mi-a pus antigel nou. Din pacate tot asa a ramas, nici un efect. Apa tot la 80 statea si cateodata mai coboara. Am considerat impreuna cu al meu totusi sa schimbam termostatul. L-am inlocuit cu unul Behr, acum apa urca aproape de 90 (dar tot scade in timp de viteza masinii creste, urca cand viteza e mai mica) dar tot nu baga cald asa cum baga ea pe vremuri. (Am mai observat ceva, in momentul in care apas pe butonul circulare masina da ceva mai cald -asa reusesc sa o dezghet oarecum in zilele geroase) Cei de la service mi-au zis ca tre sa dea bordul jos pt a inlocui caloriferul..... Ma puteti ajuta cu un sfat? ce sa mai verific? Poate totusi caloriferul nu e infundat si are alta problema mai "mica".
Opel corsa c 2002, capacitate motor 978, benzina.
Va multumesc!
Ps. Scz pt ca limbajul nu este unul tehnic.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Meseriasii de la acel service,nu sunt meseriasi...! Cu cel mai amarat tester se poate verifica pragul de lucru al termostatului si temperatura in instalatia de racire a motorului,tot timpul. Folosind un termometru tip pistol,se poate afla temperatura la intrare in radiatorul(calorifer) climatizarii si la iesire,apreciind in acest fel daca exista circuit corect si starea de colmatare...
  • BGabriel742

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Colegii cum schim si eu termostatul la un astra g 16 8v z16se multumesc
  • quick

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2018

  • Mesaj Privat
larisa444 a scris:Buna ziua,
Cei de la service mi-au zis ca tre sa dea bordul jos pt a inlocui caloriferul..... Ma puteti ajuta cu un sfat? ce sa mai verific? Poate totusi caloriferul nu e infundat si are alta problema mai "mica".
Opel corsa c 2002, capacitate motor 978, benzina.


- nu trebuie scos bordul pt inlocuirea caloriferului.
- chiar si la 80°C temp apa tot ar trebui sa aveti caldura
-cu motorul adus la temp de lucru verificati cu mana daca tur/retur calorifer sunt fierbinti (urmariti in spatele motorului 2 furtune ce intra pereche inspre habitaclu prin tabla)

Daca ambele sunt fierbinti aproximativ la fel, este o problema de comanda clapeta reglaj aer cald
Daca intre cele 2 furtune este o diferenta considerabila de temperatura, este o problema de calorifer infundat partial.


  • uzyflorin

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2019 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am o mare rugaminte. Cine poate sa imi spuna care este diferenta dintre termostat si carcasa (corp) termostat lla un motor A12xer. Precizez ca termostatul este in partea stanga fata iar corpul termostat este pe paetea dreapta langa filtru de ulei. In corpul termostatului se gaseste senzorul de temperatura lichid racire. Se poate crapa acel corp de pe partea dreapta sau trebuie schimbata garnitura?.
Multumesc
  • PDoruLaurentiu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Salutare, ce antigel se foloseste la o corsa 1.2 benzina din 2007. Vreau sa i schimb lichidul de rãcire si nu stiu ce sa iau. Cati litrii de antigel si cati de apa diatilata intra in sistemul de rãcire? Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR