- Bunicu
- ****
- 2,178 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,178
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,660 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
In principiu s-a discutat mai sus,si tot ce s-a spus este adevarat.Eu am folosit o metoda mai elaborata,adica m-am folosit de etrier ca de un suport pt.cutitul de strung..Am prins o pastila vidia intr-un cleste autoblocant,si am `razuit`cu aceasta buza deranjanta a discului,care a disparut `instant`,avand in vedere ca este din fonta.Am insistat si pe partea dinspre baza discului,unde de asemenea se formase o buza,dar era mai putin vizibila,si de obicei se trece cu vederea,deoarece nu incurca cu nimic la inlocuirea placutelor.Pt cine a lucrat la `fiare`,recomand `sabarul`,care este o scula speciala pt.nivelarea manuala a suprafetelor neregulate,si arata ca un levier cu o pastila vidia prinsa cu un surub intr-un cap,iar la celalalt are un maner ca la pila,sa fie mai `soft`la atingere.
Initial am vrut sa inlocuiesc discurile,avandu-le noi in balcon,dar dupa realizarea acestei operatii am constatat ca nu mai e cazul,pt.ca si acestea aratau fresh... 😃
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Aerisire am facut de doua ori ,cu motorul oprit si cu motorul pornit
La fiecare roata cand am aerisit am scos cel putin cate 500 g de lichid iar in borcan am afut tot timpul lichid ,cumnatul meu a avut grija sa toarne cu o siringa de 200 g in continu
Atunci cand am motorul oprit pedala tine sus si este foarte tare .
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In plus, pentru masinile cu senzor de uzura a placutelor de frana, cu cat discul are bavura mai mare pe circumferinta, cu atat masina te va anunta mai devreme ca trebuie sa schimbi placutele de frana deoarece tocmai acea bavura "taie" senzorul. Uzura de pe disc se strunjeste/rectifica/polizeaza/pileste/etc astfel incat suprafata pe care freaca placuta si marginea care ramane neatinsa sa nu depaseasca 0.5mm.
Cine are urechi de auzit sa auda. Cine nu, sa polizeze placutele (lucru pe care il fac foarte multi mecanici fara sa gandeasca sau pur si simplu din lene)
De retinut ca nu intru in polemica cu nimeni, vreau doar sa clarific un lucru iar persoana citata nu trebuie sa se simta ofensata in niciun fel.Cu respect.
Daca te bagi la polizat cu bormasina sau la pilit bordura exterioara a discului de frana ai sanse sa dezechilibrezi discul si sa-ti bata la 130+km/h. Pe de alta parte, nu prea inteleg cum vine asta cu placute mai mari pentru aceiasi motorizare. Placutele au lungime standard si calca pe 95% din disc.
Placutele corecte pentru orice masina ar trebui sa se potriveasca 100% pe disc, fara sa frece pe zona neuzata, fara sa iei din disc sau (ce chestie !) din placuta.
- cristyliviu
- ***
- 986 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 986
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,026 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,026
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 364 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Liviu_ro
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
(asemenea )tibco1 astept un feed-back, pt ca sunt mai multi posesori astra h care au aceasta problema!
- Lovrin
- **
- 364 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
dannyh
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
dannyh
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
poly23
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Liviu_ro
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
- radumihalache
- **
- 57 mesaje
- din 29 Nov 2010
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
radumihalache
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2010
- Mesaj Privat
Am inlocuit placutele de frana pe fata la un Opel Astra H si am inceput sa am pedala/frana moale, iar daca raman cu piciorul pe frana pedala ajunge la capat de cursa. Astazi am polizat si gradul pe de discurile de frana (si pe o parte si pe cealalta) si problema persista.
Ce imi recomandati sa fac mai departe? Imi este frica sa merg cu masina asa, ma gandesc sa nu raman fara frana...
Multumesc si weelend placut,
Radu
derek
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2014
- Mesaj Privat
- anchevici silviu
- *
- 12 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Vectra 1990 2.0 i dhc
- Bucuresti
anchevici silviu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990 2.0 i dhc
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
- FNitulescu
- *
- 1 mesaje
- din 20 Oct 2020
FNitulescu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2020
- Mesaj Privat
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- pompa de frana, mai mult ca sigur ca de acolo vine lichidul si trebuiesc schimbate garniturile sau inlocuita cu totul;
- pompa de servo-frana, deoarece este posibil ca o parte din lichidul pierdut sa fi ajuns in aceasta;
Daca te pricepi la mecanica poti face tu operatia, dar recomandat este sa mergi la un service fiind vorba de sistemul de franare si implicit de siguranta ta si a celorlalti.