- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
mocanuradu a scris:Salutare. Vin cu o intrebare.
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
Mai exact cum se polizeaza buza discului?, cu flexu direct pe masina , se da jos discu si se pune pe strung sau alte variante?
In principiu s-a discutat mai sus,si tot ce s-a spus este adevarat.Eu am folosit o metoda mai elaborata,adica m-am folosit de etrier ca de un suport pt.cutitul de strung..Am prins o pastila vidia intr-un cleste autoblocant,si am `razuit`cu aceasta buza deranjanta a discului,care a disparut `instant`,avand in vedere ca este din fonta.Am insistat si pe partea dinspre baza discului,unde de asemenea se formase o buza,dar era mai putin vizibila,si de obicei se trece cu vederea,deoarece nu incurca cu nimic la inlocuirea placutelor.Pt cine a lucrat la `fiare`,recomand `sabarul`,care este o scula speciala pt.nivelarea manuala a suprafetelor neregulate,si arata ca un levier cu o pastila vidia prinsa cu un surub intr-un cap,iar la celalalt are un maner ca la pila,sa fie mai `soft`la atingere.
Initial am vrut sa inlocuiesc discurile,avandu-le noi in balcon,dar dupa realizarea acestei operatii am constatat ca nu mai e cazul,pt.ca si acestea aratau fresh...
- tibco1
- **
- 137 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Insignia 2012 A20DTH ST
- Ilfov
tibco1
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Ilfov
- Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am un Astra H din 2004 si am schimbat placutele de frana. Dar dupa ce le-am schimbat am frana foarte "moale". De abia la a treia pedala se intareste si daca o tin calcata mi se duce in fund. Am verificat si nu am scurgeri. Lichid am in borcan.
Aerisire am facut de doua ori ,cu motorul oprit si cu motorul pornit
La fiecare roata cand am aerisit am scos cel putin cate 500 g de lichid iar in borcan am afut tot timpul lichid ,cumnatul meu a avut grija sa toarne cu o siringa de 200 g in continu
Atunci cand am motorul oprit pedala tine sus si este foarte tare .
Aerisire am facut de doua ori ,cu motorul oprit si cu motorul pornit
La fiecare roata cand am aerisit am scos cel putin cate 500 g de lichid iar in borcan am afut tot timpul lichid ,cumnatul meu a avut grija sa toarne cu o siringa de 200 g in continu
Atunci cand am motorul oprit pedala tine sus si este foarte tare .
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bunicu a scris: -Daca discul s-a uzat, nu trebuie sa "uzam " si marginile placutelor dupa disc. Se ajusteaza DISCUL! Prin polizarea placutelor, nu faci decat sa micsorezi suprafata pe care va atinge discul, implicit uzura mai mare acolo unde deja discul s-a uzat.
In plus, pentru masinile cu senzor de uzura a placutelor de frana, cu cat discul are bavura mai mare pe circumferinta, cu atat masina te va anunta mai devreme ca trebuie sa schimbi placutele de frana deoarece tocmai acea bavura "taie" senzorul. Uzura de pe disc se strunjeste/rectifica/polizeaza/pileste/etc astfel incat suprafata pe care freaca placuta si marginea care ramane neatinsa sa nu depaseasca 0.5mm.
Cine are urechi de auzit sa auda. Cine nu, sa polizeze placutele (lucru pe care il fac foarte multi mecanici fara sa gandeasca sau pur si simplu din lene)
De retinut ca nu intru in polemica cu nimeni, vreau doar sa clarific un lucru iar persoana citata nu trebuie sa se simta ofensata in niciun fel.Cu respect.
In plus, pentru masinile cu senzor de uzura a placutelor de frana, cu cat discul are bavura mai mare pe circumferinta, cu atat masina te va anunta mai devreme ca trebuie sa schimbi placutele de frana deoarece tocmai acea bavura "taie" senzorul. Uzura de pe disc se strunjeste/rectifica/polizeaza/pileste/etc astfel incat suprafata pe care freaca placuta si marginea care ramane neatinsa sa nu depaseasca 0.5mm.
Cine are urechi de auzit sa auda. Cine nu, sa polizeze placutele (lucru pe care il fac foarte multi mecanici fara sa gandeasca sau pur si simplu din lene)
De retinut ca nu intru in polemica cu nimeni, vreau doar sa clarific un lucru iar persoana citata nu trebuie sa se simta ofensata in niciun fel.Cu respect.
Daca te bagi la polizat cu bormasina sau la pilit bordura exterioara a discului de frana ai sanse sa dezechilibrezi discul si sa-ti bata la 130+km/h. Pe de alta parte, nu prea inteleg cum vine asta cu placute mai mari pentru aceiasi motorizare. Placutele au lungime standard si calca pe 95% din disc.
Placutele corecte pentru orice masina ar trebui sa se potriveasca 100% pe disc, fara sa frece pe zona neuzata, fara sa iei din disc sau (ce chestie !) din placuta.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Verifica cursa pedalei, jos la pedalier si vezi daca nu cumva e umed acolo! Sa nu piarda pe la cilindrul de frana! De ce zic asta! Cand se face aerisire, toti calcam pedala pana la fund, dar in mod normal de exploatare nu se apasa pe toata lungimea cilindrului de presiune, si acesta nu isi face luciu bine pe toata lungimea lui, apoi venim cu aerisirea si calcam pana nu mai putem, si se zgarie garnitura de etansare si incepe sa piarda lichid, sa prinda aer! Acum poate ma insel! Mai incearca sa aerisesti, cu motorul pornit!
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Liviu_ro
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salutare! Am o mica problema: am schimbat placutele de frana fata/spate la un astrah caravan 1.7cdti, placutele marca Ferodo le.am luat pentru sistemul de franare TRW care e montat pe masina si se potrivesc perfect, dar dupa montare pedala de frana se duce usor pana la podea daca o tin apasata si se intareste cam dupa 2, 3 apasari. Mecanicul mi.a aerisit sistemul de franare prin metoda clasica, adica pedale... Frana tine, am vazut ca functioneaza bine si ABS.ul la franari pe asfalt cu nisip. Intrebarea pe care o am e: Daca sistemul de franare nu e bine aerisit, acesta se poate aerisi singur in timp? Nu.mi va afecta pompa de servofrana sau altceva? Multumesc! Daca aveti idei, sau vi s.a mai intamplat, ar fi bun un sfat!
(asemenea )tibco1 astept un feed-back, pt ca sunt mai multi posesori astra h care au aceasta problema!
(asemenea )tibco1 astept un feed-back, pt ca sunt mai multi posesori astra h care au aceasta problema!
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
dannyh
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
Si eu am probleme cu franele. La inceput aveam pedala moale si prindea doar la capat de cursa. Mesterul a aerisit pe la pompa si pe la toate rotile si de atunci pedala e moale si cand e motorul oprit. Inainte nu era. A schimbat garniturile din pompa si tot asa e. Nu mai stiu ce sa ii fac. Cineva zicea ca e membrana din tulumba, dar nu stiu. Voi ce ziceti?
dannyh
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
poly23
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2014
- Mesaj Privat
Salutare.De curand am schimbat placutele de frana, toate.inainte aveam frana foarte tare, adica o ciupeam un pic si imi era de ajuns.acum ma duc mult pe frana si distanta de franare e mult mai mare.placute ferodo am pus.si inca ceva dupa ce mi-a schimbat placutele se aude un vuit finut cand iau stanga dar nu la maxim si nu tot timpul? Ce mi-au facut aia la service?multumesc anticipat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Liviu_ro
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2010
- Mesaj Privat
exact! pana nu se vor uniformiza, vei avea frana ff moale. Totusi e posibil, cu mecanicii din ziua de azi, ori sa nu-ti fi aerisit conductele de lichid, cu toate ca ei spun ca se aeriseste singura, ori sa fi facut in graba montarea lor si sa nu fi reglat cursa ferodo-urilor, sabotilor. Eu am patit, era un ferodo blocat pe interior si frana era moale din cauza ca nu culisau in totalitate placutele pe disc. S-a rezolvat romaneste, in curte, pe cric, cu levierul..
- radumihalache
- **
- 57 mesaje
- din 29 Nov 2010
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
radumihalache
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
Am inlocuit placutele de frana pe fata la un Opel Astra H si am inceput sa am pedala/frana moale, iar daca raman cu piciorul pe frana pedala ajunge la capat de cursa. Astazi am polizat si gradul pe de discurile de frana (si pe o parte si pe cealalta) si problema persista.
Ce imi recomandati sa fac mai departe? Imi este frica sa merg cu masina asa, ma gandesc sa nu raman fara frana...
Multumesc si weelend placut,
Radu
Am inlocuit placutele de frana pe fata la un Opel Astra H si am inceput sa am pedala/frana moale, iar daca raman cu piciorul pe frana pedala ajunge la capat de cursa. Astazi am polizat si gradul pe de discurile de frana (si pe o parte si pe cealalta) si problema persista.
Ce imi recomandati sa fac mai departe? Imi este frica sa merg cu masina asa, ma gandesc sa nu raman fara frana...
Multumesc si weelend placut,
Radu
derek
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2014
- Mesaj Privat
La montarea placutelor noi se curata toata rugina de pe circumferinta discului deoarece consstituie factror de dezechilibrare a discului .La fel se polizeaza buza discului pana placutele de frana stau paralel pe disc , atentie sa rectificati ambele fete ale discului si baza lui . Este foarte bine de curatat de rugina si portetrierul (calaretul ) ca sa vina bine placutele . Tot atunci se verifica ca etrierul sa culiseze liber pe calaret altfel e de rau si asta e una din cauze ptr frana ineficienta sau moale . De la rugina si mizerie cele 2 axe ale calaretului ( cele cu burduf) se intepenesc si numai culiseaza , se scot si se curata cu smirghel fin , se ung si se monteaza la loc . Daca au joc mare va troncani frana , Inainte de-a monta placutele se verifica pistonul etrierului sa culiseze usor , sa nu curga , sa aibe burduful intact ,daca nu culiseaza usor se scoate , se curata ( eventual se pune alta garnitura ) si se trece la celalalt piston . Dupa montarea placutelor se slabesc aerisitoarele de pe spate si se toarna lichid de frana pana curge fara bule apoi se slabesc si aerisitoarele de pe fata si se procedeaza analog . Asta e metoda gravitationala , cea mai recomandata , nu faceti pedale ca la dacie ca distrugeti pompa de frana si mai ales pompa de ABS - de aia aveti aer pe conducte caci pompa de abs nu se aeriseste prin pedale . Dupa ce curge lichid curat si fara bule pe la toate cele 4 aerisitoare strangeti aerisitoarele la loc si montati rotile . Porniti motorul si apasati moderat de cateva ori frana pina se intareste , atunci mentineti apasata pedala si trageti frana de mana pana aproape de maxim , eliberati pedala de frana si dupa cateva secunde si frana de mana si gata , asta e tot , Ultima operatie s-a facut ptr reglarea franei de mana - si se face DOAR DACA ati schimbat si placutele pe spate . Atentie , scoaterea pistonului si montarea lui la loc este o operatiune laborioasa si de finete , daca nu le aveti cu mecanica chemati un mecanic priceput.
- anchevici silviu
- *
- 12 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Vectra 1990 2.0 i dhc
- Bucuresti
anchevici silviu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1990 2.0 i dhc
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
- FNitulescu
- *
- 1 mesaje
- din 20 Oct 2020
FNitulescu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2020
- Mesaj Privat
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
Intre pedala de frana si pompa de frana mai este si pompa de servo-frana. Daca la tine a ajuns lichid in masina sub pedala, atunci trebuiesc verificate:
- pompa de frana, mai mult ca sigur ca de acolo vine lichidul si trebuiesc schimbate garniturile sau inlocuita cu totul;
- pompa de servo-frana, deoarece este posibil ca o parte din lichidul pierdut sa fi ajuns in aceasta;
Daca te pricepi la mecanica poti face tu operatia, dar recomandat este sa mergi la un service fiind vorba de sistemul de franare si implicit de siguranta ta si a celorlalti.
- pompa de frana, mai mult ca sigur ca de acolo vine lichidul si trebuiesc schimbate garniturile sau inlocuita cu totul;
- pompa de servo-frana, deoarece este posibil ca o parte din lichidul pierdut sa fi ajuns in aceasta;
Daca te pricepi la mecanica poti face tu operatia, dar recomandat este sa mergi la un service fiind vorba de sistemul de franare si implicit de siguranta ta si a celorlalti.