polonezul
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2016
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Corsa C din 2003 1.2 16V 75 CP 3 usi cu consum urban de peste 9%.
Conditii de trafic - aglomerat si foarte aglomerat ( Bucuresti )
Cu toate ca a intrat in revizie capitala:
- rectificat chiuloasa ( lipsa compresie pistonul 2 )
- schimbat distributie ( are 164000 in bord )
- schimbat pompa de apa ( aici era buba de am ajuns sa rectific chiuloasa )
- buji Boch noi
- bobina Bosh noua
...consumul este cel de mai sus peste 9% ( nu l-am calculat exact )
Trebuie sa specific ca este incaltata cu jenti aliaj R15 ( conteaza ceva la consum )
Concluzia - cred ca acesta este consumul la Corsa C 1.2 1.6V mai ales ca cel dat de producator este de 8.2% urban
Intrebare - se merita gaz pe acest motor , in conditiile in care masina este folosita 100% in Bucuresti.
Toate cele bune,
Am un Corsa C din 2003 1.2 16V 75 CP 3 usi cu consum urban de peste 9%.
Conditii de trafic - aglomerat si foarte aglomerat ( Bucuresti )
Cu toate ca a intrat in revizie capitala:
- rectificat chiuloasa ( lipsa compresie pistonul 2 )
- schimbat distributie ( are 164000 in bord )
- schimbat pompa de apa ( aici era buba de am ajuns sa rectific chiuloasa )
- buji Boch noi
- bobina Bosh noua
...consumul este cel de mai sus peste 9% ( nu l-am calculat exact )
Trebuie sa specific ca este incaltata cu jenti aliaj R15 ( conteaza ceva la consum )
Concluzia - cred ca acesta este consumul la Corsa C 1.2 1.6V mai ales ca cel dat de producator este de 8.2% urban
Intrebare - se merita gaz pe acest motor , in conditiile in care masina este folosita 100% in Bucuresti.
Toate cele bune,
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Sanctus
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2016
- Mesaj Privat
Salutare. Mã și crucesc când vad ce consumuri mici aveți. Eu la a mea, 1.2 benzina 2001, de 3 sãptãmâni de când o am N-AM SCOS SUB 12.
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
ghiuralex
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2014
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Sanctus a scris:Salutare. Mã și crucesc când vad ce consumuri mici aveți. Eu la a mea, 1.2 benzina 2001, de 3 sãptãmâni de când o am N-AM SCOS SUB 12.
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
Baga nasu' la motor, dacã miroase a gaze de evacuare demonteazã scutul termic de pe galeria de evacuare și verifica galeria sa nu fie fisurata. Dacã-i fisurata merge sudata cu inox.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sanctus a scris:Salutare. Mã și crucesc când vad ce consumuri mici aveți. Eu la a mea, 1.2 benzina 2001, de 3 sãptãmâni de când o am N-AM SCOS SUB 12.
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
Urban, fãcut de pe 'galben pe galben', consum 12.5-13.5.
Ce e baiu cu ea? Am schimbat uleiul, filtrele. Nu fumega, nu are sunete ciudate.
Ps: fãrã sportive, vitezã schimbata la 3000 ture.
Idei?
Verifica presiunea pompei de benzina.....un simptom cand e pe duca este cresterea consumului....
Pune masina pe un tester sa vezi parametri motorului...in special debitmetru si prima sonda Lambda..... de semenea corectiile de amestec sunt foarte importante.
- comanmircea
- *
- 8 mesaje
- din 02 Oct 2016
- Corsa 2001
- Prahova
comanmircea
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2016
- Mesaj Privat
Raspund cam tarziu la acest topic, dar cine stie poate mai intereseaza pe cineva.
Opel Corsa C, 1.2 din 2001.
Consum pe benzina minim: 6.2 - 6.2 (am testat de doua ori cu metoda plinului, 80% extraurban, condus MAXIM 100 in depasiri, restul la 90.
Consum pe benzina cu un condus mai sportiv 7.5 - gen dusa la 120-130, schimbat vitezele mai tarziu etc. Mie mi se pare un consum normal.
De ceva timp am trecut-o pe GPL (cca 5000km), puterea nu mi se pare diferita. Consum mediu 8%, nu am incercat sa scot minimul ca, e 2 lei gazul, 8% la un condus agresiv.
Consum la 145-155km/h ( pe autostrada soarelui, cu decelerari pana la 120-130) de 9,3%.
Singura chestie- daca merg mult cu peste 130-140 papa ulei, gen 700ml-1000ml la 2500km.
Opel Corsa C, 1.2 din 2001.
Consum pe benzina minim: 6.2 - 6.2 (am testat de doua ori cu metoda plinului, 80% extraurban, condus MAXIM 100 in depasiri, restul la 90.
Consum pe benzina cu un condus mai sportiv 7.5 - gen dusa la 120-130, schimbat vitezele mai tarziu etc. Mie mi se pare un consum normal.
De ceva timp am trecut-o pe GPL (cca 5000km), puterea nu mi se pare diferita. Consum mediu 8%, nu am incercat sa scot minimul ca, e 2 lei gazul, 8% la un condus agresiv.
Consum la 145-155km/h ( pe autostrada soarelui, cu decelerari pana la 120-130) de 9,3%.
Singura chestie- daca merg mult cu peste 130-140 papa ulei, gen 700ml-1000ml la 2500km.
Cata 12
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2017
- Mesaj Privat
m_m
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2017
- Mesaj Privat
Motor Z12XEP, 1.2 benzina, 2005, doar un pasager, schimbat viteza la 2200 ture, consuma:
- doar urban Bucuresti, 15 % , test facut la 4 plinuri cu benzina 95 OMV (cu alte firme crestea consumul)
- doar extraurban, 6.5 %
Masina a fost trecuta prin tester, elevator, apoi pusa la punct cu tot ce s-a putut (la EDS auto) si acestea sunt valorile dupa toate reparatiile.
- doar urban Bucuresti, 15 % , test facut la 4 plinuri cu benzina 95 OMV (cu alte firme crestea consumul)
- doar extraurban, 6.5 %
Masina a fost trecuta prin tester, elevator, apoi pusa la punct cu tot ce s-a putut (la EDS auto) si acestea sunt valorile dupa toate reparatiile.
Costy29
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2013
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@Costy29 Da de ce sa nu schimbe la 6000? 6000 nu e cifra? De ce doar la 4000, sau mai bine zis de ce la 4000? Ai auzit si tu o prostie si o dai mai departe fara sa te intrebi daca e corect ce spui sau nu.. unde ai vazut tu scris ca trebuie schimbat la 4000, in afara de prostiile debitate pe forumuri? In manual scrie sa n-o turezi, tu esti mai pregatit ca inginerii auto?
@m_m e bine cum schimbi, la 2300-2500 e perfect. Nu te lua dupa toti care-si argumenteaza prostia cu "la 4000 are cuplu maxim", ca n-ai nevoie de cuplu maxim la schimbat decat daca esti la raliu. Pe mine atat ma duce logica, si cred ca ma duce bine.. Schimba la cat simti ca are nevoie motorul sa urneasca masina de pe loc.
Consumul marit il poti avea de la aer fals, nu mult sa-ti dea eroare, dar suficient cat sa citeascã lambda amestec sarac si sa imbogateasca amestecul. La mine au fost cateva gaurele in joja de ulei arsa de cãldura de la catalizator, si dupa ce le-am astupat mi-a scazut cu cel putin 1 litru consumul. Trebuie cautat bine de tot pe la garnituri, furtune etc.
Bafta!
@m_m e bine cum schimbi, la 2300-2500 e perfect. Nu te lua dupa toti care-si argumenteaza prostia cu "la 4000 are cuplu maxim", ca n-ai nevoie de cuplu maxim la schimbat decat daca esti la raliu. Pe mine atat ma duce logica, si cred ca ma duce bine.. Schimba la cat simti ca are nevoie motorul sa urneasca masina de pe loc.
Consumul marit il poti avea de la aer fals, nu mult sa-ti dea eroare, dar suficient cat sa citeascã lambda amestec sarac si sa imbogateasca amestecul. La mine au fost cateva gaurele in joja de ulei arsa de cãldura de la catalizator, si dupa ce le-am astupat mi-a scazut cu cel putin 1 litru consumul. Trebuie cautat bine de tot pe la garnituri, furtune etc.
Bafta!
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Multi afirma ca motorasul de 1.2 consuma mult si e puturos. Nu avem pretentii de "racheta", dar el ofera o oarecare decenta.
Cine intelege graficele de mai jos, va sti "ce" si "cand" sa ceara de la acest motor.
De asemenea iti poti optimiza si consumul printr-o exploatare corecta in functie de necesitati.
Cine intelege graficele de mai jos, va sti "ce" si "cand" sa ceara de la acest motor.
De asemenea iti poti optimiza si consumul printr-o exploatare corecta in functie de necesitati.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Exact ce spuneam, la 2500RPM ai aproape 100Nm din cuplul total de 110Nm. Si atunci la ce bun sa urci pana la 4000? Asa ma seaca prostia perpetuata din comoditate + dezinteres fata de studiu si evolutie intelectuala.. in orice domeniu, nu doar auto. Bine ca spune cutarica o prostie, si altii o iau de buna doar pentru c-o spune serios si apasat..
L.E. @mariuseek motorasu' de 1.2 consuma mult daca bagi a proasta picioru' in acceleratie si mergi turat, daca mergi la bun simt, are si putere si consum bun. Da trebuie si cap la condus, nu doar picioare..
L.E. @mariuseek motorasu' de 1.2 consuma mult daca bagi a proasta picioru' in acceleratie si mergi turat, daca mergi la bun simt, are si putere si consum bun. Da trebuie si cap la condus, nu doar picioare..
Costy29
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2013
- Mesaj Privat
corsa.timis Atunci cum explici consumul lui m_m de 15% pe Bucuresti si 6.5% extraurban, de la aer fals ii consuma si extraurban ceva mai mult. Te rog sa nu mai jignesti, eu merg turat si am consum de 7,5% extraurban si 9,5-10% pe Bucuresti, pana la 15% este cale lunga, stiu ca extraurban o pot scoate in 6-6,5% dar la viteza de 80-90 km la ora.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Nu jignesc, expun fapte.
Consumul urban mare se datoreaza mersului predominant incet si stat la ralanti. Toata lumea stie ca la ralanti clapeta de acceleratie e inchisa, astfel creandu-se vacum mai mare in galeria de admisie, iar vacumul creat trage mai mult aer prin locuri neetanse. La viteza mare, constanta, clapeta de acceleratie fiind deschisa vacumul se diminueaza in admisie pentru ca exista deschiderea clapetei prin care intra aer in cantitate mare care e contorizata de MAF/MAP astfel prin micile neetanseitati nu mai intra aer fals.. Comprende?
Tu stiai asta, dar m-ai testat pe mine, nu?
De asta "victimele" platesc bani buni pe piese schimbate de "mecanici", cei care DIAGNOSTICHEAZA sunt putini.
School's out.
Consumul urban mare se datoreaza mersului predominant incet si stat la ralanti. Toata lumea stie ca la ralanti clapeta de acceleratie e inchisa, astfel creandu-se vacum mai mare in galeria de admisie, iar vacumul creat trage mai mult aer prin locuri neetanse. La viteza mare, constanta, clapeta de acceleratie fiind deschisa vacumul se diminueaza in admisie pentru ca exista deschiderea clapetei prin care intra aer in cantitate mare care e contorizata de MAF/MAP astfel prin micile neetanseitati nu mai intra aer fals.. Comprende?
Tu stiai asta, dar m-ai testat pe mine, nu?
De asta "victimele" platesc bani buni pe piese schimbate de "mecanici", cei care DIAGNOSTICHEAZA sunt putini.
School's out.
- Daci
- ****
- 1,388 mesaje
- din 03 Mar 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Arad
Daci
- Mesaje scrise: 1,388
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2007
- Mesaj Privat
I-am luat sotiei un Corsa C 1.2 Twinport, i-am facut consumul de la plin la plin numai pe oras. La mers batranesc, am scos un 6.7 L/100km in primavara fara clima. Apoi la alt plin dupa condus putin mai sportiv si cu clima pornita am scos 8.6 L/100km. Sotia parcurge drumuri scurte prin centrul Aradului prin trafic la ore de trafic intens si cu clima si a scos 10.6 L/100km.
- lupan bogdan
- **
- 233 mesaje
- din 18 Mar 2016
- Astra 2004 Z14xep
- Brasov
lupan bogdan
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2016
- Mesaj Privat
Buna eu zic ca este perfect consumul avand in vedere uzura...motorul meu de 1l ia in oras 7.5 cu ac pornit... iar afara 4.8. Totusi depinde foarte mult de stilul fiecaruia de a conduce.. pe bord computer vad exact cat suge in aceleratie si pot sa imi fac o imagine cam cum sa schimb vitezele... etc. Alt lucru util ar fii sa se utilizeze cat mai mult pilotul automat... nimic nu scoate mai putin consum ca el. Eu il folosesc si afara si in oras daca traficul imi permite.
Am atasat o poza cu consumul instant in urcare vara viteza 1 si cu aerul conditionat pornit.
Am atasat o poza cu consumul instant in urcare vara viteza 1 si cu aerul conditionat pornit.
- DMLaurentiu
- *
- 1 mesaje
- din 26 Sep 2018
DMLaurentiu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2018
- Mesaj Privat
Salut baieti am si eu o intrebare daca nu va suparati,detin un Corsa b 1.2 16v mi sa aprins martorul de la motor,am avut probleme cu ea i.am schimbat debimetrul de aer si nu mai face tin sa mentionez ca mi se stinsese becul si am crezut ca acea a fost cauza dar din pacate sa aprins iar desi masina merge bine doar ca sta becul aprins si miroase foarte puternic a noxe cand te dai jos!Ma puteti ajuta cu un sfat?Multumesc anticipat!
- prodigy8028
- *
- 1 mesaje
- din 25 Feb 2019
- Corsa 2003 Z12XE
- Dambovita
prodigy8028
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2019
- Mesaj Privat