Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bogeyman, n-am terminat cu tine. Smile Astept un telefon sa ne intilnim sa terminam testul. Cum ziceam la inceputul discutiei cu tine, tie cred ca nu-ti merge viteza a doua a unuia dintre ventilatoare.
Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danb - daca merg la drum lung atunci cu clima am vreo 93-96g iar fara clima ramane pe la 91-93g. si ventilatoarele merg.
Am fost la service opel in bucuresti si cica la tester nu a iesit nimic.

La mine cu clima pornita temperatura e mai mica decit cu ea oprita, chiar si la drum lung. La tester ar putea sa-ti apara ceva doar daca ar ajunge pe rosu temperatura. Altfel nu e considerata o problema, doar ca ne deranjeaza pe noi ca e prea aproape de zona rosie. Smile

danb Intrebare: ma poate ajuta careva, sa vada, sa se uite, sa ma trimita la un service? la vasul de expansiune sunt 2 furtune dar curge lichid parca doar pe cel care vine de la radiator, e normal asa? nivelul este intre cele 2 marcaje de pe vas.
Acum de 3 zile am scos termostatul dar mi se pare anormal ca dupa un mers linistit cu masina, dimineata fara clima prin oras unde sunt 24g, cand opresti dupa 45-60min de mers sa mearga ventilatorul de racire iar tu sa nu fi frojato macar.

Daca nu te descurci singur sa testezi functionarea ventilatoarelor cum e descris aici, te pot ajuta eu daca poti ajunge in Dr. Taberei. Vasul de expansiune mai are un furtun dedesubt. Nivelul antigelului (cu motorul rece) in vasul de expansiune trebuie sa fie la linia indicata de inscriptia "Kalt", cu masina pe o suprafata plana. Ventilatoarele sint comandate de termocupla in asa fel incit sa asigure o temperatura optima a motorului, adica 85-95 grade si nu tre' sa te mire ca pornesc fara sa fi forjat tu masina.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:mi-au verificat pompa de apa la masina => este buna.
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.
in schimb mi-au zis ca radiatorul este infundat ( se poate), acum vreo 2 luni am folosit solutie d'aia de lipit radiatoare- pierdea apa p'acolo.
Nu-mi explic insa de ce tocmai acum. D'atunci n-am mai completat apa deloc.


pai acum zici de solutia de astupat gauri in radiatoare? Surprised si cat ai pus? de la asta s-a infundat sigur...cunosc cateva cazuri...au pus solutie,radiatorul nu a mai curs ,dar nici apa nu mai circula normal,se infunda celulele...
ar trebui spalata instalatia,clar!
nu mai ajunge apa la termocupla,sau ajunge greu si deja se raceste,dar in motor e temperatura mai ridicata.ar trebui sa iei masuri...
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med, ai tinut pitita o necunoscuta din ecuatie. Smile Oricum, ori cu pompa defecta, ori cu radiatorul infundat simptomele sint cam aceleasi - temperatura ridicata la blocul motor si radiator rece.


Ultima modificare făcută de murzick la Mar 28 Aug, 2007 8:56 pm
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Embarassed
pai n-am considerat ca e nevoie sa va duc la cunostinta ( STUPID ME) din simplul motiv ca nu m-am gandit la radiator. Plus de asta am si zis de cand am pus solutia aia de 2+2 n-am mai pierdut dar nici nu mi se incalzea motorul - pleca la 100 si racea pana la 95.
De ce tocmai acum?
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ziceti-mi si mie o solutie de curatat.
Sambata plec in concediu si tre s-o am la punct.
Daca nu imi cumpar unul desi este vreo 4 mil Crying or Very sad
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
salut johnny25med, am folosit si eu solutie de etansare pt radiatoare; ceva de provenienta englezeasca, conform instructiunilor de utilizare( o anumita cantitate in functie de cantitatea de lichid de racire) care a rezolvat scurgerile dar dupa ceva timp mi-au aparut probleme de supraincalzire a motorului. Am verificat tot ceea ce tine de sistemul de racire;schimbat antigel,pompa de apa,termostat suflat cu aer pt curatarea de insecte si praf a radiatorului, montat electroventilatoare mai performante dar problema persista.Am solicitat si primit sprijin din partea unor mecanici zic eu priceputi dar rezolvarea nu venea. Am schimbat chiulasa cu garnitura( la un drum de constanta s-a dus si garnitura) dar nimic nou.Am uitat sa specific motivul pt care am utilizat solutia respectiva: am inlocuit radiatorul masinii care curgea dar am schimbat trei radiatoare desi noi in garantie fiind, umezeau si inlocuirea acestora insemna pierderi de antigel si chiar munca.
In urma verificarilor si inlocuirilor de componente ale sistemului de racire am considerat vinovat radiatorul, desi era nou,asa ca l-am demontat si am incercat o curatire interioara cu fosfat, apa sub presiune ,aer ,am obtinut ceva imbunatatiri dar nu rezolvarea in totalitate.In aceste conditii am cumparat alt radiator si nu mai am probleme. Am desfacut capacele la vechiul radiator pt studiu si am constat ca solutia este bine fixata si cu o sarma abia reuseam sa curat celulele.Parerea mea este sa schimbi radiatorul si totul se va rezolva.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:
Daca nu imi cumpar unul desi este vreo 4 mil Crying or Very sad


pai asta e solutia cea mai buna,avand in vedere ca daca te chinui asa s-ar putea sa cheltui mai mult mai tarziu...
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am schimbat radiatorul si tot asa face, am pus termostatul la loc termocupla aia de opel si ,sufletul ,nu porneste ala deloc.
Nu stiu ce sa mai cred, unde sa ma mai uit.
Doar in bord sa ma mai uit dar nu stiu ce sa caut acolo si sa incerc iar cu termocupla aia de cielo care pornea mai repede.
Ma intreb oare daca asa se verifica pompa de apa cu furtunul ala dinainte de termostat (langa senzor) scos si verificat daca baga apa in mers .
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med, sint un pic sceptic in legatura cu testul pompei de apa:
mi-au verificat pompa de apa la masina => este buna.
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.

Dupa parerea mea, testul asta s-ar putea sa nu fie foarte concludent. Apa aia ar fi putut sa curga prin furtunul ala si de la faptul ca blocul motor se incalzea si incalzea apa. Apa calda urca in sus si locul unde e legat furtunul pe termostat e destul de sus. Cit de puternic era suvoiul?

Zici ca ai pus termostatul la loc. Odata cu schimbarea radiatorului? Esti sigur ca termostatul merge bine?
De ce nu schimbi si pompa de apa daca tot ai cumparat-o?
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Asta am sa si fac deja e programata maine dimineata, totusi radiatorul este caldut cand in bord imi arata 100.
Atunci cand era la relanti curgea putin, cand o tura curgea calumea ( ca la robinet).
Daca nici maine nu rezolv nimic scot iar termostatul si pun unul de cielo(pe furtun)
si bag iar termocupla de cielo poate poate daca nu leg ventilatorul pe direct si-oi vedea eu.
Se poate sa am garnitura impuscata?
Sau supapa de pe capacul de la vasul de expansiune bulit( are vreo legatura?)
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Pompa am schimbat-o => nimic nou, tot asa.
Acum am stat eu si am rumegat, sonda de temperatura pe care am schimbat-o am schimbat-o cu una identica la aspect dar, cred eu diferita la rezistente, fiind una de cielo.
Am comparat in autodata sondele de opel si de espero de 1.8 si sunt diferite la rezistente.
Eu cred ca sonda asta am luat-o degeaba, si am schimbat atatea degeaba.
P.S pompa aia veche e k chiar era de ''recent'' schimbata.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med, imi pare nespus de rau ca nu s-a rezolvat problema nici cu schimbarea pompei.
Intr-adevar, senzorii de temperatura de la diferite masini, chiar daca arata identic, pot avea variatii diferite a rezistentei la modificarea temperaturii. Montarea unui alt senzor decit cel specificat de producator poate duce la afisarea unei temperaturi diferite fata de cea reala. Nu m-am gindit nici macar o clipa ca vinzatorul ti-a dat senzorul dupa ureche si nu conform codului piesei. Sad
O alta posibilitate (am citit pe undeva) ar fi sa ai masa proasta si asta sa influenteze indicatorul de temperatura. Sfatul era sa curati/schimbi clema de masa de la acumulator sau chiar sa tragi o masa suplimentara cu niste cablu sanatos de cupru.
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Gata baieti am rezolvat problema prin inlocuirea senzorului.
Erau intradevar identice la aspect, dar caracteristicile difereau mult.
Acum la relanti nu-mi mai atinge 100- am vrut sa vad daca porneste ventilatorul, dar dupa ce n-am mai turat-o a inceput sa scada singur la 95.
Acum pot pleca linistit in conced.
Multam' la toti pt. suport si atentie.
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:Gata baieti am rezolvat problema prin inlocuirea senzorului.
Erau intradevar identice la aspect, dar caracteristicile difereau mult.
Acum la relanti nu-mi mai atinge 100- am vrut sa vad daca porneste ventilatorul, dar dupa ce n-am mai turat-o a inceput sa scada singur la 95.
Acum pot pleca linistit in conced.
Multam' la toti pt. suport si atentie.


Bun...redeschid acest topic ca sa nu fack altul nou deoarece am aceasi problema si anume.
Deci am o vectra b 2.0dtl y20dth la care din cand in cand doar cand merg bara la bara creste temperatura enorm de mult si de repede de la 80 ma duc in rosu in maxim 2-3 minute.Am sesizat ca ventilatorul nu functioneaza (asta cand am oprit motorol...findca inainte cand era cad de cat incisn si opream motoru se auzea bazaitu...)Sfatuitima ce sa verific sau sa schimb ca e enervanta faza si nu prea sunt in ,,finante ' acu ca s-o bag in service....Thx
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
BigBoss, ai postat, dar n-ai "rasfoit" si tu un pic subiectul asta. Vezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=169322#169322 . Y20DTH e identic la partea de racire cu Y22DTR.
  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am si eu un kadett din 81..problema mare...ajunge pe rosu indicatorul...am schimbat termostatul si am pus unul ce deschide la 87 grade, termocupla noua de 91,garnitura de chiulasa, radiatorul se incalzeste tare..ma gandesc ca nu e infundat(sau e infundat partial), ventilatorul imi porneste...nici nu stiu ce sa mai fac
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mind_hunter a scris:am si eu un kadett din 81..problema mare...ajunge pe rosu indicatorul...am schimbat termostatul si am pus unul ce deschide la 87 grade, termocupla noua de 91,garnitura de chiulasa, radiatorul se incalzeste tare..ma gandesc ca nu e infundat(sau e infundat partial), ventilatorul imi porneste...nici nu stiu ce sa mai fac

curata http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
  • deleted-8071

  • Mesaje scrise: 414
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:BigBoss, ai postat, dar n-ai "rasfoit" si tu un pic subiectul asta. Vezi aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=169322#169322 . Y20DTH e identic la partea de racire cu Y22DTR.

Ba da am rasfoit ...dar sunt atatea explicatii si pareri exprimate incat nu stiu de care sa ma apuc intai!

later edit: l-am citit mai pe sarite si cred ca pagina aia am cam sarit-o...merci maine incerc sa vad ce are.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:Ziceti-mi si mie o solutie de curatat.
Sambata plec in concediu si tre s-o am la punct.
Daca nu imi cumpar unul desi este vreo 4 mil Crying or Very sad


Este o solutie foarte buna de la VALVOLINE, se numeste RADIATOR FLUSH, costa 15 RON cu tva cu tot.
Se pune in radiator, se lasa sa functioneze 10-15 min numai la relanti (fara sa turezi motorul), dupa care se scurge tot lichidul.
Acum urmeaza partea distractiva, deoarece trebuie clatit circuitul de racire pana curge apa limpede si se clateste NUMAI cu apa fierbinte, deoarece este interzis sa pui apa rece in motorul cald !
Dupa clatire, se scurge bine toata apa, se pune antigelul si...gata Laughing
Da-i gaz !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR