- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Am fost la service opel in bucuresti si cica la tester nu a iesit nimic.
La mine cu clima pornita temperatura e mai mica decit cu ea oprita, chiar si la drum lung. La tester ar putea sa-ti apara ceva doar daca ar ajunge pe rosu temperatura. Altfel nu e considerata o problema, doar ca ne deranjeaza pe noi ca e prea aproape de zona rosie. 😊
Acum de 3 zile am scos termostatul dar mi se pare anormal ca dupa un mers linistit cu masina, dimineata fara clima prin oras unde sunt 24g, cand opresti dupa 45-60min de mers sa mearga ventilatorul de racire iar tu sa nu fi frojato macar.
Daca nu te descurci singur sa testezi functionarea ventilatoarelor cum e descris aici, te pot ajuta eu daca poti ajunge in Dr. Taberei. Vasul de expansiune mai are un furtun dedesubt. Nivelul antigelului (cu motorul rece) in vasul de expansiune trebuie sa fie la linia indicata de inscriptia "Kalt", cu masina pe o suprafata plana. Ventilatoarele sint comandate de termocupla in asa fel incit sa asigure o temperatura optima a motorului, adica 85-95 grade si nu tre' sa te mire ca pornesc fara sa fi forjat tu masina.
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.
in schimb mi-au zis ca radiatorul este infundat ( se poate), acum vreo 2 luni am folosit solutie d'aia de lipit radiatoare- pierdea apa p'acolo.
Nu-mi explic insa de ce tocmai acum. D'atunci n-am mai completat apa deloc.
pai acum zici de solutia de astupat gauri in radiatoare? 😲 si cat ai pus? de la asta s-a infundat sigur...cunosc cateva cazuri...au pus solutie,radiatorul nu a mai curs ,dar nici apa nu mai circula normal,se infunda celulele...
ar trebui spalata instalatia,clar!
nu mai ajunge apa la termocupla,sau ajunge greu si deja se raceste,dar in motor e temperatura mai ridicata.ar trebui sa iei masuri...
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
In urma verificarilor si inlocuirilor de componente ale sistemului de racire am considerat vinovat radiatorul, desi era nou,asa ca l-am demontat si am incercat o curatire interioara cu fosfat, apa sub presiune ,aer ,am obtinut ceva imbunatatiri dar nu rezolvarea in totalitate.In aceste conditii am cumparat alt radiator si nu mai am probleme. Am desfacut capacele la vechiul radiator pt studiu si am constat ca solutia este bine fixata si cu o sarma abia reuseam sa curat celulele.Parerea mea este sa schimbi radiatorul si totul se va rezolva.
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai cred, unde sa ma mai uit.
Doar in bord sa ma mai uit dar nu stiu ce sa caut acolo si sa incerc iar cu termocupla aia de cielo care pornea mai repede.
Ma intreb oare daca asa se verifica pompa de apa cu furtunul ala dinainte de termostat (langa senzor) scos si verificat daca baga apa in mers .
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Cum au verificat:
au pornit masina si au scos furtunul care leaga vasul de expansiune cu termostatul. Din vas mai pleaca unul care leaga vasul cu radiatorul.
Prin primul furtun curgea apa inapoi in vas, si, cu cat turai masina mai mult cu atat curgea mai multa apa, asta insemnand ca pompa de apa functioneaza.
Dupa parerea mea, testul asta s-ar putea sa nu fie foarte concludent. Apa aia ar fi putut sa curga prin furtunul ala si de la faptul ca blocul motor se incalzea si incalzea apa. Apa calda urca in sus si locul unde e legat furtunul pe termostat e destul de sus. Cit de puternic era suvoiul?
Zici ca ai pus termostatul la loc. Odata cu schimbarea radiatorului? Esti sigur ca termostatul merge bine?
De ce nu schimbi si pompa de apa daca tot ai cumparat-o?
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Atunci cand era la relanti curgea putin, cand o tura curgea calumea ( ca la robinet).
Daca nici maine nu rezolv nimic scot iar termostatul si pun unul de cielo(pe furtun)
si bag iar termocupla de cielo poate poate daca nu leg ventilatorul pe direct si-oi vedea eu.
Se poate sa am garnitura impuscata?
Sau supapa de pe capacul de la vasul de expansiune bulit( are vreo legatura?)
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Acum am stat eu si am rumegat, sonda de temperatura pe care am schimbat-o am schimbat-o cu una identica la aspect dar, cred eu diferita la rezistente, fiind una de cielo.
Am comparat in autodata sondele de opel si de espero de 1.8 si sunt diferite la rezistente.
Eu cred ca sonda asta am luat-o degeaba, si am schimbat atatea degeaba.
P.S pompa aia veche e k chiar era de ''recent'' schimbata.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Intr-adevar, senzorii de temperatura de la diferite masini, chiar daca arata identic, pot avea variatii diferite a rezistentei la modificarea temperaturii. Montarea unui alt senzor decit cel specificat de producator poate duce la afisarea unei temperaturi diferite fata de cea reala. Nu m-am gindit nici macar o clipa ca vinzatorul ti-a dat senzorul dupa ureche si nu conform codului piesei. 😢
O alta posibilitate (am citit pe undeva) ar fi sa ai masa proasta si asta sa influenteze indicatorul de temperatura. Sfatul era sa curati/schimbi clema de masa de la acumulator sau chiar sa tragi o masa suplimentara cu niste cablu sanatos de cupru.
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
Erau intradevar identice la aspect, dar caracteristicile difereau mult.
Acum la relanti nu-mi mai atinge 100- am vrut sa vad daca porneste ventilatorul, dar dupa ce n-am mai turat-o a inceput sa scada singur la 95.
Acum pot pleca linistit in conced.
Multam' la toti pt. suport si atentie.
- deleted-8071
- **
- 414 mesaje
- din 25 Jul 2007
deleted-8071
- Mesaje scrise: 414
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Erau intradevar identice la aspect, dar caracteristicile difereau mult.
Acum la relanti nu-mi mai atinge 100- am vrut sa vad daca porneste ventilatorul, dar dupa ce n-am mai turat-o a inceput sa scada singur la 95.
Acum pot pleca linistit in conced.
Multam' la toti pt. suport si atentie.
Bun...redeschid acest topic ca sa nu fack altul nou deoarece am aceasi problema si anume.
Deci am o vectra b 2.0dtl y20dth la care din cand in cand doar cand merg bara la bara creste temperatura enorm de mult si de repede de la 80 ma duc in rosu in maxim 2-3 minute.Am sesizat ca ventilatorul nu functioneaza (asta cand am oprit motorol...findca inainte cand era cad de cat incisn si opream motoru se auzea bazaitu...)Sfatuitima ce sa verific sau sa schimb ca e enervanta faza si nu prea sunt in ,,finante ' acu ca s-o bag in service....Thx
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mind_hunter
- **
- 173 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Kadett 1982 13s
- Iasi
mind_hunter
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1982 13s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
curata http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
- deleted-8071
- **
- 414 mesaje
- din 25 Jul 2007
deleted-8071
- Mesaje scrise: 414
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ba da am rasfoit ...dar sunt atatea explicatii si pareri exprimate incat nu stiu de care sa ma apuc intai!
later edit: l-am citit mai pe sarite si cred ca pagina aia am cam sarit-o...merci maine incerc sa vad ce are.
- ovidiucro
- ***
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Sambata plec in concediu si tre s-o am la punct.
Daca nu imi cumpar unul desi este vreo 4 mil 😭
Este o solutie foarte buna de la VALVOLINE, se numeste RADIATOR FLUSH, costa 15 RON cu tva cu tot.
Se pune in radiator, se lasa sa functioneze 10-15 min numai la relanti (fara sa turezi motorul), dupa care se scurge tot lichidul.
Acum urmeaza partea distractiva, deoarece trebuie clatit circuitul de racire pana curge apa limpede si se clateste NUMAI cu apa fierbinte, deoarece este interzis sa pui apa rece in motorul cald !
Dupa clatire, se scurge bine toata apa, se pune antigelul si...gata 😂
Da-i gaz !