paunas
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare
Am un Opel Astra G 1.4 , 90 CP, cod motor Z14XEP. Ieri am observat ca nu mai am antigel in vas si am observat pete de ulei pe capacul de la culbutori. Suspectez garnitura capac culbutori ca fiind dusa dar unde sa se fi dus antigelul si de unde ciulamaua pe busonul de la ulei. Sa fie cumva dusa si garnitura de chiulasa ?
Atasez imaginile .
Am un Opel Astra G 1.4 , 90 CP, cod motor Z14XEP. Ieri am observat ca nu mai am antigel in vas si am observat pete de ulei pe capacul de la culbutori. Suspectez garnitura capac culbutori ca fiind dusa dar unde sa se fi dus antigelul si de unde ciulamaua pe busonul de la ulei. Sa fie cumva dusa si garnitura de chiulasa ?
Atasez imaginile .
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Doamne iarta-ma, dar ce-i dai motorului sa bea de arata in halu' asta busonul ala?
Cumpara-ti silicon de motor (ceva mai de calitate), iar apoi da jos capacu' de la chiuloasa si vezi ce-i pe acolo, daca si acolo gasesti "ghiveci" in genu' aluia de pe busonul de la ulei ii clara treaba cu motorul tau... Il asteapta o mica sau mare investitie
Daca n-ai pierderi pe sub mașina de antigel e clar de la garnitura de chiuloasa, iar jegu' de pe buson nu-i okey deloc..
Asteptam vesti de la tine. Sanatate si numai bine!
Cumpara-ti silicon de motor (ceva mai de calitate), iar apoi da jos capacu' de la chiuloasa si vezi ce-i pe acolo, daca si acolo gasesti "ghiveci" in genu' aluia de pe busonul de la ulei ii clara treaba cu motorul tau... Il asteapta o mica sau mare investitie
Daca n-ai pierderi pe sub mașina de antigel e clar de la garnitura de chiuloasa, iar jegu' de pe buson nu-i okey deloc..
Asteptam vesti de la tine. Sanatate si numai bine!
paunas
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
paunas
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2012
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
paunas a scris:multumesc tuturor
Sa inteleg ca as avea de schimbat urmatoarele, transmisia avand-o pe lant :
1) Garnitura capac distributie--Da
2) Capac distributie--Nu
3) Garnitura capac culbutori--Da
4) Ulei + filtru ulei--Da
5) Antigel--Da, daca e vechi si n-ai motive sa-l recuperezi
Ar mai fi ceva ?
Sa inteleg ca as avea de schimbat urmatoarele, transmisia avand-o pe lant :
1) Garnitura capac distributie--Da
2) Capac distributie--Nu
3) Garnitura capac culbutori--Da
4) Ulei + filtru ulei--Da
5) Antigel--Da, daca e vechi si n-ai motive sa-l recuperezi
Ar mai fi ceva ?
1) Garnitura capac distributie--Da
2) Capac distributie--Nu
3) Garnitura capac culbutori--Da
4) Ulei + filtru ulei--Da
5) Antigel--Da, daca e vechi si n-ai motive sa-l recuperezi
6) Simering arbore cotit
7) Garnitura baie ulei
8 Oring surub scurgere ulei
9) Kit distributie(la ce scurgeri ai acolo, sigur n-a fost schimbata)
10)Garnitura pompa apa
11)Surub fulie vibrochen (daca n-ai original, gasesti M14x80 pas de 1,5 clasa 10.9 sau 12.9 cu flansa)
Daca te zgarcesti si nu schimbi si kit-ul de distributie, in viitor vei plati EXACT aceeasi manopera din nou.
Mergi la mecanic si-ti spune ce e de schimbat, nu-i ca schimbarea bradutului la oglinda..
L.E. uite ceva asemanator:
Ignorati ultimele secunde, nu e promovare intentionata.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Daniel a scris:In prima faza trebuie verificata garnitura de la capacul distributiei. Ea desparte circuitul pompei de apa de circuitul de ulei de la lant. Daca nu se rezolva asa, te poti gandi la ceva mai grav.
FYI: in cazuri de genul asta, sa elimini din scenariu garnitura de chiulasa, faci intai un test de compresie, care e mai ieftin decat o verificare a garniturii de distributie. Daca iasa bine compresia, poti trece la schimbarea garniturii de distributie..
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@Daniel din experienta proprie pot spune ca cele mai multe garnituri de chiulasa cedeaza la "gura de foc", pe intelesul tau intre cilindru si pasajul lichidului de racire. Daca stau sa ma gandesc, n-am gasit nici una cu ruptura intre pasajele circuitelor de ulei si antigel. Stii de ce? pentru ca e distanta destul de mare intre cele doua circuite, si pentru ca partea care etanseaza circuitul de ulei nu e supusa la temperaturi atat de mari ca cea de antigel..
De studiat, am studiat.. si inca studiez..
De studiat, am studiat.. si inca studiez..
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Gresit, e solutie de antigel, si da, o parte e vaporizata, alta parte e fortata sa treaca pe langa piston fix de presiunea din camera de ardere inainte ca bujia sa dea scanteie si sa se produca explozia in camera de ardere.. vezi, de-asta oamenii se impart in cunoscatori si cei care isi dau cu parerea..
Eu nu-ti cer sa-mi dai dreptate, STIU ca am dreptate. Nu e aroganta, e increderea data de ani de studiu..
Mai studiaza si tu si aprofundeaza mecanica auto..
Eu nu-ti cer sa-mi dai dreptate, STIU ca am dreptate. Nu e aroganta, e increderea data de ani de studiu..
Mai studiaza si tu si aprofundeaza mecanica auto..
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Nu cred cã este nevoie de test compresie pentru a depista cã garnitura de chiulasa este de vina pentru pierderea de antigel. Ce ne facem daca motorul are alte haine și nu trece testul? dãm vina pe garniturã? Se poate verifica altfel daca garnitura a cedat. Ex.: 1.dacã este presiune anormal de mare pe sistemul de rãcire.2. dacã dupã câteva ore gãsim lichid in cilindru, etc.
Apoi garniturile astea moderne nu mai picã așa ușor.
In legãturã cu trecerea lichidului de rãcire in ulei , eu cred cã în timpul funcționãri motorului este puțin probabil, având în vedere cã atat presiunea uleiului cât și presiunea din camera de ardere este cu mult mai mare decât ce-a din sistemul de rãcire, mai curând trece uleiul in antigel sau scãpa gaze.Trecerea lichidului in cazul unei garnituri care a cedat ,se face dupã ce motorul este oprit, deoarece presiunea in sistemul de rãcire se mai pãstreazã încã ceva timp.
Acum revenind la subiectul topicului,
@paunas
cred cã problema este la garnitura capac distribuție, care sigur a îmbãtrânit și așa cum recomanda și dom. Cuciureanu, schimbați kit distribuție și toate garniturile cã sã nu plãtiți manoperã de doua ori.
Apoi garniturile astea moderne nu mai picã așa ușor.
In legãturã cu trecerea lichidului de rãcire in ulei , eu cred cã în timpul funcționãri motorului este puțin probabil, având în vedere cã atat presiunea uleiului cât și presiunea din camera de ardere este cu mult mai mare decât ce-a din sistemul de rãcire, mai curând trece uleiul in antigel sau scãpa gaze.Trecerea lichidului in cazul unei garnituri care a cedat ,se face dupã ce motorul este oprit, deoarece presiunea in sistemul de rãcire se mai pãstreazã încã ceva timp.
Acum revenind la subiectul topicului,
@paunas
cred cã problema este la garnitura capac distribuție, care sigur a îmbãtrânit și așa cum recomanda și dom. Cuciureanu, schimbați kit distribuție și toate garniturile cã sã nu plãtiți manoperã de doua ori.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Gresit, e solutie de antigel, si da, o parte e vaporizata, alta parte e fortata sa treaca pe langa piston fix de presiunea din camera de ardere inainte ca bujia sa dea scanteie si sa se produca explozia in camera de ardere.. vezi, de-asta oamenii se impart in cunoscatori si cei care isi dau cu parerea..
Eu nu-ti cer sa-mi dai dreptate, STIU ca am dreptate. Nu e aroganta, e increderea data de ani de studiu..
Mai studiaza si tu si aprofundeaza mecanica auto..
Eu nu-ti cer sa-mi dai dreptate, STIU ca am dreptate. Nu e aroganta, e increderea data de ani de studiu..
Mai studiaza si tu si aprofundeaza mecanica auto..
Daca ar fi cum spui tu si apa/vaporii ar trece pe langa piston, cu siguranta motorul ala nu mai are compresie si se face presiune in baie. Ori nu e cazul. La fel, o parte din amestecul aer-benzina, tot acolo va ajungeajunge si va face acelasi lucru.
Apa, daca ajunge in cilindru si desfaci motorul, o sa o gasesti in capul pistonului.
Au mai studiat si altii, nu esti singurul.
Iti urez o zi buna, nu te mai deranjez.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...14694&start=0
Aveti 110 pagini la ora actuala, sunt si aiureli dar si lucruri folositoare.
Ca moderator pe club nu pot sterge toate posturile care induc in eroare, fiecare cu parerea lui mai putin daca face reclama.
Pe youtube am vazut 95% tampenii, este distractiv.
corsa.timis este bine intentionat, stie cate ceva dar inca este departe de adevar in filmare.
Aveti 110 pagini la ora actuala, sunt si aiureli dar si lucruri folositoare.
Ca moderator pe club nu pot sterge toate posturile care induc in eroare, fiecare cu parerea lui mai putin daca face reclama.
Pe youtube am vazut 95% tampenii, este distractiv.
corsa.timis este bine intentionat, stie cate ceva dar inca este departe de adevar in filmare.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@mariustintea
-nu inteleg ce haine la care motor,
-da, garnitura de chiulasa ciupita poate baga presiune in sistemul de racire, asta se verifica ori cu nasu', ori vizual, ori cu sonda de gaze (in service),
-da, antigelul ajuns in piston trece pe langa piston si printre segmenti si in functionare si (mai ales) cand motorul e in repaus(mai mult atunci)
-da, ai dreptate in privintele astea, dar imi sustin parerea ca un test de compresie iti gaseste problema daca e de la garnitura de chiulasa sau chiulasa, si e mai indicat sa elimini posibilitatea asta decat sa sari direct la garnitura de distributie care costa mult si e posibil sa ai surpriza s-o platesti degeaba.. x2
@Daniel
-nici un set de segmenti nu etanseaza PERFECT,(nu e simering sau garnitura), deci ori antigelul ori gaze pot trece dintr-o parte in alta. Antigelul fie se scurge cand motorul sta, fie e impins de presiune(si aici nu vorbim de galeti de antigel). Asa cum benzina scursa dintr-un injector defect/infundat ajunge in baie, la fel poate ajunge si antigelul..
@dancuciureanu
-You Tube chiar e distractiv..
-sunt constient ca nu stiu TOT, cu totii avem limite(limitele unora sunt la un nivel mai mic decat ale altora cu siguranta), eu personal sunt intotdeauna deschis la a afla mai multe decat stiu la momentul prezent(pe orice cale de informare), iar daca vrei sa faci lumina in privinta adevarului de care sunt departe, deschis te rog sa ma ajuti sa ma apropii de el..
@toti: cea mai mare prostie pe care o poate face un om in oricare domeniu, e sa inceapa o lucrare costisitoare fara se fie 100% sigur ca interventia rezolva problema. E echivalent cu schimbarea unui senzor fara sa-l masori/verifici, doar ca "asa am auzit de la cutare".
-nu inteleg ce haine la care motor,
-da, garnitura de chiulasa ciupita poate baga presiune in sistemul de racire, asta se verifica ori cu nasu', ori vizual, ori cu sonda de gaze (in service),
-da, antigelul ajuns in piston trece pe langa piston si printre segmenti si in functionare si (mai ales) cand motorul e in repaus(mai mult atunci)
-da, ai dreptate in privintele astea, dar imi sustin parerea ca un test de compresie iti gaseste problema daca e de la garnitura de chiulasa sau chiulasa, si e mai indicat sa elimini posibilitatea asta decat sa sari direct la garnitura de distributie care costa mult si e posibil sa ai surpriza s-o platesti degeaba.. x2
@Daniel
-nici un set de segmenti nu etanseaza PERFECT,(nu e simering sau garnitura), deci ori antigelul ori gaze pot trece dintr-o parte in alta. Antigelul fie se scurge cand motorul sta, fie e impins de presiune(si aici nu vorbim de galeti de antigel). Asa cum benzina scursa dintr-un injector defect/infundat ajunge in baie, la fel poate ajunge si antigelul..
@dancuciureanu
-You Tube chiar e distractiv..
-sunt constient ca nu stiu TOT, cu totii avem limite(limitele unora sunt la un nivel mai mic decat ale altora cu siguranta), eu personal sunt intotdeauna deschis la a afla mai multe decat stiu la momentul prezent(pe orice cale de informare), iar daca vrei sa faci lumina in privinta adevarului de care sunt departe, deschis te rog sa ma ajuti sa ma apropii de el..
@toti: cea mai mare prostie pe care o poate face un om in oricare domeniu, e sa inceapa o lucrare costisitoare fara se fie 100% sigur ca interventia rezolva problema. E echivalent cu schimbarea unui senzor fara sa-l masori/verifici, doar ca "asa am auzit de la cutare".