- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare
In primul rand doresc sa va salut pe toti de pe forum. Citesc cu atentie discutiile de pe acest forum si unele mi-au fost de mare ajutor .Acuma vreau sa va zic si problema mea poate ma puteti ajuta .Este vorba de un Astra G ,2003 ,motor Z17DTL.
Problema 1.
La plecarea de pe loc cand accelerez scoate fum negru .Chestia este ca scoate de pe la 2000-2200 ture ceea ce este cam deranjant . Nu va mai zic cum face daca bag piciorul in acceleratie mai mult .
Am fost la GTT si am pus-o pe tester si mi-au spus ca este dus EGR-ul .Mi-am luat altul second l-am inlocuit si tot asa facea .Drept urmare l-am curatat pe al meu si l-am pus la loc .Apoi m-am dus pe Prelungirea Ghencea 33, la nea Mircea .Acolo supriza ,imi arata ca nu merge capsula vacuum care comanda niste clapete din galerie .Adica era blocata.Deci s-a apucat omul de treaba si a rezolvat problema . Numai ca masina face la fel.Nu stiu ce sa mai verific, poate injectoarele ?
S-a uitat omul pe la vacuum-uri si totul este bine ,turbina functioneaza,chiar a pus si testerul si mi-a aratat ca totul este OK.Dar totusi masina in mers scoate fum la accelerare mai mult decat normal.
Problema 2.
Dupa ce se incalzeste motorul nu pot sa o tin turata in plaja 1200- 1800 ture .Dimineata cand o pornesc nu este nici o problema ,dar dupa ce s-a incalzit motorul daca apas pedala de acceleratie ori nu se tureaza ori se duce peste 2000 ture .Daca totusi reusesc sa o stabilizez la 1800 ture are o mica intrerupere,care dispare dupa ce cresc turatia peste 2000-2200 .Eu banuiesc ca ar fi un injector care nu merge bine ,dar mai bine las pe cineva care se pricepe sa-mi zica daca asta ar fi .
Vreau sa va zic ca nu am nici un bec de eroare aprins la bord si masina merge bine ,adica are forta la demaraj . Dar si fumul este pe masura .
Cam asta ar fi istoria mea sper ca cineva sa ma poata ajuta cu un sfat ,sau sa-mi recomande un service bun ca de reprezentante Opel nu mai vreau sa mai aud .
Multumesc
Cornel
Ultima modificare făcută de koko69 la Dum 04 Nov, 2007 10:52 am
In primul rand doresc sa va salut pe toti de pe forum. Citesc cu atentie discutiile de pe acest forum si unele mi-au fost de mare ajutor .Acuma vreau sa va zic si problema mea poate ma puteti ajuta .Este vorba de un Astra G ,2003 ,motor Z17DTL.
Problema 1.
La plecarea de pe loc cand accelerez scoate fum negru .Chestia este ca scoate de pe la 2000-2200 ture ceea ce este cam deranjant . Nu va mai zic cum face daca bag piciorul in acceleratie mai mult .
Am fost la GTT si am pus-o pe tester si mi-au spus ca este dus EGR-ul .Mi-am luat altul second l-am inlocuit si tot asa facea .Drept urmare l-am curatat pe al meu si l-am pus la loc .Apoi m-am dus pe Prelungirea Ghencea 33, la nea Mircea .Acolo supriza ,imi arata ca nu merge capsula vacuum care comanda niste clapete din galerie .Adica era blocata.Deci s-a apucat omul de treaba si a rezolvat problema . Numai ca masina face la fel.Nu stiu ce sa mai verific, poate injectoarele ?
S-a uitat omul pe la vacuum-uri si totul este bine ,turbina functioneaza,chiar a pus si testerul si mi-a aratat ca totul este OK.Dar totusi masina in mers scoate fum la accelerare mai mult decat normal.
Problema 2.
Dupa ce se incalzeste motorul nu pot sa o tin turata in plaja 1200- 1800 ture .Dimineata cand o pornesc nu este nici o problema ,dar dupa ce s-a incalzit motorul daca apas pedala de acceleratie ori nu se tureaza ori se duce peste 2000 ture .Daca totusi reusesc sa o stabilizez la 1800 ture are o mica intrerupere,care dispare dupa ce cresc turatia peste 2000-2200 .Eu banuiesc ca ar fi un injector care nu merge bine ,dar mai bine las pe cineva care se pricepe sa-mi zica daca asta ar fi .
Vreau sa va zic ca nu am nici un bec de eroare aprins la bord si masina merge bine ,adica are forta la demaraj . Dar si fumul este pe masura .
Cam asta ar fi istoria mea sper ca cineva sa ma poata ajuta cu un sfat ,sau sa-mi recomande un service bun ca de reprezentante Opel nu mai vreau sa mai aud .
Multumesc
Cornel
Ultima modificare făcută de koko69 la Dum 04 Nov, 2007 10:52 am
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
ady3vay
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1,3 CDTI 90 CV SW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
Buna,sunt nou pe acest forum si incerc sa iti spun si eu cate ceva:
-Spune mai mult despre masina ta ,km.intervalul la care schimbi uleiul si filtrele,stilul tau de condus si de cat timp o ai si cati km avea.
-In functie de ce imi raspunzi am sa incerc sa te indrum sa reusesti sa faci chiar tu anumite interventii f simple si destul de ieftine care pot sa inlature problema
-Spune mai mult despre masina ta ,km.intervalul la care schimbi uleiul si filtrele,stilul tau de condus si de cat timp o ai si cati km avea.
-In functie de ce imi raspunzi am sa incerc sa te indrum sa reusesti sa faci chiar tu anumite interventii f simple si destul de ieftine care pot sa inlature problema
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
Este un Opel Astra G ,an 2003 ,1.7CDTI si acuma are 93.000km . Eu cand am cumparat-o in iulie avea 88.000km, am cartea de service a masinii cu toate reviziile la zi ,are distributia schimbata .Masina este chiar pe bune ca stiu de la cine am luat-o.
Eu am inlocuit filtrul de aer si motorina din nou pentruca am crezut ca poate fi problema cu fumul de aici si logic incepi cu ce este mai ieftin . Eu ca ies din calcul consumabilele.In rest am descris ce am facut la masina. Am inlocuit EGR,am dat jos galeria ca sa curat clapetele si capsula vacuum .
Cat despre stilul de condus le-am cam incercat pe toate .Am incercat sa merg si sportiv si batraneste,dar degeaba imi afuma spatele de la masina (mai este si alba ). Eu de cand am luat-o si am testat-o am vazut ca da ceva fum ,dar mi-am spus ca decat albastru de ulei mai bine asa ,dar uite acuma devine enervant. Si am impresia ca si consuma mult in oras .
SI mai am o chestie ciudata care se intampla cateodata : Merg cu masina si opresc motorul . Stau 5 minute su vreau sa plec. Accelerez pe la 2000 ture si cand apas ambreiajul sa schimb vitezele masina se tureaza singura .Adica creste turatia singura cu aprox.800 ture .Deja cand ajung sa bag viteza a-4-a isi revine . Dar acest lucru nu se intampla decat daca masina se misca .Ciudat ? Si ce este mai ciudat este ca nu face tot timpul .
Problema mea este ca nu stiu cam pe unde sa caut defectul ca la tester totul este bine.
Daca aveti ceva idei cam ce ar trebui sa mai verific la masina ,nu de alta dar nu as vrea sa ma duc pe la cineva sa o faca bucati ca "poate o fi de aici sau de aici" . Macar o desfac eu .
Multumesc
Eu am inlocuit filtrul de aer si motorina din nou pentruca am crezut ca poate fi problema cu fumul de aici si logic incepi cu ce este mai ieftin . Eu ca ies din calcul consumabilele.In rest am descris ce am facut la masina. Am inlocuit EGR,am dat jos galeria ca sa curat clapetele si capsula vacuum .
Cat despre stilul de condus le-am cam incercat pe toate .Am incercat sa merg si sportiv si batraneste,dar degeaba imi afuma spatele de la masina (mai este si alba ). Eu de cand am luat-o si am testat-o am vazut ca da ceva fum ,dar mi-am spus ca decat albastru de ulei mai bine asa ,dar uite acuma devine enervant. Si am impresia ca si consuma mult in oras .
SI mai am o chestie ciudata care se intampla cateodata : Merg cu masina si opresc motorul . Stau 5 minute su vreau sa plec. Accelerez pe la 2000 ture si cand apas ambreiajul sa schimb vitezele masina se tureaza singura .Adica creste turatia singura cu aprox.800 ture .Deja cand ajung sa bag viteza a-4-a isi revine . Dar acest lucru nu se intampla decat daca masina se misca .Ciudat ? Si ce este mai ciudat este ca nu face tot timpul .
Problema mea este ca nu stiu cam pe unde sa caut defectul ca la tester totul este bine.
Daca aveti ceva idei cam ce ar trebui sa mai verific la masina ,nu de alta dar nu as vrea sa ma duc pe la cineva sa o faca bucati ca "poate o fi de aici sau de aici" . Macar o desfac eu .
Multumesc
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
ady3vay
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1,3 CDTI 90 CV SW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
Incearca o prima chestie: Controleaza-i senzorul de aer-este imediat dupa filtrul de aer,amplasat pe tubul negru din plastic care pleaca de la filtru inspre colectoarele de admisie,(poti face o proba:ii scoti mufa,cu motorul pornit si vezi daca se schimba ceva in zgomotul motorului,este f fina schimbarea,daca o auzi atunci senzorul merge bine,daca nu incearca sa faci o tura si vezi daca trage la fel ca inainte,poate sa traga mai tare ,mai incet,sau in trepte,poti si sa vezi cat te costa acest senzor ar trebui sa fie f ieftin si daca este asa iti convine sa-l schimbi.)ar trebui sa vezi si eventuale scurgeri de ulei,oricat de putin ar fi, tu trebuie sa o iei in considerare,si ptr moment ar trebui controlat si depresorul de la turbina(doar o privire din extern si vazut ca este totul in ordine)
In vanul motorului daca te uiti sunt multe relee,etc.Tu incearca,desigur cu motorul oprit sa le scoti din mufa lor ,dar nu tragi tare de ele!,si sa le controlezi piciorusele ,sa nu fie putin oxidate(eventual le elimini aceasta oxidare)si f important sa nu se miste sau sa intre intre putin inauntru.Incearca sa faci toate astea si in felul asta elimini multe cauze.
Acum iti spun ceva ce TREBUIE sa faci :Te duci si cumperi Aditiv ptr curatat injectoarele diesel.Nu costa mult si face miracole.Dar sa fie doar ptr curatat injectoarele diesel NU benzina,si ptr altceva,de ex.ptr bujii sau sa dea putere motorului.Acest aditiv il fol o data si se vede dupa cativa zeci de km ca masina merge mai bine si consuma si mai putin,iti curata injectoarele si elimini orice crusta sau alte murdarii de pe injectoare,Credema ca eu il recomand la toata lumea si tuturor celor ce au masini diesel,mai ales second-hand!
Astept noutati sa imi spui ce ai facut si sper sa nu fi fost prea lung in mesaj
In vanul motorului daca te uiti sunt multe relee,etc.Tu incearca,desigur cu motorul oprit sa le scoti din mufa lor ,dar nu tragi tare de ele!,si sa le controlezi piciorusele ,sa nu fie putin oxidate(eventual le elimini aceasta oxidare)si f important sa nu se miste sau sa intre intre putin inauntru.Incearca sa faci toate astea si in felul asta elimini multe cauze.
Acum iti spun ceva ce TREBUIE sa faci :Te duci si cumperi Aditiv ptr curatat injectoarele diesel.Nu costa mult si face miracole.Dar sa fie doar ptr curatat injectoarele diesel NU benzina,si ptr altceva,de ex.ptr bujii sau sa dea putere motorului.Acest aditiv il fol o data si se vede dupa cativa zeci de km ca masina merge mai bine si consuma si mai putin,iti curata injectoarele si elimini orice crusta sau alte murdarii de pe injectoare,Credema ca eu il recomand la toata lumea si tuturor celor ce au masini diesel,mai ales second-hand!
Astept noutati sa imi spui ce ai facut si sper sa nu fi fost prea lung in mesaj
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
TOTAL GRESIT!
Senzorul ala de aer se cheama DEBITMETRU si nu ai ce cauta la el cu motorul pornit sau cu contat pus.
Daca vrei sa vezi ca e de la debitmetru:
- cu motorul oprit si cheia masinii in buzunar... ii scoti mufa
- mergi cu masina asa (o sa se aprinda un martor in bord... e normal)
- vezi daca simti vreo imbunatatire in mersul motorului... daca trage mai bine si nu mai scoate asa mult fum e clar o problema de la debitmetru... incearca sa-l cureti (cauta pe forum cum) si daca nu ai rezultate bune... altul nou
Senzorul ala de aer se cheama DEBITMETRU si nu ai ce cauta la el cu motorul pornit sau cu contat pus.
Daca vrei sa vezi ca e de la debitmetru:
- cu motorul oprit si cheia masinii in buzunar... ii scoti mufa
- mergi cu masina asa (o sa se aprinda un martor in bord... e normal)
- vezi daca simti vreo imbunatatire in mersul motorului... daca trage mai bine si nu mai scoate asa mult fum e clar o problema de la debitmetru... incearca sa-l cureti (cauta pe forum cum) si daca nu ai rezultate bune... altul nou
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sau cauta unul de la un coleg cu acelasi tip de masina dar care sa stii ca e bun si schimba-l cu al tau pt o proba.Alearga masina nitel sa se curete toba si catalizatorul si vezi dupa daca mai scoate sau nu fum. Bafta.
PS. Nu pune aditiv de curatat in rezervor, nu ai sa faci decat sa desprinzi toate mizeriile, parafina si ce mai e pe acolo si o sa le trimiti in filtru, injectoare, pompa, si mai rau faci. Mergi si fa o curatire de injectoare cu un aparat specializat de la Winn's si solutie speciala.
PS. Nu pune aditiv de curatat in rezervor, nu ai sa faci decat sa desprinzi toate mizeriile, parafina si ce mai e pe acolo si o sa le trimiti in filtru, injectoare, pompa, si mai rau faci. Mergi si fa o curatire de injectoare cu un aparat specializat de la Winn's si solutie speciala.
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
f bine... incearca o curatare a debitmetrului (cauta pe forum cum) si daca nu da rezultate... cumpara unul nou.
Ai grija daca iei nou sa fie original, si sa fie exact pentru motorul tau. Sa obtii garantie pe el si sa ai posibilitatea de a-l returna in caz ca tot nu merge bine (probabil vei fi obligat sa il montezi la un service autorizat).
Ai grija daca iei nou sa fie original, si sa fie exact pentru motorul tau. Sa obtii garantie pe el si sa ai posibilitatea de a-l returna in caz ca tot nu merge bine (probabil vei fi obligat sa il montezi la un service autorizat).
ady3vay
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1,3 CDTI 90 CV SW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
Eu stiu ca se cheama debitmetru,doar ca nu stiam daca si el stie,de aceea l-am numit senzor de aer.Daca a facut aceasta proba si rezulta ca este de la el atunci eu iti recomand sa cumperi unul nou decat unul usat,acest senzor da multe probleme si tu ai avut destule cu masina.
In legatura cu aditivul ptr curatat injectoarele,eu il recomand la toata lumea,dar datorita faptului ca eu nu imi desfasor activitatea in tara este posibil ca aceste lucruri sa apara(parafina si alte mizerii)dar eu nu stiu nici un caz in care a facut rau.Daca sunt mizerii in rez.pot face rau si mai incolo.Doua exemple:AUDI A3 Sportback 2.0 tdi inainte de aditiv-800km cu un plin,dupa aditiv 900km. Opel astra 1,4 16v inainte de aditiv-injectorul nr.1 mergea la 50% dupa merge la 98%,desigur si consumul putin mai mic.Aceste exemple le-am dat doar asa ca sa nu se creada ca stiu doar din proprie experienta,ci din activitatea pe care o fac.
In legatura cu aditivul ptr curatat injectoarele,eu il recomand la toata lumea,dar datorita faptului ca eu nu imi desfasor activitatea in tara este posibil ca aceste lucruri sa apara(parafina si alte mizerii)dar eu nu stiu nici un caz in care a facut rau.Daca sunt mizerii in rez.pot face rau si mai incolo.Doua exemple:AUDI A3 Sportback 2.0 tdi inainte de aditiv-800km cu un plin,dupa aditiv 900km. Opel astra 1,4 16v inainte de aditiv-injectorul nr.1 mergea la 50% dupa merge la 98%,desigur si consumul putin mai mic.Aceste exemple le-am dat doar asa ca sa nu se creada ca stiu doar din proprie experienta,ci din activitatea pe care o fac.
- Cristian_Seven
- **
- 76 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Astra 2010
- Bucuresti
Cristian_Seven
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Ce spui tu cu aditivul e adevarat. La diesel e chiar recomandat. DAR la masini mai vechi, acesta poate desprinde depunerile de pe peretii rezervorului, conductelor etc. E adevarat ca de aia ai filtru dar... Depinde cum o obisnuiesti.
http://www.lubes-n-filters....fective-cure.html
http://www.lubes-n-filters....fective-cure.html
ady3vay
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1,3 CDTI 90 CV SW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2007
- Mesaj Privat
- koko69
- OP
- 176 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat