@adyman - tu ai motorul de 1.7 diesel care se stie ca au probleme cu alternatorul. (la tine este cu pompa de vid pe el din cate stiu). Plus la tine distributia este clasica, curea deci a trebuit sa o schimbi.
La Y20DTH sau Y20DTL in functie de care varianta are colegul, nu sunt probleme cu alternatorul decat foarte rar... Distributia nu trebuie sa o schimbi ca este pe lant (se verifica doar uzura la patine si a lantului).
important la acest motor este motorina de calitate doar din pompa si filtru Bosch sau Purflux la motorina schimbat la fiecare 10.000km (apar probleme cu pompele de injectie altfel si nu sunt foarte ieftine) respectiv
ulei si filtre schimbate la timp (10.000km recomandabil).
Trebuie curatata galeria de admisie macar odata la 2 ani respectiv EGR-ul (se curata usor 2 suruburi de desfacut). De asemenea atentie la furtunasele de retur de la injectoare altfel apar probleme de dezamorsare (se schimba cam tot la 2 ani cand faci curatarea galeriei si EGR-ului) si iti recomand furtunase din cauciuc cu insertie in interior (la mijloc). ATENTIE cand le desfaci de pe T-urile ce le leaga sa nu rupi aceste T-uri ca nu sunt foarte rezistente...
In rest sunt masini bune, fiabile si daca ai grija de ele nu te lasa in drum. Pentru alte intrebari despre acest motor si fiabilitatea si problemele lui poti gasi raspunsuri in forum ca este arhidezbatut si se cam stiu toate problemele.
In incheiere iti recomand sa iti cumperi si o interfata de
diagnoza Op-Com (cam 150 - 200 ron) pentru ca atunci cand ai probleme primul lucru ti se vor cere codurile de eroare si apoi vei primi ajutor. Succes