- ingineru77
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Jan 2006
ingineru77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2006
- Mesaj Privat
Inainte sa incep vreau sa spun ca am dat search dar nu am gasit ce ma interesa.... si adica un service de opel bun la care sa imi dea o solutie clara la problema mea.....
fratele meu are un opel vectra b 1998 x20 dth 101 cai
Problema este urmatoarea si a aparut dintr-o data:
Dimineata la pornire( sau seara daca a stat mult timp nepornit) motorul pare ca porneste in 3 cilindri si scoate mult fum( albastru sau negru depinde de cum il apuca), masina trepideaza puternic si isi revine si functioneaza perfect
primul lucru pe care l-am facut a fost sa verific bujiile si le-a si schimbat pe unele, apoi am montat o supapa de sens inaintea filtrului de motorina mai nou a mai aparut ceva ...nu mai trage cum tragea......practic as zice ca merge cam la 80 de cai
am fost cu ea la opel di bas am pus-o pe tester si au zis asa : ca e debitmetrul defect si nush ce supapa care are treaba si cu turbo si de la astea 2 nu trage bine.....la problema cu scosul fumului si mersul in 3 nu au avut raspuns ( au zis ca e ori de la injectoare ori de la pompa de motorina)
as vrea un sfat ..orice..unde sa ma mai duc on afara de opel gtt la care am programare tocmai miercurea cealalta....
Ps1: nush de ce am impresia...( sau o fi doar o impresie) ca problema mea a aparut dupa ce am bagat motorina de al cineva luata mai .......parea ok dar cam murdara canistra
ps2: ieri am pus omv alpine diesel si azi dimineata a scos mult mai putin fum ( de data asta doar negru ) si parca a pornit in 4 cilindri( fratemiu asa zice)
Scuze pt. postul lung si pt. eventualele greseli de tastat
fratele meu are un opel vectra b 1998 x20 dth 101 cai
Problema este urmatoarea si a aparut dintr-o data:
Dimineata la pornire( sau seara daca a stat mult timp nepornit) motorul pare ca porneste in 3 cilindri si scoate mult fum( albastru sau negru depinde de cum il apuca), masina trepideaza puternic si isi revine si functioneaza perfect
primul lucru pe care l-am facut a fost sa verific bujiile si le-a si schimbat pe unele, apoi am montat o supapa de sens inaintea filtrului de motorina mai nou a mai aparut ceva ...nu mai trage cum tragea......practic as zice ca merge cam la 80 de cai
am fost cu ea la opel di bas am pus-o pe tester si au zis asa : ca e debitmetrul defect si nush ce supapa care are treaba si cu turbo si de la astea 2 nu trage bine.....la problema cu scosul fumului si mersul in 3 nu au avut raspuns ( au zis ca e ori de la injectoare ori de la pompa de motorina)
as vrea un sfat ..orice..unde sa ma mai duc on afara de opel gtt la care am programare tocmai miercurea cealalta....
Ps1: nush de ce am impresia...( sau o fi doar o impresie) ca problema mea a aparut dupa ce am bagat motorina de al cineva luata mai .......parea ok dar cam murdara canistra
ps2: ieri am pus omv alpine diesel si azi dimineata a scos mult mai putin fum ( de data asta doar negru ) si parca a pornit in 4 cilindri( fratemiu asa zice)
Scuze pt. postul lung si pt. eventualele greseli de tastat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ingineru77
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Jan 2006
ingineru77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu crezi in tocmai ce spun cei de la service. Pot sa aiba dreptate, dar de cele mai multe ori ca sa faca un ban in plus, profita de nestiinta clientilor si ii taxeaza cu ce nu trebuie. Daca ai drum prin Ploiesti esti binevenit la o "diagnoza" gratuita (pot sa spun ca ma pricep cat decat la motorul asta).
Trebuie sa te gandesti foarte clar de cand face asa, daca ai facut ceva sau s-a intamplat dintr-o data. Poate fi si altceva decat motorina proasta. Cati litrii de motorina proasta ai bagat, s-a consumat toata ?
Trebuie sa te gandesti foarte clar de cand face asa, daca ai facut ceva sau s-a intamplat dintr-o data. Poate fi si altceva decat motorina proasta. Cati litrii de motorina proasta ai bagat, s-a consumat toata ?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ingineru77
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Jan 2006
ingineru77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2006
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Salut tizule si bine ai venit intre noi. Cu debitmetrul e putin mai complicat la tine ca e bloc comun cu senzorul IAT (intake air temperature) si pe chestia asta cred ca e o palarie de bani (normal ca javrele vor sa-l schimbe ). Poti intai sa masori dupa ce ii deconectezi mufa tensiunea intre pinul 2 si masa cu contactul pus si tb. sa-ti arate ceva intre 11-14V. Nu incerca sa mergi cu el deconectat pt. ca in momentul ala nu mai functioneaza nici IAT-ul si pe chestia asta sigur o sa mearga mai prost.
In legatura cu wastegate-ul eu zic ca e aruncata la plezneala, poti si pe asta sa o masori: are 2 pini, cu mufa deconectata tb. sa aiba 5 Ohmi intre cei 2 pini, iar cu contactul pus tb. intre 2 si masa sa arate 11-14V.
Bafta si sa ne tii la curent.
In legatura cu wastegate-ul eu zic ca e aruncata la plezneala, poti si pe asta sa o masori: are 2 pini, cu mufa deconectata tb. sa aiba 5 Ohmi intre cei 2 pini, iar cu contactul pus tb. intre 2 si masa sa arate 11-14V.
Bafta si sa ne tii la curent.
- ingineru77
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Jan 2006
ingineru77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
E o supapa de reglaj dc. vrei, denumirea completa e turbo charger wastegate regulating valve (cred ca la aia s-au referit desteptii de la di-bas) care are ca rol limitarea presiunii de supraalimentare la valoarea proiectata+isi aduce contributia la un raspuns liniar al turbocompresorului. Dc. de ex. e blocata pe deschis, tot gazul rezultat din ardere se duce pe esapament si adio TC (adica nu te mai ajuta). Daca din contra, e blocata pe inchis, in mod normal pot aparea detonatii. De asemenea poate avea un comportament "lipicios", cu blocare in anumite pozitii => functionare neregulata in acceleratii.
La debitmetru primul pas ar fi curatarea contactelor. Faptul ca masina are momente de functionare buna ma fac sa ma indoiesc ca e chiar dus...
La debitmetru primul pas ar fi curatarea contactelor. Faptul ca masina are momente de functionare buna ma fac sa ma indoiesc ca e chiar dus...
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ingineru77
- OP
- 9 mesaje
- din 25 Jan 2006
ingineru77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2006
- Mesaj Privat
tziku
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Corsa 2005 13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o corsa 1.3 CDTI din 2005 si dimineata cand o pornesc scoate ffff. mult fum albastru si in mers se plafoneaza undeva la 2000rot/min in orice viteza in primele 5-10 minute si se aude o bataie care nu disparea pana azi cand a fost la service sa imi masoare compresia in pistoane. Compresia este aproape egala in toti cilindrii(nu stiu cat) si surpriza. Azi dupa ce au montat injectoarele(bine inteles in alta ordine ca le-au amestecat) NU mai bate motorul...dar tot scoate fum alb de nu vad ce e spate (mai rau decat da locomotiva aburi). Maine am sa ma duc sa verific injectoarele si sa imi schimbe seibile de cupru (nu mai calca bine si "fasaie" intre injector si chiulasa). E posibil sa fie turbina coapta si sa arunce ulei pe la ax iar uleiul sa intre in intercooler si apoi sa il bage in motor ? Dar...da fum doar la rece si mereu trebuie sa dau 5min la automat ca sa porneasca.
Ce naiba sa ii mai fac ?
p.s am schimbat filtru de motorina si bujiile sunt bune.
Ce naiba sa ii mai fac ?
p.s am schimbat filtru de motorina si bujiile sunt bune.
- nydu2007
- **
- 240 mesaje
- din 20 Apr 2007
- GIURGIU
nydu2007
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: GIURGIU
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2007
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- firefighter
- *
- 27 mesaje
- din 20 Oct 2007
- Vectra 2003
- Vrancea
firefighter
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu stiu daca are vreo relevanta pentru motoarele voastre "cu calculator" ce spun eu dar: a mea facea la fel dimineata (mai ales daca era frig) pina cind m-am gindit sa o las mai mult sa incalzeasca bujiile. dupa stingerea becului galben o mai lasam ~10 secunde (pina se blocau usile) si atunci o porneam. de cind am inceput sa procedez asa, a pornit foarte usor mereu (evident ca putin fum negru a continuat sa mai scoata, mi se pare normal la virsta ei).