walkerro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2016
- Mesaj Privat
- florin38
- **
- 245 mesaje
- din 06 Aug 2011
- Vectra 2002 y22dtr
- Alta tara
florin38
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2011
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
walkerro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Buna! Ca idee, la Opel cu motor diesel, nu am reusit cu nici una din interfetele pe care le am sa extrag un dump direct de pe masina. Afara de Tech 2, pe care nu il detin, absolut nici o interfata nu poate avea acces la codul pin sau macar sa extraga un dump din eepromurile disponibile in care ar detine codul pin(CIM, ecu, bord sau edu pompa motorina). Se pare ca unul din modulele conectate pe CAN/K-line nu da voie interfetelor sa dea jos un nenorocit de dump. Varianta pe care am incercat-o si merge sigur este sa te conectezi cu interfata (carprog sau chiar op-com) direct, fie in ecu, fie in psg. Poti face asta direct pe masina daca ai un laptop, interfata si cabluri de programare "on bench".
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Buna, tase, sarind peste abordarea ta utopica si conform careia cineva "s-ar putea lauda cu un esec", rectific ceea ce am afirmat mai sus:
1. Eu nu am reusit sa extrag un dump din niciun ecu diesel direct de pe masina, cu interfetele mele (carprog, opcom, mpps).
2. Nu am incercat cu Tech 2, pentru ca nu il detin (asta era o afirmatie cu substrat, la care cineva cu mai multa experienta sau care detine si un Tech 2 ar fi putut interveni sa spuna ca se poate si cu ce interfete am eu, dar nu stiu sa le folosesc.... eventual, daca are placerea sa dea un sfat!)
3. Am concluzionat ca accesul la extragerea unui dump din eeprom-ul ecu imi este ingradit de unul din modulele conectate pe magistrala de date( k-line/can)
4. Intr-adevar, mai putin inteligibila ar fi ultima mea fraza, pe care o explic acum: te deplasezi pana la masina cu un laptop(ca e portabil si are baterie, cam la asta m-am gandit, ok?) demontezi ecu sau ii scoti numai mufele daca ai front de lucru le el, te conectezi cu laptop+interfata+cabluri de programare "on bench"( "on bench programming cable" - adica acea mufa obd2 care se termina cu niste fire de conectare tip jumper), conectezi acest "on bench programming cable" infigand in pinii ecu-ului +12V, ignition(+12V), cele doua fire de CAN sau cel de K-line, legi carcasa ecu-ului la -12V si incepi sa dai jos dump-ul din ecu. Direct acolo, langa masina omului.
* Se intelege de la sine ca laptopul folosit detine soft pentru interfata de programare si are baterie cu autonomie buna, ca ecu-ul a fost deconectat dupa ce am scos bornele bateriei, cablul de programare si ecu au fost conectate corespunzator la o sursa de 12v locala(bateria masinii), ca detin configuratia corecta a pinilor din mufa ecu, bla-bla...
Acum sper ca am fost explicit.
1. Eu nu am reusit sa extrag un dump din niciun ecu diesel direct de pe masina, cu interfetele mele (carprog, opcom, mpps).
2. Nu am incercat cu Tech 2, pentru ca nu il detin (asta era o afirmatie cu substrat, la care cineva cu mai multa experienta sau care detine si un Tech 2 ar fi putut interveni sa spuna ca se poate si cu ce interfete am eu, dar nu stiu sa le folosesc.... eventual, daca are placerea sa dea un sfat!)
3. Am concluzionat ca accesul la extragerea unui dump din eeprom-ul ecu imi este ingradit de unul din modulele conectate pe magistrala de date( k-line/can)
4. Intr-adevar, mai putin inteligibila ar fi ultima mea fraza, pe care o explic acum: te deplasezi pana la masina cu un laptop(ca e portabil si are baterie, cam la asta m-am gandit, ok?) demontezi ecu sau ii scoti numai mufele daca ai front de lucru le el, te conectezi cu laptop+interfata+cabluri de programare "on bench"( "on bench programming cable" - adica acea mufa obd2 care se termina cu niste fire de conectare tip jumper), conectezi acest "on bench programming cable" infigand in pinii ecu-ului +12V, ignition(+12V), cele doua fire de CAN sau cel de K-line, legi carcasa ecu-ului la -12V si incepi sa dai jos dump-ul din ecu. Direct acolo, langa masina omului.
* Se intelege de la sine ca laptopul folosit detine soft pentru interfata de programare si are baterie cu autonomie buna, ca ecu-ul a fost deconectat dupa ce am scos bornele bateriei, cablul de programare si ecu au fost conectate corespunzator la o sursa de 12v locala(bateria masinii), ca detin configuratia corecta a pinilor din mufa ecu, bla-bla...
Acum sper ca am fost explicit.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Colegul de mai sus, walkerro a cerut ajutorul pentru aflarea codului. Se deduce din ceea ce spune ca "a umblat in CIM", adica el, personal, ceea ce arata ca a avut ceva cunostinte si cu ce (o interfata, de exemplu). Iar daca din dump-ul eepromului nu poti extrage codul pin, inseamna ca ceea ce am scris eu nu are legatura cu topicul. Nu sunt aici in masura/postura de a impune cuiva sa actioneze ca mine, care sunt un novice in domeniu, ci am dat numai o idee asupra a ceea ce pas cu pas am reusit eu si ar putea si alte persoane sa faca. Acest raspuns nu este dedicat pentru a te supara, ci pentru a ma justifica. Iti multumesc pentru intelegere.
Rog moderatorul sa imi suspende mesajele sau contul daca nu respect regulamentul forumului, pe care chiar l-am citit.
O zi linistita si frumoasa, tuturor.
Rog moderatorul sa imi suspende mesajele sau contul daca nu respect regulamentul forumului, pe care chiar l-am citit.
O zi linistita si frumoasa, tuturor.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Atunci, ca sa nu dam impresia ca am creat un conflict sau ceva, iti spun ca atat cat stiu eu, atat am putut sa expun. Ai fi vrut sa ii spun sa isi ia un UPA usb si sa dezlipeasca tms370-ul din immo si sa isi scoata pinul singur, din dump-ul tms-ului? I-am oferit cunostintele mele. Atata timp cat nu stiu daca a incercat cu op-com sau cu carprog, nu aveam de unde sti ce ar fi putut face singur... q.e.d.
Chiar daca din mai, de cand este deschis topicul, pana acum, cand am scris eu, walkerro si-a reparat masina, pot garanta ca exista persoane care urmaresc pe forum aceste discutii si intotdeauna apar comentarii utile intr-un topic deschis, pana cand moderatorul il claseaza ca fiind subiect rezolvat si il inchide.
Chiar daca din mai, de cand este deschis topicul, pana acum, cand am scris eu, walkerro si-a reparat masina, pot garanta ca exista persoane care urmaresc pe forum aceste discutii si intotdeauna apar comentarii utile intr-un topic deschis, pana cand moderatorul il claseaza ca fiind subiect rezolvat si il inchide.
walkerro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2016
- Mesaj Privat
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Normal, discutia este deschisa din primavara... intre timp am rezolvat si eu mitul, am facut update full Carprog si merge si pe CAN la masini ca a ta. Trebuia studiata problema un pic, insa niciodata nu gasesti timp pt toate informatiile de care ai nevoie. Deci, merge si prin obd2, direct pe masina cu Carprogul. Va salut!
- lumircea
- **
- 240 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
A7938
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2024
- Mesaj Privat
Salut!
Mă poate ajuta cineva cu codul pin al ceasurilor de bord având în vedere că am vin-ul mașinii donatoare?
W0L0AHM757G093035
Le-am schimbat deoarece cele vechi la temperaturi scăzute mi se stingea tot absolut nimic nu mergea,motorul pornea fără probleme.
Vreau să le scriu codul mașinii și să scriu și km.
Mă poate ajuta cineva cu codul pin al ceasurilor de bord având în vedere că am vin-ul mașinii donatoare?
W0L0AHM757G093035
Le-am schimbat deoarece cele vechi la temperaturi scăzute mi se stingea tot absolut nimic nu mergea,motorul pornea fără probleme.
Vreau să le scriu codul mașinii și să scriu și km.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Dupa VIN, doar la reprezentanta, cu actele masinii si dovada ca esti proprietar.
Daca sunt identice ca Hardware, poti schimba direct memoria eeprom, M35080.
Sau tot din acea memorie si in ea, se poate modifica nr. de KM (pentru a corespunde cu realitatea) si codul de securitate. Mai simplu sau putin mai complicat, in functie de sculele disponibile.
Daca sunt identice ca Hardware, poti schimba direct memoria eeprom, M35080.
Sau tot din acea memorie si in ea, se poate modifica nr. de KM (pentru a corespunde cu realitatea) si codul de securitate. Mai simplu sau putin mai complicat, in functie de sculele disponibile.
A7938
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
In configuratia originala, CH341, furnizeaza alimentare de doar 3.3V pentru eeprom.
Din cate stiu eu, M35080, functioneaza cu alimentare intre 4.5 si 5V.
Pentru citire, trebuie data jos (memoria) si citita intr-un programator compatibil. Din continut se poate afla codul de securitate.
Pentru rescrierea partii cu incrementare (zona pentru Kilometri), este alta poveste, aici, in functie de varianta de eeprom, este nevoie de un programator special pentru astfel de SPI cu registri cu incrementare. (se seteaza la zero si se scrie valoarea dorita sau se seteaza la zero, se monteaza si se programeaza chiar si cu Op Com, valoarea dorita)
P.S. CH341, este un programator surprinzator de "potent", doar ca trebuie ajustat putin, pentru nevoi mai ambitioase.
Din cate stiu eu, M35080, functioneaza cu alimentare intre 4.5 si 5V.
Pentru citire, trebuie data jos (memoria) si citita intr-un programator compatibil. Din continut se poate afla codul de securitate.
Pentru rescrierea partii cu incrementare (zona pentru Kilometri), este alta poveste, aici, in functie de varianta de eeprom, este nevoie de un programator special pentru astfel de SPI cu registri cu incrementare. (se seteaza la zero si se scrie valoarea dorita sau se seteaza la zero, se monteaza si se programeaza chiar si cu Op Com, valoarea dorita)
P.S. CH341, este un programator surprinzator de "potent", doar ca trebuie ajustat putin, pentru nevoi mai ambitioase.
A7938
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2024
- Mesaj Privat
Vă mulțumesc pentru răspuns, dar am rezolvat înlocuind eepromul de la ceasurile vechi la cele cumpărate second hand.
Acum sper să nu mai am probleme cu ceasurile de bord, am văzut dimineață că au fost 0 grade celsius și au mers fără probleme.
Nu știu din ce cauză au fost defecte,însă mi-a luat ceva timp până am văzut că ceasurile sunt de vină.
Cu respect!
Acum sper să nu mai am probleme cu ceasurile de bord, am văzut dimineață că au fost 0 grade celsius și au mers fără probleme.
Nu știu din ce cauză au fost defecte,însă mi-a luat ceva timp până am văzut că ceasurile sunt de vină.
Cu respect!