Lun 07 Dec, 2015 7:13 pm
Motorul Z17DTL poate avea pompa electrica sau mecanica. Daca este electrica se amorseaza singura.
Pompa electricã de carburant poate fi montatã fie în rezervor, fie în linie. Pe lângã alimentarea cu carburant, ea mai are rolul de întrerupere a carburantului, dacã este necesar. Pompa electricã de carburant funcþioneazã continuu, indiferent de turaþia motorului. Pompa distribuie permanent carburant în sistemul de injecþie, iar o supapã deversare permite surplusului de carburant sã revinã în rezervor. Când aprinderea este pornitã ºi motorul este oprit, distribuþia carburantului este împiedicatã de un circuit de siguranþã. Pompa electricã de carburant constã dintr-un element pompã, un motor electric ºi un capac pentru capãt.
Pompa mecanicã de carburant este ataºatã direct motorului sau este integratã în pompa de înaltã presiune. Ea este acþionatã mai ales printr-un racord, o roatã dinþatã sau o curea dinþatã. Alimentarea cu carburant depinde de turaþia motorului ºi este controlatã de clapeta de acceleraþie pe partea de aspiraþie sau prin intermediul unei supape de deversare pe partea presiunii. Pompa constã din douã roþi dinþate angrenate. Carburantul este transportat de la partea de aspiraþie la cea de presiune prin spaþiile dinþilor. Suprafaþa de contact dintre roþile dinþate are rolul de garniturã de etanºeitate ºi împiedicã carburantul sã revinã.
Când motorul a rulat uscat sau înainte de prima pornire, circuitul de carburant trebuie sã fie purjat. Instalarea unei pompe manuale direct pe pompa mecanicã sau pe conductele de presiune joasã poate facilita acest lucru.