cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
Va salut pe toti si sper sa ma ajutați si pe mine în problema mea. Am cumpãrat de curând un opel astra g bertone din 2001 de la cineva. Masina a fost foarte ieftinã stiind ca are probleme la motor. Deci...cand pornesc motorul acul de la apã incepe sa urce rapid si dupa 4 sau 5 minute de mers la relanti ajunge deja la aproape de 100 de grade. Cineva mi.a spus ca devinã ar fi garnitura de chiuloasa care trebuie schimbatã. Implicit trebuie rectificata si chiuloasa si tot ce trebuie. Pe partea stângã (cum te uiți la motor) furtunele se încãlzesc...in schimb pe dreapta sunt in continuare reci. Cel care a avut masina ã scos termostatul (acum este pus din nou la locul lui) iar radiatorul de rãcire nu era pt acest model (acum are radiator nou). Electroventilatorul funcționeazã! Astept sfaturi si idei de la voi!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai putea avea un termostat pe furtunul de tur de la radiator (era mai demult o discutie, care prezenta montarea unui termostat de dacie pe furtunul de tur ca solutie de avarie)
Mai e de verificat daca ventilatorul functioneaza, daca radiatorul nu e infundat... Inclusiv daca indicatorul din bord nu e decalibrat.
Mai e de verificat daca ventilatorul functioneaza, daca radiatorul nu e infundat... Inclusiv daca indicatorul din bord nu e decalibrat.
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 778 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 778
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- NCristianGeorge
- *
- 2 mesaje
- din 25 Mai 2017
NCristianGeorge
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Cauzele supre-incalzirii pot fi urmatoarele (nu neaparat in ordinea asta si nu neaparat doar una):
- nivel insuficient lichid racire
- garnitura de chiuloasa sparta (ori iti baga antigel in apa sau invers si tot uleiul devine o spuma galbuie, ori iti fierbe motorul - caz in care in care, cu motorul pornit, ar tb sa vezi bule de aer in vasul de expansiune - este compresia care se pierde)
- termostat blocat pe inchis sau semi-inchis - verifici furtunul gros (cum stai cu fata la masina, cel central-stanga care pleaca din radiator inspre motor). Cu apa la 90 grade (teroretic, termostat deschis), el tb sa fie cald, semn ca termostatul lucreaza si a deschis circuitul mare. Daca e rece, e clar ca termostatul ori nu exista, ori e blocat pe deschis
- sonda temperatura defecta / cablaj / indicatie eronata in bord - mai rar
- electroventilator care nu lucreaza intre 90-100. La 100 grade si dupa intra in mod avarie si merge la turatie maxima
- pompa apa care nu lucreaza
- circuit infundat (radiator / furtun)
Eu as verifica prima data termostatul (pierzi tot antigelul) si pompa de apa. Cam astea le vad suspecte. Roaga-te sa nu fie garnitura de chiuloasaș se schimba, dar costa o mica avere si cred ca e mai ieftin sa schimbi motorul cu totul (din dezmembrari).
Acum, tb sa-ti dau si o veste proasta: daca Bertone e cel din poza, atunci a avut un impact frontal. Bara fata nu e de Bertone, e de Astra G, farurile la fel. Pe Bertone s-au pus doar faruri cu tenta neagra.
Intelege de aici ca ar tb sa verifici si radiatorul.
Sper sa rezolvi cat mai repede si cat mai ieftin si sa te bucuri de masina!
Alex
Cauzele supre-incalzirii pot fi urmatoarele (nu neaparat in ordinea asta si nu neaparat doar una):
- nivel insuficient lichid racire
- garnitura de chiuloasa sparta (ori iti baga antigel in apa sau invers si tot uleiul devine o spuma galbuie, ori iti fierbe motorul - caz in care in care, cu motorul pornit, ar tb sa vezi bule de aer in vasul de expansiune - este compresia care se pierde)
- termostat blocat pe inchis sau semi-inchis - verifici furtunul gros (cum stai cu fata la masina, cel central-stanga care pleaca din radiator inspre motor). Cu apa la 90 grade (teroretic, termostat deschis), el tb sa fie cald, semn ca termostatul lucreaza si a deschis circuitul mare. Daca e rece, e clar ca termostatul ori nu exista, ori e blocat pe deschis
- sonda temperatura defecta / cablaj / indicatie eronata in bord - mai rar
- electroventilator care nu lucreaza intre 90-100. La 100 grade si dupa intra in mod avarie si merge la turatie maxima
- pompa apa care nu lucreaza
- circuit infundat (radiator / furtun)
Eu as verifica prima data termostatul (pierzi tot antigelul) si pompa de apa. Cam astea le vad suspecte. Roaga-te sa nu fie garnitura de chiuloasaș se schimba, dar costa o mica avere si cred ca e mai ieftin sa schimbi motorul cu totul (din dezmembrari).
Acum, tb sa-ti dau si o veste proasta: daca Bertone e cel din poza, atunci a avut un impact frontal. Bara fata nu e de Bertone, e de Astra G, farurile la fel. Pe Bertone s-au pus doar faruri cu tenta neagra.
Intelege de aici ca ar tb sa verifici si radiatorul.
Sper sa rezolvi cat mai repede si cat mai ieftin si sa te bucuri de masina!
Alex
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salut Alex. Am dat deja chiuloasa jos si astazi am luat.o de la rectificat, planat....schimbat semeringuri de supape...tot. intradevar pana acum am dat o mica avere si luam lejer un alt motor de la dezmembrari. Masina are si radiator nou acum! Nu a fost lovitã...bara nu o mai avea pt cã cel care a avut masina înainte...a vândut bara de pe ea! Iar farurile sunt cu tenta neagrã doar ca nu se observã in pozã. Bara e pusa de mine provizoriu ca sa sã nu mai stea masina fara bara. A fost solutia mai ieftinã pt ca acum primeazã motorul si abia apoi umblu si la estetic! I.am cumpãrat si termostat nou ( masina nici macar nu mai avea termostat) plus kit distributie ina, pompa de apã hepu, curea accesorii gates...etc! Am preferat sa fac acest motor....unu la mâna pt ca este al ei si doi....stiu ce am bãgat în ea si stiu ca de acum încolo nu vor mai fi probleme! Doar ca....nu reusesc sa dau pompa de apã jos ....probabil a fost lipitã cu vreo pasta ceva! Cele trei 3 suruburi le.am desfãcut si totusi nu se desface de acolo...
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
Bertonele a fost resuscitat! Dupã ce am schimbat garnitura de chiuloasa, am rectificat complet chiuloasa....kit distributie schimbat si pompa de apã plus ulei,filtre,antigel....etc etc etc...masina a iesit din nou pe strãzile capitalei. Problema a fost pompa de apã ( fulia din bloc era ruptã) si garnitura de chiuloasa!
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
cammaro
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2014
- Mesaj Privat