- gbl1008
- OP
- 154 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Corsa 2003 Y17DTL
- Iasi
gbl1008
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- gbl1008
- OP
- 154 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Corsa 2003 Y17DTL
- Iasi
gbl1008
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
[quote="gbl1008"]Prins in menghina,plusul de la baterie pus pe excitatie ,minusul pus pe carcasa alternatorului ,testerele de la aparatul de masura puse ,plusu pe borna care ese plus de la alternator si minusul pe carcasa, si invartit cu masina de gaurit , tensiunea pe aparat arata ceva de genul 0,50 v curent continu , daca se poate face o alfel de masurare , te rog sa i-mi spui , cu respect. motorul este
ysuzu 12 v -100 a cu pompa de vacum y17dtl.
ysuzu 12 v -100 a cu pompa de vacum y17dtl.
- CBlanaru785
- *
- 4 mesaje
- din 25 Nov 2018
CBlanaru785
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2018
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
deci...daca te mai ajuta......ai nevoie de o sursa de curect 12 v...si un multimetru sau bec de 12v
1. legi plusul de la baterie cu firul de excitatie de lla alternator (firul subtire din spate), la mine e cel 8
2. legi minusul de la baterie pe carcasa alternatorului
3. firul gros de la alternatorul (surubul de 10) si un fir legat de carcasa alternatorului le legi fie de un bec , fie de un multimetru
4. dupa ce cuplezi plusul de la baterie pe alternator vei simti ce se invarte mai greu alternatorul
5. pentru invartit alternatorul, infasori o sfoara in jurul fuliei si apoi tragi de ea
1. legi plusul de la baterie cu firul de excitatie de lla alternator (firul subtire din spate), la mine e cel 8
2. legi minusul de la baterie pe carcasa alternatorului
3. firul gros de la alternatorul (surubul de 10) si un fir legat de carcasa alternatorului le legi fie de un bec , fie de un multimetru
4. dupa ce cuplezi plusul de la baterie pe alternator vei simti ce se invarte mai greu alternatorul
5. pentru invartit alternatorul, infasori o sfoara in jurul fuliei si apoi tragi de ea
- CBlanaru785
- *
- 4 mesaje
- din 25 Nov 2018
CBlanaru785
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2018
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
RIonutz a scris:deci...daca te mai ajuta......ai nevoie de o sursa de curect 12 v...si un multimetru sau bec de 12v
1. legi plusul de la baterie cu firul de excitatie de lla alternator (firul subtire din spate), la mine e cel 8
2. legi minusul de la baterie pe carcasa alternatorului
3. firul gros de la alternatorul (surubul de 10) si un fir legat de carcasa alternatorului le legi fie de un bec , fie de un multimetru
4. dupa ce cuplezi plusul de la baterie pe alternator vei simti ce se invarte mai greu alternatorul
5. pentru invartit alternatorul, infasori o sfoara in jurul fuliei si apoi tragi de ea
1. legi plusul de la baterie cu firul de excitatie de lla alternator (firul subtire din spate), la mine e cel 8
2. legi minusul de la baterie pe carcasa alternatorului
3. firul gros de la alternatorul (surubul de 10) si un fir legat de carcasa alternatorului le legi fie de un bec , fie de un multimetru
4. dupa ce cuplezi plusul de la baterie pe alternator vei simti ce se invarte mai greu alternatorul
5. pentru invartit alternatorul, infasori o sfoara in jurul fuliei si apoi tragi de ea
Mai buna si completa decat asta nu se poate,doar daca vrei sa folosesti sfoara pe fulie sau bormasina cu torx pe axul alternatorului depinde de ce ai la indemana.
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
[img]https://ww
clubopel.com/8080/uploads/2020-10/120690_35jal7arv_th.jpg[/img]
Astea sunt legaturile nu stiu daca am facut bine .
clubopel.com/8080/uploads/2020-10/120690_35jal7arv_th.jpg[/img]
Astea sunt legaturile nu stiu daca am facut bine .
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Printr-o astfel de verificare empirica, poti determina daca acel alternator "face ceva". Nicidecum nu poti verifica daca lucreaza in parametri nominali. Pentru asta, trebuie sa ii asiguri toate conditiile necesare (turatie la ax, excitatie, filtrare, conexiuni cu rezistente mici, consumatori).
Deci, ce probleme ai cu acel alternator, ce ai facut la el si ce anume vrei sa vezi cu verificarea asta?
Deci, ce probleme ai cu acel alternator, ce ai facut la el si ce anume vrei sa vezi cu verificarea asta?
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Scopul acestui forum nu este de a discuta in privat, ci acela de a discuta public, pentru a avea si altii acces la probleme/verificari/rezolvari.
"Am schimbat puntea de diode si releul,dar releul este ce-l vechi" cum adica a fost schimbat releul, dar este tot cel vechi? Si tot nu ai spus ce probleme ai avut initial cu alternatorul.
Eu nu pot da sfaturi despre testari empirice, cand vorbim de astfel de curenti, daca nu avem un ștand сu un mimim de dotari (fixarea sigura, imprimarea a cel putin 200RPM constant, conectarea ferma a unui acumulator si a unui consumator suficient de mare, asigurarea circuitului de excitatie).
Daca nu avem ștandul, mai recomandat este ca atunci cand dai jos un astfel de alternator, la care problemele sunt arhicunoscute si discutate si care mai este si ceva mai dificil de demontat/montat ... se schimba componentele consumabile (cu unele de calitate, nu cele mai ieftine) si il montezi.
P.S. "Releul de incarcare", se poate verifica si afara din alternator, cu o sursa reglabila, pragul de intrerupere a alimentarii pe perii (carbuni), trebuie sa coincida cu tensiunea la care este proiectat sa lucreze alternatorul... Dar aici dam in alte probleme
P.P.S. toate cele spuse mai sus, nu se aplica in cazul alternatoarelor cu module de incarcare inteligenta.
"Am schimbat puntea de diode si releul,dar releul este ce-l vechi" cum adica a fost schimbat releul, dar este tot cel vechi? Si tot nu ai spus ce probleme ai avut initial cu alternatorul.
Eu nu pot da sfaturi despre testari empirice, cand vorbim de astfel de curenti, daca nu avem un ștand сu un mimim de dotari (fixarea sigura, imprimarea a cel putin 200RPM constant, conectarea ferma a unui acumulator si a unui consumator suficient de mare, asigurarea circuitului de excitatie).
Daca nu avem ștandul, mai recomandat este ca atunci cand dai jos un astfel de alternator, la care problemele sunt arhicunoscute si discutate si care mai este si ceva mai dificil de demontat/montat ... se schimba componentele consumabile (cu unele de calitate, nu cele mai ieftine) si il montezi.
P.S. "Releul de incarcare", se poate verifica si afara din alternator, cu o sursa reglabila, pragul de intrerupere a alimentarii pe perii (carbuni), trebuie sa coincida cu tensiunea la care este proiectat sa lucreze alternatorul... Dar aici dam in alte probleme
P.P.S. toate cele spuse mai sus, nu se aplica in cazul alternatoarelor cu module de incarcare inteligenta.
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu cred ca ai deranjat pe nimeni (pe mine sigur nu).
Eu mi-am spus doar opinia, din cunostinte si experienta.
Alti colegi, vor/pot veni cu alte opinii.
Ca o observatie: cand cineva cere detalii, nu le cere pentru ca ii face lui placere, ci pentru a putea formula un raspuns / o parere, cat mai aproape de adevar.
Eu mi-am spus doar opinia, din cunostinte si experienta.
Alti colegi, vor/pot veni cu alte opinii.
Ca o observatie: cand cineva cere detalii, nu le cere pentru ca ii face lui placere, ci pentru a putea formula un raspuns / o parere, cat mai aproape de adevar.
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat
Am rezolvat cu verificarea alternatorului, plusul de la baterie legat la excitatie si pe plusul de la surubul de metric 8,minusul de la baterie legat la carcasã, testerele de la aparatul de mãsurã pus pe carcasã si pe plusul de la surubul de metric 8,o masina gãurit cu o tubulara , fixat în tubulara un surub mai lung de metric 10 cu piulita strâns foarte bine pus la masina de gãurit .
CBlanaru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2017
- Mesaj Privat