cornyx
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2011
- Mesaj Privat
salut. sunt posesorul unui opel vectra c din 2003 motor y20dth 101 CP. am si eu 2 probleme cu masina si dupe ce am tot citit prin forum tot nu am reusit sa-mi dau seama care ar fi problema.
1. Masina porneste greu dimineata (chiar daca afara sunt peste 15 grade). daca tin ambreiajul apasat si dau cheie si-l ridic usor porneste de la prima chieie dar greu. daca nu dau drumu la ambreiaj porneste la a 2 sau a 3 cheie.
2. Masina in ultima vreme nu trage. apas acceleratia la maxim, turatia urca dar viteza abia creste. depasiri nu pot sa fac in nici un caz. am inteles ca trebuie schimbat tot chitul de ambreiaj.
la prima problema imi e frica sa nu fie probleme cu pompa de injectie. dar am pus-o pe tester op-com si mi a dat P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent.
1. Masina porneste greu dimineata (chiar daca afara sunt peste 15 grade). daca tin ambreiajul apasat si dau cheie si-l ridic usor porneste de la prima chieie dar greu. daca nu dau drumu la ambreiaj porneste la a 2 sau a 3 cheie.
2. Masina in ultima vreme nu trage. apas acceleratia la maxim, turatia urca dar viteza abia creste. depasiri nu pot sa fac in nici un caz. am inteles ca trebuie schimbat tot chitul de ambreiaj.
la prima problema imi e frica sa nu fie probleme cu pompa de injectie. dar am pus-o pe tester op-com si mi a dat P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent.
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
adica ai probleme cu o bujie (sau mai multe). Pornirea ta nu are treaba cu ambreiajul, nu ar avea nicio logica cu atat mai mult cu cat circuitul ambreiajului nu are legatura cu nimic din motor (ma refer aici la vacuum, presiune de ulei etc).
la tine ar mai fi util si un test de compresie, eventual o curatire a sistemului de injectie, o verificare a presiunii turbinei si mai sunt destule. Incepi si tu cu bujiile.
la tine ar mai fi util si un test de compresie, eventual o curatire a sistemului de injectie, o verificare a presiunii turbinei si mai sunt destule. Incepi si tu cu bujiile.
cornyx
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
in primul rand trebuie sa verifici bujiile - daca iti intra sau nu - la motorul tau de la 10 grade in sus - senzorul de temperatura poate comanda sa nu mai intre bujiile.
apoi
trebuie sa verifici daca filtrul este curat si daca cantitatea de motorina este corespunzatoare
ambreiajul miroase a incins daca te dai la ea si patineaza.
verifica circuitul de vacum
inspectie la turbina
cam atat pentru inceput
apoi
trebuie sa verifici daca filtrul este curat si daca cantitatea de motorina este corespunzatoare
ambreiajul miroase a incins daca te dai la ea si patineaza.
verifica circuitul de vacum
inspectie la turbina
cam atat pentru inceput
cornyx
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2011
- Mesaj Privat
pai cand pun contactul nu mi se aprinde martorul pentru bujii deloc. daca scot senzorul de temp porneste bine.
am observat si ceva motorina la injectoare, acolo la furtunase se vede motorina. tot timpu e umed. am schimbat filtrul de motorina. cum masor cantitatea de motorina?
deci la ambreiaj trebuie schimbat tot chitul?
am observat si ceva motorina la injectoare, acolo la furtunase se vede motorina. tot timpu e umed. am schimbat filtrul de motorina. cum masor cantitatea de motorina?
deci la ambreiaj trebuie schimbat tot chitul?
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Spilul cu senzorul de temperatura cine ti l-a spus?
Poti sa il faci - si eu il practic dar cu moderatie - nu pornesc motorul pana nu ma duc si bag mufa la loc.
Furtunasele musai trebuie sa le schimbi - este vital
Daca ai zis ca porneste bine - asta este un semn bun.
Bypaseaza filtrul cu 1 metru de furtun transparent si vezi cum trage motorina. Cum circula motorina la relanti.
Verifica daca nu iti place ce vezi - debit mic si murdarie - verifica sub bancheta din dr spate - sorbul de motorina - ai putea sa ai si mal acolo in interior. Unii au gasit gelatina neagra ca un jeleu.
Poti sa il faci - si eu il practic dar cu moderatie - nu pornesc motorul pana nu ma duc si bag mufa la loc.
Furtunasele musai trebuie sa le schimbi - este vital
Daca ai zis ca porneste bine - asta este un semn bun.
Bypaseaza filtrul cu 1 metru de furtun transparent si vezi cum trage motorina. Cum circula motorina la relanti.
Verifica daca nu iti place ce vezi - debit mic si murdarie - verifica sub bancheta din dr spate - sorbul de motorina - ai putea sa ai si mal acolo in interior. Unii au gasit gelatina neagra ca un jeleu.
cornyx
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2011
- Mesaj Privat
chinezu20
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2013
- Mesaj Privat
va salut am si eu o problema cu pornirea la un opel vectra c din 2003 y20 diesel dimineata porneste la sfert cind este rece si se aprind bujiile cind este cald motorul porneste la fel de bine cind este semi cald porneste greu stie cineva de ce? am fost la service cu ea si mi-au spus ca trebui sa-mi monteze un senzor pe sonda de apa sa-mi aprinda bujiile tot timpul ma poate ajuta cineva?
- alex_paval
- ***
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
chinezu20
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2013
- Mesaj Privat
chinezu20
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2013
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Multi zic una si alta - si prea putini stiu cu adevarat cea ce se intampla....
Tu spui ca i-ai facut resoftare...pai daca ai facut resoftare, asta insemna ca dupa aceasta resoftare, bujiile ar fi trebuit sa iti intre indiferent de temperatura motorului. Ecu are o harta unde trebuie modificati parametrii temperaturii, astfel incat atunci cand motorul este caldut sau calai - sa intre bujiile si sa il ajute la pornire.
Original setarile spun asa: - la mai putin de 10 grade intra bujiile incandescente si iti usureaza pornirea. Mai sus de 10 grade, nu intra - pornirea realizandu-se prin pulverizare si compresie. Aici este problema - de fapt marea problema, deoarece aceste motoare au fost proiectate asa, pentru perioada lor de viata prestabilita 5-7 ani. Masinile noastre au cam depasit aceasta perioada. Este normal sa se intample asa, deoarce, uzura ( chiar si moderata), motorina proasta, lipsa aditivilor calitativi, etc fac ca lucrurile sa para un chin. Afara, foarte putini tin masini de peste 7 ani, majoritatea, cand incep sa cada le dau ca avans la un model nou. Sistemul functioneaza perfect, asa ca nimeni nu prea isi bate capul cu depanari foarte complicate...
Revenind la problema, aceleasi simptome le am si eu, si am optat pentru montarea unui asa zis "pacalici de bujii" - un montaj electronic care furnizeaza date false despre tempertura de afara, astfel incat Ecu sa sesizeze necesitatea cuplarii la ficare pornire a bujiilor incandescente. Este un tris electronic, care pacaleste sistemul de citire a temperaturii.
Exista, la aceste motoare o mica hiba de proiectare care dupa parerea mea cauzeaza aceasta problema. Repet, parerea este a mea si este sustinuta pe documentare, citit, observati si experienta.
Hiba acestor motoare, foarte fiabile de alminteri - o constituie pozitionarea ciudata a injectorului chiar sub axul cu came, central pe camera de ardere. Randament mare in orice regim, dar cu probleme in functionare. Problemele apar la alimentarea cu motorina, deoarece injectorul asezat vertical primste motorina printr-o piesa, numita tija care este realmente presata pe el printr-o prindere laterala cu surub.
Fata de sistemul clasic arhicunoscut de prindere a conductei de alimentare prin piulitasau holender, aceasta tija realizeaza etansarea printr-o saiba de metal care are marginile cauciucate. I se spune stintific simering, desi nu are nici pe departe aspectul acestuia.
Greseala sau nu de proiectare, suta de mii de km este garantata de producator, dupa asta, dumnezeu cu mila....dar oricum strategiile de marketing au rolul sa-ti trezeasca apetitul pentru modelele mai noi.
Deci: aceste simeringuri "nasoale", scaderea compresiei pe fiecare cilindru, micsorarea pulverizarii radiale a injectorului, mici uzuri mecanice prin pompa, oboseala electromotorului, prin incarcarea colectorului cu grafit si depozitele de praf grafitat care fura curent, bateria mai lesinata....toate acestea fac un chin in exploatarea masinutelor noastre dragi.....
Oricum La Multi Ani!!!!!!!!!
Tu spui ca i-ai facut resoftare...pai daca ai facut resoftare, asta insemna ca dupa aceasta resoftare, bujiile ar fi trebuit sa iti intre indiferent de temperatura motorului. Ecu are o harta unde trebuie modificati parametrii temperaturii, astfel incat atunci cand motorul este caldut sau calai - sa intre bujiile si sa il ajute la pornire.
Original setarile spun asa: - la mai putin de 10 grade intra bujiile incandescente si iti usureaza pornirea. Mai sus de 10 grade, nu intra - pornirea realizandu-se prin pulverizare si compresie. Aici este problema - de fapt marea problema, deoarece aceste motoare au fost proiectate asa, pentru perioada lor de viata prestabilita 5-7 ani. Masinile noastre au cam depasit aceasta perioada. Este normal sa se intample asa, deoarce, uzura ( chiar si moderata), motorina proasta, lipsa aditivilor calitativi, etc fac ca lucrurile sa para un chin. Afara, foarte putini tin masini de peste 7 ani, majoritatea, cand incep sa cada le dau ca avans la un model nou. Sistemul functioneaza perfect, asa ca nimeni nu prea isi bate capul cu depanari foarte complicate...
Revenind la problema, aceleasi simptome le am si eu, si am optat pentru montarea unui asa zis "pacalici de bujii" - un montaj electronic care furnizeaza date false despre tempertura de afara, astfel incat Ecu sa sesizeze necesitatea cuplarii la ficare pornire a bujiilor incandescente. Este un tris electronic, care pacaleste sistemul de citire a temperaturii.
Exista, la aceste motoare o mica hiba de proiectare care dupa parerea mea cauzeaza aceasta problema. Repet, parerea este a mea si este sustinuta pe documentare, citit, observati si experienta.
Hiba acestor motoare, foarte fiabile de alminteri - o constituie pozitionarea ciudata a injectorului chiar sub axul cu came, central pe camera de ardere. Randament mare in orice regim, dar cu probleme in functionare. Problemele apar la alimentarea cu motorina, deoarece injectorul asezat vertical primste motorina printr-o piesa, numita tija care este realmente presata pe el printr-o prindere laterala cu surub.
Fata de sistemul clasic arhicunoscut de prindere a conductei de alimentare prin piulitasau holender, aceasta tija realizeaza etansarea printr-o saiba de metal care are marginile cauciucate. I se spune stintific simering, desi nu are nici pe departe aspectul acestuia.
Greseala sau nu de proiectare, suta de mii de km este garantata de producator, dupa asta, dumnezeu cu mila....dar oricum strategiile de marketing au rolul sa-ti trezeasca apetitul pentru modelele mai noi.
Deci: aceste simeringuri "nasoale", scaderea compresiei pe fiecare cilindru, micsorarea pulverizarii radiale a injectorului, mici uzuri mecanice prin pompa, oboseala electromotorului, prin incarcarea colectorului cu grafit si depozitele de praf grafitat care fura curent, bateria mai lesinata....toate acestea fac un chin in exploatarea masinutelor noastre dragi.....
Oricum La Multi Ani!!!!!!!!!
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pacaliciul de bujii se poate amplasa in cutia cu sigurante. In mod normal acest pacalici are 3 fire. Unul este +, unul este -, iar celelalte doua se monteaza pe firul maron care pleaca din mufa senzorului de temperatura situat langa caracasa termostatului. Firul maron se taie si capetele rezultate prin taiere se leaga cu celelalte doua fire. Fir la fir pe romanestesau "babeste".
Astfel montajul este alimentat cand se pune contactul - plusul se poate lua de undeva din tablou de unde exista tensiune cand se pune contactul. Minusul la caroserie -iar celelalte doua asa cum am scris mai sus.
Astfel montajul este alimentat cand se pune contactul - plusul se poate lua de undeva din tablou de unde exista tensiune cand se pune contactul. Minusul la caroserie -iar celelalte doua asa cum am scris mai sus.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
KOo4730
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2017
- Mesaj Privat
Salut mariano
Am si eu aceeasi problema cu o vectra c 2002 2.0dti dar la mine asa zisul pacalici de bujii este in felul urmator:un for de la releu de bujii dupa firul maro si unul din contact care este actionat de un buton,in inainte sa pun contactu ridic de buton(on) si apare o eroare cu o cheie si masina si porneste sfert si dupa las butonu jos(off)si se stinge eroarea....unde pot gasi pacaliciul de bujii sau este o inventie in tabloul de sigurante?va rog frumos ajutati.ma
Am si eu aceeasi problema cu o vectra c 2002 2.0dti dar la mine asa zisul pacalici de bujii este in felul urmator:un for de la releu de bujii dupa firul maro si unul din contact care este actionat de un buton,in inainte sa pun contactu ridic de buton(on) si apare o eroare cu o cheie si masina si porneste sfert si dupa las butonu jos(off)si se stinge eroarea....unde pot gasi pacaliciul de bujii sau este o inventie in tabloul de sigurante?va rog frumos ajutati.ma
IStefan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2017
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
IStefan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2017
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat