Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
va salut


Dupa trecerea in viteza printr-un lac, motorul masinii mele nu mai are putere, de turat in gol se tureaza pana la capat dar in sarcina nu poate sa duca masina mai sus de 120km/h.

mentionez ca nu are nicio eroare iar cand calc acceleratia putin mai tare , este mult mai zgomotos decat pana acum ( nici pana acum nu era foarte silentios, stim cu totii asta)

Acum eu nu stiu daca problema are legatura cu trecerea prin baltoaca insa ar fi o coincidenta prea mare, chiar la jumatatea baltoacei, sa ramana masina din senin fara putere fara sa aiba legatura cu baltoaca.
problema a aparut acum 3 zile si persista chiar daca intre timp am parcurs in jur de 150km. Masina nici nu consuma mai mult sau mai putin decat inainte si nici fumul nu este mai mult sau mai putin, cert e ca pare "sugrumata" de ceva dar nu stiu de ce anume...... Shocked

astept sfaturi de la oricine.
Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Apa pe circuitul de vacuum?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca turbo si EGR,functioneaza fara erori,inseamna ca nu exista lipsa de etanseitate pe circuitul vacuumatic...,deci apa nu poate intra! Ar trebui urmarite valorile presiunii in admisie(corecta functionare a turbocompresorului),valorile date de debitmetru si valorile regulatorului de debit motorina...,acestea pot influienta puterea motorului... Poti sa iei in calcul si verificarea distributiei,sa nu fi sarit un dinte a unui pinion pe curea,deoarece e posibil ca apa sa fi ajuns pe curea... Problema distributiei o leg de majorarea zgomotului facut de motor. Delicata situatie,iti doresc bafta...!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Incep prin a spune ca la distributia pe lant este aproape imposibil sa sara un dinte . Eu ma gandesc la pompa de injectie....deocamdata doar ma gandesc si atat....

Deasemenea, ce am observat, sper sa nu fie doar o impresie a mea, desi dupa un anumit prag este mai galagios, totusi, pana in acel prag, motorul este mai silentios decat il stiam eu. Masina porneste bine, nu are modificari in acest sens fata de cum o stiam eu, parca la oprire tremura motorul un pic mai mult.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Verifica daca tija de la turbina se trage la maxim cand pornesti motorul.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut man,
asa o sa fac, deocamdata insa sunt atat de prins cu treaba incat nu am timp sa ma uit pe acolo, dar............daca ma gandesc eu bine, mi se pare ca nici pana acum nu se tragea la maximuum...oricum, am sa verific.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bun, mi-am facut putin timp si iata ca am venit cu rezultatul: tija de la turbina se retrage doar putin. Am incercat apoi ca baiatul sa stea la volan cu piciorul pe acceleratie, rezultatul este astfel: motoril se tureaza puturos si fara vlaga, daca incerc sa apas pe furtun cu mana, am tendinta sa opresc motorul. Daca insa trag eu cu mana de tija de la turbina, motorul se tureaza energic si furtunul din admisie nu mai poate fi apasat cu mana. In acest moment suspectez vacuum insuficient.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Verifica si capsula daca pierde vacum si daca nu ai geometrie variabila este posibil ca supapa sa nu se inchida cum trebuie, iar daca ai geometrie variabila este posibil sa se gripeze vreun dinte.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Geometria e fixa.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Atunci verifica cu un furtunas capsula (il bagi pe teava de la capsula si tragi cu gura sa faci vacum, vezi daca il pierde), iar supapa cred ca poti s-o verifici cum inchide doar dupa ce dai jos turbo.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:Bun, mi-am facut putin timp si iata ca am venit cu rezultatul: tija de la turbina se retrage doar putin. Am incercat apoi ca baiatul sa stea la volan cu piciorul pe acceleratie, rezultatul este astfel: motoril se tureaza puturos si fara vlaga, daca incerc sa apas pe furtun cu mana, am tendinta sa opresc motorul. Daca insa trag eu cu mana de tija de la turbina, motorul se tureaza energic si furtunul din admisie nu mai poate fi apasat cu mana. In acest moment suspectez vacuum insuficient.

Aceeasi problema am si eu, dar rar se aprinde checkul.
La mine electrovalva de la EGR nu tine vacum ca lumea.
Verifica-le pe toate trei.
Noroc.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Pai daca este ELECTROvalva, ce vacuum sa tina? La psg16 Valva de recirculare a gazelor arse este electrica. Am sa verific tot circuitul de vacuum inclusiv capsulele plus pompa de vacuum
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
salutare bunicule. sfatul meu este urmatorul: intai scoate furtunul care iasa din pompa de vacum si cu gura trage aer de pe el si vezi daca tine vacum. daca este vreo neetansare pe el ar trebuie sa tragi mult si bine si sa nu se intample nimic.
scoate apoi furtunul de vacum din capsula vacumatica de la turbina (aia care actioneaza tija la turbo) si bagi un alt furtun acolo si tragi aer si vezi daca se retrage tija de la turbo. daca nu se retrage atunci are membrana fisurata - putin probabil sa ajunga apa pana acolo).
verifica mufa care intra in senzorul de presiune de pe galeria de admisie eventual scoate si acel senzor si curata-l cu un spray de curatat contacte electrice (varianta uscata ca este si cea uleioasa) sau cu un spray de curatat discurile de frana dar apoi sa il sufli bine sa nu ramana acolo lichid.
scoate mufa de la debitmetru si incearca sa vezi daca cu mufa scoasa merge masina mai bine sau nu...
daca era pompa de injectie (mai precis pistonasul de avans) atunci nu se mai accelera deloc. asta o sa fie ultima optiune eu insa cred ca problema este undeva in zona turbo...
mai poti schimba intre ele acele capsule vacumatice de comanda. vezi ca cea care este acolo pe oala amortizorului are acelasi cod cu una din capsulele de langa baterie in fata pe partea soferului si vezi daca ai acelasi simptomatic.
Daca e ceva ma poti suna si iti mai dau idei de verificat dar eu cum spuneam problema este pe vacum, debitmetru sau senzor de presiune. Verifica si sa nu fie ud filtrul de aer sau obturata intrarea in debitmetru cu cine stie de tiganie...
P.S. debitmetrul il poti curata cu spray pentru debitmetre (la magazinele de piese auto au asa ceva) sau cu spray de contacte dar varianta uscata. Succes
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:Pai daca este ELECTROvalva, ce vacuum sa tina? La psg16 Valva de recirculare a gazelor arse este electrica. Am sa verific tot circuitul de vacuum inclusiv capsulele plus pompa de vacuum

Man, electrovalvele sunt cele de langa baterie si cea de sub debitmetru. Stiu ca EGR-ul tau e electronic.
La mine, una din cele de langa baterie scapa vacum si tija de la turbina nu se trage la maxim.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
vine weekendul si ma gandesc ca poate o sa am putin timp sa ma uit pe acolo,va tin la curent.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am revenit cu vesti si anume:

Valva din spatele filtrului de aer este sparta, scapa vacuum, daca trag cu gura, pot sa trag mult si bine. Am scos ambele furtune din ea si le-am unit cu o tevusca mica de cupru, merge masina cum parca n-a mers niciodata. Am lasat mufa electrica in valva ca sa nu apara eroare. Acuma, eu inteleg ca turbina mea merge tot timpul.......... intreb eu, daca nu mai schimb valva aia si merg asa, se poate strica turbina? ia luminati-ma va rog...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ai vazut ?
Nu m-ai crezut cand ti-am spus.
Turbina merge tot timpul oricum. Electrovalva decupleaza turbina cand ai presiune prea mare in admisie.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La sarcini deosebit de mari solicitate,nu se stie daca rezista blocul motor,deoarece limitare si control nu mai exista...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Ai vazut ?
Nu m-ai crezut cand ti-am spus.
Turbina merge tot timpul oricum. Electrovalva decupleaza turbina cand ai presiune prea mare in admisie.


Eeeee, am zis eu ca nu te cred? -nu! ....
Eu inteleg ca atunci cand nu stiu ceva, intreb , iar daca cineva raspunde, inseamna ca stie mai bine decat mine.... 😀😀😀😀
.... hai ca am inceput si eu ca Hagi👍👍👍
Una peste alta, multumesc frumos ca i-am dat de cap🍻.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:La sarcini deosebit de mari solicitate,nu se stie daca rezista blocul motor,deoarece limitare si control nu mai exista...


Adica risc sa sparg motorul? 👀
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR