- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am votat NU . Presiunea gazelor de esapament este prea mica pentru a antrena marea masa de aer din spatele masinii ... daca consumul de energie este mai mare decit beneficiile atunci ...
Citeam undeva despre reducerea presiunii aerul exercitata la inaintarea unui vehicul prin aplicarea unui cimp electromagnetic de mare intensitate pentru a "separa" - disocia componentele din aer . Se pare ca metoda a dat rezultate dar cantitatea mare de energie consumata pentru disociere era prea mare in raport cu beneficiile .
Se stie ca aerul "curge" mai eficient pe o suprafata "rugoasa" ...
Citeam undeva despre reducerea presiunii aerul exercitata la inaintarea unui vehicul prin aplicarea unui cimp electromagnetic de mare intensitate pentru a "separa" - disocia componentele din aer . Se pare ca metoda a dat rezultate dar cantitatea mare de energie consumata pentru disociere era prea mare in raport cu beneficiile .
Se stie ca aerul "curge" mai eficient pe o suprafata "rugoasa" ...
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Aia cu spike-ul electromagnetic este valabila la avioanele hipersonice si probabil chiar va avea utilizare imediata (in acel domeniu).
In "speta" noastra cu un lucru nu sunt lamurit: din cate stiu, aerul nu curge asa cum este prezentat acolo (ca un fluid ideal), de ex. pe bordurile de fuga (de ex. luneta spate sau podeaua portbagajului) au tendinta sa se formeze turbioane. Mai este si problema ca in viata reala de foarte multe ori exista vant care poate fi din lateral sau spate, lucru care iti altereaza puternic caracteristica aerodinamica atat de bine calculata pt. o "curgere" ideala. In concluzie cred ca cheltuielile finale ar fi prea mari pt. productia de masa a automobilelor mai ales pt. niste rezultate bune doar in anumite conditii.
In "speta" noastra cu un lucru nu sunt lamurit: din cate stiu, aerul nu curge asa cum este prezentat acolo (ca un fluid ideal), de ex. pe bordurile de fuga (de ex. luneta spate sau podeaua portbagajului) au tendinta sa se formeze turbioane. Mai este si problema ca in viata reala de foarte multe ori exista vant care poate fi din lateral sau spate, lucru care iti altereaza puternic caracteristica aerodinamica atat de bine calculata pt. o "curgere" ideala. In concluzie cred ca cheltuielile finale ar fi prea mari pt. productia de masa a automobilelor mai ales pt. niste rezultate bune doar in anumite conditii.
- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
nu cred ca putem vorbi de efect coanda la autoturisme, nu prea sunt autoturisme cu rectie si cum zicea si iso, gazele de esapament cred ca daca s-ar elimina si in fata nu ar fi mare diferenta
daca vrei sa tai aeru mai bine, incearca sa mosifici podeaua masini asfel incat sa curga aerul mai bine pe sub masina, desi cred ca efectul nu e simtitor
eu la a mea ii pusei un eleron SI 0 REZULTATE, poate doar placebo
edit: stiti de ce calibra e mai performanta ca vectra? kg si cx-ul
daca vrei sa tai aeru mai bine, incearca sa mosifici podeaua masini asfel incat sa curga aerul mai bine pe sub masina, desi cred ca efectul nu e simtitor
eu la a mea ii pusei un eleron SI 0 REZULTATE, poate doar placebo
edit: stiti de ce calibra e mai performanta ca vectra? kg si cx-ul
- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
@DB77AAA
In generala TOATE eleroanele puse pe masini "domestice" au un rol pur decorativ, iar pe autostrada pe viteze peste 100 km/h rezistenta intampinata de masina este mult mai mare decit apasarea realizata pe sosea. Unele nici nu au foma care sa realizeze apasare.
In cauzul caravanului tau, am la mine in garaj o poza cu geometria studiata pentru un eleron pentru a imbunatati ceva (nu doar stilul)
In generala TOATE eleroanele puse pe masini "domestice" au un rol pur decorativ, iar pe autostrada pe viteze peste 100 km/h rezistenta intampinata de masina este mult mai mare decit apasarea realizata pe sosea. Unele nici nu au foma care sa realizeze apasare.
In cauzul caravanului tau, am la mine in garaj o poza cu geometria studiata pentru un eleron pentru a imbunatati ceva (nu doar stilul)
- n3v001
- **
- 286 mesaje
- din 11 Jun 2004
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
n3v001
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2004
- Mesaj Privat
- calfianu
- OP
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Daca e vorba de asta:
http://www.mitsubishi-motor...pdf/2004/16E.pdf, atunci o sa-ti dai seama.
Sau asa ceva:
http://www.autospeed.com/cm...3061/article.html
http://www.mitsubishi-motor...pdf/2004/16E.pdf, atunci o sa-ti dai seama.
Sau asa ceva:
http://www.autospeed.com/cm...3061/article.html