- cei8pitici
- *
- 18 mesaje
- din 14 Nov 2008
- Astra 1994 ISUZU TC4EE1
- Brasov
cei8pitici
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1994 ISUZU TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut !
Eu sunt curios cum este la motoarele Opel pe benzina...
Stiu ca:
NZ = Injectie Monopunct, are doar un Injector ( nu stiu denumirea in engleza ... ), gen C14NZ, C16NZ, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru
SE = Sequential Injection, Injectie Multipunc, are cate un injector pentru fiecare cilindru, in poarta supapei de admisie, gen C16SE, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru
LET = "T" de la Turbo, "L" probabil de la L-Jetronic ( ? ) si "E" probabil Electronic Injection, gen C20LET, X20LET, etc, toate 16 V, 4 Supape / Cilindru
Nu stiu cum este cu XE, XE1, XEL, XEP, XER, etc. stiu doar ca sunt 16V...
Aaa.... si ca am vazut mai sus, la Ford, TDCI este Tubo Diesel Common Rail Injection, adica Injectie Directa de Motorina cu Rampa Comuna, supraalimentat cu Turbosuflanta, cu injectoare comandate electronic, iar TDDI este Turbo Diesel Direct Injection, adica Injectie Directa de motorina cu Pompa De Injectie comandata electronic, ( ca la VW TDI ( cele Non PD )
Astept corectari din partea voastra!
Eu sunt curios cum este la motoarele Opel pe benzina...
Stiu ca:
NZ = Injectie Monopunct, are doar un Injector ( nu stiu denumirea in engleza ... ), gen C14NZ, C16NZ, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru
SE = Sequential Injection, Injectie Multipunc, are cate un injector pentru fiecare cilindru, in poarta supapei de admisie, gen C16SE, toate B V ( Valve ), 2 Supape / Cilindru
LET = "T" de la Turbo, "L" probabil de la L-Jetronic ( ? ) si "E" probabil Electronic Injection, gen C20LET, X20LET, etc, toate 16 V, 4 Supape / Cilindru
Nu stiu cum este cu XE, XE1, XEL, XEP, XER, etc. stiu doar ca sunt 16V...
Aaa.... si ca am vazut mai sus, la Ford, TDCI este Tubo Diesel Common Rail Injection, adica Injectie Directa de Motorina cu Rampa Comuna, supraalimentat cu Turbosuflanta, cu injectoare comandate electronic, iar TDDI este Turbo Diesel Direct Injection, adica Injectie Directa de motorina cu Pompa De Injectie comandata electronic, ( ca la VW TDI ( cele Non PD )
Astept corectari din partea voastra!
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Prima litera dupa capacitatea cilindrica eu stiam ca e raportul de compresie (un interval , intre x:1-y:1 ai o litera , y:1-z:1 ai alta litera). Apoi tipul de injectie este urmatoarea cifra.
Ex:
Z16SE - S: 9.6:1 , E : injectie multipunct
Z16XE -X: 10.5:1, E : injectie multipunct .
X16SZR S:9.6:1 ( sau pe acolo , asa cum am scris mai sus , e un interval , valoarea exacta se gaseste in manual) , Z: injectie mono ; R : asta stiu ca are legatura cu puterea , nu mai stiu exact .
Iar ZxxLET - L:raport de compresie , E tipul de injectie , T-turbo . Daca e cineva interesat o sa postez cand gasesc pe celalalt PC manualul Astra G/ Zafira A.
Later Edit :
Din codul motorului nu poti deduce nr de supape / cilindru .
Ex:
Z16SE - S: 9.6:1 , E : injectie multipunct
Z16XE -X: 10.5:1, E : injectie multipunct .
X16SZR S:9.6:1 ( sau pe acolo , asa cum am scris mai sus , e un interval , valoarea exacta se gaseste in manual) , Z: injectie mono ; R : asta stiu ca are legatura cu puterea , nu mai stiu exact .
Iar ZxxLET - L:raport de compresie , E tipul de injectie , T-turbo . Daca e cineva interesat o sa postez cand gasesc pe celalalt PC manualul Astra G/ Zafira A.
Later Edit :
Din codul motorului nu poti deduce nr de supape / cilindru .
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Merci de raspuns jgyprime.
Deci norma de poluare pare a fi diferenta. Tocmai pentru ca la specificatii sunt identice erau curios daca este vreo diferenta, sau e doar "marketizare".
Eu am B16XER si are 155 Nm la 4000 rpm si 115 CP/85kW la 6000 - identic cu A16XER.
Chestie care te face curios cum au reusit:
- acelasi consum
- aceeasi putere
- acelasi cuplu
- aceleasi turatii pt putere si cuplu
- DAR, emisii mai reduse.
Probabil pe partea de evacuare a gazelor s-a implementat ceva care sa filtreze mai bine noxele - TOTUSI, asta nu ar insemna automat si o scadere a performantelor daca ai acelasi motor si ii "gatuiesti" evacuarea cu filtrare suplimentara? Cum scoti aceleasi performante?
Cert este ca in carte o tin sus si tare cu aceleasi specificatii 155 Nm/4000 si 115 CP/6000, CO2: 158 g/Km
Drumuri bune!
Deci norma de poluare pare a fi diferenta. Tocmai pentru ca la specificatii sunt identice erau curios daca este vreo diferenta, sau e doar "marketizare".
Eu am B16XER si are 155 Nm la 4000 rpm si 115 CP/85kW la 6000 - identic cu A16XER.
Chestie care te face curios cum au reusit:
- acelasi consum
- aceeasi putere
- acelasi cuplu
- aceleasi turatii pt putere si cuplu
- DAR, emisii mai reduse.
Probabil pe partea de evacuare a gazelor s-a implementat ceva care sa filtreze mai bine noxele - TOTUSI, asta nu ar insemna automat si o scadere a performantelor daca ai acelasi motor si ii "gatuiesti" evacuarea cu filtrare suplimentara? Cum scoti aceleasi performante?
Cert este ca in carte o tin sus si tare cu aceleasi specificatii 155 Nm/4000 si 115 CP/6000, CO2: 158 g/Km
Drumuri bune!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
se poate sa ramana la aceleasi performante / turatii simplu:
adaugand un sistem mai ecologic decat cel anterior ar trebui sa insemne o scadere a performantelor.
dar modificand injectia, aprinderea si materialele din care se construiesc motoarele (ex: un aliaj mai usor la pistoane si camasi) e posbil ca performantele la roata sa ramana aceleasi pe anumite plaje de turatii...
adaugand un sistem mai ecologic decat cel anterior ar trebui sa insemne o scadere a performantelor.
dar modificand injectia, aprinderea si materialele din care se construiesc motoarele (ex: un aliaj mai usor la pistoane si camasi) e posbil ca performantele la roata sa ramana aceleasi pe anumite plaje de turatii...
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Da, este posibil.
Uitandu-ma mai bine pe forum, am vazut ca odata cu trecerea la euro 6 s-a ajunstat oficial si consumul, in plus - de la 8.3 la 8.9 in oras.
Dar asta ar produce emisii mai mari, nu mai mici. Deci ramane o taina cum au reusit...sper sa nu fie doar pe hartie, cum a fost in cazul altor producatori..
Drumuri bune!
Uitandu-ma mai bine pe forum, am vazut ca odata cu trecerea la euro 6 s-a ajunstat oficial si consumul, in plus - de la 8.3 la 8.9 in oras.
Dar asta ar produce emisii mai mari, nu mai mici. Deci ramane o taina cum au reusit...sper sa nu fie doar pe hartie, cum a fost in cazul altor producatori..
Drumuri bune!
alinq
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 Z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2013
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat