Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
Dany2016
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat
Opel Astra h, 2008, 1,7 cdti, 110 cp, 81 kw. Dupã cîte cunosc temperatura pentru funcționarea buna a motorului este de 90 grade dar pe timp de iarnã nu poți sã stai sa aștepți înainte de plecare la serviciu, ca sã se încãlzeascã motorul pînã la 90 grade. De aceea as vrea sa stiu care este temperatura recomandata minima la care ar trebui sã începem sã conducem automobilul.
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Tuzgureanu
- *
- 31 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Astra 2007 Z17DTH
- Bucuresti
Tuzgureanu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
la diesel cam asa e dar depinde și de vâscozitatea uleiului - eu stau mai bine de 30-60 de secunde și am 5w30; la benzina în schimb știu ca nu e bine sa îl las prea mult timp la ralanti pentru ca benzina sta un timp în cilindru, timp în care afecteazã proprietãțile de ungere ale uleiului (la turații mici);
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Tuzgureanu
- *
- 31 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Astra 2007 Z17DTH
- Bucuresti
Tuzgureanu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
Sta un timp in cilindru? Tocmai ai zis o vorba mare...!pai ce merge cu cortu benzina prin cilindru, pai cilindru e statiune balneara sa stea un timp pe acolo.ba oameni buni, nu mai vorbiti aiureli! daca nu stiti, nu dati prosteala aiurea.
motorul merge în 4 timpi - când am zis "un timp" la asta m-a referit; pare evident la prima vedere (zic eu) pentru cine știe diferența dintre arderea la diesel si benzina
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Tuzgureanu a scris:
motorul merge în 4 timpi - când am zis "un timp" la asta m-a referit; pare evident la prima vedere (zic eu) pentru cine știe diferența dintre arderea la diesel si benzina
motorul merge în 4 timpi - când am zis "un timp" la asta m-a referit; pare evident la prima vedere (zic eu) pentru cine știe diferența dintre arderea la diesel si benzina
Pai si diesel-ul e in 4 timpi, deci logic si motorina "sta un timp în cilindru"...Sa-nteleg ca motorina are o "sedere" mai placuta sau nu? Ma-ntreb ...
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- cutienoua
- **
- 331 mesaje
- din 28 Mar 2016
- Astra 2009 Y17DT
- Mehedinti
cutienoua
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2009 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Tuzgureanu
- *
- 31 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Astra 2007 Z17DTH
- Bucuresti
Tuzgureanu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
Pai si diesel-ul e in 4 timpi, deci logic si motorina "sta un timp în cilindru"...Sa-nteleg ca motorina are o "sedere" mai placuta sau nu? Ma-ntreb ...
motorina nu sta "un timp" în cilindru pentru ca e pulverizata de injector la punctul mort superior dupã ce aerul a fost comprimat în cilindru (admisia se face doar cu aer la motoarele pe motorina) - aici are loc explozia (cu ajutorul injectorului) care împinge pistonul în jos; de aici mai sunt "câtiva" pasi pana când miscarea e transmisa la roti si uite asa ne plimbam cu masina
la benzina admisia se face cu amestec aer-benzina; pana sa se producã arderea, amestecul rãmâne în cilindru pana se finalizeazã compresia, de unde si afirmatia mea ca sta "un timp" în cilindru;
înainte sa mai lãsati un coment în continuare, aruncati un ochi si pe filmulete-le de mai jos
arderea diesel
arderea benzina
edit: admisia se face doar cu aer la motoarele pe motorina=nu conține combustibil
Ultima modificare făcută de Tuzgureanu la Vin 16 Dec, 2016 1:21 pm
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@Dany2016 la Diesel PORNIREA MOTORULUI poate fi problematica iarna, pornirea de pe loc se face dupa stingerea martorului de presiune ulei. Se RECOMANDA ca pana ajunge motorul la temperatura optima sa nu se tureze excesiv. Motorul se incalzeste in sarcina, nu la ralanti.
@Tuzgureanu nu stiu daca te referi la "timp" ca notiune de masura a timpului, sau "timp" de lucru al motorului cu ardere interna. In oricare dintre cele doua, ai gresit. Timpul masurat pe care il petrece amestecul de gaze neaprins in cilindru e infim, de ordinul milisecundelor, de la PMS in timpul "Admisie" pana la PMS in timpul "Compresie" n-ai timp nici sa clipesti, mai apoi urmeaza aprinderea si nu mai ai benzina acolo.. Benzina poate afecta proprietatile de ungere a uleiului numai daca se combina cu el datorita unei etanseitati deficitare a camerei de ardere, in rest, uleiul nu intra in contact direct cu benzina.
Era bine daca te documentai temeinic inainte sa scrii, iar acum daca vrei sa "dregi busuiocul" cu argumente nevalabile nu faci altceva decat sa te afunzi si mai rau in .. Asta e, ramane pe data viitoare..
@Tuzgureanu nu stiu daca te referi la "timp" ca notiune de masura a timpului, sau "timp" de lucru al motorului cu ardere interna. In oricare dintre cele doua, ai gresit. Timpul masurat pe care il petrece amestecul de gaze neaprins in cilindru e infim, de ordinul milisecundelor, de la PMS in timpul "Admisie" pana la PMS in timpul "Compresie" n-ai timp nici sa clipesti, mai apoi urmeaza aprinderea si nu mai ai benzina acolo.. Benzina poate afecta proprietatile de ungere a uleiului numai daca se combina cu el datorita unei etanseitati deficitare a camerei de ardere, in rest, uleiul nu intra in contact direct cu benzina.
Era bine daca te documentai temeinic inainte sa scrii, iar acum daca vrei sa "dregi busuiocul" cu argumente nevalabile nu faci altceva decat sa te afunzi si mai rau in .. Asta e, ramane pe data viitoare..
- Tuzgureanu
- *
- 31 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Astra 2007 Z17DTH
- Bucuresti
Tuzgureanu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
o sa fiu mai explicit pe viitor sa nu mai aparã gãuri de covrigi descoperite pe forum; Nu te-ai abținut sa nu faci pe istețu' dar asta e viata pe forum, toți suntem tari în degete . Iți recomand sa te calmezi (bagã un caltaboș, un vin, etc.) ca tot e Crãciunul acum si sa mai citești afirmația mea o data.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
Sunt curios ce inseamna turat excesiv la dizel. Eu il las ~5 minute dimineata daca sunt -10 grade (masina sta intr-un gang unde se creeaza curent de aer si temperatura adevarata mai scade cu cateva grade bune) pana ma incalt, curat parbrizul (daca e de curatat), verific rotile sa fie umflate, imi iau boarfele din casa si ma bag in masina. Pornesc usor primii 100 de metri tr1 la 2000 de ture si apoi cand ies in drum accelerata uniform si cu grija pana la 2500-2700-3000 (in functie de trafic).
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Depinde de motor. Unele motoare au cuplu la turatie mai mare, altele mai mica.. unele motoare au tolerante de constructie mai mici fata de altele.
Trebuie tinut cont de faptul ca la ralanti presiunea uleiului e mica,(ungere mai slaba), ciclurile de lucru mai rare(la 2000RPM ai mai multe cicluri decat la 800, deci temperatura creste mai repede), la masinile dotate cu DPF depunerile sunt mai mari, etc.. Turatii excesive? depinde de cuplu.. daca ai cuplu la 1800, e inutil si excesiv sa treci de 3000, daca ai cuplu la 2500 e inutil si excesiv sa treci de 4000, deci trebuie gasit echilibrul de turatii fara sa afectezi componentele motorului prin supra sau subturare.
Daca gaseste cineva si pune aici un citat din manual de intretinere/reparatii, legatura pe net sau soft de mentenanta service in care spune ca e benefic pentru motoarele diesel sa fie incalzite iarna la ralanti, va primi prin mandat postal 50% din salariul meu pe o luna.
Pana atunci uite ce zice manualul de utilizare pentru Corsa C 2003/2005:
Cred ca se refera si la diesel si la benzinare.
Trebuie tinut cont de faptul ca la ralanti presiunea uleiului e mica,(ungere mai slaba), ciclurile de lucru mai rare(la 2000RPM ai mai multe cicluri decat la 800, deci temperatura creste mai repede), la masinile dotate cu DPF depunerile sunt mai mari, etc.. Turatii excesive? depinde de cuplu.. daca ai cuplu la 1800, e inutil si excesiv sa treci de 3000, daca ai cuplu la 2500 e inutil si excesiv sa treci de 4000, deci trebuie gasit echilibrul de turatii fara sa afectezi componentele motorului prin supra sau subturare.
Daca gaseste cineva si pune aici un citat din manual de intretinere/reparatii, legatura pe net sau soft de mentenanta service in care spune ca e benefic pentru motoarele diesel sa fie incalzite iarna la ralanti, va primi prin mandat postal 50% din salariul meu pe o luna.
Pana atunci uite ce zice manualul de utilizare pentru Corsa C 2003/2005:
Cred ca se refera si la diesel si la benzinare.