Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Simptome:
Acum cateva luni mi-a crapat furtunul de la radiator, cel dintre pompa de apa si radiator. Am remediat problema insa de atunci am observat de vreo 3 ori ca daca las motorul la relanti incepe sa iasa apa din borcan pe la supapa de presiune. Ca si temperatura imi afiseaza pe display 100 grade, atunci incepe sa refuleze borcanul.
Am crezut ca este din cauza pompei de apa, am inlocuit-o acum 3 saptamani asta din cauza ca facea zgomot la pornire.
Azi iarasi s-a intamplat, la relanti temperatura afisata 102 grade, apare coolant level si desigur antigelul iesea pe la supapa. Erori nu am. Dar nu stiu unde sa ma orientez. Ce am mai constatat este ca daca inainte aveam si 105 grade in mers, acum daca ajunge la 99 este mult. Si atunci scade de la 99 la 95.

Cod(uri) eroare:
---- lipsa
Model: Astra
An fabricatie: 2005
Cod motor: Z16XEP
Skip ads

  • Red_dog

  • Mesaje scrise: 1,113
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2003 z18Xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2009

  • Mesaj Privat
rezistenta de pe gmv ar putea fi o problema,pentru ca nu pleaca ventilatorul la 92 grade prima treapta si din ce vad nici la urmatoarele trepte. Apoi ar mai putea fi termostatul care probabil ramane blocat pe inchis. multa bafta!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Depinde ce termostat are pe Z16XEP vad ca sunt si cu 92 si cu 105

Posibil temostat defect poate chiar supapa de la buson defecta.
Nu strica sa arunci o privire mai atenta la termostat (poate are garnitura pe capul la termostat, si sa dus)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78969
https://www.clubopel.com/vie...p?p=744879#744879 - aici se vede mai bine garnitura aceea daca are.
Sau altceva...

Cred ca trebuie sa verifici tot traseul sa nu ai ceva infundat pe traseu, poate trage aer pe undeva.
Si daca o turezi ce se intampla in borcan/supapa. (pune pe cineva sa o tureze)
Eu as verifica si cureaua de accesorii si ce mai este pe ea.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai termostat supravegheat de calculator,acesta deschide la 105 gradeC,iar daca instalatia de racire nu este etansa,nu se presurizeaza(aproximativ 1 bar),conditii in care lichidul de racire,fierbe la 100 grade...,ceea ce se intimpla si la tine. O instalatie corect presurizata,are punctul de fierbere la aproximativ 115 grade,dupa ce deschide termostatul si sunt actionate treptele de racire fortata... Ar fi bine de vazut si temperatura din calculatorul motorului,care este mult mai precisa valoric...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Red_dog a scris:rezistenta de pe gmv ar putea fi o problema,pentru ca nu pleaca ventilatorul la 92 grade prima treapta si din ce vad nici la urmatoarele trepte. Apoi ar mai putea fi termostatul care probabil ramane blocat pe inchis. multa bafta!


Doar Fan Control 2 imi porneste. Ma gandesc ca Fan Control 1 si 3 este turatia cand folosesc AC/
big_electro61 a scris:Daca ai termostat supravegheat de calculator,acesta deschide la 105 gradeC,iar daca instalatia de racire nu este etansa,nu se presurizeaza(aproximativ 1 bar),conditii in care lichidul de racire,fierbe la 100 grade...,ceea ce se intimpla si la tine. O instalatie corect presurizata,are punctul de fierbere la aproximativ 115 grade,dupa ce deschide termostatul si sunt actionate treptele de racire fortata... Ar fi bine de vazut si temperatura din calculatorul motorului,care este mult mai precisa valoric...

Am ascultat si sfatul tau, desigur ai dreptate, observ ca sunt probleme care le genereaza busonul de la vasul de expansiune. Am reusit sa-l blochez si mi-a functionat totul ok. Termostatul deschide la 95 grade, am urmarit atent, la 95 grade a inceput sa se incalzeasca apa in radiator.
Deasemenea la 112 grade a pornit si termocupla, insa doar pe Fan Control 2.


T.ion a scris:Si daca o turezi ce se intampla in borcan/supapa. (pune pe cineva sa o tureze)
Eu as verifica si cureaua de accesorii si ce mai este pe ea.

Asta am verificat inainte, mai multi mi-au zis ca posibil garnitura chiulasa ciupita si sa verific daca apar bule in borcan. Lipsa desigur.

Multumesc pentru sugestii, au fost utile ca de obicei.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Trebuie sa porneascã treapta 1 la ventilator. Verifica rezistența aferenta treptei 1. Sa nu aiba picioarele oxidate si întrerupte.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu sincer unde se afla. Dar acum mi ati dat tema de casa Smile. Stiu ca vara daca pun treapta 1 la AC porneste termocupla.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Un releu dus (din cutia cu relee), sau rezistenta de trepte de pe ventilator dusa - acum la care din ventilatoare nu am idee, sau din ECU.
Verifica si mufa si firele de la ventilatoare... (contact imperfect oxidari etc...)
Siguranta este cea principala prima de jos langa cea de 80A - nu cred ca este arsa altfel nu iti mergea nici o treapta.
https://www.clubopel.com/rez...ator&sa=Cauta

Nu cred ca are termocupla ECU le comanda in functie de temperatura primita de la senzorul de temperatura.

La ce temperaturi porneste fiecare treapta?
Sa inteleg ca cand o treapta nu merge intra una din ele care este functionala?
Si tot nu vad de ce sa faca presiune in vas. - Sa fie doar treapta 1 de ventilatie.


Ultima modificare făcută de T.ion la Mie 07 Dec, 2016 10:03 pm, modificat de 4 ori în total
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
E fix pe ventilator: acolo unde intra conectorul de alimentare. E ca o rezistența de resou.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
T.ion nu face presiune, dopul in care este supapa nu este in regula. Dop ul a fost schimbat nu demult. Posibil sa fie vasul problema. Am bagat 2 randuri de teflon si s-a etansat...... Dar asta inseamna improvizatie.
@Daniel iti multumesc , ma uit maine clar.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Am patit o faza identica cu o Dacie, fierbea motorul numai in ralanti ... Dupa multa bataie de cap (nu dau detalii ptr ca si acum dupa 20 de ani nu-mi amintesc cu placere de incident), am descoperit ca furtunul care alimenteaza motorul ( din radiator, prin intermediul pompei) cu lichid racit era complet obturat: din cauza calitatii slabe si a unei supraincalziri, peretele interior al furtunului s-a desprins de pe peretele exterior(cred ca majoritatea furtunelor ptr lichid racire sunt construite din 2 tuburi concentrice de cauciuc vulcanizate intre ele, cu un strat despartitor de ceva tesatura textila) si s-a lipit in interior aproape perfect etans ... L-am descoperit prin strangere cu mana, era foarte moale prin comparatie cu alte furtune similare ...
  • Mihai_T

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu ar trebui sa fiarba nici daca sunt arse 2 din 3 trepte de la ventilator. Am mers multa vreme asa , se incalzea pana pe la 112 si apoi intra doar treapta 3 a ventilatorului ("pe direct"). Mi-am dat seama ca nu e ok ventilatorul pt ca pornea intermintent cand aveam AC-ul activ, dar doar pe maxim.
Revenind, cred ca e mai degraba o problema cum a zis mai sus bibu16v , legata de furtune obturate sau ceva legat de termostat.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Problema era vasul de expansiune, nu mai tinea busonul strans. De atunci de cand mi-a explicat colegul big_electro61 ce si cum nu am mai avut vreo problema.
@Mihai_T corect cu treptele 1 si 2, la 112 porneste ventilatorul, dar acum cat merg eu 7 km munca-casa-munca-casa nici nu ajunge motorul la 80 grade. Voi verifica rezistentele cand o fi mai cald. Intre timp am facut si un drum de Bucuresti si nu a trecut de 100 grade in mers.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe forum,o parere,o idee,e valoroasa daca cel ce o primeste e in masura sa o puna in practica cu succes...,altfel e egal cu zero! Se intimpla ca ai nostii colegi sa ceara sprijin,asa de amorul artei,deoarece nepricepindu-se,isi rezolva problemele in service,unde se duc cu lectia invatata,cel putin teoretic...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR