- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Nu stiu cum sa verific presiunea gazelor la evacuare, dar caut pe forum si sigur gasesc cum se verifica catalizatorul infndat. Oricum, din ce ai spus si tu si altii, am tras concluzia ca trebuie sa verific toata alimentarea (benzina si aer) cap-coada, si la fel evacuarea.
Inca o intrebare si gata, revin daca raman din nou fara solutii si rezultate: ar putea fi dusa sonda de oxigen2 si de aici toata povestea?
Inca o intrebare si gata, revin daca raman din nou fara solutii si rezultate: ar putea fi dusa sonda de oxigen2 si de aici toata povestea?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
parelul
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Alba
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2015
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Sper ca am rezolvat problema, revin cu explicatii. Masina e cea din semnatura.
Simptome: periodic la cateva sute de km, se aprindea becul galben cu motorul pe codul P0130 - contact prost circuit sonda lambda 1.
Lipit ECU, schimbat ECU, curatat debitmetru, schimbat sonda (NGK, e ca lumea) si nimic, pana a inceput sa se blocheze EGR-ul de tot, si era curatat cu vreo 2 luni in urma. Am schimbat si EGR (Pierburg, 592 RON) si nu se mai aprinde nici un bec, intr-un interval in care inainte de toate astea s-ar fi aprins de vreo 3 ori.
Deci un EGR bolnav poate da eroare de contact prost la sonda lambda, nu desprind alta concluzie.
Catalizatorul nu era infundat, mi-am luat altul SH dar era bun si al meu, a verificat mecanicul.
Debitmetrul merita curatat - nu-l desfaceti sa vedeti de ce functioneaza, dar daca nu a fost curatat de niste ani merita. Simptomele de murdarie le gasiti in tutorialul de la curatare debitmetru, dar nu sunt foarte evidente pentru sofer fiindca mergând cu aceeasi masina te obisnuiesti cu pedala, chiar daca merge prost.
Simptome: periodic la cateva sute de km, se aprindea becul galben cu motorul pe codul P0130 - contact prost circuit sonda lambda 1.
Lipit ECU, schimbat ECU, curatat debitmetru, schimbat sonda (NGK, e ca lumea) si nimic, pana a inceput sa se blocheze EGR-ul de tot, si era curatat cu vreo 2 luni in urma. Am schimbat si EGR (Pierburg, 592 RON) si nu se mai aprinde nici un bec, intr-un interval in care inainte de toate astea s-ar fi aprins de vreo 3 ori.
Deci un EGR bolnav poate da eroare de contact prost la sonda lambda, nu desprind alta concluzie.
Catalizatorul nu era infundat, mi-am luat altul SH dar era bun si al meu, a verificat mecanicul.
Debitmetrul merita curatat - nu-l desfaceti sa vedeti de ce functioneaza, dar daca nu a fost curatat de niste ani merita. Simptomele de murdarie le gasiti in tutorialul de la curatare debitmetru, dar nu sunt foarte evidente pentru sofer fiindca mergând cu aceeasi masina te obisnuiesti cu pedala, chiar daca merge prost.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Revin pe aceeasi problema: bec aprins in bord, P0130 - circuit malfunction la sonda lambda1. Am schimbat si debitmetrul, dar becul tot se aprinde cand vrea el, mai rar acum, a ramas sa verific a doua oara instalatia electrica si sa caut contacte imperfecte. Sau sa-i dau foc, ma mai gandesc...
Pana atunci, am mai observat ceva: la mers intins, cu motorul cald, daca calc acceleratia un pic mai serios dar fara sa fortez (cum ar fi cand urci o panta fara sa schimbi viteza), aud undeva sub capota in dreapta, in fata pasagerului, un zgomot cam cum ar face vechea Dacie daca i-am pus avansul prea mare ca sa traga mai bine. Ceva ca un zgomot de arc electric si tacanit metalic discret. Si cand s-a aprins din nou becul respectiv in bord, a disparut zgomotul.
Intrebarea este: ce zgomot ar putea fi, de unde vine ? ca sigur s-a auzit vreo jumate de ora cu becul stins (cum e normal), si nici o data dupa aceea, cu becul aprins inca vreo jumate de ora in aceleasi conditii de drum (autostrada demolata Orastie-Sibiu).
Masina e cea din semnatura, in zona de unde vine zgomotul sunt bateria, debitmetrul, valva de purjare vapori si... probabil si altele de care nu stiu.
Pana atunci, am mai observat ceva: la mers intins, cu motorul cald, daca calc acceleratia un pic mai serios dar fara sa fortez (cum ar fi cand urci o panta fara sa schimbi viteza), aud undeva sub capota in dreapta, in fata pasagerului, un zgomot cam cum ar face vechea Dacie daca i-am pus avansul prea mare ca sa traga mai bine. Ceva ca un zgomot de arc electric si tacanit metalic discret. Si cand s-a aprins din nou becul respectiv in bord, a disparut zgomotul.
Intrebarea este: ce zgomot ar putea fi, de unde vine ? ca sigur s-a auzit vreo jumate de ora cu becul stins (cum e normal), si nici o data dupa aceea, cu becul aprins inca vreo jumate de ora in aceleasi conditii de drum (autostrada demolata Orastie-Sibiu).
Masina e cea din semnatura, in zona de unde vine zgomotul sunt bateria, debitmetrul, valva de purjare vapori si... probabil si altele de care nu stiu.
- Mihaela Cretu
- *
- 1 mesaje
- din 20 Apr 2015
- Corsa 2002 Y17DTL
- Bucuresti
Mihaela Cretu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2015
- Mesaj Privat
buna seara,
Sunt noua pe forum si va cer parerea in legatura cu corsa mea, corsa c, 1.7 di, tip motor Y17DTL.
Am cumparat masina acum o luna si incep sa ii descopar probeleme. A inceput sa mi se aprinda in bord din ce in ce mai des masina cu cheia de service. samabata in timpul mersului s-a aprins iar martorul, mi-a luat puterea, la relanti se tura singura pana la 3000 rot/min, daca apasam frana nu se mai tura, am plecat cu viteza intai dupa 5 metri ramneam fara pedala la acceleratie si ca sa pot sa merg mai departe am bagat viteza a doua, iar imi lua putere si nu se mai accelera, iar viteza superioara si tot asa pana in viteza a patra cand se accelera singura si o lua de nebuna cu o viteza fffff mare. Azi am fost la diagnoza si mi-a spus ca trebuie schimbat calculatorul. eu am dus masina saptamana trecuta la mecanic si mi-a curatat vasul de apa ptr ca era fffff murdar si era ulei si motorina in el. am schimbat racitorul de la motor ptr ca era spart si din cauza asta baga ulei in vas si a curatat toata instalatia, furtune ca erau aproape infundate de mizerie. Mecnicul a spalat si motorul cu ocazia asta fara sa ii cer eu asta, dar a zis ca l-a spalat cu solutie speciala nu cu furtunul cu presiune cu apa (sper sa fie asa). la diagnoza a gasit apa in calculator si sunt rupti si cativa pini de la ECU.
Va rog frumos sa ma ajutai cu sfaturi si daca se poate daca ma puteti ajuta cu ceva date de unde as pute sa cumpar ECU pote dezmambrari ca nou este ffff scump.
Multumesc frumos.
Sunt noua pe forum si va cer parerea in legatura cu corsa mea, corsa c, 1.7 di, tip motor Y17DTL.
Am cumparat masina acum o luna si incep sa ii descopar probeleme. A inceput sa mi se aprinda in bord din ce in ce mai des masina cu cheia de service. samabata in timpul mersului s-a aprins iar martorul, mi-a luat puterea, la relanti se tura singura pana la 3000 rot/min, daca apasam frana nu se mai tura, am plecat cu viteza intai dupa 5 metri ramneam fara pedala la acceleratie si ca sa pot sa merg mai departe am bagat viteza a doua, iar imi lua putere si nu se mai accelera, iar viteza superioara si tot asa pana in viteza a patra cand se accelera singura si o lua de nebuna cu o viteza fffff mare. Azi am fost la diagnoza si mi-a spus ca trebuie schimbat calculatorul. eu am dus masina saptamana trecuta la mecanic si mi-a curatat vasul de apa ptr ca era fffff murdar si era ulei si motorina in el. am schimbat racitorul de la motor ptr ca era spart si din cauza asta baga ulei in vas si a curatat toata instalatia, furtune ca erau aproape infundate de mizerie. Mecnicul a spalat si motorul cu ocazia asta fara sa ii cer eu asta, dar a zis ca l-a spalat cu solutie speciala nu cu furtunul cu presiune cu apa (sper sa fie asa). la diagnoza a gasit apa in calculator si sunt rupti si cativa pini de la ECU.
Va rog frumos sa ma ajutai cu sfaturi si daca se poate daca ma puteti ajuta cu ceva date de unde as pute sa cumpar ECU pote dezmambrari ca nou este ffff scump.
Multumesc frumos.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- LSandru448
- *
- 1 mesaje
- din 17 Dec 2019
LSandru448
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat