alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salut baieti!
De aproximativ 3 saptamani sunt proprietarul unui Opel Insignia 2.0 CDTI, 160.000 km in bord, 190.000 reali (romanii nu se desmint ) an fabricatie decembrie 2010, 160cp, cutie automata, scaune RECARO , provenienta Germania, adusa si inmatriculata in august 2016. Pretul de achizitie a fost de 10.300 €. Consumul este de 10-11 80% oras, 20% centura.
Dupa achizitie i-am cumparat cauciucuri de iarna si jante de 18 second hand, masina era dotata cu cauciucuri de vara si jante de 20 (din punct de vedere estetic sunt superbe, dar pentru Bucuresti nu sunt recomandate ~le-am pus la vanzare~). Am bagat-o in service pentru a schimba distributia, filtre, ulei, discuri frana, placute frana, oringul de la baia de ulei si conducta de servo (avea o fisura si nu a mers lipita). Nu am schimbat uleiul in cutie si nu stiu ce sa fac, am citit pe forum si pe alte site-uri si parerile sunt impartite, unii spun ca trebuie schimbat la 30.000 km, altii spun ca nu trebuie umblat la el daca cutia schimba bine, mecanicul de la service-ul unde am dus masina mi-a zis sa nu-l schimbam momentan.
Ce ar trebui sa mai verific/schimb pentru a pleca cu a mea noua achizitie la un "drum" lung si frumos impreuna?
As vrea, daca se poate si sunt doritori, sa ma vad cu cineva care are experienta cu acest tip de masina, ma gandesc ca poate sesiza, datorita experientei, anumite probleme (gen cum schimba cutia, cum se aude motorul, etc.) si sa imi prezinte viciile masinii.
Va multumesc!
De aproximativ 3 saptamani sunt proprietarul unui Opel Insignia 2.0 CDTI, 160.000 km in bord, 190.000 reali (romanii nu se desmint ) an fabricatie decembrie 2010, 160cp, cutie automata, scaune RECARO , provenienta Germania, adusa si inmatriculata in august 2016. Pretul de achizitie a fost de 10.300 €. Consumul este de 10-11 80% oras, 20% centura.
Dupa achizitie i-am cumparat cauciucuri de iarna si jante de 18 second hand, masina era dotata cu cauciucuri de vara si jante de 20 (din punct de vedere estetic sunt superbe, dar pentru Bucuresti nu sunt recomandate ~le-am pus la vanzare~). Am bagat-o in service pentru a schimba distributia, filtre, ulei, discuri frana, placute frana, oringul de la baia de ulei si conducta de servo (avea o fisura si nu a mers lipita). Nu am schimbat uleiul in cutie si nu stiu ce sa fac, am citit pe forum si pe alte site-uri si parerile sunt impartite, unii spun ca trebuie schimbat la 30.000 km, altii spun ca nu trebuie umblat la el daca cutia schimba bine, mecanicul de la service-ul unde am dus masina mi-a zis sa nu-l schimbam momentan.
Ce ar trebui sa mai verific/schimb pentru a pleca cu a mea noua achizitie la un "drum" lung si frumos impreuna?
As vrea, daca se poate si sunt doritori, sa ma vad cu cineva care are experienta cu acest tip de masina, ma gandesc ca poate sesiza, datorita experientei, anumite probleme (gen cum schimba cutia, cum se aude motorul, etc.) si sa imi prezinte viciile masinii.
Va multumesc!
- Y-GreK
- ****
- 1,269 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Insignia 2019 B15LFV
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,269
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019 B15LFV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
Sa o stapanesti sanatos alexsoare, faina masina!
Avand in vedere ca ai varianta de 160 de cai A20DTH din 2010, ar fi indicat sa verifici oringul de la pompa de ulei (De obicei iti apare pe display "Stop the Engine, Low Oil Pressure") si clapetele de admisie sa vezi in ce stare sunt.Nu vreau sa te sperii, dar cauta topicul cu motoare de Insignia si vezi ce experiente au avut alti useri.E foarte ok ca vrei sa fii preventiv, masina e ca si omul, e bine sa te duci la dentist cand nu te doare vreo masea sau vreun dinte, altfel daca te duci cand nu mai poti de durere, e prea tarziu.
Avand in vedere ca ai varianta de 160 de cai A20DTH din 2010, ar fi indicat sa verifici oringul de la pompa de ulei (De obicei iti apare pe display "Stop the Engine, Low Oil Pressure") si clapetele de admisie sa vezi in ce stare sunt.Nu vreau sa te sperii, dar cauta topicul cu motoare de Insignia si vezi ce experiente au avut alti useri.E foarte ok ca vrei sa fii preventiv, masina e ca si omul, e bine sa te duci la dentist cand nu te doare vreo masea sau vreun dinte, altfel daca te duci cand nu mai poti de durere, e prea tarziu.
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
- canguru
- ***
- 850 mesaje
- din 11 Jul 2014
- Insignia 2011 A20DT LBR
- Bucuresti
canguru
- Mesaje scrise: 850
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2014
- Mesaj Privat
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- prismatrade
- *
- 38 mesaje
- din 28 Sep 2016
- Insignia 2011 A20DTH
- Sibiu
prismatrade
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2016
- Mesaj Privat
- catalin4u24
- **
- 62 mesaje
- din 27 Oct 2007
- Astra 2016
- Prahova
catalin4u24
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
frumoasa jucarie !
pacat ca n-avem drumuri pentru jante de 20...
in functie de utilizare si regenerari, eu merg pe schimburi de ulei/filtre - adica revizii tot la 10.000km.
cat despre ulei cutie, cam toti recomanda schimbarea uleiului pana in max 100.000km ( preferabil undeva pe la 60-80k km ). daca circului mult prin oras, cu schimburi dese, si ulei rece in cutie, cu atat ar fi mai avantajos un schimb mai rapid al uleiului.
eu am astra j, tot automata, si cu siguranta spre 80k, voi face schimbul de ulei in cutie.
pacat ca n-avem drumuri pentru jante de 20...
in functie de utilizare si regenerari, eu merg pe schimburi de ulei/filtre - adica revizii tot la 10.000km.
cat despre ulei cutie, cam toti recomanda schimbarea uleiului pana in max 100.000km ( preferabil undeva pe la 60-80k km ). daca circului mult prin oras, cu schimburi dese, si ulei rece in cutie, cu atat ar fi mai avantajos un schimb mai rapid al uleiului.
eu am astra j, tot automata, si cu siguranta spre 80k, voi face schimbul de ulei in cutie.
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
O sa fac schimbul de ulei in cutie, sunt programat la service`ul EDSauto pe data de 15.12.2016 si sper ca dupa ce fac si acest schimb sa ma pot bucura de masina, fara vizite prin service-uri.....
Amintesc interventiile efectuate dupa achizitionarea masinii:
- schimbat distributie, cu toate cele;
- schimbat conducata servo, era fisurata;
- schimbat discuri si placute de frana;
- schimbat oringul de la baia de ulei, cu spalat si toate cele;
- schimbat ulei, filtre;
- schimbat ulei in cutia de viteze, fiind automata;
- montat led pentru atentionarea regenerarii filtrului de particule.
Cam atat...
Amintesc interventiile efectuate dupa achizitionarea masinii:
- schimbat distributie, cu toate cele;
- schimbat conducata servo, era fisurata;
- schimbat discuri si placute de frana;
- schimbat oringul de la baia de ulei, cu spalat si toate cele;
- schimbat ulei, filtre;
- schimbat ulei in cutia de viteze, fiind automata;
- montat led pentru atentionarea regenerarii filtrului de particule.
Cam atat...
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salutare! Revin cu o intrebare, probabil s-a mai discutat pe aceasta tema, dar nu am gasit pe forum. Referitor la folosirea franei de mana pe timpul iernii, la fosta masina aveam problema cu inghetatul si ramaneau rotile blocate, la actuala masina am frana de mana electrica si cutie automata, sa trag sau nu frana de mana in conditii de inghet?
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
http://www.4tuning.ro/ghidu...tomata-29755.html
" 1. Frana de mana inainte de pozitia PARK
Incepem cu felul in care trebuie parcata o masina dotata cu o cutie automata. In momentul in care punem levierul in pozitia P, adica Park, transmisia este blocata de un pin metalic. Nu de putine ori se intampla, atunci cand vrem sa plecam si scoatem masina din P, ca miscarea levierului se face mai greu si se aude o bruscare zgomotoasa. Asta pentru ca dupa ce a fost pusa in Park, masina si-a schimbat cativa centimetri pozitia, fie de la o panta, fie de la o groapa. Pentru a nu forta cutia, trebuie sa oprim si sa parcam masina astfel: cu piciorul pe frana incetam miscarea masinii, dupa care tragem frana de mana, dupa care punem in Park si abia la final scoatem cheia din contact. Frana de mana preia toata sarcina pe care altfel, un pin metalic minuscul ar fi preluat-o prin cutie. "
Eu zic ca dupa ce te documentezi putin o sa ii vezi rostul....
" 1. Frana de mana inainte de pozitia PARK
Incepem cu felul in care trebuie parcata o masina dotata cu o cutie automata. In momentul in care punem levierul in pozitia P, adica Park, transmisia este blocata de un pin metalic. Nu de putine ori se intampla, atunci cand vrem sa plecam si scoatem masina din P, ca miscarea levierului se face mai greu si se aude o bruscare zgomotoasa. Asta pentru ca dupa ce a fost pusa in Park, masina si-a schimbat cativa centimetri pozitia, fie de la o panta, fie de la o groapa. Pentru a nu forta cutia, trebuie sa oprim si sa parcam masina astfel: cu piciorul pe frana incetam miscarea masinii, dupa care tragem frana de mana, dupa care punem in Park si abia la final scoatem cheia din contact. Frana de mana preia toata sarcina pe care altfel, un pin metalic minuscul ar fi preluat-o prin cutie. "
Eu zic ca dupa ce te documentezi putin o sa ii vezi rostul....
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Avram Adrian
- ***
- 647 mesaje
- din 15 Sep 2007
- Insignia 2010
- Bucuresti
Avram Adrian
- Mesaje scrise: 647
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2007
- Mesaj Privat
alexsoare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Sa o stapanesti sanatos si multe rumuri fara probleme!
Sa revenim la ale noastre...ca si posesor de Insignia, pot sa zic ca din 2012 pana in 2015, am tot folosit frana de mana cu actionare electrica fiind convins ca nu o sa am probleme cu inghetarea. "Marea bucurie" a venit fix pe 31.12.2015, cand am vrut sa plec din Bucuresti catre provincie...roata staga spate era blocata...si uite asa am pierdut aprox, 1 ora sa pot sa plec cu masina. Am reusit i cele din urma, insa cu o roata mai blocata...drept urmare, plactele de roata respectiva au zis PA!
De atunci, ca si invatatura, NU am mai incercat sa o folosesc, chiar daca pana in acel moment nu mi-a crea probleme
Sa revenim la ale noastre...ca si posesor de Insignia, pot sa zic ca din 2012 pana in 2015, am tot folosit frana de mana cu actionare electrica fiind convins ca nu o sa am probleme cu inghetarea. "Marea bucurie" a venit fix pe 31.12.2015, cand am vrut sa plec din Bucuresti catre provincie...roata staga spate era blocata...si uite asa am pierdut aprox, 1 ora sa pot sa plec cu masina. Am reusit i cele din urma, insa cu o roata mai blocata...drept urmare, plactele de roata respectiva au zis PA!
De atunci, ca si invatatura, NU am mai incercat sa o folosesc, chiar daca pana in acel moment nu mi-a crea probleme