- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care probabil se face la inceputul sezonului rece la un service autorizat as completa eu
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.
In manualul de utilizare, Exploatare, Siguranta, Intretinere la lichid de racire scrie:
Protectie antigel si anticoroziune - verificati concentratia lichidului de racire si arata o poza cum scoate cineva antigel din vasul de expansiune.
Cum eu imi las masina in service si nu stiu ce anume face serviceul pentru aceasta operatie "de verificare"
ma poate lamuri cineva?
Multumesc
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Cu siguranta nimeni nu ar avea incredere intr-o masuratoare complicata cu un device despre care nu stii cit de bine e calibrat, care sa depinda si de temperatura lichidului din acel moment - si cine stie si cit mai costa intr-un service autorizat Opel.
Cel mai simplu e sa-l schimbi si gata. Dar cu ce?
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca ai pune mana sa cauti nitel, ai pricepe niste chestii, ca s-a mai dezbatut subiectul, da' tu astepti mura-n gura. Antigelul se verifica inainte de sezonul rece, i se verifica concentratia/punctul de inghet. Asta se face cu un densimetru
https://www.google.ro/search...ensimetru+antigel
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Plus ca nu poti sa ai nici o incredere intr-un dispozitiv despre care nu stii cit de bine e calibrat.
Am un manual Opel mai vechi care difera putin de manualul nou prin faptul ca se specifica instrumentul "Hydrometer"
Partea cea mai dureroara la antigel e PH-ul. Asta nu se verifica?
- turmol
- **
- 271 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 271
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Banuiesc ca esti genul care atunci cand intra cu masina intr-un service se apuca sa controleze valabilitatea verificarii metrologice a sculelor si dispozitivelor din dotare
Un perfectionist (sau pisalog?)
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Sunt convins ca atunci cand alimenteaza masina, intai pune carburantul in canistra si apoi in rezervor, astfel e sigur ca pompa este "bine calibrata"
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Daca intereseaza pe cineva benzina pun din aia de 100 pentru ca e 100% pompa calibrata corect. 😃
In ceea ce priveste verificarea cu un refractometru, dupa cum se vede in document, trebuie sa ai ochiul format. Eu nu cred ca sta cineva sa priveasca prin ochean la antigel.
In plus in cazul DEX Cool s-ar putea sa nu functioneze pentru ca este... ROSU
http://www.zebraskimmers.co...PT-Tech-Parts.pdf
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Cine cunoaste modelul Astra H din 2006 stie ca nu are indicator de temperatura pentru lichidul de racire. Dupa ce m-am reintors in service, dupa 4 zile, intr-o luni, pentru ca atunci m-a programat telefonic, desi se lauda ca lucreaza si simbata - au continuat sa nu faca nimic in privinta sistemului de racire. Daca aveau nevoie de consiliere in ceea ce trebuie sa faca trebuiau sa-mi spuna ca nu mai apelam la ei.
Dupa ce am avut si discutia amiabila cu Seful de la Erebus acesta a preferat sa spuna ca masina are motorul "copt" in loc sa spuna ca vor analiza in detaliu starea masinii si imi vor spune ce probleme are.
Evident ca am citit si eu forumurile si stiu ca temperatura motorului poate fi vazuta in meniurile ascunse ale computerului de bord.
Dupa ce mi-am luat masina de la ei, dimineata cu motorul rece, dupa ce porneam, in 5 minute temperatura ajungea la 117grade si pe acolo raminea.
Dupa ce mi-am schimbat in "garaj" componentele avariate ale sistemului de racire, am urmarit iar temperatura in meniul ascuns: ajunge la 105grade si ramine pe acolo.
Pentru @RaduAL am postat in threadul de pe forum, in Reprezentante, reteta Chef-ului...
- RaduAL
- **
- 352 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Bucuresti
RaduAL
- Mesaje scrise: 352
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Asa cum am mai spus, singurele tale cai de atac raman RAR-ul si ANPC-ul, si acestea sunt valabile numai daca in comanda de lucru deschisa la service sunt specificate clar motivele pentru care ai dus masina in service, ai un certificat de control calitate la finalul reparatiei din care sa reiasa ca totul a fost remediat si nu mai sunt alte probleme si numai daca, cel care ti-a remediat problema ti-a dat hartii prin care sa ateste faptul ca cei de la Erebus nu si-au facut treaba si doar te-au taxat degeaba. In mod normal, la finalul unei lucrari se elibereaza un certificat de control calitate in care sunt mentionate defectiunile ramase nerezolvate.
Pe scurt, ca sfat pentru toti cei care isi duc masina intr-un service, trebuie acordata atentie la:
1. deschiderea comenzii de lucru in care sunt mentionate problemele identificate
2. semnarea devizului de lucrari care contine piesele si manopera ceea ce inseamna ca esti de acord cu reparatia si costurile respective
3. intocmirea certificatului de control calitate la finalul lucrarii de catre service din care sa reiasa ca masina este in stare conforma de functionare.
De asemenea, acordati o atentie sporita la modul de predare a masinii catre service, se va intocmi un certificat de control al vehiculului in care se mentioneaza starea masinii, kilometrii in bord, nivel combustibil, bunuri din masina.
Numai bine
- deleted-108570
- OP
- 96 mesaje
- din 02 Mar 2016
deleted-108570
- Mesaje scrise: 96
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2016
- Mesaj Privat
Ce te face sa crezi ca nu am apelat la RAR? 😃 Experienta cu ei e postata pe un forum neutru din romania intr-un colt 😃... raspunsul lor a fost dezamagitor... ce sa fac? sa atac si RAR-ul acum ca nu isi face treaba complet? Eu imi doresc sa am o parere buna despre RAR... cine stie unde se ajunge daca cotinui pe directia asta!
In fine, speranta e la ANPC: Erebus are 3 reclamatii diferite iar Opel una 😃, inca mai astept raspuns la ele.
Partea buna la ANPC e ca daca nu esti multumit de raspuns poti sa te duci sa discuti cu ei... chiar si cu sefu'!
Sorin.pop
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2016
- Mesaj Privat
|