Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Simptome: temperatura lichidului de racire ajunge la 110 grade si atunci porneste ventilatorul,dar dupa ce stationez cateva ore si plec temperatura sta la 90 de grade fara probleme.odata merge odata nu,ce sa fie?spalat circuit lichid racire cu apa si calgon,radiator curatat,antigel 50-50 rezistente ventilator verificate,termostat nou,garnitura chiulasa fara probleme deoarece nu isi mareste presiunea in circuit nu se amesteca atigel cu ulei sau ulei cu antigel.astept solutii...multumesc

Cod(uri) eroare: fara coduri eroare
----
Model: Vectra B
An fabricatie: 2001
Cod motor: Z18XE
Skip ads

  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
revin cu problema mea.am schimbat azi termostatul deoarece ma gandeam ca nu deschide suficient si intervine diferenta de temperatura intre radiator si bloc.problema e ca si fara termostat tot la 100-110 grade porneste.ce sa ii fac?exista termocupla care sa porneasca mai devreme?astept pareri
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La 100 grade ar trebui sa plece prima treapta.
Verifica termocupla de pe radiator, releele din cutia care e in fata bateriei si sigurantele.
Cred ca ventilatoarele au si cate o rezistenta cilindrica pe ele. Trebuie verificate si ele.
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Am verificat tot ce tine de ele si sunt ok
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,593
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
termostatu deschide la 92 de grade,asa ca daca pleaca ventilatoru la 100-110 nu vad sa fie vreo problema,daca zici ca ai verificat tot ce tine de instalatia de racire
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu a fost facuta precizarea ca termostatul face prima deschidere la 92 grade(e important de verificat).Plecarea ventilatorului la 110 grade,cred ca e o problema,deoarece la 112 grade se aprinde martorul de avarie,iar diferenta e destul de mica,tinind cont de inertia termica posibila...
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
din ce am observat azi cred ca problema este ca nu porneste treapta a2a a termocuplelor.deoarece am coborat azi din masina cand in bord erau 105 grade aproximativ si mergeau termocuplele doar pe prima treapta.termocupla de pe radiator(sonda) are 3 pini daca suntez pinul 1 cu 2 porneste prima treapta.daca suntez 1 cu 3 nu se intampla nimic nici la 2 cu 3 dar daca fac 1 cu 2 si cu motorul pornit 1 cu 3 din prima treapta la ambele ventilatoare imi trece la treapta 2 la cel de pe radiatorul de ac.am facut acelasi lucru la o vectra 2000diesel si functioneaza la fel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru a se obtine o multitudine de variante de conectari ale ventilatoarelor(pe racire motor),sau folosit 2 termocuple,2 rezistente(balast),6 relee.Ventilatoarele por fi conectate direct(turatie maxima),prin rezistenta sau inseriate.Citeodata si meseriasii se mai "impotmolesc" la remedieri,ajutorul venind de la documentatie si experienta.Pentru incepatori recomand sa invete procedura de reparatie,inainte de a strica mai mult decit este...
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
o problema asemanatoare am si eu, in sensul ca daca opresc motorul la temeperatura de 90 grade, dupa o perioada scurta acul de temperatura urca pana aproape de zona rosie. nu apar erori, ventilatorul pleaca normal pe prima treapta la 98 grade, in mers sta la 90.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Totul e normal si corect..., temperatura urca la oprirea motorului deoarece nu mai exista circulare de agent termic...
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
e normal sa urce asa de mult, pana la zona rosie?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,912
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@kridoo
Imi scapa ceva: daca motorul e oprit, cum zici, cum iti urca termometrul spre zona rosie cu contactul luat?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,593
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tine de ,,fizica,,domnu bibu,exact cum a spus big_electro61
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
da, e normal sa urce cateva grade din cauza inertiei termice, problema e ca la mine urca vreo 15...daca pun contactul dupa 10-20 minute de la oprire, acul se duce la zona rosie...daca pornesc motorul, ventilatorul pleaca direct pe treapta 3, apoi 2, 1 si intr-un minut revine la 90.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Inertie termica avem in cazul termostatului,in ultima speta e vorba de oprirea sistemului de racire,din aceasta cauza temperatura blocului si a chiulasei se transmite in agentul termic ce stationeaza si se incalzeste pina la limita maxima posibila(temperatura motorului este egala cu cea a agentului termic).La pornirea motorului managementul motorului comanda sistemul de racire functie de temperatura citita in acel moment...,e ceva normal!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,912
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:tine de ,,fizica,,domnu bibu,exact cum a spus big_electro61

Domnu' nicu(la pãtrat), e pãcat, dom'le, sã vã irosiți prețiosul timp ºi finul sarcasm pe melteni de-ãștia ca mine care nu pricep activitãți de-astea de oameni de ºtiințã de elitã, ca tãlicã: "Studiul avansat al variației de temperaturã la un motor termic , dupã încetarea funcționãrii, cu ajutorul insttumentelor de bord (sic!)"! Zic ...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De certat e foarte usor,sa vedeti ce greu e sa mentinem o atmosfera placuta si colegiala...,dar merita sa incercam...!
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
haideti sa lasam deoparte orgoliile si sa ne concentram pe gasirea solutiilor,
eu am postat pentru ca exista o problema serioasa si nu am gasit rezolvare pe nicaieri.
parerile sunt impartite, si vroiam sa stiu in prima faza daca si la alte masini se intampla sa se incalzeasca motorul atat de mult dupa ce il opresti,
asa cum am mai spus, e normal sa se incalzeasca putin, dar la mine se duce la zona rosie, adica cresterea e de ~ 15 grade, nu 3-4 cat am vazut la alta masina
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,912
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@big-electro61
@kridoo
Domnilor, aveti perfecta dreptate, dar eu nu am nicio legatura cu cel mentionat mai sus ... cred ca e evident! Subliniam doar atitudinea malversa ... izbucnita de nicaieri ... aveam doar o nelamurire, dar posturile ulterioare ale lui @kridoo mi-au risipit-o ...
Revenind la oile noastre: comparatia cu o alta masina nu cred a fi foarte relevanta, daca nu era identica ... si nici atunci nu cred ca devine foarte relevant ... sunt (prea) multi factori care pot influenta ...
Daca in mers, nu exista deficiente, nu cred sa fie o problema variatia temperaturii in modul mentionat, dupa incetarea functionarii motorului ...
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
comparatia a fost facuta cu o vectra identica, cu acelasi motor z18xe, acolo cresterea de temperatura era de 4 grade pe tester, adica foarte mica pe ceasurile de bord. temerea mea este sa nu afecteze functionarea corecta a motorului aceasta temperatura foarte mare, care se simte daca ridici capota, cand te izbeste un val imens de caldura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR