- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
gabriel05
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2013
- Mesaj Privat
Galen
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua domnilor. Corsa c 2001. Este oare cineva online sa-mi dea repede un raspuns? Pe scurt feciorul de la ITP a tras vitejeste de frana de mana si pooc! Nu s-a rupt nimic cred, sunt cu masina pe groapa si sectiunii a doua a cablului de mana numarand dinspre maneta de frana i-a iesit capul din ceva piesa de prelungire a primei sectiuni. Ceea ce inseamna ca am cam incurcat-o. Pentru ca asa se vede din avion ca trebuie data jos linia de evacuare si blindajul antitermic de sub podeaua buburuzei. Stie cineva ceva mai mult? Sau sunt primul care a patit-o?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poate a iesit din locas, cablul la frana de mana (piesa nr.7 din prima poza), are un bulb in forma de T care se baga prin rasucire la 90° in piesa de legatura de la piesa nr.9
Sau poate mai spre roata din spate pana in legatura din poza nr.3, cablurile coapte de rugina (umflate)
Sau prinderea din poza nr. 3 spre roata.
Eu la a mea nu am demontat nici o toba.
Eu l-am miscat de la distanta, nu mult cat sa intre T-ul la 90° si cu ceva lumina si am verificat vizual pozitia T-ului, si dupa strangere am mai verificat inca odata pozitia T-ului etc.
Verifici in ce stare este nr.7 T-ul si piesa de legatura de la cabluri, unde intra T-ul in piesa de legatura, sa fie OK.
(in sensul sa nu fie uzate, cedat/uzura imuscat locasul, bulbul la T sa nu aibe deformari.)
Sau altele...oricum tot prin zona aceasta, sau chiar in tambur mai rar dar nu este exclus.
Sau poate mai spre roata din spate pana in legatura din poza nr.3, cablurile coapte de rugina (umflate)
Sau prinderea din poza nr. 3 spre roata.
Eu la a mea nu am demontat nici o toba.
Eu l-am miscat de la distanta, nu mult cat sa intre T-ul la 90° si cu ceva lumina si am verificat vizual pozitia T-ului, si dupa strangere am mai verificat inca odata pozitia T-ului etc.
Verifici in ce stare este nr.7 T-ul si piesa de legatura de la cabluri, unde intra T-ul in piesa de legatura, sa fie OK.
(in sensul sa nu fie uzate, cedat/uzura imuscat locasul, bulbul la T sa nu aibe deformari.)
Sau altele...oricum tot prin zona aceasta, sau chiar in tambur mai rar dar nu este exclus.
Galen
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2014
- Mesaj Privat
Merci fain dnu Tataru pentru poze si explicatii, n-a fost mare daravera pana la urma. Cablul franei de mana e compus din mai multe segmente. Unul cu capatul surub reglabil, vine de la maneta de frana si se imbuca printr-o piesa de legatura de urmatorul cablu care merge prin distribuitor la roata stanga spate. Mie de fapt imi cedase segmentul final dreapta spate (cel care trage de parghia sabotului), dar jocul creat facuse sa iasa capul celui de-al doilea cablu de care vorbeam din piesa de legatura. Aviz amatorilor de munca in plus! Daca se umbla la cablurile finale (care intra la roti) cablurile care vin de la maneta de frana trebuie tensionate.
Acuma piesa aia de legatura este sub scutul de protectie termica aflat pe bolta tunelului peste linia de evacuare. Eram ingrozit ca trebuie sa demontez totul. Din fericire scutul acela are doar rol reflector, este din tabla subtire de aliaj moale gen cutie de cola si dupa ce am scos 4 din suruburile care il prind de podea l-am putut deforma cum am vrut ca sa -mi fac loc. Cred ca mergea si fara, dar am scos si bratarile elastice din guma care tin toba intermediara ca sa coboare suficient si linia de evacuare. Cu manevra asta mi-am facut atata loc incat asi fi putut schimba si primul segment al cablului daca era necesar.
Nu regret ca a tras baiatul acela supranormativ de maneta, segmentul se rupsese chiar la bratara care trage parghia sabotului pentru ca bratara se blocase (ruginise pe parghie) iar cablul se flecta la fiecare actionare, s-ar fi rupt oricum mai tarziu. Cu ocazia asta am reglat suruburile cu furci de pretensionare a sabotilor pe ambele parti, am curatat normal si tot jegul strans in zona. Ferodoul de pe saboti mai avea in zona cea mai uzata cam 3,5 mm, asa ca sabotii nu i-am schimbat.
Multumesc inca o data pentru ajutorul prompt.
cele faine!
Acuma piesa aia de legatura este sub scutul de protectie termica aflat pe bolta tunelului peste linia de evacuare. Eram ingrozit ca trebuie sa demontez totul. Din fericire scutul acela are doar rol reflector, este din tabla subtire de aliaj moale gen cutie de cola si dupa ce am scos 4 din suruburile care il prind de podea l-am putut deforma cum am vrut ca sa -mi fac loc. Cred ca mergea si fara, dar am scos si bratarile elastice din guma care tin toba intermediara ca sa coboare suficient si linia de evacuare. Cu manevra asta mi-am facut atata loc incat asi fi putut schimba si primul segment al cablului daca era necesar.
Nu regret ca a tras baiatul acela supranormativ de maneta, segmentul se rupsese chiar la bratara care trage parghia sabotului pentru ca bratara se blocase (ruginise pe parghie) iar cablul se flecta la fiecare actionare, s-ar fi rupt oricum mai tarziu. Cu ocazia asta am reglat suruburile cu furci de pretensionare a sabotilor pe ambele parti, am curatat normal si tot jegul strans in zona. Ferodoul de pe saboti mai avea in zona cea mai uzata cam 3,5 mm, asa ca sabotii nu i-am schimbat.
Multumesc inca o data pentru ajutorul prompt.
cele faine!
- opelzafira
- *
- 7 mesaje
- din 25 Oct 2009
- Zafira 2011 A17DTR
- Sibiu
opelzafira
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Krysty111999
- *
- 2 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Corsa 2002
- Hunedoara
Krysty111999
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
Buna!
Am verificat ambii tamburi,ferodourile bune,cilindrii actioneaza perfect pe ferodouri,problema este ca desii frana de mana tine cat de cat,cand trag de maner merge foarte greu,ideea e ca am aruncat o privire sub masina si am vazut ca acel cablu de frana de mana duce pe sub scutul tobei de esapament,oare sa fie acolo.ceva problema?Chiar trebuie data toba intermediara jos.ca sa am acces la cablu?
Am verificat ambii tamburi,ferodourile bune,cilindrii actioneaza perfect pe ferodouri,problema este ca desii frana de mana tine cat de cat,cand trag de maner merge foarte greu,ideea e ca am aruncat o privire sub masina si am vazut ca acel cablu de frana de mana duce pe sub scutul tobei de esapament,oare sa fie acolo.ceva problema?Chiar trebuie data toba intermediara jos.ca sa am acces la cablu?
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Vezi prima data spre roti - sa nu aibe umflaturi cu rugina pe cablu.
- Asa a avut a mea si a trebuit sa schimb cablul (piesa 9 Poza 2)
- Poti sa verifici si maneta...
Daca poti pune o poza cu cablul care merge spre roti - sa nu fie umflate de rugina...
http://www.youtube.com/watch?v=zR5mcJ0u_8o - Cum se regleaza... vezi la 41m58s
https://www.clubopel.com/vie...p=1755807#1755807 - in poze...
Daca este ca in poza 2 - verifica zona aceasta. (cu poza 1 nu am idee, poate te ajuta cu ceva.)
Amandoua sunt pentru Corsa C - probabil are doua tipuri care sunt montate pe Corsa C acum vezi si tu care din ele este pe a ta.
https://www.clubopel.com/rez...mana&sa=Cauta - Corsa C frana de mana.
- Asa a avut a mea si a trebuit sa schimb cablul (piesa 9 Poza 2)
- Poti sa verifici si maneta...
Daca poti pune o poza cu cablul care merge spre roti - sa nu fie umflate de rugina...
http://www.youtube.com/watch?v=zR5mcJ0u_8o - Cum se regleaza... vezi la 41m58s
https://www.clubopel.com/vie...p=1755807#1755807 - in poze...
Daca este ca in poza 2 - verifica zona aceasta. (cu poza 1 nu am idee, poate te ajuta cu ceva.)
Amandoua sunt pentru Corsa C - probabil are doua tipuri care sunt montate pe Corsa C acum vezi si tu care din ele este pe a ta.
https://www.clubopel.com/rez...mana&sa=Cauta - Corsa C frana de mana.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nu trebuie sa dai toba jos pentru acces la cablu.
Este format din 3 parti. Una de la levier pana aproape pe puntea spate. A doua bucata duce la roata stanga spate si a treia se bifurca din a doua spre roata dreapta spate.
Ce mai probabil ai izolatia la vreunul rupta si a ruginit pe interior....de aia merge greu.
Este format din 3 parti. Una de la levier pana aproape pe puntea spate. A doua bucata duce la roata stanga spate si a treia se bifurca din a doua spre roata dreapta spate.
Ce mai probabil ai izolatia la vreunul rupta si a ruginit pe interior....de aia merge greu.
- EStefanescu
- *
- 4 mesaje
- din 05 Nov 2018
EStefanescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2018
- Mesaj Privat
Va salut.astazi am venit de la munca si am tras frana de mana brusc la corsa c 1.2 si am realizat ca am rupt ceva pe acolo,adica nu mai tine maneta deloc,jonhleqza pe fir,este iesit de tot in sus.Am rupt cablul sau doar am dat-o peste cap ca nu mai tin dintii deloc.Ma puteti ajuta cu vreun sfat?va rog.multumesc.Daca ar fi sa le schimb cat m-ar costa?orice sfat e bun venit
- EStefanescu
- *
- 4 mesaje
- din 05 Nov 2018
EStefanescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2018
- Mesaj Privat
Va salut.astazi am venit de la munca si am tras frana de mana brusc la corsa c 1.2 si am realizat ca am rupt ceva pe acolo,adica nu mai tine maneta deloc,jonhleqza pe fir,este iesit de tot in sus.Am rupt cablul sau doar am dat-o peste cap ca nu mai tin dintii deloc.Ma puteti ajuta cu vreun sfat?va rog.multumesc.Daca ar fi sa le schimb cat m-ar costa?orice sfat e bun venit
ToXicLi0N
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2016
- Mesaj Privat