- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Dupa mine este si normal sa se intample asa:
- Cantitatea de curent pe care il produce alternatorul - daca nu are unde sa se duca... il va strica pe el.
Din cauza cablurilor oxidate, bornelor oxidate, prinderile inborna oxidate. / total sau partial.
De ce s-ar mai incalzi cablul sau bornele...
Hai ca cu plusul (+) eu unul zic ca inteleg asa in mare.
Dar ceea de minus (-) de ce sa se incalzeasca... ca doar trece numai masa prin ea? - doar daca trece curent ceva prin ea... (un scurt pe undeva.)
- Cantitatea de curent pe care il produce alternatorul - daca nu are unde sa se duca... il va strica pe el.
Din cauza cablurilor oxidate, bornelor oxidate, prinderile inborna oxidate. / total sau partial.
De ce s-ar mai incalzi cablul sau bornele...
Hai ca cu plusul (+) eu unul zic ca inteleg asa in mare.
Dar ceea de minus (-) de ce sa se incalzeasca... ca doar trece numai masa prin ea? - doar daca trece curent ceva prin ea... (un scurt pe undeva.)
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Lucrurile stau cam asa-acolo unde este un contact imperfect,adica la borna bateriei,consumul de curent este mult mai mare,lucru ce afecteaza in mod direct alternatorul,pentru ca bateria nu-si mai poate indeplini eficient rolul de "condensator".O analogie buna,zic eu,este ca atunci cand un calorifer electric de putere mare are cabluri subtiri,care se vor incinge,iar o parte din energie este pierduta prin efectul termic,crescand per total consumul de curent al acelui calorifer.In cazul meu,cand porneam aerul conditionat,borna minus se incingea in cateva secunde foarte tare,nu puteam sa o ating,pentru ca ventilatoarele si cupla electromagnetica a compresorului sunt mari consumatori de curent.Imi era frica asta vara sa merg cu ac-ul pornit,sa nu cumva sa ia foc ceva pe acolo..Totul a revenit la normal dupa repararea alternatorului si a bornei.
Atat pe cablul de minus cat si cel de plus curentul ce trece prin acest circuit este acelasi.Daca contactul imperfect este pe minus,se va incinge in acel loc.La fel si pe +
Atat pe cablul de minus cat si cel de plus curentul ce trece prin acest circuit este acelasi.Daca contactul imperfect este pe minus,se va incinge in acel loc.La fel si pe +
- Lao
- ***
- 624 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 624
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ieri am schimbat borna de plus la Astra socrului. Problema era aceeasi, contact imperfect la sertizarea celei originale.
Initial nu mi-am dat seama, am crezut ca trebuie doar curatate bine cu smirghel pentru ca aveam doar 13,4-13,5V incarcarea. Dupa ce le-am curatat bine cu smirghel aceasta a crescut la 13,9-14V, DAR cand am pus proba multimetrului inainte de borna de plus (adica direct pe cablu), surpriza! aveam 14,5V. Desi borna bateriei era calda, cand am pus mana pe sertizare era sa ma frig. Si asta la numai cateva minute dupa pornirea motorului.
Dupa taierea bornei si instalarea celei noi totul este super ok, incarcare 14,5V si fara borna incinsa. Borna cea noua este de Daewoo Cielo, o aveam prin casa.
Initial nu mi-am dat seama, am crezut ca trebuie doar curatate bine cu smirghel pentru ca aveam doar 13,4-13,5V incarcarea. Dupa ce le-am curatat bine cu smirghel aceasta a crescut la 13,9-14V, DAR cand am pus proba multimetrului inainte de borna de plus (adica direct pe cablu), surpriza! aveam 14,5V. Desi borna bateriei era calda, cand am pus mana pe sertizare era sa ma frig. Si asta la numai cateva minute dupa pornirea motorului.
Dupa taierea bornei si instalarea celei noi totul este super ok, incarcare 14,5V si fara borna incinsa. Borna cea noua este de Daewoo Cielo, o aveam prin casa.
- opelzafira
- *
- 7 mesaje
- din 25 Oct 2009
- Zafira 2011 A17DTR
- Sibiu
opelzafira
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
vasile11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua, confirm aceasi problema si aceasi solutie. Borna de masa incinsa inclusiv si o buna bucata de cablu catre masa. Tensiunea pe baterie variaza functie de consumatori porniti (13,2 - 13,6V). Masurata tensiunea intre borna si 4 cm de la borna 340 mV, masurata in sarcina mare (consumatori mari porniti). Dupa montarea unui papuc pe cablu de masa tensiunea de incarcare a revenit la normal (14,2V).
Multumesc celor de mai sus pentru sfaturile utile. Bafta in continuare!
Multumesc celor de mai sus pentru sfaturile utile. Bafta in continuare!
DZmaranda
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2020
- Mesaj Privat
Salut! Am și eu o problema cu un Opel Astra G 1,7 borna de + se încinge tare când apa ajunge la 85-90 grade apa nu trece de 90. Menționez cã am schimbat și + și - cu altele din dezmembrãri, având un rezultat nefavorabil am fost la un electrician și mi-a gãurit sertizarea in zona firelor și a cositorit dar problema nu a dispãrut. Încãrcarea fara consumatori este 14,20 iar cu consumatorii porniți 13,75. Voi cum ați procedat?
babisdi
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2016
- Mesaj Privat