alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
slutare..am fost plecat o saptamana in concediu prin tara si am observat in multe momente ca imi crestea temperatura la apa pana aproape de 100 grade,moment in care imi pornea ventilatorul sa raceasca...mentionez ca au fost zile toride si stat la cozi etc...este normal sa faca asa?sau indiferent de conditii ar trebui sa stea la 90?
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Din ce a scris pe forum are Meriva 1.7 CDTI din 2005 | Z17DTH
Din ce vad la piese auto Termostatul la motorul tau deschide la 88-89°C
- Daca sta la 90°C este bine.
- Daca este peste 95-100°C nu este bine. (de urmarit cum merge in conditii normale de mers, fara aglomeratie)
- Furtunurile sa nu fie tari semn ca apa nu circula bine in instalatie.
- Se urmareste Termostatul cand deschide (pipaind furtunurile rece/caldute/fierbinti/tari, se verifica si cele de pe traseu)
- Se urmareste si ventilatoarele cand pornesc
https://www.clubopel.com/vie...p=1880278#1880278 - Poate aici este doar efectul... cauta cauza.
in cel mai rau caz
Eu zici sa nu fie pompa de apa, termostat sau altceva.... se verifica traseul. (ventilatoarele cand pornesc)
Vezi ce spun colegi care au diesel.
Din ce vad la piese auto Termostatul la motorul tau deschide la 88-89°C
- Daca sta la 90°C este bine.
- Daca este peste 95-100°C nu este bine. (de urmarit cum merge in conditii normale de mers, fara aglomeratie)
- Furtunurile sa nu fie tari semn ca apa nu circula bine in instalatie.
- Se urmareste Termostatul cand deschide (pipaind furtunurile rece/caldute/fierbinti/tari, se verifica si cele de pe traseu)
- Se urmareste si ventilatoarele cand pornesc
https://www.clubopel.com/vie...p=1880278#1880278 - Poate aici este doar efectul... cauta cauza.
in cel mai rau caz
Eu zici sa nu fie pompa de apa, termostat sau altceva.... se verifica traseul. (ventilatoarele cand pornesc)
Vezi ce spun colegi care au diesel.
De regula daca sa mers mult timp, urcat munti etc. si sa solicitat motorul.
inainte de a opri motorul, il lasati la relanti ceva timp (ca ventilatoarele sa il mai raceasca)
Din greselile la alti invatam si noi.
Am pierdut tot lichidul de racire pe Transfagarasan
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=135980
inainte de a opri motorul, il lasati la relanti ceva timp (ca ventilatoarele sa il mai raceasca)
Din greselile la alti invatam si noi.
Am pierdut tot lichidul de racire pe Transfagarasan
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=135980
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
da motorul este z17dth...pai asa pe autostrada,,,drum fara ambuteiaje etc cam sta apa la 90...termostatul e schimbat recent..original GM...ma gandesc ca el functioneaza ok...ma intrebam daca e normal sa faca asa sau ar trebui sa suspectez ceva...pai ventilatorul intra cam cand ajunge pe la 100 grade pana ii scade temperatura pana pe la 93-94 si apoi se opreste...
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
A17 dtj: tr 1 ventilatorul intra la 101-102 grade, temp in meniu ascuns. Pe bord e 90 grade.
Daca mergi cu ac pornit, nu ar trebui sa ajunga acolo deoarece ventilatorul porneste pt ac si rãcește si antigelul din radiator.
Repet: daca pe bord sta la 90, nu e nici o problemã.
La ceasul din bord, 90 grade indica intre 90 si 102 cf meniu ascuns.
DAR, peste 92 grade cf meniu ascuns, urca doar daca mergi in aglomerație cu tr 1 2, la temp mari. Sau il lași foarte mult la ralanti, iar afara este foarte cald. Altfel, se face ventilaatie naturalã si nu ajunge acolo. Asta e si motivul pt care, la diesel, foarte rar auzi electroventilatorul mergând.
Daca mergi cu ac pornit, nu ar trebui sa ajunga acolo deoarece ventilatorul porneste pt ac si rãcește si antigelul din radiator.
Repet: daca pe bord sta la 90, nu e nici o problemã.
La ceasul din bord, 90 grade indica intre 90 si 102 cf meniu ascuns.
DAR, peste 92 grade cf meniu ascuns, urca doar daca mergi in aglomerație cu tr 1 2, la temp mari. Sau il lași foarte mult la ralanti, iar afara este foarte cald. Altfel, se face ventilaatie naturalã si nu ajunge acolo. Asta e si motivul pt care, la diesel, foarte rar auzi electroventilatorul mergând.
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Online
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Termostatul l-ai schimbat tu? poate s-a pus un termostat gresit care deschide mai tarziu, mie apa imi ajunge aproape de 100 numa cand am A/Cul pornit s-au masina e in sarcina, drumuri de munte, dar revine la 90 dupa ce pleaca termocupla, iar la dumuri intinse pe autostrada apa sta la 82 . De exemplu de la plecare de pe loc pana apa ajunge la 82 merg aproximativ 5 km, ce-l putin vara, n-am prins nici o iarna cu masina. Ce zici tu ca nu e normal, e cam normal masina s-a incazlit si pentru ca nu era in miscare nu se creeaza flux de aer pentru racire, aici intervine ventilatorul care porneste si raceste radiatorul care la randul lui raceste antigelul care circula prin motor, dupa ce se ajunge la o anumita temperatura cred ca pe la 90 ar trebui sa se opreasca,de unde ciclul se reia. Cat de repede zici tu ca ajunge apa la 100 de grade la ralanti?
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salut...da,eu am schimbat termostatul cu tot cu garnitura...si la un moment dat mi s-a fisurat un furtun...l-am schimbat si cam de atunci tin minte ca a iceput sa imi creasca apa...inainte parca statea tot la 90 indiferent de situatie...pai sa zic cam in jumatate de ora la ralanti a inceput sa se apropie de 100 grade...nu stiu ce sa zic...am urmarit in vasul de expansiune...la 89 grade termostatul a deschis circuitul...venea apa pe retur...chiar nu inteleg ce ar putea sa aiba...inainte sa il schimb...termostatul cred ca era blocat pe deschis...nu stiu...sa fie pompa de apa defecta sau?
- hmalex87
- **
- 364 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Meriva 2005 z17dth
- Vrancea
hmalex87
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, exista o problema doar daca temperatura creste peste 100 si nu scade cand pleacã ventilatorul. Ai mers fara antigel in instalație? Ziceai ceva de un furtun fisurat. Masina mea se comporta la fel ca a ta prin oras sta aproape de 90 in functie de trafic creste pleaca ventilatorul revine si tot asa, in afara sta pe la 82.
alin1988
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2015
- Mesaj Privat
aaron
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Covasna
- Masina: Meriva 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
Buna. La mine, (meriva A de 1,6 benzina , 8V) temperatura sta cam prea jos, iar cateodata in timpul mersului scade si sub 80 grade. La voi cum este la motorul asta? Parca si consumul de benzina este destul de mare (9-10 in oras, 7-7,5 afara). Unde este termostatul la motorul asta? Este cumva sub distributie?
- eugenlapuste
- *
- 4 mesaje
- din 21 Jun 2015
- Meriva 2004
- Sibiu
eugenlapuste
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2015
- Mesaj Privat