Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Meriva
  3. Meriva A
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
slutare..am fost plecat o saptamana in concediu prin tara si am observat in multe momente ca imi crestea temperatura la apa pana aproape de 100 grade,moment in care imi pornea ventilatorul sa raceasca...mentionez ca au fost zile toride si stat la cozi etc...este normal sa faca asa?sau indiferent de conditii ar trebui sa stea la 90?
Skip ads

  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 732
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Depinde si de motorizare! Atata timp cât nu creste mai mult nu e cred cã e cazul sã iti faci griji!
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
ce motorizare?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Din ce a scris pe forum are Meriva 1.7 CDTI din 2005 | Z17DTH

Din ce vad la piese auto Termostatul la motorul tau deschide la 88-89°C
- Daca sta la 90°C este bine.
- Daca este peste 95-100°C nu este bine. (de urmarit cum merge in conditii normale de mers, fara aglomeratie)
- Furtunurile sa nu fie tari semn ca apa nu circula bine in instalatie.
- Se urmareste Termostatul cand deschide (pipaind furtunurile rece/caldute/fierbinti/tari, se verifica si cele de pe traseu)
- Se urmareste si ventilatoarele cand pornesc

https://www.clubopel.com/vie...p=1880278#1880278 - Poate aici este doar efectul... cauta cauza.
in cel mai rau caz
Eu zici sa nu fie pompa de apa, termostat sau altceva.... se verifica traseul. (ventilatoarele cand pornesc)

Vezi ce spun colegi care au diesel.

De regula daca sa mers mult timp, urcat munti etc. si sa solicitat motorul.
inainte de a opri motorul, il lasati la relanti ceva timp (ca ventilatoarele sa il mai raceasca)
Din greselile la alti invatam si noi.

Am pierdut tot lichidul de racire pe Transfagarasan
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=135980

  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
da motorul este z17dth...pai asa pe autostrada,,,drum fara ambuteiaje etc cam sta apa la 90...termostatul e schimbat recent..original GM...ma gandesc ca el functioneaza ok...ma intrebam daca e normal sa faca asa sau ar trebui sa suspectez ceva...pai ventilatorul intra cam cand ajunge pe la 100 grade pana ii scade temperatura pana pe la 93-94 si apoi se opreste...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
A17 dtj: tr 1 ventilatorul intra la 101-102 grade, temp in meniu ascuns. Pe bord e 90 grade.
Daca mergi cu ac pornit, nu ar trebui sa ajunga acolo deoarece ventilatorul porneste pt ac si rãcește si antigelul din radiator.
Repet: daca pe bord sta la 90, nu e nici o problemã.
La ceasul din bord, 90 grade indica intre 90 si 102 cf meniu ascuns.
DAR, peste 92 grade cf meniu ascuns, urca doar daca mergi in aglomerație cu tr 1 2, la temp mari. Sau il lași foarte mult la ralanti, iar afara este foarte cald. Altfel, se face ventilaatie naturalã si nu ajunge acolo. Asta e si motivul pt care, la diesel, foarte rar auzi electroventilatorul mergând.
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Da...daca merg cu ac pornit intra ventilatorul...dar asa in ultima vreme am observat ca apa se ridica in aglomeratie si cam in jur de 100 grade intra ventilatorul si raceste pana pe la 90 si ceva de grade si apoi se opreste...asa drum intins nu cred ca face faza asa...o sa fiu atent si la asta...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Temperatura este cf instrumentului de bord sau cf meniu ascuns?
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Conform instrumentului de bord...nu am pus testerul sa vad daca corespunde...as putea sa o pornesc si sa o las sa ajunga la 90 grade si atunci sa ma uit pe op com daca arata tot asa...si banuiesc ca daca arata...e valoarea adevarata...
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu te stresa prea mult la mine z17dth face la fel, e normal sa se incinga motorul mai tare in treptele inferioare de viteza sau pe drumuri de munte, cat timp pleaca termocupla iar temperatura revine la 90 nu are absolut nici o problema.
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
multumesc de informatie...un pic sunt mai linistit atunci...poate asa o fi normal...dar mie mi se pare ca am rulmentul dus de la ventilatorul...ca atunci cand porneste parca se aude foarte tare...nu cred ca e chiar normal...
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am pornit azi masina si am lasat-o la ralanti...si apa a tot crescut...pana aproape de 100 cand a intervenit ventilatorul...cred ca nu e normal...erori nu am...nu am idee ce ar putea fi...termostatul e schimbat recent...
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Termostatul l-ai schimbat tu? poate s-a pus un termostat gresit care deschide mai tarziu, mie apa imi ajunge aproape de 100 numa cand am A/Cul pornit s-au masina e in sarcina, drumuri de munte, dar revine la 90 dupa ce pleaca termocupla, iar la dumuri intinse pe autostrada apa sta la 82 . De exemplu de la plecare de pe loc pana apa ajunge la 82 merg aproximativ 5 km, ce-l putin vara, n-am prins nici o iarna cu masina. Ce zici tu ca nu e normal, e cam normal masina s-a incazlit si pentru ca nu era in miscare nu se creeaza flux de aer pentru racire, aici intervine ventilatorul care porneste si raceste radiatorul care la randul lui raceste antigelul care circula prin motor, dupa ce se ajunge la o anumita temperatura cred ca pe la 90 ar trebui sa se opreasca,de unde ciclul se reia. Cat de repede zici tu ca ajunge apa la 100 de grade la ralanti?
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut...da,eu am schimbat termostatul cu tot cu garnitura...si la un moment dat mi s-a fisurat un furtun...l-am schimbat si cam de atunci tin minte ca a iceput sa imi creasca apa...inainte parca statea tot la 90 indiferent de situatie...pai sa zic cam in jumatate de ora la ralanti a inceput sa se apropie de 100 grade...nu stiu ce sa zic...am urmarit in vasul de expansiune...la 89 grade termostatul a deschis circuitul...venea apa pe retur...chiar nu inteleg ce ar putea sa aiba...inainte sa il schimb...termostatul cred ca era blocat pe deschis...nu stiu...sa fie pompa de apa defecta sau?
  • hmalex87

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Meriva 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, exista o problema doar daca temperatura creste peste 100 si nu scade cand pleacã ventilatorul. Ai mers fara antigel in instalație? Ziceai ceva de un furtun fisurat. Masina mea se comporta la fel ca a ta prin oras sta aproape de 90 in functie de trafic creste pleaca ventilatorul revine si tot asa, in afara sta pe la 82.
  • alin1988

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Pai niciodata nu cred ca a trecut peste 100...poate o data...dar intotdeauna cand ventilatorul porneste...scade treptat pana la 90 si un pic...
  • aaron

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Meriva 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Buna. La mine, (meriva A de 1,6 benzina , 8V) temperatura sta cam prea jos, iar cateodata in timpul mersului scade si sub 80 grade. La voi cum este la motorul asta? Parca si consumul de benzina este destul de mare (9-10 in oras, 7-7,5 afara). Unde este termostatul la motorul asta? Este cumva sub distributie?
  • eugenlapuste

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Meriva 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Pentru Aaron , ai schimbat termostatul ? . daca ai motorul z16se da este sub distribuție
Eu am ales variantã de a pune un termostat de Dacia 1310 pana când o sa fac distribuția si atunci o sa pun si termostat original
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Meriva
  3. Meriva A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR