Scaparici
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salut la toti fanii opel...
Am si eu o corsa pe motorina din 95.Subiectul ar fi acelasi {SEMERINGUL}, in schimb aveam o dacie pe carburatie si la niste probleme la cutia de la dacie, un asa zi mecanic imi zicea ca e greu daca scoti capacul de la cutie ca ar fi posibil nuca cautatorului sa nu mai vina la pozitie pe trenul mobil.Intrebarea mea este urmatoarea:Am SANSA sa patesc aceasi problema daca ii scot si eu capacul la Corsica mea si sa nu mai nimeresc nuca acea pe trenul mobil?ca asa greu nu mi se pare deloc iar scule am slava domnului.In schimb am multe retineri deoarece nu este Sfanta DACIE care mergea si cu "sarma legata".
Am si eu o corsa pe motorina din 95.Subiectul ar fi acelasi {SEMERINGUL}, in schimb aveam o dacie pe carburatie si la niste probleme la cutia de la dacie, un asa zi mecanic imi zicea ca e greu daca scoti capacul de la cutie ca ar fi posibil nuca cautatorului sa nu mai vina la pozitie pe trenul mobil.Intrebarea mea este urmatoarea:Am SANSA sa patesc aceasi problema daca ii scot si eu capacul la Corsica mea si sa nu mai nimeresc nuca acea pe trenul mobil?ca asa greu nu mi se pare deloc iar scule am slava domnului.In schimb am multe retineri deoarece nu este Sfanta DACIE care mergea si cu "sarma legata".
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
Scaparici
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 977 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 977
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
- lucsparkless
- **
- 211 mesaje
- din 15 Apr 2012
- Astra 2001 Z16SE
- Galati
lucsparkless
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2012
- Mesaj Privat
- BlackStar96
- *
- 6 mesaje
- din 16 Jul 2014
- Corsa 1988
- Dolj
BlackStar96
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2014
- Mesaj Privat
ghiuralex
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2014
- Mesaj Privat
- c_ghitescu
- *
- 15 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Gorj
c_ghitescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
F17 , F10 , F13
90182169 | 732235 - Semering
90345458 | 755160 - Garnitura.
F18, F18+
90182169 | 732235 - Semering
90470663 | 755163 - Garnitura.
La celelante nu stiu...
http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1/
Care aveti bolturi.
Cu Bolt-urile timonerie cutie viteze o sa cam aveti ceva de lucru.
- La demontare bolturilor va ajuta enorm un - "Colier de plastic" ca sa tineti blocat pinul si loviti usor cu un patent etc... cat sa treaca de zona de blocare pin.
- La montarea bolturilor este ceva mai simplu - asigurati-va ca nuca este asezata bine adica inspre interior.
(Daca va uitati mai atent la fiecare furca are o intrare cu diametru mai mare (pe unde intra boltul) si cealanta cu diametrul mai mic (pe unde iasa capul la bolt) cu este si la bolt.
http://www.astraownersclub....thread.php/740284 - Replacing Gearshift Linkage Astra G 1.8
- Daca tot sunteti in zona aceasta verificati si aceste doua bucse fixe sa nu aibe joc sau crapaturi in bucsa.
Tutorial inlocuire bucsa ax comanda cutie F18-Vectra B (a explicat si @ksper aici.)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98734
90182169 | 732235 - Semering
90345458 | 755160 - Garnitura.
F18, F18+
90182169 | 732235 - Semering
90470663 | 755163 - Garnitura.
La celelante nu stiu...
http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1/
Care aveti bolturi.
Cu Bolt-urile timonerie cutie viteze o sa cam aveti ceva de lucru.
- La demontare bolturilor va ajuta enorm un - "Colier de plastic" ca sa tineti blocat pinul si loviti usor cu un patent etc... cat sa treaca de zona de blocare pin.
- La montarea bolturilor este ceva mai simplu - asigurati-va ca nuca este asezata bine adica inspre interior.
(Daca va uitati mai atent la fiecare furca are o intrare cu diametru mai mare (pe unde intra boltul) si cealanta cu diametrul mai mic (pe unde iasa capul la bolt) cu este si la bolt.
http://www.astraownersclub....thread.php/740284 - Replacing Gearshift Linkage Astra G 1.8
- Daca tot sunteti in zona aceasta verificati si aceste doua bucse fixe sa nu aibe joc sau crapaturi in bucsa.
Tutorial inlocuire bucsa ax comanda cutie F18-Vectra B (a explicat si @ksper aici.)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98734
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
- marcu19
- **
- 102 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Corsa 2003 Z13DT
- Iasi
marcu19
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
auriculus
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2003 bb11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2016
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
CristianTM a scris:Buna opelisti !
Pentru cei interesati, m-am gandit sa fac un tutorial. (Am fost inspirat de un topic asemenator si incurajat de asemenea sa fac si singur toata treaba)
Am sa incerc sa las pozele sa "vorbeasca", stiti cum se zice ... o poza face cat 1000 de cuvinte si pe ici pe colo cateva explicatii.
Deci sa o luam cu inceputul:
- localizam mai intai semeringul care trebuie inlocuit
- uite-l:
- trecem la demontarea nu stiu cum sa ii zic ansamblului de plastic care face legatura cu maneta schimbatorului de viteze.
ATENTIE!!! Schimbatorul de viteze sa il lasati in pozitia NEUTRA !
- indepartam maneta
- daca vreti sa procurati acel semering, mai la toate magazinele de specialitate o sa fiti intrebati de dimensiunile semeringului sau de tipul cutiezi de viteze, in cazul meu F13
- treceti apoi la demontarea carcasei cu semeringul
- o extrageti afara (uite cutia de viteze sau o parte din ea)
- ansamblul extras si demontat:
- pentru demontarea axului aveti nevoie de un dorn si de un ciocan, in poza urmatoare deja totul e curatat, schimbat si gata de pus inapoi
- semeringul nou arata asa:
- totul pus inapoi in ordine inversa si rezulta produsul finit:
Asta este TOT !
Bafta si daca aveti intrebari, nu ezitati sa ma intrebati.
CristianTM.
Pentru cei interesati, m-am gandit sa fac un tutorial. (Am fost inspirat de un topic asemenator si incurajat de asemenea sa fac si singur toata treaba)
Am sa incerc sa las pozele sa "vorbeasca", stiti cum se zice ... o poza face cat 1000 de cuvinte si pe ici pe colo cateva explicatii.
Deci sa o luam cu inceputul:
- localizam mai intai semeringul care trebuie inlocuit
- uite-l:
- trecem la demontarea nu stiu cum sa ii zic ansamblului de plastic care face legatura cu maneta schimbatorului de viteze.
ATENTIE!!! Schimbatorul de viteze sa il lasati in pozitia NEUTRA !
- indepartam maneta
- daca vreti sa procurati acel semering, mai la toate magazinele de specialitate o sa fiti intrebati de dimensiunile semeringului sau de tipul cutiezi de viteze, in cazul meu F13
- treceti apoi la demontarea carcasei cu semeringul
- o extrageti afara (uite cutia de viteze sau o parte din ea)
- ansamblul extras si demontat:
- pentru demontarea axului aveti nevoie de un dorn si de un ciocan, in poza urmatoare deja totul e curatat, schimbat si gata de pus inapoi
- semeringul nou arata asa:
- totul pus inapoi in ordine inversa si rezulta produsul finit:
Asta este TOT !
Bafta si daca aveti intrebari, nu ezitati sa ma intrebati.
CristianTM.
botosu a scris:Deabea acum vad tutorilul asta, foarte explicit, bravo.
Ar mai fi o mica obs:
Opel recomanda si schimbarea garniturii de la capacul cutiei de viteze.
Cea rozalie din poza:
Ar mai fi o mica obs:
Opel recomanda si schimbarea garniturii de la capacul cutiei de viteze.
Cea rozalie din poza:
ovidiutm a scris:Ok, m-am apucat si eu sa schimb semeringul si intradevar, desi pare greu, nu e! Am fost descurajat de unele persoane care sunt ori posesori de F, ori mecanici care imi spuneau ca e mult de lucru, nu se poate schimba, nu o sa tine, etc... NU va luati dupa oameni care nu stiu ce vorbesc.
Vin si eu cu niste completari, mici diferente pe care le-am facut pentru a ajunge la rezultat:
Cutie F10 de pe C14NZ. Dimeniunile semeringului 13-26-7/7.5
Pentru inceput, nu am gasit surub cu piulita la imbinarea axului, ci o pana. Am bagat un deget dedesubt si am impins in sus, a iesit relativ usor:
Am desfacut apoi suruburile de care spunea CristianTM, cele 4 ale capacului (torx de 11) si cum ma uitam la capac, nu mi se parea logic sa iasa, decat daca bat cu dornul in siguranta de pe chestia aia patrata. Asa ca, solutia normala a fost sa scot siguranta 1, dupa care am scos capacul 2 si arcul 3 eliberand astfel ansamblul 4 si glisandu-l in sus pentru ca bila de pe ax sa se elibereze.
Am glisat axul inspre partea dreapta (cum privim imaginea) acolo unde are o adancitura in capac unde siguranta pe care ulterior am batut-o cu un dorn sa aibe loc sa iasa.
Dupa scoaterea sigurantei, am rasucit axul si a iesit din piesa patrata. Am schimbat semeringul si am montat la loc, impreuna cu noua garnitura (aveti aici un cod pentru garnitura de la cutia F10 de pe C14NZ)
Inainte era dezastru, cam asa arata cand am desfacut...
Dupa ce am schimbat semeringul si am spalat putin cutia (pe exterior bineinteles) arata altcumva.
Cost total: 5 ron garnitura + 2.5 ron semeringul = 7.5 ron
Timp de lucru: aprox 1 ora cu tot cu pauza de tigara si un vecin ca isi baga nasul sa vada ce fac.
Dupa 30 de ore de la "operatie" si aprox. 100 km prin oras ma declar multumit de rezultat. Pe carcasa cutiei inca se mai vad urme vechi de ulei dar vor disparea cand voi spala motorul asa cum trebuie.
Poza este facuta seara, la ora 21.
Tutorialul lui CristianTM m-a incurajat sa nu ma mai rog de mecanici si sa trec la treaba. Multumesc!
Bafta multa si spor la lucru!
Vin si eu cu niste completari, mici diferente pe care le-am facut pentru a ajunge la rezultat:
Cutie F10 de pe C14NZ. Dimeniunile semeringului 13-26-7/7.5
Pentru inceput, nu am gasit surub cu piulita la imbinarea axului, ci o pana. Am bagat un deget dedesubt si am impins in sus, a iesit relativ usor:
Am desfacut apoi suruburile de care spunea CristianTM, cele 4 ale capacului (torx de 11) si cum ma uitam la capac, nu mi se parea logic sa iasa, decat daca bat cu dornul in siguranta de pe chestia aia patrata. Asa ca, solutia normala a fost sa scot siguranta 1, dupa care am scos capacul 2 si arcul 3 eliberand astfel ansamblul 4 si glisandu-l in sus pentru ca bila de pe ax sa se elibereze.
Am glisat axul inspre partea dreapta (cum privim imaginea) acolo unde are o adancitura in capac unde siguranta pe care ulterior am batut-o cu un dorn sa aibe loc sa iasa.
Dupa scoaterea sigurantei, am rasucit axul si a iesit din piesa patrata. Am schimbat semeringul si am montat la loc, impreuna cu noua garnitura (aveti aici un cod pentru garnitura de la cutia F10 de pe C14NZ)
Inainte era dezastru, cam asa arata cand am desfacut...
Dupa ce am schimbat semeringul si am spalat putin cutia (pe exterior bineinteles) arata altcumva.
Cost total: 5 ron garnitura + 2.5 ron semeringul = 7.5 ron
Timp de lucru: aprox 1 ora cu tot cu pauza de tigara si un vecin ca isi baga nasul sa vada ce fac.
Dupa 30 de ore de la "operatie" si aprox. 100 km prin oras ma declar multumit de rezultat. Pe carcasa cutiei inca se mai vad urme vechi de ulei dar vor disparea cand voi spala motorul asa cum trebuie.
Poza este facuta seara, la ora 21.
Tutorialul lui CristianTM m-a incurajat sa nu ma mai rog de mecanici si sa trec la treaba. Multumesc!
Bafta multa si spor la lucru!
Se pot pune unde trebuie.
Am pus url... la toate pozele care este alocat in prezent pe poze initiale.
- FGabrielMihai
- *
- 1 mesaje
- din 25 Aug 2020
FGabrielMihai
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2020
- Mesaj Privat
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare. Tocmai ce am sunat la un service din oras, si mi-a spus ca ei nu pot schimba acest simering deoarece nu au scule potrivite pentru aceasta operatiune, oare chiar asa de greu e de schimbat de nu pot cei din service sa-l schimbe?!? Ce nu inteleg eu din tutorialul de mai sus, este , cum bat sa iasa acea siguranta, ca din poza de mai sus reiese , ca daca bat cu dornul in siguranta aia, ar iesi pe dedesupt, spre carcasa, si dupa aia cum il mai pun la loc pe dedesupt, sau cum? Ori e mai simplu cu scoaterea sigurantei unde se afla ansamblul acela cu arc, dar in cazul asta cum ajung sa schimb simeringul?