Mai ramane valabil ajutorul tau contracost ?
vds
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2016
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mircea_sercan
- *
- 26 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Vectra 1999 X18XE1
- Tulcea
mircea_sercan
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema :
Becul ABS din bordul masinii sta aprins cam 90% din timpul de functionare. Cand se stinge functioneaza corect ABS-ul, dar cand sta aprins nu. Conform tutorialului am facut diagnoza si mi-au aparut toate acele erori specificate (la inceputul tutorialului). Mi-am luat inima in dinti, am demontat modulul de pe masina si l-am decapsulat prin taiere de jur imprejur cu o freza ptr gravat. Am refacut cele 4 lipituri mari din mijloc, am lipit capacul si l-am montat inapoi pe masina. Cand pun contactul am un bazait continuu la acel modul si becul nu se stinge la pornirea motorului. Pus pe tester modulul nu mai este recunoscut de op-com (ca si cum nu ar exista). Cand l-am demontat de pe masina am observat ca la taiere cablajul a fost putin afectat, partea de sus dinspre mufa. Am facut poze dar nu reusesc sa le atasez in mesaj.
Se mai poate face ceva cu acest modul sau este total compromis ?
Am reusit sa atasez si pozele.
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema :
Becul ABS din bordul masinii sta aprins cam 90% din timpul de functionare. Cand se stinge functioneaza corect ABS-ul, dar cand sta aprins nu. Conform tutorialului am facut diagnoza si mi-au aparut toate acele erori specificate (la inceputul tutorialului). Mi-am luat inima in dinti, am demontat modulul de pe masina si l-am decapsulat prin taiere de jur imprejur cu o freza ptr gravat. Am refacut cele 4 lipituri mari din mijloc, am lipit capacul si l-am montat inapoi pe masina. Cand pun contactul am un bazait continuu la acel modul si becul nu se stinge la pornirea motorului. Pus pe tester modulul nu mai este recunoscut de op-com (ca si cum nu ar exista). Cand l-am demontat de pe masina am observat ca la taiere cablajul a fost putin afectat, partea de sus dinspre mufa. Am facut poze dar nu reusesc sa le atasez in mesaj.
Se mai poate face ceva cu acest modul sau este total compromis ?
Am reusit sa atasez si pozele.
- nelutzu_832000
- *
- 49 mesaje
- din 07 Oct 2016
- Astra 2011 A17DTJ
- Buzau
nelutzu_832000
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2011 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2016
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- alinluminos
- *
- 13 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Vectra 2002 Z18XE
- Timis
alinluminos
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am si eu o rugaminte , daca are cineva un modul abs desfacut (epc 430 modelul) as avea nevoie de o poza macro cu o piesa sau valoarea scrisa pe ea deoarece cand am desfacut modulul am scapat surubelnita si am rupt o piesa si nu am mai gasit-o. Am fost la electronist si a zis ca nu stie ce vine in locul piesei si ca ii trebe valoarea respectivei piese. Piesa e indicata de sageata albastra. Multumesc.
- bocanetzvladut
- *
- 1 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Vectra 2001
- Bacau
bocanetzvladut
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Buna seara.
Din pacate revin si eu cu o problema legata de ABS la un Vectra C 1.8 .
De curand a inceput sa faca figuri ABS-ul in urmatorul fel : se aprind martorii ABS si ESP, uneori dupa ce puneam contactul auzeam 2-3 beepuri din bord si vitezometrul sarea in sus fara sa fie pornit motorul. Acum martorii de ABS si ESP nu se mai sting, am facut diagnoza si am eroarea :
C0035 - Tensiune mare circuit senzor de turaþie roata stânga fatã
(01) - Prezent
Chiar daca sterg eroarea, aceasta reapare instantaneu. Am luat astazi la verificare traseul de la senzorul ABS la caroserie, este OK, am dat cu spray de contacte dar nu s-a remediat problema. Am deconectat senzorul si am sters eroarea dar normal ca a aparut ca e senzorul defect (circuit deschis).
ABS-ul nu este functional, daca calc pedala de frana se blocheaza rotiile. Legat de vitezometru, acesta functioneaza corespunzator se pare. Problema mea a aparut pentru prima data dupa ce am trecut in viteza printr-o zona de drum acoperita cu apa. Am masurat rezistenta senzorului si este undeva in jurul valorii de 134 Kohmi fara nici o modificare daca invart de roata, am verificat sa vad daca nu are cumva un contact la masa (la caroserie) dar nu are. Masina o am de doar 6 luni dar se pare ca rulmentul din stanga a fost schimbat in Germania, inainte sa ajunga masina in tara. Sa fie oare defect senzorul din rulment sau calculatorul de ABS? Mentionez ca daca scot mufa de la senzor, atunci pot sterge eroarea mentionata mai sus dar apare cea care indica lipsa senzorului. Credeti ca este OK sa cuplez un alt senzor (temporar) si sa verific daca pot sterge acea eroare? Ca tot omul de rand nu as vrea sa ma apuc haotic de schimbat la piese care oricum nu sunt ieftine. Astept o parere din partea voastra.
PS. Daca este cineva din Tg.Mures care are disponibil un rulment cu senzor, doar ca sa-l conectez electronic si sa vad daca se sterge eroarea. Multumesc anticipat.
Din pacate revin si eu cu o problema legata de ABS la un Vectra C 1.8 .
De curand a inceput sa faca figuri ABS-ul in urmatorul fel : se aprind martorii ABS si ESP, uneori dupa ce puneam contactul auzeam 2-3 beepuri din bord si vitezometrul sarea in sus fara sa fie pornit motorul. Acum martorii de ABS si ESP nu se mai sting, am facut diagnoza si am eroarea :
C0035 - Tensiune mare circuit senzor de turaþie roata stânga fatã
(01) - Prezent
Chiar daca sterg eroarea, aceasta reapare instantaneu. Am luat astazi la verificare traseul de la senzorul ABS la caroserie, este OK, am dat cu spray de contacte dar nu s-a remediat problema. Am deconectat senzorul si am sters eroarea dar normal ca a aparut ca e senzorul defect (circuit deschis).
ABS-ul nu este functional, daca calc pedala de frana se blocheaza rotiile. Legat de vitezometru, acesta functioneaza corespunzator se pare. Problema mea a aparut pentru prima data dupa ce am trecut in viteza printr-o zona de drum acoperita cu apa. Am masurat rezistenta senzorului si este undeva in jurul valorii de 134 Kohmi fara nici o modificare daca invart de roata, am verificat sa vad daca nu are cumva un contact la masa (la caroserie) dar nu are. Masina o am de doar 6 luni dar se pare ca rulmentul din stanga a fost schimbat in Germania, inainte sa ajunga masina in tara. Sa fie oare defect senzorul din rulment sau calculatorul de ABS? Mentionez ca daca scot mufa de la senzor, atunci pot sterge eroarea mentionata mai sus dar apare cea care indica lipsa senzorului. Credeti ca este OK sa cuplez un alt senzor (temporar) si sa verific daca pot sterge acea eroare? Ca tot omul de rand nu as vrea sa ma apuc haotic de schimbat la piese care oricum nu sunt ieftine. Astept o parere din partea voastra.
PS. Daca este cineva din Tg.Mures care are disponibil un rulment cu senzor, doar ca sa-l conectez electronic si sa vad daca se sterge eroarea. Multumesc anticipat.
IMatei552
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2017
- Mesaj Privat
mariusvdm
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2017
- Mesaj Privat
Am o Vectra B, 2001, 1.8 benzina, automata. La 60 kmh se simte ca si cum ar cupla abs, nu franeaza, doar se simte o vibratie/un huruit in pedale. Se comporta la fel si in viteza si pe liber, mai face uneori si la alte viteze dar la 60 e regula, daca o tin constant la aceasta viteza, o tine numai intr-un huruit. Uneori se aprinde becul de ABS. Am incercat sa ii scot siguranta la abs sa vad daca mai face dar fiind automata, masina intra in limp mode si se accelereaza greu si e limitata la 2000 rpm
Cu opcom nu am gasit nicio eroare legata de abs, in mers toate rotile au aceeasi viteza, nu am TC pe masina
Imi puteti da ceva sugestii? O fi oare, problema la care face referire acest topic?
Cu opcom nu am gasit nicio eroare legata de abs, in mers toate rotile au aceeasi viteza, nu am TC pe masina
Imi puteti da ceva sugestii? O fi oare, problema la care face referire acest topic?
- valentyn88
- *
- 3 mesaje
- din 18 Dec 2010
- Vectra 2001 Z16XE
- Bucuresti
valentyn88
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2010
- Mesaj Privat
PGFlorin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2018
- Mesaj Privat
kayari
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Tutorialul este perfect.
Am reusit sa repar calculatorul de ABS urmarind acest tutorial.
Pur si simplu dupa schimbare discuri de franare si curatare inele ABS si senzori a inceput aleator sa se aprinda in bord martorul ABS.
Diagnoza a aratat eroare C0121 asa incat am demontat calculatorul.
Azi merge ok si multumesc celor care au facut tutorialul.
Am reusit sa repar calculatorul de ABS urmarind acest tutorial.
Pur si simplu dupa schimbare discuri de franare si curatare inele ABS si senzori a inceput aleator sa se aprinda in bord martorul ABS.
Diagnoza a aratat eroare C0121 asa incat am demontat calculatorul.
Azi merge ok si multumesc celor care au facut tutorialul.
- capatina danut
- **
- 71 mesaje
- din 13 Mai 2010
- Vectra 1991 20ne
- Buzau
capatina danut
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1991 20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2010
- Mesaj Privat
Mulțumesc frumos pentru tutorial. Am cumpãrat calculator abs dar cu aceiași erore "releu circuit valva abs defect " asa ca l-am deschis pe al meu si acolo surpriza, arata impecabil, l-am dus la electronist,sa utat cu lupa si a zis ca e impecabil, totuși a refacut lipiturile trecând câte o datã pe fiecare lipura mare. Nemultumit de lucrare am mai facut si eu niste guguloie pe acolo sa se cunoasca bine. Aproape dezamãgit de lucrare totuși l-am lipit si l-am montat. La prima pornire nu se stinse becul, dar cum am plecat dupa loc si am pus frânã sa stins. Acum funcționeazã perfect
Misuk
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 ZTDH17
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2016
- Mesaj Privat
raz40
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2016
- Mesaj Privat
- CCiobanu989
- *
- 1 mesaje
- din 23 Jul 2021
CCiobanu989
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2021
- Mesaj Privat
murzick a scris:Un baiat din blocul vecin si-a luat de citeva luni o Vectra B ca a mea, doar ca pe motorina (Y20DTH). M-a vazut ca mai mesteream cite ceva la a mea din cind in cind, s-a mai apropiat de mine sa ma mai intrebe cite ceva si din vorba in vorba ne-am imprietenit. Acum formam o mini "celula" a clubului . Am rezolvat impreuna diverse problemute pe masinile noastre (curatare throttle body, reglare schimbator viteze, schimbat diverse beculete arse, etc).
De cind a luat masina a avut probleme cu ABS-ul. I se aprindea becul in bord de citeva ori pe zi ba la pornire, ba in mers si nu mai mergea ABS-ul. Nu am gasit nici o regula dupa care se aprindea becul. Putea sa mearga prin gropi si sa nu se aprinda si sa se aprinda la mersul pe asfalt neted. Am sapat pe forum, am citit subiectul asta interminabil si am purces la curatarea senzorilor, mufelor senzorilor si verificarea diverselor contacte. Efect - zero. Cum se aprindea becul de ABS inainte de asta, asa se aprindea si dupa. Am mers joi la intilnirea de la Polivalenta si am facut cu maiandrei un diagnostic. Erori la sistemul ABS ca la balamuc (in ordinea citirii):
C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
C0060 - Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0065 - Front Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0080 - Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0085 - Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0090 - Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0095 - Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
Am sters erorile si la prima cheie a reaparut instant C0121, cea mai grava de departe. Din ce a mai patit lumea pe forum, eroarea asta inseamna inlocuirea calculatorului de ABS cu preturi cuprinse intre vreo 500 Euro SH si 1000-1200 Euro nou. Dragut, nu?
In situatia asta, ABS-ul fiind oricum inutilizabil, nu prea avea ce pierde asa ca am hotarit sa incercam sa-l reparam.
FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos.
1. Scoaterea de pe masina.
Cu sculele potrivite nu ar trebui sa fie foarte complicat, dar cine are sculele necesare tot timpul la indemina? Calculatorul de ABS e prins de blocul hidraulic al ABS cu 4 suruburi cu cap torx (T20). Pentru a avea acces la aceste suruburi:
- am scos clema care prinde vasul de expansiune de antigel de caroserie si l-am miscat, fara sa scoatem vreun furtun din el, spre fata masini.
- am ridicat putin cutia cu relee de deasupra blocului hidraulic al ABS scotind-o din prinderile cu clic.
- am desurubat 3 piulite care prind blocul hidraulic al ABS de caroserie, ca sa putem ridica putin (nu trageti tare, pentru a nu rupe vreo teava care intra in blocul hidraulic) blocul ca sa avem acces la surubul cel mai de jos cu care am si pierdut cel mai mult timp.
Aceste 4 suruburi s-ar scoate foarte simplu cu o cheie cu cap torx cu un brat la 90 de grade, daca o fi existind asa ceva. Noi n-am avut asa ceva asa ca ne-am chinuit si am improvizat cu ce am avut. Intr-un final, dupa vreo ora jumate de munca am scos calculatorul de ABS. Conectorul se scoate tragind cu putere spre parbriz de opritorul mov de pe conector si dupa aia tragind usor de conector in sus.
LE: Am trecut pe la piata si am vazut ca exista niste seturi de capete de chei torx (si T, si E) care pot fi folosite cu o cheie clichet mica. Pare perfecta pentru operatiunea asta.
Calculatorul arata asa:
Dupa scoaterea calculatorului, blocul hidraulic arata asa:
2. Decapsularea calculatorului de ABS.
Se taie pe linia lipiturii. Noi am folosit o pinza de bomfaier, un cutter si un cutit ascutit.Adezivul cu care e lipit e tare si se taie destul de greu. De fapt ceea ce trebuie taiat e plastic din carcasa si nu adeziv. Nu taiati mai mult de vreo 3-4 milimetri pentru a nu strica vreo componenta SMD de pe cablaj. Operatiunea de decapsulare nu e foarte simpla. Daca nu sinteti siguri ca puteti efectua operatiunea, mai bine n-o faceti, pentru a nu strica iremediabil calculatorul.
Asa arata desfacut:
LE: Asta e releul buclucas:
3. Refacerea lipiturilor.
Am refacut (scos fludor cu pompa de fludor si pus fludor nou) lipitura rupta (incercuita cu rosu in poza de mai sus) si toate lipiturile mari de pe cablaj. Lipiturile de la conector doar le-am incalzit si am mai pus cite putin fludor nou pe ele.
LE: Asa arata lipitura rupta:
4. Lipirea capacului.
Am lipit capacul cu Poxipol (poate exista si adevizi mai potriviti pentru asta), punind Poxipol din belsug pe ambele suprafete care urmau sa fie lipite. Am strins cu putere si dupa ce s-a uscat Poxipol-ul am pus si o banda desilicon negru etansant pe baza de cauciuc (rezista de la -25 la +100 grade Celsius) pe imbinare pentru o etansare mai buna.
LE: Asa arata daca lasi sa se usuce etansantul in voie:
5. Punerea la loc.
Am pus la loc calculatorul de ABS pe blocul hidraulic si l-am insurubat cu cele 4 suruburi. Am pus la loc toate chestiile mutate din loc pentru a avea acces la cele 4 suruburi.
Asa arata dupa montarea la loc (n-am asteptat uscarea completa a siliconului, ca ne prindea noaptea cu masina desfacuta in fata blocului):
6. Rezultatul.
Rezultatul a fost ca nu s-a mai aprins becul de ABS si merge ABS-ul brici. Omul a facut cam 100 de km de la reparatie. Am fost special prin gropi, am frinat violent pe asfalt, pe nisip cu rezultate excelente. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
LE: Reparatia a fost facuta Vineri, 5 octombrie.
Dupa 5 luni si ~7500 km becul de ABS nu s-a mai aprins.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
De cind a luat masina a avut probleme cu ABS-ul. I se aprindea becul in bord de citeva ori pe zi ba la pornire, ba in mers si nu mai mergea ABS-ul. Nu am gasit nici o regula dupa care se aprindea becul. Putea sa mearga prin gropi si sa nu se aprinda si sa se aprinda la mersul pe asfalt neted. Am sapat pe forum, am citit subiectul asta interminabil si am purces la curatarea senzorilor, mufelor senzorilor si verificarea diverselor contacte. Efect - zero. Cum se aprindea becul de ABS inainte de asta, asa se aprindea si dupa. Am mers joi la intilnirea de la Polivalenta si am facut cu maiandrei un diagnostic. Erori la sistemul ABS ca la balamuc (in ordinea citirii):
C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
C0060 - Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0065 - Front Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0080 - Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0085 - Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0090 - Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0095 - Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
Am sters erorile si la prima cheie a reaparut instant C0121, cea mai grava de departe. Din ce a mai patit lumea pe forum, eroarea asta inseamna inlocuirea calculatorului de ABS cu preturi cuprinse intre vreo 500 Euro SH si 1000-1200 Euro nou. Dragut, nu?
In situatia asta, ABS-ul fiind oricum inutilizabil, nu prea avea ce pierde asa ca am hotarit sa incercam sa-l reparam.
FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos.
1. Scoaterea de pe masina.
Cu sculele potrivite nu ar trebui sa fie foarte complicat, dar cine are sculele necesare tot timpul la indemina? Calculatorul de ABS e prins de blocul hidraulic al ABS cu 4 suruburi cu cap torx (T20). Pentru a avea acces la aceste suruburi:
- am scos clema care prinde vasul de expansiune de antigel de caroserie si l-am miscat, fara sa scoatem vreun furtun din el, spre fata masini.
- am ridicat putin cutia cu relee de deasupra blocului hidraulic al ABS scotind-o din prinderile cu clic.
- am desurubat 3 piulite care prind blocul hidraulic al ABS de caroserie, ca sa putem ridica putin (nu trageti tare, pentru a nu rupe vreo teava care intra in blocul hidraulic) blocul ca sa avem acces la surubul cel mai de jos cu care am si pierdut cel mai mult timp.
Aceste 4 suruburi s-ar scoate foarte simplu cu o cheie cu cap torx cu un brat la 90 de grade, daca o fi existind asa ceva. Noi n-am avut asa ceva asa ca ne-am chinuit si am improvizat cu ce am avut. Intr-un final, dupa vreo ora jumate de munca am scos calculatorul de ABS. Conectorul se scoate tragind cu putere spre parbriz de opritorul mov de pe conector si dupa aia tragind usor de conector in sus.
LE: Am trecut pe la piata si am vazut ca exista niste seturi de capete de chei torx (si T, si E) care pot fi folosite cu o cheie clichet mica. Pare perfecta pentru operatiunea asta.
Calculatorul arata asa:
Dupa scoaterea calculatorului, blocul hidraulic arata asa:
2. Decapsularea calculatorului de ABS.
Se taie pe linia lipiturii. Noi am folosit o pinza de bomfaier, un cutter si un cutit ascutit.
Asa arata desfacut:
LE: Asta e releul buclucas:
3. Refacerea lipiturilor.
Am refacut (scos fludor cu pompa de fludor si pus fludor nou) lipitura rupta (incercuita cu rosu in poza de mai sus) si toate lipiturile mari de pe cablaj. Lipiturile de la conector doar le-am incalzit si am mai pus cite putin fludor nou pe ele.
LE: Asa arata lipitura rupta:
4. Lipirea capacului.
Am lipit capacul cu Poxipol (poate exista si adevizi mai potriviti pentru asta), punind Poxipol din belsug pe ambele suprafete care urmau sa fie lipite. Am strins cu putere si dupa ce s-a uscat Poxipol-ul am pus si o banda de
LE: Asa arata daca lasi sa se usuce etansantul in voie:
5. Punerea la loc.
Am pus la loc calculatorul de ABS pe blocul hidraulic si l-am insurubat cu cele 4 suruburi. Am pus la loc toate chestiile mutate din loc pentru a avea acces la cele 4 suruburi.
Asa arata dupa montarea la loc (n-am asteptat uscarea completa a siliconului, ca ne prindea noaptea cu masina desfacuta in fata blocului):
6. Rezultatul.
Rezultatul a fost ca nu s-a mai aprins becul de ABS si merge ABS-ul brici. Omul a facut cam 100 de km de la reparatie. Am fost special prin gropi, am frinat violent pe asfalt, pe nisip cu rezultate excelente. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
LE: Reparatia a fost facuta Vineri, 5 octombrie.
Dupa 5 luni si ~7500 km becul de ABS nu s-a mai aprins.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
Alte tutoriale cu aceiasi tema a scris:
Tutorial efectuat pe Vectra B Z16XE de adi_diaconu impreuna cu Stefan Tolos
Tutorial efectuat pe Vectra B X20XEV de ksper
Tutorial efectuat pe Vectra B Z16XE de adi_diaconu impreuna cu Stefan Tolos
Tutorial efectuat pe Vectra B X20XEV de ksper
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
mafalda
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2007
- Mesaj Privat