CyPrY80
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2016
- Mesaj Privat
Poate sã.mi spunã cineva la un opel astra h 1.7 cdti din 2005 de ce se tureaza singur intre 1000 și 1200 dimineața la prima pornire și sta așa cam 2,3 min , este normal ? Cãci pânã acu na fãcut așa . Este prima datã când mi.am cumpãrat diesel și nu prea știu nimic despre motoare , doar din auzite ....
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Tu nu vrei sa intelegi ca ai alt motor, are alt soft si se comporta altfel. Uite pornire la minus 10 grade. Sta un pic sub o mie imediat dupa pornire. Colegului in cauza ii sta la 1200 de ture si cateva minute. Nu e normal si nici macar nu e iarna. Am avut z17dtl 6 ani, folosita zi de zi, nu porneste turata. Porneste la o mie de ture cand e ger si intr-un minut scade la 850 de ture. In rest porneste direct la turatia de ralanti. Iar acum cu temperaturi pozitve nici vorba de 1000 sau 1200 de ture.
Acelasi lucru si la 1.9 TDI, sau 2.0 d4d. Tu ai altceva.
http://www.youtube.com/watch?v=cFNzQmnaX6Q
Acelasi lucru si la 1.9 TDI, sau 2.0 d4d. Tu ai altceva.
http://www.youtube.com/watch?v=cFNzQmnaX6Q
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Senzorul de temperatura exterioara este folosit in principal doar pentru a indica valoarea din afara si in baza informatiilor primite de la el, ECU modifica turatia de ralanti iarna. Am sa detaliez mai jos de ce si cum. O alta posibilitate ar fi ca la cele cu clima automata sa le ajute putin desi nu prea cred deoarece instalatia are senzori in interiorul masinii.
Legat de turatia de pornire a motorului acesta cand e rece este absolut normal sa aibe o valoare de 1200 rot/min, care va scadea pe masura ce temperature lichidului de raciere creste ajungand la 800 rot/min. Daca ai ac-ul cuplat sau afara sunt mai mult de -1 grad Celsius turatia va sta la 850 rot/min, cel putin asa se intampla la Z 13 DTH.
Legat de turatia de pornire a motorului acesta cand e rece este absolut normal sa aibe o valoare de 1200 rot/min, care va scadea pe masura ce temperature lichidului de raciere creste ajungand la 800 rot/min. Daca ai ac-ul cuplat sau afara sunt mai mult de -1 grad Celsius turatia va sta la 850 rot/min, cel putin asa se intampla la Z 13 DTH.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- ciogaby
- **
- 147 mesaje
- din 18 Jan 2010
- Corsa 2003 z12xe
- Dolj
ciogaby
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
Eu am avut 1.7 cdti cam 6 ani. Pur si simplu nu creste turatia la pornire , chiar daca e iarna. Hai sa nu inducem omul in eroare. Masina lui are o problema. Nu e normal sa se manifeste asa , mai ales ca si oscileaza turatia.
Cand afara sunt -25grade este posibil sa pornesca putin turata dar nu mai mult de 950-1000 rotatii. Acum e destul de cald afara .
Cand afara sunt -25grade este posibil sa pornesca putin turata dar nu mai mult de 950-1000 rotatii. Acum e destul de cald afara .
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Eu nu am vazut diesel care sa stea sa stea 1200 rpm chiar in conditii de -20 grade... cat despre Z17DTL sau DTH am avut vreo 5 si nici una nu se tura mai mult de 950 rpm si asta doar la -20 grade.
Si acum ca sa fiu on topic... verifica senzorul de temperatura a motorului. VAG-ul asa se comporta cand senzorul de temperatura este defect/decalibrat se tureaza la 1200 rpm si trancane motorul ca naiba`. Dimineata inainte sa pornesti intra in meniul ascuns si vezi ce indica... Nu prea am auzit de senzor temperatura defect la Opel dar nu-i exclus. La VAG este ceva uzual sa pice senzorul de temperatura de aceea am dat si exemplul.
Cat despre senzorul temperatura exterioara... Opel-ul nu-l foloseste decat pentru indicarea temperaturii exterioare ... abia la motoarele mai noi si in general cele pe benzina senzorul este utilizat SI pentru reglarea turatiei ventilatorului, adica ventialtorul nu mai pleaca la temperaturii prestabilite 98 105 115 si tine cont de faptul ca afara sunt 0 grade sau 40 grade. Chestia asta e gandita pentru economisirea de energie electrica... masinile mai noi fiind destul de "tepene" de electronica, start& stop etc... iar un ventilator care consuma inutil este un consumator.... inutil.Adica ce rost are ca ventilatorul sa plece la 98 grade cand afara sunt -5 ? oricum se va raci. Cam asta face ECU ... mareste temperatura la care pleaca ventialtorul.
La astea daca se defecteaza senz exterior nu mai merge ca la H sa`l inlocuiesti peste 2 luni...
Si acum ca sa fiu on topic... verifica senzorul de temperatura a motorului. VAG-ul asa se comporta cand senzorul de temperatura este defect/decalibrat se tureaza la 1200 rpm si trancane motorul ca naiba`. Dimineata inainte sa pornesti intra in meniul ascuns si vezi ce indica... Nu prea am auzit de senzor temperatura defect la Opel dar nu-i exclus. La VAG este ceva uzual sa pice senzorul de temperatura de aceea am dat si exemplul.
Cat despre senzorul temperatura exterioara... Opel-ul nu-l foloseste decat pentru indicarea temperaturii exterioare ... abia la motoarele mai noi si in general cele pe benzina senzorul este utilizat SI pentru reglarea turatiei ventilatorului, adica ventialtorul nu mai pleaca la temperaturii prestabilite 98 105 115 si tine cont de faptul ca afara sunt 0 grade sau 40 grade. Chestia asta e gandita pentru economisirea de energie electrica... masinile mai noi fiind destul de "tepene" de electronica, start& stop etc... iar un ventilator care consuma inutil este un consumator.... inutil.Adica ce rost are ca ventilatorul sa plece la 98 grade cand afara sunt -5 ? oricum se va raci. Cam asta face ECU ... mareste temperatura la care pleaca ventialtorul.
La astea daca se defecteaza senz exterior nu mai merge ca la H sa`l inlocuiesti peste 2 luni...