- neocastelli
- OP
- 2 mesaje
- din 01 Mar 2009
- Bucuresti
neocastelli
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Saptamana trecuta am efectuat o curatare a EGR-ului de pe un Astra H Y17DTH, toate bune si frumoase, EGR curatat frumos, doar ca, acum, la rece are niste trepidatii urate, aceste trepidatii au aparut imediat dupa ce am montat EGR-ul curatat inapoi, a disparut dupa cateva secunde, dar a ramas la pornire rece.
Intrebarea mea este, Procedura de curatare EGR am gasito pe forum, insa nu ceea de Admisie, tind sa cred ca ori in interiorul cutiei de aluminiu care duce in spate la fluturi este ori imbacsita ori se desprind bucati de carbuni/funingine si ajung in cilindru, sau am o problema cu bujiile, dar nu cred ca asta e problema caci inainte nu aveam aceste trepidatii, si au aparut brusc dupa curatare, rog pe cineva care a mai efectuat aceasta operatiune sa ma ajute cu o detaliere de necesar de scule pentru a demonta toata partea de admisie, motorul are egr-ul sus si admisia este in spatele motorului langa filtrul de ulei.
Multumesc anticipat.
Saptamana trecuta am efectuat o curatare a EGR-ului de pe un Astra H Y17DTH, toate bune si frumoase, EGR curatat frumos, doar ca, acum, la rece are niste trepidatii urate, aceste trepidatii au aparut imediat dupa ce am montat EGR-ul curatat inapoi, a disparut dupa cateva secunde, dar a ramas la pornire rece.
Intrebarea mea este, Procedura de curatare EGR am gasito pe forum, insa nu ceea de Admisie, tind sa cred ca ori in interiorul cutiei de aluminiu care duce in spate la fluturi este ori imbacsita ori se desprind bucati de carbuni/funingine si ajung in cilindru, sau am o problema cu bujiile, dar nu cred ca asta e problema caci inainte nu aveam aceste trepidatii, si au aparut brusc dupa curatare, rog pe cineva care a mai efectuat aceasta operatiune sa ma ajute cu o detaliere de necesar de scule pentru a demonta toata partea de admisie, motorul are egr-ul sus si admisia este in spatele motorului langa filtrul de ulei.
Multumesc anticipat.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Nu iti recomand sa cureti tu admisia deoarece e cam complicat , trebuie date jos conductele de la injectoare +rampa comuna de la injectoare. Pozitia de lucru e uneori dificila.Daca nu le ai cu mecanica, parerea mea este sa nu te apuci. Ca si chei ai nevoie de cheie inelara de 12 , tubulara 12,13 , cliket, cheie de 17 parca pt conductele de la injectoare. Eu am facut aceasta operatie de curatare a admisiei acelasi motor z17dth astra h , dar sincer pt 250 de lei as duce-o la mecanic, atat mi-a cerut sa o curete, dar am zis ca nu o curata mecanicul ca mine asa riguros.
Galeria si teava conectoare am curatat-o cu triumf si apoi am bagat pistolul de jet de la spalatorie in ea si a iesit luna si bec.
Galeria si teava conectoare am curatat-o cu triumf si apoi am bagat pistolul de jet de la spalatorie in ea si a iesit luna si bec.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am curatat EGR-ul, clapeta de acceleratie, teava neagra dintre EGR si admisie, cele doua corpuri ce compun admisia si apoi am scos si o buna parte din depunerile existente in chiulasa. O sa fac un tutorial pentru fiecare operatiune in zilele urmatoare, azi am montat doar admisia (am pus silicon, astept 24h sa se usuce complet) si maine sper sa inchei cu montatul pieselor. E de munca o gramada, ai nevoie de 3 zile pentru demontat, curatat si remontat daca vrei sa faci o treaba buna (ca pentru masina ta).
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
3 zile ? eu am curatat-o in 4 ore si nu sunt mecanic de meserie , dar daca ai putina inclinatie spre mecanica si dexteritate se poate face. Prostia mea a fost ,ca am ciupit furtunul de apa care merge la caloriferul de incalzire si a inceput sa curga antigel pe acolo, dar s-a rezolvat cu 20 de lei cat a fost furtunul la shrott.Nici 3 zile sa o cureti , asta doar ca tii la inmuiat in soda caustica sa manance depunerile , dar nici atunci.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Tu ai scos mizeria prezenta în orificiile aferente admisiei (8buc) din chiulasa?
Sau ,,te-ai rezumat,, doar la curatarea Throttle, EGR-ului si a admisiei ?
La mine dupa ce am dat jos admisia, aratau asa :
Dupa ce am râcait mare parte din mizerie, înainte de a sterge fiecare orificiu cu o cârpa înmuiata în benzina, aratau asa :
Ca sa termini tot în 4 ore trebuie sa fii maseur de meserie (sa lucrezi bine cu degetele) pentru ca pe mine dupa 2 ore de curatat prin orificiile admisiei degetele nu ma mai ascultau deloc.
Sau ,,te-ai rezumat,, doar la curatarea Throttle, EGR-ului si a admisiei ?
La mine dupa ce am dat jos admisia, aratau asa :
Dupa ce am râcait mare parte din mizerie, înainte de a sterge fiecare orificiu cu o cârpa înmuiata în benzina, aratau asa :
Ca sa termini tot în 4 ore trebuie sa fii maseur de meserie (sa lucrezi bine cu degetele) pentru ca pe mine dupa 2 ore de curatat prin orificiile admisiei degetele nu ma mai ascultau deloc.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
z16xep a scris:la mine nu a aratat asa, era doar putina funingine acolo atat tot .Funinginea am inlaturat-o cu o perie de sarma micuta cu peri moi ce se prinde pe masina de gaurit si asa am inlaturat mizeria.IAr mai apoi am suflat-o afara cu un pistol cu aer comprimat
Esti un norocos daca era doar putina funingine acolo (cati km avea a ta, intreb doar de curiozitate). Daca nu ai invartit motorul atunci mizeria ai suflat-o afara cu aer comprimat pe 3 dintre cilindrii si inauntru pe al patrulea cilindru, cel care avea supapele de admisie deschise. Eu am aspirat mizeria ramasa pe 3 cilindrii, cei care aveau supapele de admisie inchise, si pe al patrulea cilindru evident ca ceva mizerie mi-a cazut si in cilindru, indiferent cat de minutios am lucrat eu. Am scos toate bujiile, apoi am invartit motorul la mâna de mai multe ori sa arunce pe orificiul bujiei ce a cazut in cilindru. Nu-i corect nici cum ai procedat tu, nici cum am procedat eu. Din pacate eu am demontat in fata blocului, nu aveam stocata nicio eroare in ECU, asa ca nici prin cap nu mi-a trecut ca chiulasa o voi gasi asa plina de junk. In mod normal, se aduce motorul cu distributia la semne, asa stii care piston e cu supapele de admisie deschise si acolo nu cureti orificiile de admisie aer decat dupa ce mai dai motorul o jumatate de ciclu motor inainte. Pe urma poti sa cureti si sa sufli cu aer comprimat si acel cilindru, ca are supapele de admisie inchise. Dar asta presupune sa fii cu masina pe canal (eu asa as proceda) ca poti sa vezi de dedesupt cand volanta ajunge la semn (motor in PMS), sau sa dai jos capacul distributiei si sa te iei dupa semnele de pe pinioane (ca sa aduci motorul in PMS).
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
@ ahappyuser , masina mea are 180000 km pe ceas(real dracu' stie) , dar ideea este ca daca mergi la un service garantez ca nu iti va curata admisia asa minutios si riguros cum o faci tu ,pentru ca la ei conteaza banul si urmatorul client.Acum sa fim seriosi e doar o gramada de fiare cu care te deplasezi in stanga- dreapta, Nici la doctor daca mergi nu are asa grija de tine .Satisfactia e maxima cand stii ca rezultatul e cel scontat, lucrat ca la carte si curat ca din fabrica dupa operatie.Eu am facut operatia in spatele blocului , dar am avut noroc ca tot acolo este o centrala termica si au baietii compresor industrial , iar cand am dat cu aer in gaurile de la admisie mizeria a zburat fara probleme .
Eu sunt de parare ca tu trebuie sa stii 90 % din ceea ce stie un mecanic sa faca ,sa nu te "traduca" la bani si la piese
Dupa curatare ai observat ceva micsorare a consumului sau ceva in functionarea motorului?
Eu sunt de parare ca tu trebuie sa stii 90 % din ceea ce stie un mecanic sa faca ,sa nu te "traduca" la bani si la piese
Dupa curatare ai observat ceva micsorare a consumului sau ceva in functionarea motorului?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
O sa o pornesc pe seara, ca am pus silicon pe toate garniturile (am cumparat anul trecut un silicon scump de la Reprezentanta Opel, a costat 125lei tubul de 100ml, e ceva ce nu se vinde in comert, e pentru uz intern la service-urile monomarca), cu exceptia garniturii metalice multi-strat dintre conducta de inox ce pleaca din galeria de evacuare spre EGR unde am pus o pasta BOSAL de etansare tobe de esapament. Intr-un final am terminat cu montatul aseara, deci nu pot sa dau la automat decat tot diseara (dupa ce trec 24h de la montare).
Eu n-am avut nicio eroare in bord sau stocata in ECU, insa inainte de remapare baietii de la EDS mi-au spus ca-mi trage aer fals pe undeva, si ca asta se intampla cel mai probabil pe traseul de dupa throttle pâna la chiuloasa. Si cum urmeaza sa plec cu ea in concediu saptamana viitoare, mi-am zis ,,Hai sa desfac, ca dupa curatare sigur imi va mai scadea cu ceva si consumul la drum sau prin oras,,. Fiind remapata, scotea fum destul de mult cand ma dadeam la ea, insa tragea bine motorul. Cand am desfacut acolo, mare mi-a fost mirarea ce-am gasit. Masina e din Martie 2004, a fost cumparata din Germania cu 203.000km in bord, real nu pot sa spun cat are dar am un bon de la ultima verificare tehnica facuta in Germania cu 2 ani in urma unde masina avea 179.000km. Cat a mai pus turcul in DE in 2 ani nu stiu (minim 25.000km... maxim pot doar sa aproximez un 65.000km, sa zicem), acum cand am desfacut dupa primii 10.000km facuti pe RO preponderent prin oras (215.000km in bord) as presupune ca sunt probabil 250.000km reali. La asa mizerie in chiulasa + admisie + EGR cu siguranta masina asta a fost folosita preponderent in oras (exclus TAXI, ca e doar in 2 usi).
Cand am invartit la mâna motorul in viteza a 3-a cu bujiile socase si masina cu roata ridicata pe cric am vazut ca deja s-a amorsat circuitul de motorina (am slabit putin holender-ul de la injectorul 1 si efectiv a tâsnit pe langa filet motorina) . Asadar, circuitul de motorina se amorseaza repede la motorul asta, nu vad de ce nu mi-ar porni repede si usor dupa interventie.
O sa postez tot ce-am facut (impreuna cu pozele aferente) in topicul dedicat acestei motorizari ca sa-i ajute si pe altii ce vor sa faca acelasi lucru la masinile lor, similar cum am procedat eu.
Eu n-am avut nicio eroare in bord sau stocata in ECU, insa inainte de remapare baietii de la EDS mi-au spus ca-mi trage aer fals pe undeva, si ca asta se intampla cel mai probabil pe traseul de dupa throttle pâna la chiuloasa. Si cum urmeaza sa plec cu ea in concediu saptamana viitoare, mi-am zis ,,Hai sa desfac, ca dupa curatare sigur imi va mai scadea cu ceva si consumul la drum sau prin oras,,. Fiind remapata, scotea fum destul de mult cand ma dadeam la ea, insa tragea bine motorul. Cand am desfacut acolo, mare mi-a fost mirarea ce-am gasit. Masina e din Martie 2004, a fost cumparata din Germania cu 203.000km in bord, real nu pot sa spun cat are dar am un bon de la ultima verificare tehnica facuta in Germania cu 2 ani in urma unde masina avea 179.000km. Cat a mai pus turcul in DE in 2 ani nu stiu (minim 25.000km... maxim pot doar sa aproximez un 65.000km, sa zicem), acum cand am desfacut dupa primii 10.000km facuti pe RO preponderent prin oras (215.000km in bord) as presupune ca sunt probabil 250.000km reali. La asa mizerie in chiulasa + admisie + EGR cu siguranta masina asta a fost folosita preponderent in oras (exclus TAXI, ca e doar in 2 usi).
Cand am invartit la mâna motorul in viteza a 3-a cu bujiile socase si masina cu roata ridicata pe cric am vazut ca deja s-a amorsat circuitul de motorina (am slabit putin holender-ul de la injectorul 1 si efectiv a tâsnit pe langa filet motorina) . Asadar, circuitul de motorina se amorseaza repede la motorul asta, nu vad de ce nu mi-ar porni repede si usor dupa interventie.
O sa postez tot ce-am facut (impreuna cu pozele aferente) in topicul dedicat acestei motorizari ca sa-i ajute si pe altii ce vor sa faca acelasi lucru la masinile lor, similar cum am procedat eu.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am pornit motorul, asa cum estimam a luat-o la prima cheie (am dat la automat 15sec in care a dat cu fum alb) apoi a ramas frumos la relanti. Inca vre-o 2 min a mai intrerupt sporadic (scurt) fara sa moara motorul, pe urma m-am pus in miscare si am dat o tura pe autostrada la 3.500rpm, totul e ok nu am nicio eroare in bord. Op-Com nu am pus inca pentru ca vreau sa trag firele la tempomat si o sa pun Op-Com cand va fi nevoie de activarea functiei.
Ce am constatat eu ca s-a imbunatatit imediat dupa operatiunea de curatare :
- trage mai bine la turatii mici, in mod notabil atunci cand e cu motorul rece.
- s-a terminat cu fumul negru, nu mai scoate deloc cu motorul cald si doar ceva pufuri de fum maroniu inchis cu motorul rece la accelerari repetate. De consum nu pot sa spun nimic ca este prea devreme sa ma pronunt, dar ma astept ca atunci cand merg cu motorul rece consumul sa mai scada putin.
Asadar, recomand tuturor celor care vor sa faca aceasta operatiune, sa o faca dar sa-si aloce cateva zile libere pentru a face treaba ca lumea. Ca si necesar, ar fi bine sa aiba ceva chei tubulare, inelare, fixe (eu am avut trei chei de 17 diferite pentru demontat/montat conductele la injectoare si le-am folosit pe toate), un tub de silicon, ceva pasta de etansare, apa distilata 1l pentru completare sistem de racire, carburol 2l, benzina sau motorina 2l, pensula, periuta de dinti si carpe multe pentru curatarea componentelor demontate + telefonul pentru a face poze. E de preferat sa o faca cineva care are ceva cunostiinte de mecanica auto(sau daca nu, atunci cineva care are ceva experienta sa fie de fata sa-l indrume pe cel ce demonteaza).
Nu as putea sa spun ca a fost greu, dar in mod sigur a fost un volum mare de munca.
Ce am constatat eu ca s-a imbunatatit imediat dupa operatiunea de curatare :
- trage mai bine la turatii mici, in mod notabil atunci cand e cu motorul rece.
- s-a terminat cu fumul negru, nu mai scoate deloc cu motorul cald si doar ceva pufuri de fum maroniu inchis cu motorul rece la accelerari repetate. De consum nu pot sa spun nimic ca este prea devreme sa ma pronunt, dar ma astept ca atunci cand merg cu motorul rece consumul sa mai scada putin.
Asadar, recomand tuturor celor care vor sa faca aceasta operatiune, sa o faca dar sa-si aloce cateva zile libere pentru a face treaba ca lumea. Ca si necesar, ar fi bine sa aiba ceva chei tubulare, inelare, fixe (eu am avut trei chei de 17 diferite pentru demontat/montat conductele la injectoare si le-am folosit pe toate), un tub de silicon, ceva pasta de etansare, apa distilata 1l pentru completare sistem de racire, carburol 2l, benzina sau motorina 2l, pensula, periuta de dinti si carpe multe pentru curatarea componentelor demontate + telefonul pentru a face poze. E de preferat sa o faca cineva care are ceva cunostiinte de mecanica auto(sau daca nu, atunci cineva care are ceva experienta sa fie de fata sa-l indrume pe cel ce demonteaza).
Nu as putea sa spun ca a fost greu, dar in mod sigur a fost un volum mare de munca.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Update! Aveam un injector care tzacanea doar la cald, dupa ce motorul ajungea la aproximativ 75-80grade C (baietii de la EDS l-au identificat ca fiind injectorul 1) iar acum dupa curatare... ce sa vezi, MARE minune!... nu mai tzacane niciun injector!
Motorul merge ,,perfect rotund,, atât la cald cât si la rece (si trage de toti caii, 105cp ar trebui sa fie dupa remap). Bine ca n-am demontat si trimis injectorul 1 la reconditionat, ca o faceam degeaba...
Daca are cineva o explicatie pentru disparitia tzacanitului la cald la acel injector dupa curatare completa traseu admisie si demontare bujii (doar atât am facut eu), îl rog sa ma lumineze si pe mine. Cu stima si multumiri, anticipat.
Motorul merge ,,perfect rotund,, atât la cald cât si la rece (si trage de toti caii, 105cp ar trebui sa fie dupa remap). Bine ca n-am demontat si trimis injectorul 1 la reconditionat, ca o faceam degeaba...
Daca are cineva o explicatie pentru disparitia tzacanitului la cald la acel injector dupa curatare completa traseu admisie si demontare bujii (doar atât am facut eu), îl rog sa ma lumineze si pe mine. Cu stima si multumiri, anticipat.
Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu le-am curatat cu periuta de dinti + carburol, apoi am pus un silicon de calitate. Se strange cu cheia dyno, conform manualului de reparatii (totusi... cred ca valorile ce le-am gasit eu pe internet pentru suruburile de la throttle nu erau corecte, ca la fiecare strangere aveam impresia ca am ajuns la momentul de ,,curgere,, pentru surub, oricum nu am avut curajul sa strang pana la cat am reglat cheia). Se lasa un 24h timp de uscare daca folosesti silicon. Se curata bine si suprafetele din metal pe care etanseaza garnitura de metal, sa existe etansare buna intre suprafete.
Qbert
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2009 Z17DTR/DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2016
- Mesaj Privat
CCimpean
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2019
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
CCimpean
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2019
- Mesaj Privat