- neocastelli
- OP
- 2 mesaje
- din 01 Mar 2009
- Bucuresti
neocastelli
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2009
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta am efectuat o curatare a EGR-ului de pe un Astra H Y17DTH, toate bune si frumoase, EGR curatat frumos, doar ca, acum, la rece are niste trepidatii urate, aceste trepidatii au aparut imediat dupa ce am montat EGR-ul curatat inapoi, a disparut dupa cateva secunde, dar a ramas la pornire rece.
Intrebarea mea este, Procedura de curatare EGR am gasito pe forum, insa nu ceea de Admisie, tind sa cred ca ori in interiorul cutiei de aluminiu care duce in spate la fluturi este ori imbacsita ori se desprind bucati de carbuni/funingine si ajung in cilindru, sau am o problema cu bujiile, dar nu cred ca asta e problema caci inainte nu aveam aceste trepidatii, si au aparut brusc dupa curatare, rog pe cineva care a mai efectuat aceasta operatiune sa ma ajute cu o detaliere de necesar de scule pentru a demonta toata partea de admisie, motorul are egr-ul sus si admisia este in spatele motorului langa filtrul de ulei.
Multumesc anticipat.
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Galeria si teava conectoare am curatat-o cu triumf si apoi am bagat pistolul de jet de la spalatorie in ea si a iesit luna si bec.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sau ,,te-ai rezumat,, doar la curatarea Throttle, EGR-ului si a admisiei ? 😂
La mine dupa ce am dat jos admisia, aratau asa :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce am râcait mare parte din mizerie, înainte de a sterge fiecare orificiu cu o cârpa înmuiata în benzina, aratau asa :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ca sa termini tot în 4 ore trebuie sa fii maseur de meserie (sa lucrezi bine cu degetele) pentru ca pe mine dupa 2 ore de curatat prin orificiile admisiei degetele nu ma mai ascultau deloc. 😊
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Esti un norocos daca era doar putina funingine acolo (cati km avea a ta, intreb doar de curiozitate). Daca nu ai invartit motorul atunci mizeria ai suflat-o afara cu aer comprimat pe 3 dintre cilindrii si inauntru pe al patrulea cilindru, cel care avea supapele de admisie deschise. Eu am aspirat mizeria ramasa pe 3 cilindrii, cei care aveau supapele de admisie inchise, si pe al patrulea cilindru evident ca ceva mizerie mi-a cazut si in cilindru, indiferent cat de minutios am lucrat eu. Am scos toate bujiile, apoi am invartit motorul la mâna de mai multe ori sa arunce pe orificiul bujiei ce a cazut in cilindru. Nu-i corect nici cum ai procedat tu, nici cum am procedat eu. Din pacate eu am demontat in fata blocului, nu aveam stocata nicio eroare in ECU, asa ca nici prin cap nu mi-a trecut ca chiulasa o voi gasi asa plina de junk. In mod normal, se aduce motorul cu distributia la semne, asa stii care piston e cu supapele de admisie deschise si acolo nu cureti orificiile de admisie aer decat dupa ce mai dai motorul o jumatate de ciclu motor inainte. Pe urma poti sa cureti si sa sufli cu aer comprimat si acel cilindru, ca are supapele de admisie inchise. Dar asta presupune sa fii cu masina pe canal (eu asa as proceda) ca poti sa vezi de dedesupt cand volanta ajunge la semn (motor in PMS), sau sa dai jos capacul distributiei si sa te iei dupa semnele de pe pinioane (ca sa aduci motorul in PMS).
- z16xep
- **
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Eu sunt de parare ca tu trebuie sa stii 90 % din ceea ce stie un mecanic sa faca ,sa nu te "traduca" la bani si la piese
Dupa curatare ai observat ceva micsorare a consumului sau ceva in functionarea motorului?
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu n-am avut nicio eroare in bord sau stocata in ECU, insa inainte de remapare baietii de la EDS mi-au spus ca-mi trage aer fals pe undeva, si ca asta se intampla cel mai probabil pe traseul de dupa throttle pâna la chiuloasa. Si cum urmeaza sa plec cu ea in concediu saptamana viitoare, mi-am zis ,,Hai sa desfac, ca dupa curatare sigur imi va mai scadea cu ceva si consumul la drum sau prin oras,,. Fiind remapata, scotea fum destul de mult cand ma dadeam la ea, insa tragea bine motorul. Cand am desfacut acolo, mare mi-a fost mirarea ce-am gasit. Masina e din Martie 2004, a fost cumparata din Germania cu 203.000km in bord, real nu pot sa spun cat are dar am un bon de la ultima verificare tehnica facuta in Germania cu 2 ani in urma unde masina avea 179.000km. Cat a mai pus turcul in DE in 2 ani nu stiu (minim 25.000km... maxim pot doar sa aproximez un 65.000km, sa zicem), acum cand am desfacut dupa primii 10.000km facuti pe RO preponderent prin oras (215.000km in bord) as presupune ca sunt probabil 250.000km reali. La asa mizerie in chiulasa + admisie + EGR cu siguranta masina asta a fost folosita preponderent in oras (exclus TAXI, ca e doar in 2 usi).
Cand am invartit la mâna motorul in viteza a 3-a cu bujiile socase si masina cu roata ridicata pe cric am vazut ca deja s-a amorsat circuitul de motorina (am slabit putin holender-ul de la injectorul 1 si efectiv a tâsnit pe langa filet motorina) . Asadar, circuitul de motorina se amorseaza repede la motorul asta, nu vad de ce nu mi-ar porni repede si usor dupa interventie.
O sa postez tot ce-am facut (impreuna cu pozele aferente) in topicul dedicat acestei motorizari ca sa-i ajute si pe altii ce vor sa faca acelasi lucru la masinile lor, similar cum am procedat eu.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ce am constatat eu ca s-a imbunatatit imediat dupa operatiunea de curatare :
- trage mai bine la turatii mici, in mod notabil atunci cand e cu motorul rece.
- s-a terminat cu fumul negru, nu mai scoate deloc cu motorul cald si doar ceva pufuri de fum maroniu inchis cu motorul rece la accelerari repetate. De consum nu pot sa spun nimic ca este prea devreme sa ma pronunt, dar ma astept ca atunci cand merg cu motorul rece consumul sa mai scada putin.
Asadar, recomand tuturor celor care vor sa faca aceasta operatiune, sa o faca dar sa-si aloce cateva zile libere pentru a face treaba ca lumea. Ca si necesar, ar fi bine sa aiba ceva chei tubulare, inelare, fixe (eu am avut trei chei de 17 diferite pentru demontat/montat conductele la injectoare si le-am folosit pe toate), un tub de silicon, ceva pasta de etansare, apa distilata 1l pentru completare sistem de racire, carburol 2l, benzina sau motorina 2l, pensula, periuta de dinti si carpe multe pentru curatarea componentelor demontate + telefonul pentru a face poze. E de preferat sa o faca cineva care are ceva cunostiinte de mecanica auto(sau daca nu, atunci cineva care are ceva experienta sa fie de fata sa-l indrume pe cel ce demonteaza).
Nu as putea sa spun ca a fost greu, dar in mod sigur a fost un volum mare de munca.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Motorul merge ,,perfect rotund,, atât la cald cât si la rece (si trage de toti caii, 105cp ar trebui sa fie dupa remap). Bine ca n-am demontat si trimis injectorul 1 la reconditionat, ca o faceam degeaba...
Daca are cineva o explicatie pentru disparitia tzacanitului la cald la acel injector dupa curatare completa traseu admisie si demontare bujii (doar atât am facut eu), îl rog sa ma lumineze si pe mine. Cu stima si multumiri, anticipat.
Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Qbert
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2009 Z17DTR/DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2016
- Mesaj Privat
CCimpean
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2019
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
CCimpean
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2019
- Mesaj Privat