twism007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Astazi am avut in program o curatare generala a EGR-ului si a unei parti din admisie la Astra mea cu motor A17DTJ.
Pentru a ajunge la admisie a fost nevoie sa indepartez furtunul care merge din turbina in filtrul de aer si daca tot am facut asta am zis sa dau si un ochi pe acolo sa vad daca e totul ok.
Cand ma uit.. surpriza! Cateva pale par a fi putin ciobite, lovite, cum vreti sa le spuneti. Nu pare a fi ceva grav dar am tot cautat pe net si nu gasesc probleme de genul asta (doar pale complet rupte sau ciobite destul de rau).
Atasez 2 imagini reprezentative pe imgur la dimensiune originala sa se poata vedea detaliile:
http://imgur.com/a/9xjcC
Curatarea egr-ului am facut-o deoarece am impresia ca se tureaza putin mai greu atunci cand motorul este rece. Nu am absolut niciun alt simptom al vreunui defect turbo. Turbina fluiera normal, nu am niciun cod de eroare, nimic.
Se poate sa veniti cu cateva pareri? Nu stiu daca sa merg cu ea la reconditionare, sa o marit, etc...
Astazi am avut in program o curatare generala a EGR-ului si a unei parti din admisie la Astra mea cu motor A17DTJ.
Pentru a ajunge la admisie a fost nevoie sa indepartez furtunul care merge din turbina in filtrul de aer si daca tot am facut asta am zis sa dau si un ochi pe acolo sa vad daca e totul ok.
Cand ma uit.. surpriza! Cateva pale par a fi putin ciobite, lovite, cum vreti sa le spuneti. Nu pare a fi ceva grav dar am tot cautat pe net si nu gasesc probleme de genul asta (doar pale complet rupte sau ciobite destul de rau).
Atasez 2 imagini reprezentative pe imgur la dimensiune originala sa se poata vedea detaliile:
http://imgur.com/a/9xjcC
Curatarea egr-ului am facut-o deoarece am impresia ca se tureaza putin mai greu atunci cand motorul este rece. Nu am absolut niciun alt simptom al vreunui defect turbo. Turbina fluiera normal, nu am niciun cod de eroare, nimic.
Se poate sa veniti cu cateva pareri? Nu stiu daca sa merg cu ea la reconditionare, sa o marit, etc...
- bgdrom
- **
- 228 mesaje
- din 20 Apr 2012
- Vectra 1991 c 16nz
- Constanta
bgdrom
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1991 c 16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
Poate fi datorita materialului de slaba calitate, sau procesului de fabricatie. DIn cat se vede in poze par superficiale ciupiturile, nu cred ca ti ar crea probleme daca axul turbinei nu are joc.
De patruns particule solide pe partea de admisie care sa lase aceste urme pe pale, greu de crezut. Doar daca ai mers fara fitru de aer ceea ce nu cred.
Oricum e made in Romania! Asta am observat!
De patruns particule solide pe partea de admisie care sa lase aceste urme pe pale, greu de crezut. Doar daca ai mers fara fitru de aer ceea ce nu cred.
Oricum e made in Romania! Asta am observat!
twism007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2015
- Mesaj Privat
Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
Salut.
Ma bate si pe mine gandul sa curat admisia la masina. Acum 3 saptamani am curatat EGR dupa 3 ani de utilizare, dar am observat funingine si pe restul galeriei. Din lipsa de tubulare la acel moment, am amanat operatiunea. Am sperat sa isi recapete vitalitatea in urma acestei minime mentenante, dar tot greu mi se pare ca trage. Am mers cu un prieten cu un Ford Fiesta de 1,2L sau pe acolo, iar la el se simte cand apasa acceleratia. Cred ca era mai ok DTR la 125 de cai, dar acum asta este.
As vrea sa te intreb, atunci cand ai desfacut admisia, peste ce fel de garnitura ai dat? E din aceea metalica, care se etanseizeaza cu silicon sau din klingherit? Se desface greu admisia? Ai intampinat ceva dificultati? Ai utilizat spray sau alte substante antifuningine pe pistoane sau valve? N-am mai desfacut mare lucru la masina pana acum.
Si daca tot desfac, as vrea sa ma uit putin si la turbina. E mai bine sa previi, decat sa repari...
Multumesc.
Ultima modificare făcută de Peska la Mie 28 Sep, 2016 12:53 am
Ma bate si pe mine gandul sa curat admisia la masina. Acum 3 saptamani am curatat EGR dupa 3 ani de utilizare, dar am observat funingine si pe restul galeriei. Din lipsa de tubulare la acel moment, am amanat operatiunea. Am sperat sa isi recapete vitalitatea in urma acestei minime mentenante, dar tot greu mi se pare ca trage. Am mers cu un prieten cu un Ford Fiesta de 1,2L sau pe acolo, iar la el se simte cand apasa acceleratia. Cred ca era mai ok DTR la 125 de cai, dar acum asta este.
As vrea sa te intreb, atunci cand ai desfacut admisia, peste ce fel de garnitura ai dat? E din aceea metalica, care se etanseizeaza cu silicon sau din klingherit? Se desface greu admisia? Ai intampinat ceva dificultati? Ai utilizat spray sau alte substante antifuningine pe pistoane sau valve? N-am mai desfacut mare lucru la masina pana acum.
Si daca tot desfac, as vrea sa ma uit putin si la turbina. E mai bine sa previi, decat sa repari...
Multumesc.
Ultima modificare făcută de Peska la Mie 28 Sep, 2016 12:53 am
twism007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2015
- Mesaj Privat
Iti recomand sa mergi cu ea la un mecanic sa iti curete totul pentru ca este extraordinar de greu de desfacut. Nu am reusit sa desfac toata admisia, ci doar am reusit sa curat o parte din ea. Am dat numai peste garnituri metalice (fara silicon). Mi-au trebuit niste inbusuri ceva mai lungi dar avand in vedere calitatea celor din comert am reusit sa le stric.
Este foarte posibil ori sa strici capatul surubului, ori sa te lovesti la mana in timpul operatiunii...
Ca si un update la masina mea, turbina este complet ok la momentul de fata dar am gasit ceva pilitura metalica in filtrul de motorina. Inca investighez si e posibil sa le fac o vizita prietenilor de la opel-scanner, am tot cautat si ei par a fi singurii seriosi care se ocupa de asa ceva.
Este foarte posibil ori sa strici capatul surubului, ori sa te lovesti la mana in timpul operatiunii...
Ca si un update la masina mea, turbina este complet ok la momentul de fata dar am gasit ceva pilitura metalica in filtrul de motorina. Inca investighez si e posibil sa le fac o vizita prietenilor de la opel-scanner, am tot cautat si ei par a fi singurii seriosi care se ocupa de asa ceva.
Peska
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
E serios Tavi, apeleaza cu incredere la el.
Cat priveste pilitura de fier din filtrul de motorina, mi-a zis si mie ceva de un prefiltru de combustibil la un moment dat, dar nu mai retin exact detaliile. Intra pe site-ul lui si citeste acolo. Sunt explicate multe probleme, cauze si solutii.
S-o stapanesti sanatos.
Cat priveste pilitura de fier din filtrul de motorina, mi-a zis si mie ceva de un prefiltru de combustibil la un moment dat, dar nu mai retin exact detaliile. Intra pe site-ul lui si citeste acolo. Sunt explicate multe probleme, cauze si solutii.
S-o stapanesti sanatos.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Pilitura gãsitã e din pompa de injecție. Daca nu e multa, stai linistit.
Schimba filtrul la timp si baga motorinã de calitate.
Tavi e bãiat priceput, dar o sã te sperie fara rost. El vede injecții ideale, care merg perfect. Cum masinile au ceva km, se mai si uzeazã.
Daca nu aveti probleme in functionare, eu va recomand sa va bucurați de masina, nu sa cãutați cai verzi pe pereti.
Schimba filtrul la timp si baga motorinã de calitate.
Tavi e bãiat priceput, dar o sã te sperie fara rost. El vede injecții ideale, care merg perfect. Cum masinile au ceva km, se mai si uzeazã.
Daca nu aveti probleme in functionare, eu va recomand sa va bucurați de masina, nu sa cãutați cai verzi pe pereti.