Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tot rascolind forumul in diverse probleme, treaba cu apa de la robinet m-a cam ingrijorat, in sensul ca din ce stiu eu la mine s-a folosit doar apa "chioara" de la robinet.
Motorul a fost facut anul trecut pe vremea asta (prin septembrie) masina a rulat pana in ianuarie cand a fost lasata la garaj, deci sigur a avut antigel si s-a golit instalatia de racire, pana prin iulie cand a fost scoasa si s-a pus doar apa.
Si acum vin intrebarile:
1 - este posibil sa fi patit ceva, in ultima perioada (o saptamana) pierd lichidul de racire (nu creste nivelul la ulei, nu am spuma pe capacul de la ulei, nu scoate fum alb,
nu am umezeala in habitaclu si nici nu vad pe la instalatia de racire urme de picurare/curgere)?
2 - ce solutie de curatat instalatia sa folosesc, cum spunea dancuciureanu winn's ar fi una dintre ele, conteaza motorul (diesel/otto) sau felul radiatorului?
3 - ce antigel este recomandat pentru Astra F 94 1,7 Isuzu, din ce am inteles pentru masinile innainte de 05.2001 se foloseste cel albastru/verde cu silicati
(1940656) recomandare OPEL.
4 - ce marca de antigel este mai buna sau nu conteaza?
5 - recomandat este utilizarea de antigel concentrat+apa distilata sau antigel gata preparat?

Nu ma consiliaza si pe mine careva Smile ca maine, poimaine vine inghetul!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1. posibil pompa de apa dar si altceva, curge putin si se evapora
2. iti traduc eu ce spun cei de la msi-motor acid citric=sare de lamiie
3. corect cel albastru/verde cu silicati dar vezi ca sunt si altii care merg si la fieratanii
4. ceva mai firma
5. indicat 50% antigel si 50% apa distilata
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica si busonul de la vasul de expansiune, daca la presiune nu se deschide supapa care da aerul afara, atunci presiunea in instalatie creste si iti da afara antigelul pe la unele imbinari, gen furtune, presetupa pompa, pori in radiator.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@Boogi
Ai mai dat un amanunt care se pare ca a scapat din vedere: mirosul de incins de la placutele spate.
Daca tot te apuci de verificari la instalatia de racire, verifica si rulmentii de pe spate. Atunci cand butucul se incinge, vaselina din rulmenti se lichefiazã si curge.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Care-i legatura cu verificarea lichidului de racire caci chiar nu o vad? A spus omul ca dupa 400 km a disparut mirosul, si cu asta s-a terminat. Cum poti verifica instaltia pe la rulmentii spate?De ce postezi numai ca sa-ti creasca nr de mesaje, si nu postezi la subiect?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Boogie a scris:Ok... Deci problema este (era) asa : miros de incins in masina.. Am avut radiatorul spart si timp de o luna am pus numai apa normala in el.. Acum l-am schimbat si i-am bagat apa distilata+antigel... Initial am crezut ca din cauza ca i-am bagat apa normala imi vine miros de incins...dar nu asta era cauza.. Cauza era de la placutele de frana de pe spate pe care tocmai le-am schimbat... Acum dupa un drum de vreo 400km a disparut mirosul... Intrebarea mea este : ce trebuie sa verific la circuitul de apa sa vad daca am stricat ceva cu apa aia de la robinet... Mentionez ca temperaura nu sare de 90 grade in oras iar in afara la viteze mai mari sta pe la 75 grade... Totusi..vreau sa ma uit preventiv la circuitul de apa (tevi,pompa de apa,etc.)... Unde sa ma uit si ce anume caut?... Rolling Eyes


Imi cer scuze daca am gresit postand doar pentru a creste numarul de mesaje. Se pare ca nu mai pot trai fara stelute...

Revenind la topic: care este problema cu care a inceput? Este cumva mirosul de incins care s-a dovedit a fi de la placutele de frana spate?
Cat despre legatura dintre verificari, consider ca daca ai interesul, timp si tot te-ai murdarit, poti sa le faci pe amandoua, cu atat mai mult cu cat lipsa vaselinei de la rulmenti poate afecta mult mai rau mersul masinii decat relativele depuneri din apa.
Decizia ii apartine lui @Boogie.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca citesti titlul topicului si anume"Verificare circuit apa.." ai sa intelegi in final care e problema cu care a inceput. Cea cu mirosul a si explicat-o imediat ca s-a rezolvat.Toti cei care au postat pana la tine au inteles exact, numai tu se pare ca nu ai inteles. Si aici termin cu off-topicul.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am priceput.
Daca a incerca sa dai un sfat este considerata gresala si goana dupa posturi, din acest moment nu am sa mai postez absolut niciodata, indiferent daca pot sau nu ajuta pe cineva.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu a afirmat nimeni ca a da un sfat e o greseala, sau ca reprezinta goana dupa posturi, ci simplul fapt ca nu e dat acolo unde trebuie, de aceea avem titluri de posturi si incercam sa respectam anumite reguli in ele, altfel facem unul mare in care fiecare scrie ce crede ca ar interesa pe altii si gata, am rezolvat cu ordinea si regulamentul, il aruncam. Daca vrei sa sfatui pe cei de pe forum referitor la verificat si gresat rulmentii pentru a evita anumite probleme nu te opreste nimeni sa faci un tutorial cu explicatii si fotografii, ba chiar ar fi indicat.
Si pe final sa stii ca la Astra G atat rulmentii fata cat si cei spate sunt capsulati cu tot cu sistemul ABS si nu pot fi gresati. Multa bafta si ramane la latitudinea ta daca mai postezi sau nu pe acest forum.Sa stii ca nu e o obligatie acest lucru.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
o sa scriu si eu un mesaj ca sa imi creasca numarul de stelute, ca nu imi ajung: de ce nu rezolvati problema asta pe un alt canal, mult mai potrivit?
  • deleted-4904

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Aici intotdeauna se porneste discutia de la una si se ajunge la alta ....cel care a deschis topicul avea o problema cu antigelul , nu insa si cu caloriferul. Am o problema asemanatoare doar ca nu am apa pe presuri si nici sub masina , pe motor nici atat nu se vede nimic si cu toate astea pierde apa ....nu stiu unde sa merg sa imi verifice cineva etanseitatea . Azi am mai patit ceva ciudat ...mi-a spus cineva ca ar putea fi ciupita garnitura de chiulasa si ca ar fi bine sa deschid capacul la vas cand e motorul cald ...zis si facut . In urma operatiunii am descoperit ca dimineata urmatoare aveam vasul plin pana la buson . Care ar putea fi explicatia ?
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Imi pare rau ca trebuie sa spun dar aceste lucruri nu trebuie sa se intample, mai ales ca aici suntem ca intr-o familie"FAMILIA CLUBOPEL"!. Se mai intampla sa mai fim si pe langa subiect insa acest lucru nu trebuie sa supere pe unii dintre noi.
  • bota_ioan82

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1995 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
si eu pierdeam lichid de racire cand dau drumul la caldura si miroase ca draqu, si am aflat ca mi spart radiatorul de incalzire. Acesta se afla sub bord (cam nasol de scos dar daca ai chei e bine).
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Stiu ca sunt 546262361445646541 de topicuri pe tema asta (ce este si cum se rezolva), o completare la un tutorial am facut-o chiar eu, dar..... ma dispera problema. Am schimbat celebrele oringuri, toate bune si frumoase... dupa 1000 de km iar lipsa apa in borcan. M-am gandit ca poate s-a aerisit instalatia mai greu Question am completat si am mers mai departe. Dupa inca 200 de km iar scazuse apa. Am demontat iar tot ce trebuie sa examinez situatia. La calorifer totul este in regula, nu e umed sub el, pe langa el, totusi apa din masina parca nu se evapora deloc si mie imi scade in continuare nivelul la antigel. Am ridicat masina pe elevator, m-am uitat pe sub ea, nu curge pe nicaieri, am bagat presiune in instalatie, nu arunca apa pe nicaieri, in ulei nu am antigel.... m-a bagat total in ceata problema asta. Mocheta din masina e uda, dar numai unde stau cu picioarele, pana la scaun (si la sofer si la pasager e la fel). Pe partea care urca usor in sus si pe langa calorifer s-a uscat si a ramas uscat.... sa presupunem ca fiind iarna se usuca mai greu mocheta, dar totusi mie unde imi dispare antigelul? Stiu ca am probleme si la termoflot, imi baga ulei in apa, acum nu mai vad urme de ulei in apa nici apa in ulei. Are cineva o idee unde imi dispare antigelul?
  • RazvanOpel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut, daca nu ai antigel in ulei , dar totusi pierzi antigel si este ud sub presurile din fata nu-ti mai ramane de facut decat un singur lucru sa verifici caloriferul, poate sa aiba o fisura mica si la presiune sa nu se prelinga pe calorifer in jos ci sa stropeasca ajungand pe alte elemente de plastic si mai departe pe mocheta. Caloriferul este bine sa-l verifici cu apa fierbinte in el (poate sa fi facut un mic por care se "deschide" cand se incalzeste antigelul pe la 90 grade).
Chestia este verificata pe o amarata de DACIE Smile) care pierdea antigel pe la calorifer.... au fost incercate "metodele clasice" de a afla unde este spart caloriferul: Bagat lichid cu presiune, realizata presiune cu o pompa.... etc... rezultat ZERO
Cand a fost bagata apa fierbinte in calorifer si scufundat in apa fierbinte apoi bagata presiune in el...... Evrica.... a aparut "porul" Shocked .......
Pana la urma rezultatul a fosc cumpararea unu nou caorifer..... pentru ca nu a fost posibila lipirea celui vechi...

Concluzia : incearca sa bagi apa fierbinte in el si sa-l scufunzi in apa fierbinte, sa faci presiune in el si vezi daca apare porul...... asta inainte sa cumperi un calorifer nou.......
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Daca era de vina caloriferul nu ar fi trebuit sa vad urme pe carcasa in care este el bagat? Cand am dat a doua oara jos am sters si praful din interiorul carcasei de la aeroterma si nu era nici un semn de umezeala, nici pe partea de dedesupt care se detaseaza, nici deasupra caloriferului (praful era intact, de la mama lui din germania Very Happy ). Stateam aseara si examinam (pentru a mia oara) situatia si ce am observat oarecum imbucurator este ca mocheta inca mai este uda, dar nu mai musteste de apa cum era inainte de schimbarea oringurilor. Cand o sa mai prind loc in hala unde imi fac lucrarile voi demonta iar totul si o sa fac proba si la calorifer, pentru linistea mea sufleteasca. Alte locuri pe unde mi-ar putea fugi antigelul, ar mai fi? Am verificat pana acum: oringuri (schimbate), toate racordurile si furtunele de la radiator, m-am uitat in spatele motorului unde ar trebui sa iasa o teava prin care circula antigel. Nu am gasit teava respectiva (e posibil sa fie pe acolo dar sa nu stiu eu care e), dar nici nu am vazut sa curga pe nicaieri. Alte idei? Macar cand prind liber si o bag in hala, sa o verific pe toate partile.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa mergi sa aspiri tot lichidul din interiorul masinii , sa mergi cu caldura la max data la picioare sa se usuce mocheta si dupa aia ai sa vezi. Verifica pompa de apa daca nu e cursa, ai sanse sa pierzi pe acolo. Daca nu cel mai naspa lucru e sa pierzi antigel pe esapament.
  • azzizz

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 1.7 DTi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2007

  • Mesaj Privat
buna de curand am schimbat caloriferul si tot pierd antigel, urme nu am vazut dar pe esapament am observat un abur alb, cineva mi a zis ca e garnitura de chiulasa, cat ar costa una noua + manopera? multumesc
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La temperaturile de afara toate masinile scot abur alb.Fumul alb ar trebui sa te ingrijoreze. Verifica pompa de apa.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Iulian, ca sa scot antigelul pe esapament nu ar trebui sa am garnitura dusa? Asta nu ar trebui sa se resimta si in mersul motorului? Cum verific pompa de apa? E de ajuns sa ridic masina sus sau trebuie sa mai si demontez diverse prin zona?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR