- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acum exact o saptamana, dupa vreo 25 km m-a lasat motorul. Nu mai vroia sa traga. Am oprit pe margine, am deschis capota si... plin de aburi. Fierbea apa in radiator. Indicatorul de temperatura nu ajunsese inca pe rosu. Am stat vreo jumate de ora sa se raceasca si am scos termostatul (crezand ca a ramas blocat) afara ca sa circule liber apa. Parea ca si-a revenit. Am pornit inapoi spre casa. Dupa vreo 5 km aceeasi poveste. Am tras pe margine, am completat apa si am mai facut vreo 2 km. De data asta nu mai tragea peste 60 km/h. Acum am oprit de tot si am lasat-o asa. Mai tarziu am venit cu un prieten sa o tractam pana acasa. Am mai incercat totusi sa pornesc motorul dar nu a mai vrut. Am adus-o acasa si am abandonat-o in fata blocului pana luni cand am incercat din nou sa o pornesc. Electromotorul invartea, facea si explozie in vreo 3 cilindrii dar nu pornea. Mi-am zis ca e gata; mort. Si am lasat-o asa interesandu-ma de costuri pentru garnitura de chiulasa si segmenti...
Azi am zis sa-i mai dau o sansa. Si... minune: la prime cheie a luat-o. Suna bine la relanti, dar de la 1500 de ture in sus se aude o bataie... nu stiu ce poate fi.
Sa va zic de unde i se trage. Acum 2 saptamani, dupa un drum de 80 km, am cam fortat-o in rampa pe niste dealuri (turata intr-a 3 pana spre 4000 - ceea ce e destul de mult pentru varsta motorului). Motorul a inceput sa sune ca si cum n-ar avea ulei. Am tras pe margine si am verificat uleiul. Arata exact intre minim si maxim pe joja. Deci, bine. Nu mi-a venit sa cred si am verificat de mai multe ori. Cu toate ca pe joja arata bine i-am mai adaugat cat aveam la mine - vreo 200 ml de ulei. Locul unde am oprit sa verific era destul de drept (la ochi) deci nu m-am gandit ca imi da eroare asa mare pe joja. Cand am ajuns acasa (vreo 5 km) am vazut ca uleiul era sub minim. Am completat uleiul si nu am mai fortat-o prea mult... doar drumuri prin oras... pana la drumul blestemat de vineri.
Acum va cer si voua parerea. Ce credeti ca s-a putut intampla? Din moment ce motorul porneste acum si merge bine chiar si la 3000 ture (cu exceptia bataii) credeti ca mai are sanse? adica merita sa-l deschid si sa-l mai "innoiesc" putin? Sau bag degeaba bani in el.
M-am interesat de preturi: set segmenti 187 lei (nu stiu cote ca nu am desfacut motorul, dar pentru standard), garnitura chiulasa 52 lei, garnitura baie ulei 21 lei, garnitura capac supape 5 lei. Ar mai trebui probabil alezati cilindrii, treaba care habar n-am cat m-ar costa dar sper ca nu enorm. Apropo, care sunteti din Mures, am auzit ca este un atelier cu meseriasi care fac treaba buna la motoare... ceva informatii?
Cam asa suna motorul...
Apreciez orice sfat si informatie.
Azi am zis sa-i mai dau o sansa. Si... minune: la prime cheie a luat-o. Suna bine la relanti, dar de la 1500 de ture in sus se aude o bataie... nu stiu ce poate fi.
Sa va zic de unde i se trage. Acum 2 saptamani, dupa un drum de 80 km, am cam fortat-o in rampa pe niste dealuri (turata intr-a 3 pana spre 4000 - ceea ce e destul de mult pentru varsta motorului). Motorul a inceput sa sune ca si cum n-ar avea ulei. Am tras pe margine si am verificat uleiul. Arata exact intre minim si maxim pe joja. Deci, bine. Nu mi-a venit sa cred si am verificat de mai multe ori. Cu toate ca pe joja arata bine i-am mai adaugat cat aveam la mine - vreo 200 ml de ulei. Locul unde am oprit sa verific era destul de drept (la ochi) deci nu m-am gandit ca imi da eroare asa mare pe joja. Cand am ajuns acasa (vreo 5 km) am vazut ca uleiul era sub minim. Am completat uleiul si nu am mai fortat-o prea mult... doar drumuri prin oras... pana la drumul blestemat de vineri.
Acum va cer si voua parerea. Ce credeti ca s-a putut intampla? Din moment ce motorul porneste acum si merge bine chiar si la 3000 ture (cu exceptia bataii) credeti ca mai are sanse? adica merita sa-l deschid si sa-l mai "innoiesc" putin? Sau bag degeaba bani in el.
M-am interesat de preturi: set segmenti 187 lei (nu stiu cote ca nu am desfacut motorul, dar pentru standard), garnitura chiulasa 52 lei, garnitura baie ulei 21 lei, garnitura capac supape 5 lei. Ar mai trebui probabil alezati cilindrii, treaba care habar n-am cat m-ar costa dar sper ca nu enorm. Apropo, care sunteti din Mures, am auzit ca este un atelier cu meseriasi care fac treaba buna la motoare... ceva informatii?
Cam asa suna motorul...
Apreciez orice sfat si informatie.
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Pai ceva sigur e rupt pe acolo, dar ma gandeam ca scap cu o analiza mai usoara fara sa dau jos chiulasa ca stiu ce greu am dat-o ultima data .
Eu m-am gandit ca din moment ce a pornit ar mai avea sanse sa il refac fara costuri prea mari. Dar asta nu o voi sti pana nu il deschid.
Poate ma ajuta cineva cu adresa atelierului acela din Targu Mures unde se fac reparatii la motoare.
Eu m-am gandit ca din moment ce a pornit ar mai avea sanse sa il refac fara costuri prea mari. Dar asta nu o voi sti pana nu il deschid.
Poate ma ajuta cineva cu adresa atelierului acela din Targu Mures unde se fac reparatii la motoare.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
rupt..hmm...chiar nu are cum, asa cum zicea si ovidium...NU si NU..stai relax. vezi putin si de unde vine zgomotul, ori e un bolt de piston, ori cuzineti, ori bataie de fusta, dar mai putin probabil. cum se compotrta treaba odata cu incalzirea motorului? ramane la fel de puternica bataia?
de exemplu cineva la o dacie avea bratara de la o ciela prinsa doar intr-un surub si nici ca ai fi crezut ca e dusa (ma refer ca nu se auzea nimica), daca dai jos baia si totul e okay acolo inseamna ca e de bataie de fusta sau de bolt. pe sus nu prea are ce bate (ma refer la supape etc etc), alea doar tzacane
de exemplu cineva la o dacie avea bratara de la o ciela prinsa doar intr-un surub si nici ca ai fi crezut ca e dusa (ma refer ca nu se auzea nimica), daca dai jos baia si totul e okay acolo inseamna ca e de bataie de fusta sau de bolt. pe sus nu prea are ce bate (ma refer la supape etc etc), alea doar tzacane
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Mie mi s-a parut ca zgomotul vine de undeva de sus de la primul cilindru dinspre radiator asa ca am desfacut capacul supapelor. Ma gandeam ca poate e rupt un arc sau a cazut ceva inauntru (recent am schimbat garnitura aceea). Am plimbat manual pistoanele sa vad daca e totul e in regula si nu par a fi probleme.
La relanti nici nu imi dau seama ca ar fi ceva in neregula. Dar de la 1500 de ture in sus incepe sa bata. Si bate la fel si cu motorul rece si cu el cald. Cu ce nu sunt eu in clar e de ce nu a pornit atatea zile si apoi brusc, fara sa-i fac nimic a pornit la sfert de cheie
Poate ca totusi pompa de ulei nu trage cum trebuie, ca altfel nu-mi explic de ce incepea sa fiarba apa in radiator chiar si dupa ce am scos termostatul. Daca e pompa de vina, se poate inlocui prin baia de ulei sau trebuie sa desfac tot motorul? Am pompa de la motorul vechi (am pastrat-o ca parea ok inainte sa dau motorul la fier vechi), poate o inlocuiesc cu aia. Sa nu ma zgarcesc la 3 litri de ulei chiar daca e destul de proaspat cel din motor, nu?
Parca sunt mai linistit acum daca ziceti ca s-ar putea sa scap ieftin .
Multumiri.
La relanti nici nu imi dau seama ca ar fi ceva in neregula. Dar de la 1500 de ture in sus incepe sa bata. Si bate la fel si cu motorul rece si cu el cald. Cu ce nu sunt eu in clar e de ce nu a pornit atatea zile si apoi brusc, fara sa-i fac nimic a pornit la sfert de cheie
Poate ca totusi pompa de ulei nu trage cum trebuie, ca altfel nu-mi explic de ce incepea sa fiarba apa in radiator chiar si dupa ce am scos termostatul. Daca e pompa de vina, se poate inlocui prin baia de ulei sau trebuie sa desfac tot motorul? Am pompa de la motorul vechi (am pastrat-o ca parea ok inainte sa dau motorul la fier vechi), poate o inlocuiesc cu aia. Sa nu ma zgarcesc la 3 litri de ulei chiar daca e destul de proaspat cel din motor, nu?
Parca sunt mai linistit acum daca ziceti ca s-ar putea sa scap ieftin .
Multumiri.
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
poi cuzineti si chestii de genul poti schimba doar luand baia de ulei jos, de completat suruburi lipsa la biela merge iar pe jos, dar, daca zici ca vine de sus bataia, e bataie de bolt sau de fusta pistonului, si asta tocmai din cauza unei ungeri insuficiente cel mai probabil. trebuie sa il desfaci totusi, dar in prealabil ia baia de ulei jos, si vezi ce ai pe acolo. bafta
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
mony
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Azi am dus masina la un mecanic sa-si dea cu parerea. Dupa ce a ascultat motorul cu un bat presupune ca e de la cuzineti, dar pana nu il desface nu poate spune nimic sigur. Sper sa nu fie afectat vilbrochenul prea tare. M-am hotarat sa desfac motorul (de fapt la atelier ca nu am cum in fata blocului) si sa vedem ce se poate face. Manopera (desfacut, dat jos, schimbat piese, montat) ma costa 350 lei la care se mai adauga costul pieselor + un eventual drum cu blocul in Mures.
Eu sper sa ma incadrez in 700 lei . Vi se pare scumpa manopera? Saptamana viitoare se apuca de treaba; tineti-mi pumnii
Am dat pana la urma de atelierul de reparatii motoare din Targu Mures. Pentru cine are nevoie: Foris Company - iesirea spre Sangiorgiu pe partea dreapta; e un magazin mic de piese si in curte au atelierul - e chiar la sosea dar se observa greu din cauza lucrarilor la drum . Fac de toate acolo - blocuri, chiulase, vilbrochene... Daca trebuie alezati cilindrii ma costa 150 lei. Aduc si piese la preturi mai bune ca la alte magazine.
Eu sper sa ma incadrez in 700 lei . Vi se pare scumpa manopera? Saptamana viitoare se apuca de treaba; tineti-mi pumnii
Am dat pana la urma de atelierul de reparatii motoare din Targu Mures. Pentru cine are nevoie: Foris Company - iesirea spre Sangiorgiu pe partea dreapta; e un magazin mic de piese si in curte au atelierul - e chiar la sosea dar se observa greu din cauza lucrarilor la drum . Fac de toate acolo - blocuri, chiulase, vilbrochene... Daca trebuie alezati cilindrii ma costa 150 lei. Aduc si piese la preturi mai bune ca la alte magazine.
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acum m-am intors de la mecanic. A desfacut tot motorul.
Probleme:
*primul piston e putin zgariat pe margine, dar zice ca nu va cauza probleme (ar putea scapa din compresie dar probabil nu se va simti cu segmentii noi)
*cuzinetii de la pistonul 1 si 3 s-au tocit atat de tare incat au reusit sa se invarta pe ax -> nasol de tot (asta cauza bataia)
Se pare ca vilbrochenul a mai fost rectificat cel putin odata. Pe cuzineti scrie 0.25 daca are cineva un tabel cu reparatiile e binevenita o informatie. Pana maine ce se intereseaza mecanicul la atelier daca se mai poate face inca o reparatie la vilbrochen si daca se gasesc cuzineti n-am decat sa stau cu emotii.
Cam asta e. In rest toate sunt bune, inclusiv pompa de ulei care am testat-o manual si trage foarte bine.
-------------------------------------
Esteeeeeeeee
Se mai poate face o reparatie la vilbrochen. Costa in jur de 60 lei + cuzineti pana in 190 lei (in functie de calitate).
Probleme:
*primul piston e putin zgariat pe margine, dar zice ca nu va cauza probleme (ar putea scapa din compresie dar probabil nu se va simti cu segmentii noi)
*cuzinetii de la pistonul 1 si 3 s-au tocit atat de tare incat au reusit sa se invarta pe ax -> nasol de tot (asta cauza bataia)
Se pare ca vilbrochenul a mai fost rectificat cel putin odata. Pe cuzineti scrie 0.25 daca are cineva un tabel cu reparatiile e binevenita o informatie. Pana maine ce se intereseaza mecanicul la atelier daca se mai poate face inca o reparatie la vilbrochen si daca se gasesc cuzineti n-am decat sa stau cu emotii.
Cam asta e. In rest toate sunt bune, inclusiv pompa de ulei care am testat-o manual si trage foarte bine.
-------------------------------------
Esteeeeeeeee
Se mai poate face o reparatie la vilbrochen. Costa in jur de 60 lei + cuzineti pana in 190 lei (in functie de calitate).
- MindToAsk
- OP
- 123 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Kadett 1978 12N
MindToAsk
- Mesaje scrise: 123
- Locatie:
- Masina: Kadett 1978 12N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am terminat reparatiile la motor. Ce a fost acolo:
- rectificat vilbrochen (reparatia a 4-a) 60 lei
- facut cuzineti la comanda (pentru 2 biele) 150 lei
- piese noi (segmenti, cuzineti, set garnituri) 400 lei
- manopera mecanic 350 lei
- transport (piese spre ateliere) 100 lei
- ulei, antigel, alte maruntisuri 100 lei
Total aproximativ: 1200 lei. Mult peste suma la care ma asteptam, dar asta e... trebuia facuta. Am facut deja vreo 50 km prin oras si prima impresie e ca are un consum de benzina cel putin la fel de mare ca inainte. De imbunatatiri nu imi pot da seama din moment ce trebuie sa merg 'crestineste'... aaa, da, ar fi una: nu mai are bataia aceea si suna si mai incet motorul.
Mecanicul mi-a recomandat o turatie maxima de 2500 - pentru vreo 2000 de km . Pana acum am respectat chestia asta, si sper sa pot sa o mai fac pana pe la vreo 500 km (intre 500 si 1000 trebuie sa ma duc inapoi la strans chiulasa).
Intrebare: are vreo importanta cat de repede ajung la turatia aia maxima de 2500 ture? Chestia e ca sunt obisnuit sa ajung destul de repede... de acolo in sus incepe sa traga motorul, dar deocamdata ma abtin desi e destul de nasol, mai ales in rampa (cand se formeaza coloana in spatele meu). Din moment ce la mine au fost schimbati doar segmentii iar cilindrii au ramas la fel, rodajul va dura ceva mai mult.
Eu ma gandesc ca fiind obligat sa-mi asigure o garantie pe lucrare mecanicul si-a lasat o marja de siguranta cu turatia aceea. Ce se intampla daca imping eu limita putin mai sus cu 500-1000 rpm? Acum ma straduiesc sa o tin asa cel putin cateva sute de km, dar va dati seama ce penibil e la cutie cu 4 trepte sa schimbi la 2000.
- rectificat vilbrochen (reparatia a 4-a) 60 lei
- facut cuzineti la comanda (pentru 2 biele) 150 lei
- piese noi (segmenti, cuzineti, set garnituri) 400 lei
- manopera mecanic 350 lei
- transport (piese spre ateliere) 100 lei
- ulei, antigel, alte maruntisuri 100 lei
Total aproximativ: 1200 lei. Mult peste suma la care ma asteptam, dar asta e... trebuia facuta. Am facut deja vreo 50 km prin oras si prima impresie e ca are un consum de benzina cel putin la fel de mare ca inainte. De imbunatatiri nu imi pot da seama din moment ce trebuie sa merg 'crestineste'... aaa, da, ar fi una: nu mai are bataia aceea si suna si mai incet motorul.
Mecanicul mi-a recomandat o turatie maxima de 2500 - pentru vreo 2000 de km . Pana acum am respectat chestia asta, si sper sa pot sa o mai fac pana pe la vreo 500 km (intre 500 si 1000 trebuie sa ma duc inapoi la strans chiulasa).
Intrebare: are vreo importanta cat de repede ajung la turatia aia maxima de 2500 ture? Chestia e ca sunt obisnuit sa ajung destul de repede... de acolo in sus incepe sa traga motorul, dar deocamdata ma abtin desi e destul de nasol, mai ales in rampa (cand se formeaza coloana in spatele meu). Din moment ce la mine au fost schimbati doar segmentii iar cilindrii au ramas la fel, rodajul va dura ceva mai mult.
Eu ma gandesc ca fiind obligat sa-mi asigure o garantie pe lucrare mecanicul si-a lasat o marja de siguranta cu turatia aceea. Ce se intampla daca imping eu limita putin mai sus cu 500-1000 rpm? Acum ma straduiesc sa o tin asa cel putin cateva sute de km, dar va dati seama ce penibil e la cutie cu 4 trepte sa schimbi la 2000.