- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Nu stiu daca ma adresez cuiva din clubul nostru sau nu, dar as vrea sa incerc sa transmit ceva unui domn din Iasi cu un Opel Astra G Caravan argintiu, si sper ca nu se supara nimeni daca postez acest mesaj asta aici:
Stimate domn, in intersectia dintre Sf.Lazar si P.Ros, cum te duci dinspre Sf.Lazar spre P.Ros, nu exista decat o singura banda, fapt ce se poate constata pornind de la doua lucruri evidente:
1. Pornind de la trecerea de pieton, situata pe o singura banda, si pana la intersectia cu drumul care urca spre palat, este o linie continua. Asadar, nimeni nu poate ajunge legal pe banda a doua , e pusa acolo pentru alte scopuri (salvare, politie, pompieri, ...).
2. Imediat dupa traversarea drumului care urca spre Palat, se revine pe o singura banda, demarcata din nou cu linii continue.
Deci, stimate domn: te-as ruga sa respecti regulile de circulatie si sa incetezi sa crezi ca acolo ar avea voie doua masini in paralel. Faptul ca ai un copil in scaunul din dreapta (care probabil nu a implinit 12 ani), nu iti da dreptul sa ma claxonezi si sa imi dai flashuri. E dreptul meu sa nu iti dau voie: circul pe partea dreapta a singurei benzi si am tot dreptul sa o fac nestingherit si fara sa dau prioritate nimanui.
Stimate domn, in intersectia dintre Sf.Lazar si P.Ros, cum te duci dinspre Sf.Lazar spre P.Ros, nu exista decat o singura banda, fapt ce se poate constata pornind de la doua lucruri evidente:
1. Pornind de la trecerea de pieton, situata pe o singura banda, si pana la intersectia cu drumul care urca spre palat, este o linie continua. Asadar, nimeni nu poate ajunge legal pe banda a doua , e pusa acolo pentru alte scopuri (salvare, politie, pompieri, ...).
2. Imediat dupa traversarea drumului care urca spre Palat, se revine pe o singura banda, demarcata din nou cu linii continue.
Deci, stimate domn: te-as ruga sa respecti regulile de circulatie si sa incetezi sa crezi ca acolo ar avea voie doua masini in paralel. Faptul ca ai un copil in scaunul din dreapta (care probabil nu a implinit 12 ani), nu iti da dreptul sa ma claxonezi si sa imi dai flashuri. E dreptul meu sa nu iti dau voie: circul pe partea dreapta a singurei benzi si am tot dreptul sa o fac nestingherit si fara sa dau prioritate nimanui.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
xcuseme a scris:dodo... te incingi degeaba
Pana nu o sa inceapa politia sa-si faca treaba cu adevarat si sa-i arda pe toti nesimtitii din trafic nu o sa se rezolve mare lucru.
Pana nu o sa inceapa politia sa-si faca treaba cu adevarat si sa-i arda pe toti nesimtitii din trafic nu o sa se rezolve mare lucru.
Imi cer scuze pt un offtopic, dar eu sunt sigur ca nici nepotii nostri nu vor prinde vremea cand va face cineva treava in Romania asta. Zicea dodo pe undeva si eu sunt de acord cu el: si eu as pleca din Romania.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
dod, te turezi degeaba. tu esti fraier. A inceput sa te claxoneze? fa-te ca ii dai prioritate, si dupa aia blana pana la el in portiera. il prinzi cu coltul, tu schimbi bara, farul si poate aripa, lui ii faci muci tablaria, plus ca se lasa si cu suspendare de carnet&amenda. Se numeste curs educational.
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dar eu ce sa mai spun ca circul cu un Tico si astia numa' nu scuipa pe mine. E plina strada de nesimtiti, artisti si altele. Acolo e JALE, dupa ce stai la o coada pe Sf. Lazar de adormi mai intri si in mizeria aia de P. Ros unde parca esti in Africa. Acum ca au mai inchis circulatia pe unele strazi cu Sarbatorile Iasului mai bine mergi pe jos.
Daca ai retinut numarul sa imi spui ca am de indreptat si vopsit o aripa spate la Tico . Un nesimtit m-a atins in parcare si a plecat linistit.
Daca ai retinut numarul sa imi spui ca am de indreptat si vopsit o aripa spate la Tico . Un nesimtit m-a atins in parcare si a plecat linistit.
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
Nu sunt eu acela cu caravanul argintiu... dar si eu acolo am probleme pt ca da se poate circula pe 2 benzi
eu zik Dodo ca aici sari putin cam degeaba in sus.. sa inteleg, ca esti unul din acei oameni care nu incearca sa fluidizeze traficul si merge corect ca sa il blocheze? sa tina un card intreg dupa...
Traficul din iasi este aiurea si in mare parte din marlanie..
in bucuresti unde traficul este haotik totul este ordonata...
se circula cu viteza . soferii se mai respecta intre ei si inteleg in anumite cazuri si iti dau prioritate, chiar daca in acel moment nu ai..
la noi In iasi marlania este mare.. sunt pe drumul cu prioritate.. merg inainte chiar daca ma blochez si in fata am masini( situatii de intersectie, dar nici pe cei de pe drumul secundart nu ii las sa intre in intersectie)
scuze de reply meu si sper sa nu fi suparat pe nimeni dar pe viitor nu mai fiti toti nervosi si respectati regulile ca la carte ca nu intodeauna sunt rezolvari in trafic.
eu zik Dodo ca aici sari putin cam degeaba in sus.. sa inteleg, ca esti unul din acei oameni care nu incearca sa fluidizeze traficul si merge corect ca sa il blocheze? sa tina un card intreg dupa...
Traficul din iasi este aiurea si in mare parte din marlanie..
in bucuresti unde traficul este haotik totul este ordonata...
se circula cu viteza . soferii se mai respecta intre ei si inteleg in anumite cazuri si iti dau prioritate, chiar daca in acel moment nu ai..
la noi In iasi marlania este mare.. sunt pe drumul cu prioritate.. merg inainte chiar daca ma blochez si in fata am masini( situatii de intersectie, dar nici pe cei de pe drumul secundart nu ii las sa intre in intersectie)
scuze de reply meu si sper sa nu fi suparat pe nimeni dar pe viitor nu mai fiti toti nervosi si respectati regulile ca la carte ca nu intodeauna sunt rezolvari in trafic.
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Nu sunt de acord si am cateva comentarii in acest sens:
1. Nu exista doua benzi decat in masura in care intri pe banda pe care nu ai voie sa intri (pentru ca linia alba continua ce separa cele doua benzi e in realitate continuarea axului drumului) si in masura in care te bagi in fata celui care merge regulamentar, pentru ca nu este decat o banda la iesirea din intersectie.
2. Legea are prioritate. Chiar daca ai ajuns pe asa zisa banda a doua, trebuie sa dai prioritate celor care circula corect pe singura banda legala, nu sa faci liniute cu ei in incercarea de a te baga in fata lor. Ca faci o prostie, e ok, dar macar sa stii ca o faci si sa o faci cu cap in asa fel incat sa nu incurci pe altii. Pe mine ma dispera cei care fac manevra asta si cred ca au dreptate!
3. Fluidizare? Glumesti. In primul rand, se creeaza ambuteiaj la iesirea din intersectie. Noroc ca vitezele sunt mici si nu se intampla decat indoituri de tabla. In al doilea rand, la aparitia unui cetatean care face asta, imediat se gasesc inca 3 care sa se iau dupa el, ceva din ciclul "dar ce, eu sunt mai prost ca ala?". In al treilea rand, cel de pe banda corecta nu mai vede ca sa se inscrie corect, in momentul in care este un altul pe banda incorecta. In acest fel, ii furi dreptul pe care il are prin lege. In al patrulea rand, si cel mai grav dupa parerea mea, se induce parerea gresita ca e ok sa mergi pe acolo, deci ca este ok sa incalci legea. Iar in momentul in care iti bagi repetat sutul intr-un lucru (cum ar fi legea), ajungi sa nu mai respecti si sa nu-ti mai pese de acel lucru. Iar anarhia, pe cat de romantica este ca idee, pe atat de periculoasa este in realitate.
In concluzie, nu pot fi de acord cu parerea ta. Nu exista doua benzi iar fluidizarea nu este reala pentru ca fiind doar o singura banda de iesire, inseamna ca numai o masina poate iesi din intersectie la un moment dat, deci fluxul real este doar de o masina pe unitate de timp. Deci ori esti pe banda a doua, ori pe banda intai e tot aia, cel mult castigi doua locuri mai in fata, iar ca minus mai si enervezi pe altii. In acest context, te rog sa imi raspunzi, conteaza cele doua locuri mai in fata? Te fac mai fericit, te fac sa te simti mai istet sau ajungi cu 10 minute mai devreme unde vroiai sa ajungi? In general, la un drum de 25-30 de minute, cu asemenea manevre se castiga cel mult un total de 1-2 minute si doar in cazuri extrem de fericite undeva la 5 minute. Si asta in conditiile in care minutele castigate de tine sunt minute pierdute de altii, pentru ca tu te-ai bagat in fata lor si i-ai intarziat. Chiar asa de importante sunt alea doua-trei minute castigate?
1. Nu exista doua benzi decat in masura in care intri pe banda pe care nu ai voie sa intri (pentru ca linia alba continua ce separa cele doua benzi e in realitate continuarea axului drumului) si in masura in care te bagi in fata celui care merge regulamentar, pentru ca nu este decat o banda la iesirea din intersectie.
2. Legea are prioritate. Chiar daca ai ajuns pe asa zisa banda a doua, trebuie sa dai prioritate celor care circula corect pe singura banda legala, nu sa faci liniute cu ei in incercarea de a te baga in fata lor. Ca faci o prostie, e ok, dar macar sa stii ca o faci si sa o faci cu cap in asa fel incat sa nu incurci pe altii. Pe mine ma dispera cei care fac manevra asta si cred ca au dreptate!
3. Fluidizare? Glumesti. In primul rand, se creeaza ambuteiaj la iesirea din intersectie. Noroc ca vitezele sunt mici si nu se intampla decat indoituri de tabla. In al doilea rand, la aparitia unui cetatean care face asta, imediat se gasesc inca 3 care sa se iau dupa el, ceva din ciclul "dar ce, eu sunt mai prost ca ala?". In al treilea rand, cel de pe banda corecta nu mai vede ca sa se inscrie corect, in momentul in care este un altul pe banda incorecta. In acest fel, ii furi dreptul pe care il are prin lege. In al patrulea rand, si cel mai grav dupa parerea mea, se induce parerea gresita ca e ok sa mergi pe acolo, deci ca este ok sa incalci legea. Iar in momentul in care iti bagi repetat sutul intr-un lucru (cum ar fi legea), ajungi sa nu mai respecti si sa nu-ti mai pese de acel lucru. Iar anarhia, pe cat de romantica este ca idee, pe atat de periculoasa este in realitate.
In concluzie, nu pot fi de acord cu parerea ta. Nu exista doua benzi iar fluidizarea nu este reala pentru ca fiind doar o singura banda de iesire, inseamna ca numai o masina poate iesi din intersectie la un moment dat, deci fluxul real este doar de o masina pe unitate de timp. Deci ori esti pe banda a doua, ori pe banda intai e tot aia, cel mult castigi doua locuri mai in fata, iar ca minus mai si enervezi pe altii. In acest context, te rog sa imi raspunzi, conteaza cele doua locuri mai in fata? Te fac mai fericit, te fac sa te simti mai istet sau ajungi cu 10 minute mai devreme unde vroiai sa ajungi? In general, la un drum de 25-30 de minute, cu asemenea manevre se castiga cel mult un total de 1-2 minute si doar in cazuri extrem de fericite undeva la 5 minute. Si asta in conditiile in care minutele castigate de tine sunt minute pierdute de altii, pentru ca tu te-ai bagat in fata lor si i-ai intarziat. Chiar asa de importante sunt alea doua-trei minute castigate?
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
scuze de delay la raspuns...
Sunt f de acord cu tine ca in oras castigi putine minute, la un mers mai agresiv, cu toate ca daca strabati orasul la ore aglomerate si ai mers agresiv poti castiga si pana la 10 minute.
Vorbind strict de acea intersectie, e cumva cum ai spus tu ca e o singura banda, dar iti spun ca nu am incurcat pe nimeni niciodata acolo, pt ca daca ma inscriu pe banda aia, automat am si plecare de pe loc buna...
Iar nu stiu ca idee generala ca spuneai de lege, de multe ori se incalca fara sa vrei, si de multe ori am incalcato chiar cu acordul politistilor pentru ca isi dau si eu seama unii dintre ei ca poti face anumite manevre ilegale da fara sa pui in pericol pe altii..
o zi placuta... si fara evenimente...
Sunt f de acord cu tine ca in oras castigi putine minute, la un mers mai agresiv, cu toate ca daca strabati orasul la ore aglomerate si ai mers agresiv poti castiga si pana la 10 minute.
Vorbind strict de acea intersectie, e cumva cum ai spus tu ca e o singura banda, dar iti spun ca nu am incurcat pe nimeni niciodata acolo, pt ca daca ma inscriu pe banda aia, automat am si plecare de pe loc buna...
Iar nu stiu ca idee generala ca spuneai de lege, de multe ori se incalca fara sa vrei, si de multe ori am incalcato chiar cu acordul politistilor pentru ca isi dau si eu seama unii dintre ei ca poti face anumite manevre ilegale da fara sa pui in pericol pe altii..
o zi placuta... si fara evenimente...
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
ce sa fie? se va elibera traficul
O sa radeti, dar asa e. Va dau ca exemplu Zagreb-ul, unde, tot asa, au banda speciala pentru mijloacele de transport in comun si taxi-uri. Am un client acolo. Inchipuiti-va, un director de la ei, are Passat de 1 an, lasa masina in parcarea de la fabrica si merge acasa cu tramvaiul. L-am intrebat de ce, si mi-a zis, frumos, "cu masina faca 40 minute pana acasa, cu tramvaiul fac 20"
Un alt exemplu, in Budapesta, liniiile de tramvai sunt pe mijlocul drumului, si sunt izolate de restul soselei cu niste buburuze de ciment destul de maricele. Acolo nu am vazut, ca in Bucuresti, jmecheri care sa sunteze coloana pe linia de tramvai.
Stiu, masinile sunt prea multe pentru infrastructura rutiera pe care o avem. Parerea mea e ca in momentul in care transportul in comun va deveni o solutie viabila (civilizata, si mai rapida decat masina), o sa incepem sa ne maturizam, si vom renunta la orgoliul de a ne afisa cu masina noastra (ca de aia am luat-o, sa umblu cu ea, nu sa o tin in parcare) si vom folosi mijloacele de transport in comun.
O sa radeti, dar asa e. Va dau ca exemplu Zagreb-ul, unde, tot asa, au banda speciala pentru mijloacele de transport in comun si taxi-uri. Am un client acolo. Inchipuiti-va, un director de la ei, are Passat de 1 an, lasa masina in parcarea de la fabrica si merge acasa cu tramvaiul. L-am intrebat de ce, si mi-a zis, frumos, "cu masina faca 40 minute pana acasa, cu tramvaiul fac 20"
Un alt exemplu, in Budapesta, liniiile de tramvai sunt pe mijlocul drumului, si sunt izolate de restul soselei cu niste buburuze de ciment destul de maricele. Acolo nu am vazut, ca in Bucuresti, jmecheri care sa sunteze coloana pe linia de tramvai.
Stiu, masinile sunt prea multe pentru infrastructura rutiera pe care o avem. Parerea mea e ca in momentul in care transportul in comun va deveni o solutie viabila (civilizata, si mai rapida decat masina), o sa incepem sa ne maturizam, si vom renunta la orgoliul de a ne afisa cu masina noastra (ca de aia am luat-o, sa umblu cu ea, nu sa o tin in parcare) si vom folosi mijloacele de transport in comun.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu se va intampla niciodata acest lucru in Iasi,vad ca esti din Cluj... Suntem departe de ceea ce vrea sa se numeasca,civilizatia strazii...de fapt unii dintre noi nici nu stiu ce este asta,sau mai bine zis...sunt soferi ce nu respecta nici cele mai elementare reguli de circulatie...Sunt multe de spus aici,dar nu mai continui,mai las si la altii spatiu sa se desfasoare.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Chiar daca se face banda speciala pentru autobuze si taxiuri tot se vor gasi shmekerii necesari care sa mearga pe acolo... sa opreasca pe banda aia si sa puna avariile ca sa-si cumpere un pachet de tigari..etc..
Smekeri vor fi intotdeauna in tara noastra... iar Pulitia nu le va face nimic. Pentru ca sunt shmekeri.
Cei din Iasi, ati remarcat ieri seara pe independentei Mertzul ala de VS care era parcat perpendicular pe banda 1 cu o roata pe trotuar? In dreptul PIN, langa muzeul de stiinte naturale. Masina era asa de lunga ca ajungea pana pe banda 2.
Cat despre transportul in comun... si traficul in general pe strazi..
O sa fie civilizat cand pensionarii nu o sa mai circule din tatarasi in alexandru pentru faptul ca mararul e cu 2bani mai ieftin ca in piata de la ei din cartier.
De ex in Strasbourg... capitala europeana:
- Tramvaiele au 2 capete... deci nu intorc in rond (spatiu economisit).
- Au camere video pe post de retrovizoare... totul este electronic supravegheat.
- Tramvaiele fac verde la semafor... nu stau niciodata sa astepte sa se faca verde.
- Calatorii nu distrug scaunele... nu strica... nu rup usile.. nu mananca samantza in tramvai.. si nici autobuz
- Au un sistem electronic de corelare... fiind in statie stii tot timpul in cate minute vin urmatoarele 3-4 tramvaie... si chiar ajung aproape la secunda in statie
Intersectiie sunt toate semaforizate... nu exista verde intermintent pentru virajul la dreapta, nici nu vei avea niciodata verde intr-o intersectie astfel incat sa dai peste pietonii care au si ei verde la zebra dupa ce ai luat virajul.
Tot despre semaforizare... la ei pentru cateva secunde (5-10) este rosu PESTE TOT. Astfel daca ai intrat la limita in intersectie ai si sansa sa iesi din ea fara sa te prinda cei de pe sensul celalalt.
Nu am vazut nicaieri cronometre la semafoare.. care parca mai degraba incurajeaza la starturi gen formula 1 sau liniute cand se face verde. Si deja cand mai e 1secunda de rosu iti iei claxoane de la cei din spate pentru ca tu inca nu ai plecat.
Acum un exercitiu de imagine:
cum arata la ei tramvaiul spre Illkirsch (sa zicem ca e un fel de Valea Lupului al Iasului) si cum arata sa zicem la noi pe unde circula 5 spre baza 3 ? )
Smekeri vor fi intotdeauna in tara noastra... iar Pulitia nu le va face nimic. Pentru ca sunt shmekeri.
Cei din Iasi, ati remarcat ieri seara pe independentei Mertzul ala de VS care era parcat perpendicular pe banda 1 cu o roata pe trotuar? In dreptul PIN, langa muzeul de stiinte naturale. Masina era asa de lunga ca ajungea pana pe banda 2.
Cat despre transportul in comun... si traficul in general pe strazi..
O sa fie civilizat cand pensionarii nu o sa mai circule din tatarasi in alexandru pentru faptul ca mararul e cu 2bani mai ieftin ca in piata de la ei din cartier.
De ex in Strasbourg... capitala europeana:
- Tramvaiele au 2 capete... deci nu intorc in rond (spatiu economisit).
- Au camere video pe post de retrovizoare... totul este electronic supravegheat.
- Tramvaiele fac verde la semafor... nu stau niciodata sa astepte sa se faca verde.
- Calatorii nu distrug scaunele... nu strica... nu rup usile.. nu mananca samantza in tramvai.. si nici autobuz
- Au un sistem electronic de corelare... fiind in statie stii tot timpul in cate minute vin urmatoarele 3-4 tramvaie... si chiar ajung aproape la secunda in statie
Intersectiie sunt toate semaforizate... nu exista verde intermintent pentru virajul la dreapta, nici nu vei avea niciodata verde intr-o intersectie astfel incat sa dai peste pietonii care au si ei verde la zebra dupa ce ai luat virajul.
Tot despre semaforizare... la ei pentru cateva secunde (5-10) este rosu PESTE TOT. Astfel daca ai intrat la limita in intersectie ai si sansa sa iesi din ea fara sa te prinda cei de pe sensul celalalt.
Nu am vazut nicaieri cronometre la semafoare.. care parca mai degraba incurajeaza la starturi gen formula 1 sau liniute cand se face verde. Si deja cand mai e 1secunda de rosu iti iei claxoane de la cei din spate pentru ca tu inca nu ai plecat.
Acum un exercitiu de imagine:
cum arata la ei tramvaiul spre Illkirsch (sa zicem ca e un fel de Valea Lupului al Iasului) si cum arata sa zicem la noi pe unde circula 5 spre baza 3 ? )
- Osciompekus
- **
- 162 mesaje
- din 08 Jan 2006
- Kadett 1989 C16NZ
- Iasi
Osciompekus
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1989 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2006
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:
Stimate domn, in intersectia dintre Sf.Lazar si P.Ros, cum te duci dinspre Sf.Lazar spre P.Ros, nu exista decat o singura banda, fapt ce se poate constata pornind de la doua lucruri evidente:
1
Stimate domn, in intersectia dintre Sf.Lazar si P.Ros, cum te duci dinspre Sf.Lazar spre P.Ros, nu exista decat o singura banda, fapt ce se poate constata pornind de la doua lucruri evidente:
1
Exista 2 benzi... pilonii aia au fost mutati pt a face loc pt inca o banda special pt decongestionarea traficului in acea zona si nu in mod special pt politie salvare etc... Cu putina intelegere pot pleca 2 masini sumultan de acolo fara se fie foarte deranjant pentru cel din dreapta.
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 360 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:La intrare sa spunem ca's doua benzi. Dar la iesire cate benzi sunt?
tot 2//
as spune ca as face poze sa postez da nu am timp de asa ceva..
daca stai s ate gandesti cum vii dinspre palat de sus ai o banda? Da?
in fine as face po schita
problema e asa acolo sunt 3 benzi da? inainte de prima trecere de la bahlui de pietoni..
dar dinspre palat e o sg banda ca is pilonii aia..
deci celelate 2 se formeaza cum vii dinspre sf lazar
mai bien intr o sambata vin la intalnire si mergem acolo si analizam ce ziceti?
- dodo_13
- OP
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Este doar o banda. De la palat sunt doua si amandoua continua pana la trecerea de pietoni de care zici, doar ca una e intrerupta de stalpi ce formeaza un triunghi. Triunghiul ala a fost pus acolo exact din cauza ca erau probleme de prioritate pe banda din mijloc. Astfel incat au preferat sa intrerupa banda acolo. Intr-un fel, ti-ai raspus singur la intrebare: sunt 3 benzi si cea din mijloc nu e accesata direct din nici un sens (Sf.Lazar si Palat). Intamplator, lucrez pe Sf. Lazar si traversez acea intersectie macar o data pe zi. Cu vederea nu stau rau iar de mintit nu obisnuiesc sa mint. Am sa incerc sa fac maine o poza.