Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Un baiat din blocul vecin si-a luat de citeva luni o Vectra B ca a mea, doar ca pe motorina (Y20DTH). M-a vazut ca mai mesteream cite ceva la a mea din cind in cind, s-a mai apropiat de mine sa ma mai intrebe cite ceva si din vorba in vorba ne-am imprietenit. Acum formam o mini "celula" a clubului Very Happy. Am rezolvat impreuna diverse problemute pe masinile noastre (curatare throttle body, reglare schimbator viteze, schimbat diverse beculete arse, etc).

De cind a luat masina a avut probleme cu ABS-ul. I se aprindea becul in bord de citeva ori pe zi ba la pornire, ba in mers si nu mai mergea ABS-ul. Nu am gasit nici o regula dupa care se aprindea becul. Putea sa mearga prin gropi si sa nu se aprinda si sa se aprinda la mersul pe asfalt neted. Am sapat pe forum, am citit subiectul asta interminabil si am purces la curatarea senzorilor, mufelor senzorilor si verificarea diverselor contacte. Efect - zero. Cum se aprindea becul de ABS inainte de asta, asa se aprindea si dupa. Am mers joi la intilnirea de la Polivalenta si am facut cu maiandrei un diagnostic. Erori la sistemul ABS ca la balamuc (in ordinea citirii):
C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
C0060 - Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0065 - Front Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0080 - Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0085 - Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0090 - Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0095 - Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
Am sters erorile si la prima cheie a reaparut instant C0121, cea mai grava de departe. Din ce a mai patit lumea pe forum, eroarea asta inseamna inlocuirea calculatorului de ABS cu preturi cuprinse intre vreo 500 Euro SH si 1000-1200 Euro nou. Dragut, nu? Smile
In situatia asta, ABS-ul fiind oricum inutilizabil, nu prea avea ce pierde asa ca am hotarit sa incercam sa-l reparam.

FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos.


1. Scoaterea de pe masina.
Cu sculele potrivite nu ar trebui sa fie foarte complicat, dar cine are sculele necesare tot timpul la indemina? Calculatorul de ABS e prins de blocul hidraulic al ABS cu 4 suruburi cu cap torx (T20). Pentru a avea acces la aceste suruburi:
- am scos clema care prinde vasul de expansiune de antigel de caroserie si l-am miscat, fara sa scoatem vreun furtun din el, spre fata masini.
- am ridicat putin cutia cu relee de deasupra blocului hidraulic al ABS scotind-o din prinderile cu clic.
- am desurubat 3 piulite care prind blocul hidraulic al ABS de caroserie, ca sa putem ridica putin (nu trageti tare, pentru a nu rupe vreo teava care intra in blocul hidraulic) blocul ca sa avem acces la surubul cel mai de jos cu care am si pierdut cel mai mult timp.
Aceste 4 suruburi s-ar scoate foarte simplu cu o cheie cu cap torx cu un brat la 90 de grade, daca o fi existind asa ceva. Noi n-am avut asa ceva asa ca ne-am chinuit si am improvizat cu ce am avut. Intr-un final, dupa vreo ora jumate de munca am scos calculatorul de ABS. Conectorul se scoate tragind cu putere spre parbriz de opritorul mov de pe conector si dupa aia tragind usor de conector in sus.
LE: Am trecut pe la piata si am vazut ca exista niste seturi de capete de chei torx (si T, si E) care pot fi folosite cu o cheie clichet mica. Pare perfecta pentru operatiunea asta.
Calculatorul arata asa:


Dupa scoaterea calculatorului, blocul hidraulic arata asa:


2. Decapsularea calculatorului de ABS.
Se taie pe linia lipiturii. Noi am folosit o pinza de bomfaier, un cutter si un cutit ascutit. Adezivul cu care e lipit e tare si se taie destul de greu. De fapt ceea ce trebuie taiat e plastic din carcasa si nu adeziv. Nu taiati mai mult de vreo 3-4 milimetri pentru a nu strica vreo componenta SMD de pe cablaj. Operatiunea de decapsulare nu e foarte simpla. Daca nu sinteti siguri ca puteti efectua operatiunea, mai bine n-o faceti, pentru a nu strica iremediabil calculatorul.
Asa arata desfacut:

LE: Asta e releul buclucas:


3. Refacerea lipiturilor.
Am refacut (scos fludor cu pompa de fludor si pus fludor nou) lipitura rupta (incercuita cu rosu in poza de mai sus) si toate lipiturile mari de pe cablaj. Lipiturile de la conector doar le-am incalzit si am mai pus cite putin fludor nou pe ele.
LE: Asa arata lipitura rupta:


4. Lipirea capacului.
Am lipit capacul cu Poxipol (poate exista si adevizi mai potriviti pentru asta), punind Poxipol din belsug pe ambele suprafete care urmau sa fie lipite. Am strins cu putere si dupa ce s-a uscat Poxipol-ul am pus si o banda de silicon negru etansant pe baza de cauciuc (rezista de la -25 la +100 grade Celsius) pe imbinare pentru o etansare mai buna.
LE: Asa arata daca lasi sa se usuce etansantul in voie:



5. Punerea la loc.
Am pus la loc calculatorul de ABS pe blocul hidraulic si l-am insurubat cu cele 4 suruburi. Am pus la loc toate chestiile mutate din loc pentru a avea acces la cele 4 suruburi.
Asa arata dupa montarea la loc (n-am asteptat uscarea completa a siliconului, ca ne prindea noaptea cu masina desfacuta in fata blocului):



6. Rezultatul.
Rezultatul a fost ca nu s-a mai aprins becul de ABS si merge ABS-ul brici. Omul a facut cam 100 de km de la reparatie. Am fost special prin gropi, am frinat violent pe asfalt, pe nisip cu rezultate excelente. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Smile Va voi tine la curent cu evolutia.

LE: Reparatia a fost facuta Vineri, 5 octombrie.
Dupa 5 luni si ~7500 km becul de ABS nu s-a mai aprins.

Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.


Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.







Ultima modificare făcută de murzick la Lun 29 Jun, 2009 12:57 pm, modificat de 10 ori în total
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Fiind unul dintre cei ce vor beneficia de acest tutorial, imi pare rau ca pot acorda un singur PLUS.
Congrats!
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
S-a mai adaugat unul. Smile

Totusi, solutia ar trebui sa fie valabila pentru mai multe modele, nu numai Vectra. Ma insel?
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Felicitari, ai reusit sa rezolvi una din cele mai grele probleme ale vectrei. Razz

Maine ma duc sa-mi cumpar flex. Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai si de la mine un punct.
Aceste tutoriale sunt foarte bune sa scoata frica din om. Cei care nu au simt tehnic sa aiba grija la curajul prea mare !
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Felicitari daca avem pb stim cui sa ne adresam.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru apreciere, baieti! Ma bucur ca tutorialul va ajuta pe cineva sa faca o economie considerabila. Smile

mihai_39, nu ma pot pronunta pentru restul modelelor, dar ce ai de pierdut daca ti se spune ca ai defect calculatorul de ABS si oricum nu te mai poti baza pe ABS? Pot sa spun insa ca lipitura aia rece la calculatorul ABS Kelsey-Hayes 430 e de vina in majoritatea cazurilor. Cred ca e ca vestitele 3 lipituri reci de la calculatoarele de injectie de pe motoarele diesel 1,7.

dancuciureanu, ai dreptate referitor la curaj. Smile Sa apeleze la cineva care stie ce face.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,710
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
#murzick - Super tutorialul ! Asteptam si altele la fel de utile Wink

Salutari din Vestul Tarii --> CristianTM.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:Un baiat din blocul vecin .


ce bine era daca ststeam si eu in blocul vecin

aceleasi simptome le am si eu la ABS, se aprinde fara motiv............, cred ca o sa-l desfac
apropoo am facut celelalte operatiuni si mi s-a aprins doar o singura data fara motiv in 1000 km
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intreb...Razz

la mine calculatorul de ABS este BOSH, si vreau si eu sa il repar, adica..ammai facut lipituri..am lucrat mecanica.."de curte" dar, mi-e un pic teama sa ma bag sa il fac

murzik, daca iti cer ajutorul sa il facem si pe al meu sa mearga, cate beri..trebuie sa bem "dupa"? Very Happy

adica, serios vorbind, chiar vreau sa il fac.,
ieri mi-a venit o idee sa imi iau tester, cu care sa sterg eroarea zilnic..Sad
dar, daca tot a aparut tutorialul tau, curajos de altfel, m-as incumeta sa il fac.

inca ceva..daca iti iei calc SH, din cate am auzit eu , pb asta e cunoscuta printre detinatorii de parcuri cu dezmembrari, multa luma intreband de ele, mi-a zis un baiat, de incredere"", ca pe la 150k km o patesc toate, asa ca daca iei SH, ai toate sansele sa te mai tina 10k km si gata, o iei de la capat..
nu mai zic si de faptul ca am cautat de am inebunit 2 luni acel calc si nu l-am gasit

astept raspuns,
multumesc

atata timp cat o sa am opel, o sa fiu aici..
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
catalin.berbec, m-am uitat pe mesajele tale pe la subiectul de ABS. Ce cod de eroare ai avut? Asta?
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
Daca da, cred ca mai avem un candidat pentru disectie. Smile Tu ai si TC (Traction Control) cu Bosch 5.3-ul asta?
Iti spun pe PM cum sa ma contactezi. Vedem noi cum o rezolvam cu "berile" alea. Smile
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Da, este eroarea despre care ai scris mai sus, este absolut clar ca despre calculator este vorba .

Am vb si pe privat cu dl. murzick dar vreau sa raspund si aici pentru a fi in tema si ceilalti cu pb . aceasta.

O sa vreau sa il desfac si eu si de aceea deocamdata ma interesez daca functioneaza masina adica "merge" Very Happy
fara calc de abs, apoi..sa fac rost de niste banutzi pt. bere, ca asa e corect si vedem ce ii facem, ori il facem praf..ori bun.
Deocamdata am avut schimbul de ulei..filtre si alte alea, mi-a picat si pompa de apa Sad si m-au cam ars toate astea.
dar, nu il las pe ultimul loc..pentru ca vine iarna si creste necesitatea abs oluta a lui.

Revin .

Multumesc
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Vin si eu daca organizati un workshop. Particip cu ce e nevoie.
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
pentru murzick, vreau sa iti spun ca nu stiu daca calc de abs are sau nu TC, ca nu stiu ce e aia, si nu am pe bord decat un martor pt asa ceva dar nu e activ, sau nu l-am vazut niciodata activ. iar printre butoane, nu am vazut asa ceva, tip dezactivare/activare.
asa ca nu stiu, am o serie de la bosch-ul de abs, dar nu stiu daca ajuta.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
catalin.berbec, TC - Traction Control http://auto.howstuffworks.c...rol-explained.htm . Daca nu ai buton TC in bord, atunci nu ai TC.
Eram doar curios. Cu Bosch 4.3 poti avea si TC pe masina, dar probabil nu s-a dorit la cumpararea masinii optiunea asta.
  • roby06ro

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
sal, am si eu o vectra b z16xe cu aceeasi pb,mam dus la opel si mi sa spus ca mi sa stricat calculatorul de abs si poate e posibil sa ne intalnim sa-i facem ceva si binenteles ca 'fac cinste"
  • mjr

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2007

  • Mesaj Privat
felicitari pentru operatiune si iti multumesc pentru sfaturi.
am si aceasta problema cu masina mea si am sa incerc solutia propusa de tine.
pacat ca e cam mare distanta intre oradea si bucuresti ca poate dadeam si eu niste navete de bere sa faci o faci tu.
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
murzick a scris:catalin.berbec, TC - Traction Control http://auto.howstuffworks.c...rol-explained.htm . Daca nu ai buton TC in bord, atunci nu ai TC.
Eram doar curios. Cu Bosch 4.3 poti avea si TC pe masina, dar probabil nu s-a dorit la cumpararea masinii optiunea asta.


salut murzick, dinnou
am revenit suparat dupa atata timp ca nu am avut la dispozitie destul ca sa fac si asta, dar am revenit
ma gandeam pentru duminica sa facem acea explorare a calculatorului meu bosh
poate ii dam de cap
imi place si mie sa ma bag
daca vrei, eu oricum o sa te sun, dar zilele saptamanii la mine incep devreme si se termina tarziu in noapte..
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut, catalin.berbec. Da, e ok duminica. Da-mi un telefon, sa stabilim ora.

maiandrei, vrei sa participi? Il scoatem si pe al tau, ca mi-am facut mina deja. Am scos ieri seara, pe la 21:30 unul, in fata la Billa, ca sa avem lumina. Smile
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dap, ne vedem acolo, asa cum am stabilit.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR