- adrian scarlat
- OP
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2014
- Arges
adrian scarlat
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Z13DTH 90 CP Plusuri:
Plusuri:
-diesel-ul cu cel mai mic consum disponibil pe Astra H
-impozit asigurare mici
-
Minusuri:
-cuplu mic,disponibil undeva la 2400 RPM ceea ce pentru un diesel este foarte sus. Adica vei simti ca masina nu trage.Nu conteaza foarte mult CP , cat conteaza cuplu disponibil .O sa tragi de el in afara orasului.
-provenienta italieneasca.
-distributie pe lant care pica la 150 000 km si nu este tocmai ieftina la inlocuire.
Z17DTH 101 CP
Plusuri:
-cuplu mare disponibil undeva la 1700 , chiar simti ca masina trage si face fata in orice situatie.
-injectoare Bosch , practic n-am auzit pe nimeni sa aibe probleme cu ele.
-provenienta nemteasca ( la baza este Isuzu n-a mai ramas decat blocul motor) , este un motor care a tot fost imbunatatit din 1994. Fara prea multe hibe.
Minusri:
-consum mai mare cu aproximativ 1 L.
-ceva mai zgomotos
-cam la 100 000 km pica puntea de diode si releul de incarcare . Cost inlocuire aprox 250 lei.
In rest depinde de noroc in sensul ca ambele au volanta cu dubla masa, ambele au geometrie variabila.
Daca as fi in locul tau as alege Z17DTH .
Ambele sunt destul de fiabile acum depinde cat de ingrijita mecanic o iei.
Plusuri:
-diesel-ul cu cel mai mic consum disponibil pe Astra H
-impozit asigurare mici
-
Minusuri:
-cuplu mic,disponibil undeva la 2400 RPM ceea ce pentru un diesel este foarte sus. Adica vei simti ca masina nu trage.Nu conteaza foarte mult CP , cat conteaza cuplu disponibil .O sa tragi de el in afara orasului.
-provenienta italieneasca.
-distributie pe lant care pica la 150 000 km si nu este tocmai ieftina la inlocuire.
Z17DTH 101 CP
Plusuri:
-cuplu mare disponibil undeva la 1700 , chiar simti ca masina trage si face fata in orice situatie.
-injectoare Bosch , practic n-am auzit pe nimeni sa aibe probleme cu ele.
-provenienta nemteasca ( la baza este Isuzu n-a mai ramas decat blocul motor) , este un motor care a tot fost imbunatatit din 1994. Fara prea multe hibe.
Minusri:
-consum mai mare cu aproximativ 1 L.
-ceva mai zgomotos
-cam la 100 000 km pica puntea de diode si releul de incarcare . Cost inlocuire aprox 250 lei.
In rest depinde de noroc in sensul ca ambele au volanta cu dubla masa, ambele au geometrie variabila.
Daca as fi in locul tau as alege Z17DTH .
Ambele sunt destul de fiabile acum depinde cat de ingrijita mecanic o iei.
- adrian scarlat
- OP
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2014
- Arges
adrian scarlat
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2014
- Mesaj Privat
Aha per ansamblu am înþeles ºi sunt destule lucruri în favoarea 1.7. Eu eram impresionat de motorul în 6 trepte pe care îl oferã 1.3 însã peste tot am auzit de problema legatã de cuplul foarte sus pe care îl oferã ºi de faptul cã motorul trage bine dar sã fie turat mai mult. Acest lucru îmi atrage atenþia ºi bãnuiesc cã va duce consumul undeva de cel pe care îl are 1.7 nu-i aºa? ºi încã ceva acest Z17DTH este singurul motor diesel care îl are 1.7?
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- mad2max
- ***
- 793 mesaje
- din 04 Jul 2007
- Astra 2001 y17dt
- Dambovita
mad2max
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jul 2007
- Mesaj Privat
adrian scarlat a scris:Aha per ansamblu am înþeles ºi sunt destule lucruri în favoarea 1.7. Eu eram impresionat de motorul în 6 trepte pe care îl oferã 1.3 însã peste tot am auzit de problema legatã de cuplul foarte sus pe care îl oferã ºi de faptul cã motorul trage bine dar sã fie turat mai mult. Acest lucru îmi atrage atenþia ºi bãnuiesc cã va duce consumul undeva de cel pe care îl are 1.7 nu-i aºa? ºi încã ceva acest Z17DTH este singurul motor diesel care îl are 1.7?
Mai exista z17dtl(80cp) -injectie Bosch
z17dtj(110cp) - injectie Denso dupa 2007
Z17dtr(125cp)-injectie Denso dupa 2007
- adrian scarlat
- OP
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2014
- Arges
adrian scarlat
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2014
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,235 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,235
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
@alexhaiducu,hai sa nu exageram ca nu lesina motorul de 1.3!
Am mers 4 adulti destul de grei,doi copii,plin de bagaje si cu AC-ul pornit si nu a lesinat. Te inveti cu motorizarea mica,trebuie schimbat vitezele cu motorul mai turat! Distributia nu pica la 150 de mii,eu am schimbat la 230 de mii si ar mai fi mers!
Am mers 4 adulti destul de grei,doi copii,plin de bagaje si cu AC-ul pornit si nu a lesinat. Te inveti cu motorizarea mica,trebuie schimbat vitezele cu motorul mai turat! Distributia nu pica la 150 de mii,eu am schimbat la 230 de mii si ar mai fi mers!
- adrian scarlat
- OP
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2014
- Arges
adrian scarlat
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2014
- Mesaj Privat
- cipy2007
- **
- 112 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Signum 2005 Z19DT
- Dolj
cipy2007
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Dolj
- Masina: Signum 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- adrian scarlat
- OP
- 5 mesaje
- din 12 Feb 2014
- Arges
adrian scarlat
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
cuculica a scris:@alexhaiducu,hai sa nu exageram ca nu lesina motorul de 1.3!
Am mers 4 adulti destul de grei,doi copii,plin de bagaje si cu AC-ul pornit si nu a lesinat. Te inveti cu motorizarea mica,trebuie schimbat vitezele cu motorul mai turat! Distributia nu pica la 150 de mii,eu am schimbat la 230 de mii si ar mai fi mers!
Am mers 4 adulti destul de grei,doi copii,plin de bagaje si cu AC-ul pornit si nu a lesinat. Te inveti cu motorizarea mica,trebuie schimbat vitezele cu motorul mai turat! Distributia nu pica la 150 de mii,eu am schimbat la 230 de mii si ar mai fi mers!
Salut. In general distributia pe lant este pe viata cum s-ar spune adica incepe sa dea semne de oboseala abia dupa 5-600 000 km cum este cazul la Y20DTH (un motor pur nemtesc), lantul la acest tip de motor este cu za DUBLA. Lantul la Z13DTH este cu za simpla, problema majora la tipu` asta de motor este patina intinzatoare aia se duce. Manopera de inlocuire este costisitoare deoarece este foarte mult de demontat iar cand umbli schimbi tot KIT distributie + garnituri capac. Aceeasi manopera "deosebit" de mare este pentru curatat EGR , de fapt doamne fereste sa ai probleme ca mai bine il inlocuiesti decat sa mai stai sa demontezi odata .
Majoritatea recomanda Z17DTH (101 CP) pentru ca este un motor destul de matur, fara prea multe hibe de fabricatie.Apropo motorul asta nu are nevoie de treapta a 6-a deoarece la 3000 rpm are fix 140km/h si se simte in largul lui la turatia asta cu un consum de 5.5-6 L % daca se merge constant cu viteza asta.
P.S. Evita cu orice pret filtrul de particule,,, este o pacoste financiara pentru un autoturism second hand.
anawar
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
anawar
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
anawar
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu neaparat olx, uite si pe club :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134292
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=137576
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136339
Si mai sunt, si alea au motoare nu saracia de 1.3 care nu multumeste nici macar o femeie pensionara. Atentie ca ei cer, de primit e alta treaba. Toti cu scaun la cap se documenteaza sau intreaba pe mecanici si de asta cele cu motor de 1.3 se vand foarte greu si pret mic.
O vinzi in Belgia si iti cumperi ceva uman.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134292
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=137576
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136339
Si mai sunt, si alea au motoare nu saracia de 1.3 care nu multumeste nici macar o femeie pensionara. Atentie ca ei cer, de primit e alta treaba. Toti cu scaun la cap se documenteaza sau intreaba pe mecanici si de asta cele cu motor de 1.3 se vand foarte greu si pret mic.
O vinzi in Belgia si iti cumperi ceva uman.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Referitor la motorul asta de 1.3 CDTI as putea face o comparatie... Spre ex Passat B5.5 1.9 TDI fabricatie 2004 se vinde cu 4000-4500 , urmatorul model B6 il gasesti relativ usor la aproximativ 5000-5300 E DAR cu motorizare 2.0 TDI. De ce modelul nou B6 mai frumos... mai aratos ...mult mai modern (si mult mai scump cand a iesit pe poarta fabricii) se vinde cu o diferenta in plus de 40 de milioane? Pentru ca 2.0 TDI este un esec de motor , o eroare per total tehnologica a nemtilor de la VAG.
SI acuma On Topic... romanu` cand isi cumpara masina intreaba pe vecinu` de la 3 pe vecinu de la parter si inca vreo 3 neamuri.Luam cazul in care cei pe care ii intreaba sunt habarnisti , dar tot intra pe internet si se lamureste. Ca deh ... acuma internet NU mai este doar prin vreun catun uitat de lume.
Fiecare tine la masina lui, tine de pret dar pe piata romaneasca de masini SH , sunt 2 tipuri de masini:
-unele cu pret real ( adica alea care se vand)
-si celelalte care includ valoarea sentimentala ( pret aberant).
Ca incheiere esti pe CLUB OPEL , adica un forum al pasionatilor sau ... cel putin al proprietarilor de Opel , in care se recomanda anumite chestii in baza unor experiente, legate de aceasta marca.
E ca si chestia aia ...cand iti zice unu ca , ba, esti balbait... nu crezi , dar cand iti zice si cea de`a 2 persoana deja te pune pe ganduri ).
P.S. Pune-o la vanzare cu 4500 E,,, mai acutalizezi anunturile la 1 luna... mai una alta... tre` sa pice un gascan pana la urma.
P.S. Pune-i un pret mai mic,, mai scoti ceva (sau nu) din buzunar si i-ati alta, cazane frumoase sunt destule.
SI acuma On Topic... romanu` cand isi cumpara masina intreaba pe vecinu` de la 3 pe vecinu de la parter si inca vreo 3 neamuri.Luam cazul in care cei pe care ii intreaba sunt habarnisti , dar tot intra pe internet si se lamureste. Ca deh ... acuma internet NU mai este doar prin vreun catun uitat de lume.
Fiecare tine la masina lui, tine de pret dar pe piata romaneasca de masini SH , sunt 2 tipuri de masini:
-unele cu pret real ( adica alea care se vand)
-si celelalte care includ valoarea sentimentala ( pret aberant).
Ca incheiere esti pe CLUB OPEL , adica un forum al pasionatilor sau ... cel putin al proprietarilor de Opel , in care se recomanda anumite chestii in baza unor experiente, legate de aceasta marca.
E ca si chestia aia ...cand iti zice unu ca , ba, esti balbait... nu crezi , dar cand iti zice si cea de`a 2 persoana deja te pune pe ganduri ).
P.S. Pune-o la vanzare cu 4500 E,,, mai acutalizezi anunturile la 1 luna... mai una alta... tre` sa pice un gascan pana la urma.
P.S. Pune-i un pret mai mic,, mai scoti ceva (sau nu) din buzunar si i-ati alta, cazane frumoase sunt destule.
anawar
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2015
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu neaparat olx, uite si pe club :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134292
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=137576
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136339
Si mai sunt, si alea au motoare nu saracia de 1.3 care nu multumeste nici macar o femeie pensionara. Atentie ca ei cer, de primit e alta treaba. Toti cu scaun la cap se documenteaza sau intreaba pe mecanici si de asta cele cu motor de 1.3 se vand foarte greu si pret mic.
O vinzi in Belgia si iti cumperi ceva uman.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=134292
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=137576
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136339
Si mai sunt, si alea au motoare nu saracia de 1.3 care nu multumeste nici macar o femeie pensionara. Atentie ca ei cer, de primit e alta treaba. Toti cu scaun la cap se documenteaza sau intreaba pe mecanici si de asta cele cu motor de 1.3 se vand foarte greu si pret mic.
O vinzi in Belgia si iti cumperi ceva uman.
Multumesc pentru sfaturi, masinile pe care le-ai dat ca exemplu sunt ele bune pentru cine este interesat de batranete si vrea sa aiba masina straina "sa scartaie european" de la 200.000 km iei tot din Belgia ( ca ai facut trimitere) cu 2500 (o poti vinde ce-i drept in tara cu un plus) dar nu pentru asta am intrebat daca si in ce conditii ar putea sa fie facuta modificare.
Multumesc pentru ... Sa fim noi sanatosi ca motorul tot asa se strica la o adica.