- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Corecta observatia privitoare la verificarea strangerii suruburilor.
Nu cred ca defectarea garniturii pompei de apa ar putea
contamina uleiul cu apa, eventuala scurgere s-ar produce
catre exteriorul motorului.
In schimb compromiterea garniturii de distributie in zona
canalelor de racire din bloc reprezinta principala cauza a
aparitiei apei in ulei.
Nu cred ca defectarea garniturii pompei de apa ar putea
contamina uleiul cu apa, eventuala scurgere s-ar produce
catre exteriorul motorului.
In schimb compromiterea garniturii de distributie in zona
canalelor de racire din bloc reprezinta principala cauza a
aparitiei apei in ulei.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
@Lyonel
Daca dupa 50 km rulati nu mai ai maioneza atunci este ok.
Apa este la nivel?
Uleiul este la nivel?
Urmareste care scade.
Cat despre suruburi...eu am o vorba: daca nu ma mananca de ce sa ma scarpin.
In cazul de fata, zgomotul nu este continuu, automat zic eu ca nu este surub. Ca doar nu se insuruba si desuruba singur.
Pt tacaneala aia eu am avut cateva remedii (BINEINTELES DACA NU ESTE DISTRIBUTIA):
sorb curatat plus verificat pompa ulei
filtru ulei gm sau mahle
ulei nou
putina talpa pe la 120/h
Daca nu trece...rabdare ca in maxim 2 saptamani se duce gunoiul singur cumva, eu cel putin asta am dedus: ca ceva, undeva se infunda cu aluviuni si blocheaza un tachet sau canalul de ulei care il alimenteaza. In mod sigur este un tachet iar inlocuirea sau curatarea tachetilor nu este solutia. Eu am inlocuit pe toti 16 cu INA.
Daca dupa 50 km rulati nu mai ai maioneza atunci este ok.
Apa este la nivel?
Uleiul este la nivel?
Urmareste care scade.
Cat despre suruburi...eu am o vorba: daca nu ma mananca de ce sa ma scarpin.
In cazul de fata, zgomotul nu este continuu, automat zic eu ca nu este surub. Ca doar nu se insuruba si desuruba singur.
Pt tacaneala aia eu am avut cateva remedii (BINEINTELES DACA NU ESTE DISTRIBUTIA):
sorb curatat plus verificat pompa ulei
filtru ulei gm sau mahle
ulei nou
putina talpa pe la 120/h
Daca nu trece...rabdare ca in maxim 2 saptamani se duce gunoiul singur cumva, eu cel putin asta am dedus: ca ceva, undeva se infunda cu aluviuni si blocheaza un tachet sau canalul de ulei care il alimenteaza. In mod sigur este un tachet iar inlocuirea sau curatarea tachetilor nu este solutia. Eu am inlocuit pe toti 16 cu INA.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am tot sperat ca odata cu incalzirea vremii scap de zmacul din capac. Ce pot sa spun ca s-a mai subtiat un pic dar tot acolo e. In vad cum pica de pe capac pe came, cand iau busonul de la ulei. Nivelul la ulei scade cam o linie la 500 km, cam multicel. La apa cam 50 ml la aceeasi distanta. Nu prea mi-e clar cum etanseaza garnitura pompei de apa, pe capacul distibutiei? Oricum, in toamna anului 2012, cand am schimbat distributia (vorba vine-kit de 300l ei, cred ca doar lant si patine) nu mi-au spus ca trebuie si pompa apa si garnitura capac distributie. Pe undeva picura cate un strop de apa-n ulei. Culmea e ca apa nu sta pe fundul baii ci emulsioneaza sus in capacul motorului. Talpa nu-i dau defel. Max. 100 km/h. In general 70-80 km/h. Turatie max. 3000, pana schimb viteza, apoi 2000-2500.
Trebuie sa studiez niste poze clare cu un capac distributie, sa vad despre ce arculet zicea un vecin ca trebuie sa-i pun o saiba, sa apese mai bine...Cica asa a rezolvat el presiunea la ulei. Daca aveti careva poze, raman indatorat. E acolo vreo supapa de suprapresiune care se deschide si baga uleiul inapoi in baie?
Trebuie sa studiez niste poze clare cu un capac distributie, sa vad despre ce arculet zicea un vecin ca trebuie sa-i pun o saiba, sa apese mai bine...Cica asa a rezolvat el presiunea la ulei. Daca aveti careva poze, raman indatorat. E acolo vreo supapa de suprapresiune care se deschide si baga uleiul inapoi in baie?
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pun niste foto, in cele de sus se observa locul in care
vine fixata pompa de apa pe exteriorul capacului, precum
si zona corespunzatoare contactului din interior, cu
blocul motor (evident, se interpune garnitura capacului).
In poza de jos se observa sistemul regulator al presiunii
uleiului (bypass), probabil ca saiba se aseaza la unul din
capetele arcului, (eu nu cred ca asta rezolva ceva).
vine fixata pompa de apa pe exteriorul capacului, precum
si zona corespunzatoare contactului din interior, cu
blocul motor (evident, se interpune garnitura capacului).
In poza de jos se observa sistemul regulator al presiunii
uleiului (bypass), probabil ca saiba se aseaza la unul din
capetele arcului, (eu nu cred ca asta rezolva ceva).
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
negriu1
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2015
- Mesaj Privat
salutare. am un opel corsa model 2003, motor z10XE si am o scurgere de ulei.
acu o saptamana am schimbat garnitura capac culbutori in urma unei constatari. Acu pe acolo nu mai curge. problema este ca vad niste picaturi in partea de jos. poate garnitura baia de ulei?
fata de sap trecuta, nu se vede lipsa la joja de ulei.
am atasat poze. ms mult
acu o saptamana am schimbat garnitura capac culbutori in urma unei constatari. Acu pe acolo nu mai curge. problema este ca vad niste picaturi in partea de jos. poate garnitura baia de ulei?
fata de sap trecuta, nu se vede lipsa la joja de ulei.
am atasat poze. ms mult
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Mysko
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2015
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Mysko
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2015
- Mesaj Privat
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat
As dori sa aflu unde se poate gasi o supapa unisens din blocul motor, pe traseul de ulei, a trebuit sa fie distrusa pentru ca era infundat canalul respectiv cu hartie din filtrul de ulei, si motorul nu avea presiune de ulei deloc, sau daca exista varianta sa renunt la acea supapa pentru ca nu-i de gasit nicaieri si masina sta de aproape o luna.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Poti sa specifici despre ce supapã e vorba? Eu stiu ca supapã unisens este doar în corpul de aluminiu in care se monteazã filtrul de ulei, chiar sub filtru! A trebuit sã fie distrusã? Sigur nu trebuia sã fie distrus nimic cu intenție! Dar dacã a trebuit totuși, înseamnã cã a meritat! Supapa de care vorbesc eu e din plastic, cu arc si m-am plâns și eu ca o am schiloadã de douã picioruse. Ce bine ar fi fost sã fie ea cauza lipsei de presiune! Practic poți merge si fãrã acea supapã dar se amorseazã greu circuitul de ungere si se dezamorseazã rapid la oprirea motorului pentru cã tot uleiul din corpul filtrului se scurge înapoi în baie. Dar poate știi tu altã supapã în blocul motor!
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat
E o supapa unisens in blocul motor, nu cea de la filtru, este pe canalul de ulei care ajunge sus la axele cu came, are cam 10mm diametru si vreo 15mm inaltime, o bila si un arc si ceva de plastic (un fel de ghidaj) pentru bila. Nu stiu ce sa fac, ca nu se gaseste asaceva niciunde, la motorul de 1000 este un buletin de service care spune ca se poate renunta la ea, dar la cel de 1.2 nu stiu, daca ar fi masina mea as renunta la ea, poate la pornire ar carai cateva secunde pana ajunge uleiul sus la axele cu came si culbutori, rolul supapei era sa mentina un pic de presiune, sa nu se intoarca asa repede uleiul spre filtru, am gasit o poza ca exemplu cu zona unde e supapa, era infundata cu hartie de la filtrul de ulei si nu ajungea presiune de ulei deloc la axele cu came, deasupra de circuitul supapei e montat senzorul de presiune.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat
Poate la noi nu a patit nimeni asa ceva, cine a schimbat uleiul si filtrul, a gasit filtrul colapsat a tras de el, l-a facut franjuri si asa a ajuns incet o bucatica de hartie de filtru care s-a oprit la intrarea in valva aia, ca are foarte mic spatiul de trecere ulei, am increcat sa o desfund, dar a fost imposibil, asa ca am scos-o prin distrugere, ca-i presata in acea gaura, motorul era foarte jegos in interior si sorbul era aproape total infundat, nu stiu ce rahat de ulei a folosit si cate mii de kilometri. Am cercetat pe mai toate forumurile si nu am gasit inca un raspuns clar, pana la urma voi asambla motorul fara supapa aia, nimeni aici nu o gaseste ca piesa de schimb.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Daca se poate renunta la ea la motorul de 1L nu vad de ce
nu s-ar putea renunta si la cel de 1.2 L.
Am trait cu impresia ca mai exista o supapa cu acelasi rol (anti-retur)
in carcasa filtrului de ulei dar, dupa ultima informatie, ar fi redundanta,
Tare misterios este circuitul de ungere !
later edit: de fapt nu ar fi redundanta, supapa descoperita de @dorinspeedy ar
avea scopul sa mentina uleiul in canalale din chiulasa, altfel s-ar putea scurge
prin ajustajele cuzineti-paliere/manetoane vibrochen in baie.
Danee, nu ne lasa !
nu s-ar putea renunta si la cel de 1.2 L.
Am trait cu impresia ca mai exista o supapa cu acelasi rol (anti-retur)
in carcasa filtrului de ulei dar, dupa ultima informatie, ar fi redundanta,
Tare misterios este circuitul de ungere !
later edit: de fapt nu ar fi redundanta, supapa descoperita de @dorinspeedy ar
avea scopul sa mentina uleiul in canalale din chiulasa, altfel s-ar putea scurge
prin ajustajele cuzineti-paliere/manetoane vibrochen in baie.
Danee, nu ne lasa !
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat
Valva aia din carcasa filtrului cred ca foloseste la scurgrerea uleiului din filtru cand se schimba, cand ai filtrul montat e inchisa, filtrul apasa pe ea si cand scoti filtrul se deschide sa lase uleiul ramas in carcasa filtrului sa se scurga, e adevarat ca-i un sistem de ungere destul de complicat, cu multe variabile.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Valva aia din carcasa sunt de fapt vreo 3 buc. : cea care este apasata de laterala
filtrului (drain), cea aflata in tubul ce trece prin filtru (bypass) si mai este una la baza
"piciorului" carcasei filtrului (gaura din mijloc).
Ultima, cred eu - legat de cea ce a scris @scanx "Prin gaura din mijloc trece uleiul
venind din baie - pompa ulei - filtru" - este ca are rol antiretur - sa nu se
dezamorseze pompa.
filtrului (drain), cea aflata in tubul ce trece prin filtru (bypass) si mai este una la baza
"piciorului" carcasei filtrului (gaura din mijloc).
Ultima, cred eu - legat de cea ce a scris @scanx "Prin gaura din mijloc trece uleiul
venind din baie - pompa ulei - filtru" - este ca are rol antiretur - sa nu se
dezamorseze pompa.
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat
Eu in carcasa filtrului am vazut doar doua valve, aia pe care apasa filtrul si aia de sus de bypass, eventual mai sunt si filtre care au incorporata o valva de bypass, altceva nu am vazut si am demontat tot bucati, sa elimin orice cauza de presiune zero si am ajuns la valva aia cu probleme din blocul motor.
- dorinspeedy
- *
- 8 mesaje
- din 13 Apr 2016
- Hunedoara
dorinspeedy
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2016
- Mesaj Privat