b19rkf
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Buna seara mai intai. Am patit si eu un mare necaz si as dori niste sfaturi in vederea rezolvarii acestei proble. Pe scurt o sa va povestesc ce sa intamplat:
Am uitat faza mica aprinsa -> baterie descarcata. Dau so pornesc dupa cca. 4 ore si dupa cum era de asteptat na pornit. Ma gandesc cum so rezolv, iau niste cabluri si dau so pornesc cu ajutoru unei altei masini. Ceeace nu observ eu la momentu respectiv era k masca de plastic rosie care in mod normal era pusa pe + bateriei era pusa la -, din ce motiv acu nu stiu. Chestia e k am facut prostia de a lega invers cabluri de curent de la cealalta masina la mine. Adica + la - respectiv - la +. A facut ea saraca o scanteie mai mare dar nam luato in seama, deh nervi si ofticare. In fine dau so pornesc pun contacu si ... pauza, imi dadea cu virgula. Ies afara si observ atunci marea problema! Scot imediat cablurile, da era prea tarziu o facusem. Rezultate cand pun contactu se aprind martorii in bord si se aude cum "tzac tzac" un releu din compartimentul motor.Cand releu conecteaza, repectiv deconecteaza, tensiune variaza-observatie la indicatorul de combustibil.Incercand conectarea corecta, rezultatul este nul.
Va rog sami dati niste sfaturi cam sa putut arde, sau daca are cineva schema electrica. Masina este astra H 17 dti din 2002
Va multumesc anticipat
Stephan
Am uitat faza mica aprinsa -> baterie descarcata. Dau so pornesc dupa cca. 4 ore si dupa cum era de asteptat na pornit. Ma gandesc cum so rezolv, iau niste cabluri si dau so pornesc cu ajutoru unei altei masini. Ceeace nu observ eu la momentu respectiv era k masca de plastic rosie care in mod normal era pusa pe + bateriei era pusa la -, din ce motiv acu nu stiu. Chestia e k am facut prostia de a lega invers cabluri de curent de la cealalta masina la mine. Adica + la - respectiv - la +. A facut ea saraca o scanteie mai mare dar nam luato in seama, deh nervi si ofticare. In fine dau so pornesc pun contacu si ... pauza, imi dadea cu virgula. Ies afara si observ atunci marea problema! Scot imediat cablurile, da era prea tarziu o facusem. Rezultate cand pun contactu se aprind martorii in bord si se aude cum "tzac tzac" un releu din compartimentul motor.Cand releu conecteaza, repectiv deconecteaza, tensiune variaza-observatie la indicatorul de combustibil.Incercand conectarea corecta, rezultatul este nul.
Va rog sami dati niste sfaturi cam sa putut arde, sau daca are cineva schema electrica. Masina este astra H 17 dti din 2002
Va multumesc anticipat
Stephan
ANSWERS
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2004
- Mesaj Privat
sper sa nu te descurajez complet dar de ars se poate arde TOT dupa aceasta operatiune nefericita ...... ...... un caz similar ca manopera dar pe alta masina , respectiv vw golf 4 a existat in service la augsburg ... .... schimbat apoi : ECU motor , instrumente bord , controller airbag . controller confort , radio , controller AC .... si parca asta a fost .....incearca sa faci o diagnoza ,... in functie de CE mai raspunde la aceasta diagnoza iti poti face o idee mica .....
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Din 2002 nu are cum sa fie Astra H, Este Astra G, H-ul se face din 2004.
Din pacate sunt de acord ci Answers, contactele la masinile mai noi nu decupleaza alimentarea complet, raman alimentate ECU-ul si celelalte calculatoare ale masinii, blocurile de relee etc, iar niciunul dintre acestea nu are protectie de curent invers, pentru ca e cam greu sa se intample asa ceva, deci pregateste-te pentru ece e mai rau.
Din pacate sunt de acord ci Answers, contactele la masinile mai noi nu decupleaza alimentarea complet, raman alimentate ECU-ul si celelalte calculatoare ale masinii, blocurile de relee etc, iar niciunul dintre acestea nu are protectie de curent invers, pentru ca e cam greu sa se intample asa ceva, deci pregateste-te pentru ece e mai rau.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
b19rkf
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2006
- Mesaj Privat
Mea culpa e astra G
Cred k am avut un inger MARE. An inceput babeste innainte de o duce la service pe platforma, prin inlocuirea bateriei cu una noua. Rugaciunile miau fost ascultate porni saraca la prima cheie . => OPEL fac masini foolproof
Deja imi facusem planuri de vanzare a masinii ( trecut fiind prin inlocuirea ECU de la pompa de injectzie care ma usca). Eh noi sa fim sanatosi dupa cum e vb romanului prost sa fi, noroc sa ai
Va multzumesc pt sfaturi
stephan
Cred k am avut un inger MARE. An inceput babeste innainte de o duce la service pe platforma, prin inlocuirea bateriei cu una noua. Rugaciunile miau fost ascultate porni saraca la prima cheie . => OPEL fac masini foolproof
Deja imi facusem planuri de vanzare a masinii ( trecut fiind prin inlocuirea ECU de la pompa de injectzie care ma usca). Eh noi sa fim sanatosi dupa cum e vb romanului prost sa fi, noroc sa ai
Va multzumesc pt sfaturi
stephan
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- FLV
- **
- 163 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 2003 Z16XE
- Neamt
FLV
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Scuze daca nu am procedat corect si am "trezit din somn" acest topic, dar am preferat asta in locul de a creea altul nou.
Sa va povestesc cum sa intamplat : dupa ce am spalat masina la spalatorie, invart cheia in contact si parca invarteam in yala -> baterie moarta. Ridic capota, ochiul magic era inca verde (nu mai stiu daca bateria era cu intretinere sau nu, era o baterie GM cu niste dungi galbene nu stiu din ce an; oricum faptul este consumat). Cumpar un set de cabluri, ca nimeni nu avea si ma rog de un nene sa-mi dea curent ca sa o pornesc. Trage omu' masina aproape, ridica capota si imi spune el mie: rosu la + negru la -, exact asa procedez; pun primul clestii pe borne si apoi il astept pe el...sareau scantei de sub capota lui de parca suda , insistent omu' din fire reuseste sa fixeze clestii. Am zis nah...facea contact imperfect, ma duc sa dau cheie...surprize surprize...nici macar martorii din bord nu se mai aprindeau vedeam prin fata ochilor ECU cum paseste pe taramul de "dincolo". Ma duc la om si vad clestii pusi invers, ii arat ce a facut si sa facut palid la fata, fuge repede si da cheie la masina lui si porneste. Inversam clestii si incerc sa dau cheie din nou la masina mea, aceeasi poveste, totu' mort. Ies din masina si nu stiam in ce directie sa o iau, vad in departe un service. Fug pana acolo ii explic unui mecanic ce sa intamplat si a zis ca in cazul cel mai fericit sau ars cablurile, omul bine-voitor ia un set de cabluri si vine cu mine. Fixeaza el clestii la ambele baterii si imi zice sa dau cheie: pun contacul in pozitia II, toti martorii aprinsi si mai luminosi ca niciodata apoi cu ochii umezi si o urma de speranta in suflet pornesc motorul si totul pare sa fie ok.
In urma acestui mic incident nu am observat nimic ciudat, doar faptul ca mi s-a resetat din CB: ora (fara data), consumul instant, consumul mediu, etc. Nu mi s-a ars nici o sigurantza, norocul meu a fost cred, cablurile de proasta calitate care sau ars. Am schimbat bateria cu una Rombat Premier 55Ah si 520A curent de pornire.
In raspunsul de dinaintea mea vad ca pe parcurs pot sa-mi apara erori si ECU sa functioneze prost...este posibil?
Scuze daca nu am procedat corect si am "trezit din somn" acest topic, dar am preferat asta in locul de a creea altul nou.
Sa va povestesc cum sa intamplat : dupa ce am spalat masina la spalatorie, invart cheia in contact si parca invarteam in yala -> baterie moarta. Ridic capota, ochiul magic era inca verde (nu mai stiu daca bateria era cu intretinere sau nu, era o baterie GM cu niste dungi galbene nu stiu din ce an; oricum faptul este consumat). Cumpar un set de cabluri, ca nimeni nu avea si ma rog de un nene sa-mi dea curent ca sa o pornesc. Trage omu' masina aproape, ridica capota si imi spune el mie: rosu la + negru la -, exact asa procedez; pun primul clestii pe borne si apoi il astept pe el...sareau scantei de sub capota lui de parca suda , insistent omu' din fire reuseste sa fixeze clestii. Am zis nah...facea contact imperfect, ma duc sa dau cheie...surprize surprize...nici macar martorii din bord nu se mai aprindeau vedeam prin fata ochilor ECU cum paseste pe taramul de "dincolo". Ma duc la om si vad clestii pusi invers, ii arat ce a facut si sa facut palid la fata, fuge repede si da cheie la masina lui si porneste. Inversam clestii si incerc sa dau cheie din nou la masina mea, aceeasi poveste, totu' mort. Ies din masina si nu stiam in ce directie sa o iau, vad in departe un service. Fug pana acolo ii explic unui mecanic ce sa intamplat si a zis ca in cazul cel mai fericit sau ars cablurile, omul bine-voitor ia un set de cabluri si vine cu mine. Fixeaza el clestii la ambele baterii si imi zice sa dau cheie: pun contacul in pozitia II, toti martorii aprinsi si mai luminosi ca niciodata apoi cu ochii umezi si o urma de speranta in suflet pornesc motorul si totul pare sa fie ok.
In urma acestui mic incident nu am observat nimic ciudat, doar faptul ca mi s-a resetat din CB: ora (fara data), consumul instant, consumul mediu, etc. Nu mi s-a ars nici o sigurantza, norocul meu a fost cred, cablurile de proasta calitate care sau ars. Am schimbat bateria cu una Rombat Premier 55Ah si 520A curent de pornire.
In raspunsul de dinaintea mea vad ca pe parcurs pot sa-mi apara erori si ECU sa functioneze prost...este posibil?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,064 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,064
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
putin probabil.Cablurile alea au 200amperi din cate stiu , mai putin decat haleste electromotorul la pornire.Este nevoie de o rezistenta mai mare decat are bateria pentru a provoca avarie in caz de punere gresita a clestilor.Bornele puse gresite pe baterie face scrum sigurantele ( doar pe cele mari de la motor si 3 din interior).Pana la ecu e cale lunga
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
salut...am avut si eu cu ECU probleme prin luna aprilie al acestui an,mai exact nu pornea masina(nu invartea absolut deloc si aveam martorul "masinuta cu cheita"+ESP aprinse).am inlocuit ECU,iar in urma inlocuirii ECU(second hand)am ramas cu ESP aprins si bineinteles nefunctionabil(masina este dotata cu ESP+TC) si mi-a zis cineva ca s-ar putea sa fie de vina calculatorul de ABS(o coincidenta destul de mare sa imi ramana ESP aprins exact de cand am inlocuit ECU,dar totul este posibil).toate bune si frumoase pana acum vreo 3 saptamani cand mi s-a ars bordul(bordul era mort,nu mergea butonul de inchidere centralizata din masina si nici comenzile luminilor).am inlocuit bordul si acum merge.iar de cand am citit posturile de mai sus am facut legatura cu problemele mele numai de ELECTRONICA pe care le-am avut in mai putin de jumatate de an si imi aduc aminte ca acum 2 ierni am avut probleme cu bateria(eu nu prea merg cu masina decat la sfarsit de saptamana ca am si masina de serviciu),iar cand voiam sa plec cu masina trebuia sa ii dau curent cu cealalta masina si asa am tinut-o vreo 2 luni de zile pana cand mi-am luat baterie noua.si o data am tinut redresorul toata ziua pe masina.toate acecste probleme legate de electronica pot fi din aceasta cauza?spunea cineva mai sus ca probleme pot aparea si dupa cateva luni,nu imediat.multumesc si sper ca nu v-am plictisit cu postul meu!