Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
La fel zic și eu și nu te zgârci ! Schimba și bujiile, ngk sau bosch! Pompã de apã dacã are joc sau se aude zgomot când o învârti la mâna trebuie schimbatã. Curea am folosit gates și e bunã. Baftã!
Skip ads

  • moisei catalin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Am schimbat : ulei( divinol 10w40), filtre: aer, polen si benzina, bujii(bosch), am curatat clapeta de acceleratie si EGRul.
A mai ramas distributia si schimb de antigel dupa ce termin cu inmatricularea Shocked
Muktumesc.
Bafta.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea!
De curand am achizitionat o Zafira A an 2001 motor z16xe,import Olanda.Toate bune si frumoase,masina mergea si arata impecabil.Motorul mergea impecabil(aproape ca nu se auzea in relanti)Nu era nevoie de nici o investitie la prima vedere dar totusi m-am gandit sa fac o revizie in sensul de filtre,uleiuri(motor si cutie),bujii, curea accesorii si distributie.
Asa ca am dus-o la un mecanic pe care il cunosc de multa vreme dupa ce am cumparat consumabilele cu rugamintea de a face si o verificare.Dupa toate astea mecanicul mi-a zis ca toate erau schimbate cu putin timp in urma(filtrul de aer si de polen sunt ca si noi,le voi refolosi cu siguranta,cureaua de accesorii noua dar pusa invers asa ca a schimbat-o,cureaua de distributie ,rolele si pompa de apa a zis ca sunt aproape noi,dar totusi a schimbat doar cureaua daca tot a desfacut acolo,bujiile bosch intr-o stare excelenta(aproape noi si alea) dar totusi schimbate cu unele GM noi.Alte constatari ,esapament ca si nou cap- coada,ferodouri spate noi,impecabila pe articulatie(se si simte).
Dupa toate astea motorul tremura usor in relanti si se aud mici rateuri in esapament.Am crezut ca sunt bujiile noi cu probleme asa ca am pus bujiile vechi.Cand le-am dat jos,doua afumate.OK am zis asta e.Le-am pus pe cele vechi,care aratau perfect,si motorul mergea la fel de prost.Le-am dat jos si pe astea si-surpriza-doua erau iar afumate.Daca tot erau date jos am facut si o compresie de motor si a iesit 16 16 17 17,deci exclus compresia.De mentionat ca motorul porneste , merge si consuma exact ca inainte cu exceptia relantiului si a bujiilor afumate.Nu este nici un martor aprins in bord.Mecanicul zice ca nu are cum sa fie de la distributie dar totusi o sa o dea jos sa o mai verifice o data.La motor nu s-a umblat decat la bujii, distributie, schimb de ulei si filtre,asa ca eu totusi inclin sa cred ca problema ar fi totusi de la distributie.Problema asta ma streseaza deoarece vreau sa montez GPL si vreau ca motorul sa mearga perfect inainte de asta.
Voi ce parere aveti,ar putea fi cureaua de distributie montata gresit?Este aceeasi marca de curea ca si cea veche adica Gates.Multumesc Frumos pentru raspunsuri.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai inainte mergea bine, ai schimbat cureaua, merge mai prost, asta fix dupa remontarea distributei. Trebuie sa mai sape. Altfel, verifica si bobina, dar ai avea eroare de rateu pe cilindru.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pai si bobina sa se strice deodata pe doi
cilindrii?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verifica intai distributia....
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
16,17 compresie deja a depasit maximul de 14- 15,5 pentru un motor nou,numai din motivul asta si poate merge motorul in figuri,cum se zicea mai sus incepe cu o verificare a distributiei
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Compresie mai mare ca aia nominala nu inseamna depuneri in motor ?
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Dupa ce verific distributia va anunt ce am gasit.Dar cred ca peste o sapatamana o voi face.Oricum,multumesc pentru raspunsuri.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da poate fi si strat de calamina care micsoreaza camera de ardere,sau desincronizare deschidere supape de la distributie pusa aiurea.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cind se va gasi cauza afumarii celor 2 bujii,se va rezolva problema...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Care bujii se afuma, spune concret 1 si 4 , 1 si 2 sau cele din portbagaj ?
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Nu am dat importanta la asta ,oricum o sa mai fac inca un test de compresie dupa ce verific inca o data distributia ,o sa iau cartonasul cu compresia sa-l scanez si o sa-l postez si atunci o sa fiu atent si care sunt afumate. Oricum,in portbagaj este tot setul de bujii si doua sunt sigur afumate si doua nu.Ma repet inca o data ,motorul mergea PERFECT inainte de asta.De fapt si acum merge perfect cu exceptia relantiului.Sotia si baiatul ma intreaba ce nu imi place cum se aude, dar de fapt eu stiu cum suna motorul inainte,si mai sunt si cele doua bujii afumate, asa ca nu mi se pare.Dar ,cred ca mai dureaza o saptamana pana imi fac timp sa mai verific distributia.Oricum, multumesc din suflet pentru raspunsuri.Respect la toata lumea!Este o situatie atipica ,va tin la curent.
.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
"cred ca mai dureaza o saptamana pana imi fac timp sa mai verific distributia." - cu o distributie nealiniata unde crezi ca ajungi.

Eu unul ma gandesc sa nu fie ceva combinat:
- Distributie nealiniata | sa nu fie slabita cureaua dinti sariti - cine a montat?
- Simeringuri supape
- Scaune supape
................................

Ulei nu iti papa mai mult?

Referitor la relanti - verifica traseul de purjare vapori pana la gaurica clapeta. | cauta pe forum

Sunt doar pareri.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pai nu merg cu ea .Deocamdata folosesc metroul.O voi folosi dupa ce bag GPL.Dar exact pentru asta vreau sa mearga perfect.Da tot nu inteleg cum poate fi nu stiu ce minune cand o las mergand perfect,nu s-a miscat nici un metru inainte sau inapoi(am eu un fix cu anumite detalii asa ca sunt sigur de asta)iar dupa aceea merge aiurea in relanti.Ma gandesc ca ori e distributia ori o coincidenta nefericita cu altceva,cred electric(oricum daca vad distributia aliniata bine o bag pe tester sa vad care, ce si cum.Inainte de asta a fost pe tester si nu a dat nici o eroare.Asta stiu pentru ca am o ruda care are un service dar e la vreo 250 de km de Bucuresti si am facut un test cand am fost in trecere pe acolo.Ma intreb daca distributia e foarte putin decalata,da eroare pe tester?A,si inainte de asta am facut vreo 1500km si nu a papat ulei.Dupa nu stiu ca nu am mers mai mult de 70-80 de km.Oricum,esapamentul e foarte curat.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aveti grija cum moteaza natafletii stuturile pentru injectoarele de GPL in galeria de admisie,de obicei gauresc si apoi tureaza pana in limitare sa se curete zic ei,vin in schimb motoare cu span lipit pe scaune supape si se lasa cu demontari de motoare si multi bani cheltuiti....luati factura cu operatiunile executate altfel va plimba dupa ce va distrug motoarele pana va lasati pagubasi.
Prima intrebare ,cum se gaureste galeria cu sau fara demontare,la fara demontare ca au ei burghiu minune mai ganditi-va,ce faceti sa nu regretati.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 704
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
mecaNIK , ai dreptate . Cand mi-a montat instalatia avea ala o lene pe el cat casa . A lipit doar firele de la injectoare nu si pe cele de la senzorul de la axa cu came (le-am lipit eu in curte la tara ...) , a dat gaurile fara sa demonteze galeria , imediat cum a dat la cheie motorul nu mai avea pic de compresie , se pusese span pe supape . Dupa cateva chei lungi a pornit . Nu a turat motorul , deja mergea bine . Daca il tura la limitare si rece fiind cred ca il strangeam de gat . Deja incepusem sa am emotii . Noroc ca am nimerit o instalatie buna ( n-a fost prea ieftina , 2750 lei in 2012 , BRC ).

Later edit
Parca nu stiu ce tot zicea ca burghiul ala e smecher si nu lasa spanul sa cada in admisie...
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Am desfacut distributia si era decalata putin.Dupa ce afost pusa la semn motorul a inceput sa mearga exact ca inainte.Peste doua saptamani o sa schimb bujiile(vreau sa le pun pe alea cu care a venit) si mai fac si un test de compresie.
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
revin cum am promis cu testul de compresie.se pare ca distributia pusa gresit influenteaza si asta. Imi pare rau ca nu mai am cartonasul vechi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfa motorul dupa care vezi daca poate fi segmentat sau iti cumperi altul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR