Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Multe chestii intetesante. Doar ca, daca nu le ai, trebuie sa improvizezi. Eu asta am facut si a iesit o "scula" foarte buna. Cu un tarod de 8, o tija filetata si un prieten sudor care sa le alameasca. 😜 Buna si ideea lui nelu.1270 cu tarodul de 18, dar, banuiesc ca teaca aia nu mai poate fi refolosita. Cu cel de 8 se poate refolosi. In orice caz, "sculele" speciale pentru scos teci nu le gasesti decat pe la service-uri, iar daca vrei sa faci singur "operatiunea" merge foarte bine cu cele inventate de noi.
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
"Spiralul" este, de fapt.....burghiu. In practica, il mai denumim si asa. Gaurile din semichiuloasa trebuie "largite" pentru ca altfel, nu iese teaca. Diametrul interior al gaurii din semichiuloasa este mai mic decat diametrul exterior al tecii. 😉 In acest caz, ca sa poti scoate teaca ai doua variante: ori largesti gaura cu "spiralul", ori desfaci semichiuloasa, aia cu axe, implicit si distributia. Nelu.1270 a mers pe varianta cu largitul, care este mai usoara si mai rapida, eu am mers pe cea cu desfacutul semichiuloasei, ca n-am avut burghiu. O sa pun linkul cu rusul si vezi acolo cum se largeste gaura.
https://m.youtube.com/watch?v=TLGxtScCmFo
Hai ca am pus si o poza. Cred ca grosimea semichiulosei in zona aceea e de vreo 3-4 mm, deci, nu e mult de largit.
https://m.youtube.com/watch?v=TLGxtScCmFo
Hai ca am pus si o poza. Cred ca grosimea semichiulosei in zona aceea e de vreo 3-4 mm, deci, nu e mult de largit.
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
T.ion a scris:
Pentru ce anume se largeste gaurile de pe semichiuloasa.
Si daca se largesc cam pana unde sa largeste - daca poti semna pe o poza.
"spiralul" - daca poti pune o poza cum arata "spiralul" asta, eu unul inteleg ca l-ai folosit in loc de burghiu,
si daca se foloseste burghiu decat sa fie?
Mersi.
T.ion pana sa raspund eu a avut placerea Mirel.B sa raspunda.Exact asa este;gaura de pe semichiulasa este cu un milimetru mai mica,un spiral de 23,5 mm e suficient sa largeasca atat cat sa iasa/intre teaca cu tot cu origuri.Nu folositi spital mai mare de 23,5 mm.. sigur veti ajunge la pastilele din capul supapelor si atunci e grav! Tarodul de m18 intra doar 3-4 spire in interiorul teci de 17,05 mm,unde intra injectorul lejer,partea care etanseaza oringul injectorului este cel mai sus si are 18,78 mm,asa ca teaca se poate refolosi daca nu a fost corodata.O seara buna..
nelu.1270 a scris: iar spiralul cu care am lãrgit gãurile de pe semichiulsa este de 23,5 .mm.
Pentru ce anume se largeste gaurile de pe semichiuloasa.
Si daca se largesc cam pana unde sa largeste - daca poti semna pe o poza.
"spiralul" - daca poti pune o poza cum arata "spiralul" asta, eu unul inteleg ca l-ai folosit in loc de burghiu,
si daca se foloseste burghiu decat sa fie?
Mersi.
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am si eu probleme cu un Astra G 1.7 cdti.
In mers s-a rupt brida la un injector, dupa ce am desfacut capacul de la axele cu came ca sa ajung la bride am descoperit inca o brida jumate rupta. Am hotarat sa le schimb pe toate 4 impreuna cu inele de cauciuc si saibele de cupru de la injectoare. Injectorul de la cilindrul 1, unde era si brida jumatate rupta, era practic lipit pe teaca. Cu greu am scos injectorul si bineinteles teaca a cedat.
Am dat jos semichiuloasa si am inlocuit toate cele 4 teci cu inele noi, toate piesele GM.
Primii 100 de km au fost fara probleme, de ieri a inceput sa porneasca mai greu, scoate fum alb si foarte mult, pierd apa din vas si pare-mi-se ca ar baga si compresie in instalatia de racire. La drum intins daca o tin constant la o turatie de 2200-2500 rpm are momente cand baga si cand nu baga caldura, acul ramane constant aproape de 90 de grade, fenomen care mai nou vad ca se intampla si la relanti.
Posibil sa fie garnitura de chiuloasa? Alte idei?
In mers s-a rupt brida la un injector, dupa ce am desfacut capacul de la axele cu came ca sa ajung la bride am descoperit inca o brida jumate rupta. Am hotarat sa le schimb pe toate 4 impreuna cu inele de cauciuc si saibele de cupru de la injectoare. Injectorul de la cilindrul 1, unde era si brida jumatate rupta, era practic lipit pe teaca. Cu greu am scos injectorul si bineinteles teaca a cedat.
Am dat jos semichiuloasa si am inlocuit toate cele 4 teci cu inele noi, toate piesele GM.
Primii 100 de km au fost fara probleme, de ieri a inceput sa porneasca mai greu, scoate fum alb si foarte mult, pierd apa din vas si pare-mi-se ca ar baga si compresie in instalatia de racire. La drum intins daca o tin constant la o turatie de 2200-2500 rpm are momente cand baga si cand nu baga caldura, acul ramane constant aproape de 90 de grade, fenomen care mai nou vad ca se intampla si la relanti.
Posibil sa fie garnitura de chiuloasa? Alte idei?
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Dupa simptomele descrise, ar parea, intradevar garnitura de chiuloasa. Antigelul se duce in capul pistonului si de aceia porneste greu. Fumul alb, are miros "dulce"? Ar trebui sa verifici, totusi, din nou, tecile. Nu cred ca s-a dus garnitura intr-o suta de km, daca nu cumva ti-a fiert motorul si daca inainte nu ai avut problema asta. Nu inteleg, totusi, cum de s-au rupt bridele... Tecile, cand le-ai bagat in chiuloasa, au intrat usor?
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Brida este cea care strange injectoarele. La Opel Astra G, Y17dt, injectoarele nu se strang cate unul separat. Se strang cu ajutorul a 2 bride, cate una pentru 2 injectoate. Asa ca, daca brida e rupta la un injector, nu il mai tine nimic pe pozitie, iar compresia motorului il va impinge in sus. Daca nu e stransa corespunzator, (din cate am inteles cu 30 Nm), e posibil ca injectorul sa nu etanseze, iar daca teaca nu a fost stransa in chiuloasa, antigelul va intra in capul pistonului.
T.ion, nu exista in carte explicatie exacta, pentru a pune un "diagnostic", fara sa desfaci, sa verifici. Incercam, aici, sa ajutam cu sfaturi, noi, cei care am patit-o.
T.ion, nu exista in carte explicatie exacta, pentru a pune un "diagnostic", fara sa desfaci, sa verifici. Incercam, aici, sa ajutam cu sfaturi, noi, cei care am patit-o.
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Da, tecile sunt diferite, dar principiul e acelasi! Eu cred ca tot pe la vre-o teaca iti baga antigelul in motor. Daca inainte nu ai avut probleme, nu cred ca e garnitura. Antigelul, daca nu iti curge pe sub motor sau la calorifer, in masina, nu are unde sa se duca, decat in motor. In baia de ulei nu-ti creste nivelul, nu?
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat
- nelu.1270
- ***
- 581 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Astra 2001 Y17DTI
- Bucuresti
nelu.1270
- Mesaje scrise: 581
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Mirel B
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2015
- Mesaj Privat
Si eu cred la fel. Daca dai chiuloasa jos, in mod normal, pe langa garnitura si planeitatea chiuloasei, ar trebui schimbate si suruburile de strangere. Plus ca,eu cred ca, daca o lasi o noapte si desfaci a doua zi, dupa ce scoti injectoarele vezi in capul pistonului antigelul si vezi la care teaca e problema.Eu cred ca mai bine mai schimbi o teaca decat sa desfaci chiuloasa.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
scroogie
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2011
- Mesaj Privat