Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Multe chestii intetesante. Doar ca, daca nu le ai, trebuie sa improvizezi. Eu asta am facut si a iesit o "scula" foarte buna. Cu un tarod de 8, o tija filetata si un prieten sudor care sa le alameasca. 😜 Buna si ideea lui nelu.1270 cu tarodul de 18, dar, banuiesc ca teaca aia nu mai poate fi refolosita. Cu cel de 8 se poate refolosi. In orice caz, "sculele" speciale pentru scos teci nu le gasesti decat pe la service-uri, iar daca vrei sa faci singur "operatiunea" merge foarte bine cu cele inventate de noi.
Skip ads

  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
"Spiralul" este, de fapt.....burghiu. In practica, il mai denumim si asa. Gaurile din semichiuloasa trebuie "largite" pentru ca altfel, nu iese teaca. Diametrul interior al gaurii din semichiuloasa este mai mic decat diametrul exterior al tecii. 😉 In acest caz, ca sa poti scoate teaca ai doua variante: ori largesti gaura cu "spiralul", ori desfaci semichiuloasa, aia cu axe, implicit si distributia. Nelu.1270 a mers pe varianta cu largitul, care este mai usoara si mai rapida, eu am mers pe cea cu desfacutul semichiuloasei, ca n-am avut burghiu. O sa pun linkul cu rusul si vezi acolo cum se largeste gaura.
https://m.youtube.com/watch?v=TLGxtScCmFo
Hai ca am pus si o poza. Cred ca grosimea semichiulosei in zona aceea e de vreo 3-4 mm, deci, nu e mult de largit.

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:
nelu.1270 a scris: iar spiralul cu care am lãrgit gãurile de pe semichiulsa este de 23,5 .mm.

Pentru ce anume se largeste gaurile de pe semichiuloasa.
Si daca se largesc cam pana unde sa largeste - daca poti semna pe o poza.
"spiralul" - daca poti pune o poza cum arata "spiralul" asta, eu unul inteleg ca l-ai folosit in loc de burghiu,
si daca se foloseste burghiu decat sa fie?
Mersi.
T.ion pana sa raspund eu a avut placerea Mirel.B sa raspunda.Exact asa este;gaura de pe semichiulasa este cu un milimetru mai mica,un spiral de 23,5 mm e suficient sa largeasca atat cat sa iasa/intre teaca cu tot cu origuri.Nu folositi spital mai mare de 23,5 mm.. sigur veti ajunge la pastilele din capul supapelor si atunci e grav! Tarodul de m18 intra doar 3-4 spire in interiorul teci de 17,05 mm,unde intra injectorul lejer,partea care etanseaza oringul injectorului este cel mai sus si are 18,78 mm,asa ca teaca se poate refolosi daca nu a fost corodata.O seara buna..
  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu probleme cu un Astra G 1.7 cdti.
In mers s-a rupt brida la un injector, dupa ce am desfacut capacul de la axele cu came ca sa ajung la bride am descoperit inca o brida jumate rupta. Am hotarat sa le schimb pe toate 4 impreuna cu inele de cauciuc si saibele de cupru de la injectoare. Injectorul de la cilindrul 1, unde era si brida jumatate rupta, era practic lipit pe teaca. Cu greu am scos injectorul si bineinteles teaca a cedat.
Am dat jos semichiuloasa si am inlocuit toate cele 4 teci cu inele noi, toate piesele GM.
Primii 100 de km au fost fara probleme, de ieri a inceput sa porneasca mai greu, scoate fum alb si foarte mult, pierd apa din vas si pare-mi-se ca ar baga si compresie in instalatia de racire. La drum intins daca o tin constant la o turatie de 2200-2500 rpm are momente cand baga si cand nu baga caldura, acul ramane constant aproape de 90 de grade, fenomen care mai nou vad ca se intampla si la relanti.
Posibil sa fie garnitura de chiuloasa? Alte idei?
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Dupa simptomele descrise, ar parea, intradevar garnitura de chiuloasa. Antigelul se duce in capul pistonului si de aceia porneste greu. Fumul alb, are miros "dulce"? Ar trebui sa verifici, totusi, din nou, tecile. Nu cred ca s-a dus garnitura intr-o suta de km, daca nu cumva ti-a fiert motorul si daca inainte nu ai avut problema asta. Nu inteleg, totusi, cum de s-au rupt bridele... Tecile, cand le-ai bagat in chiuloasa, au intrat usor?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Înainte cu brida rupta nu scotea fum alb? A desfãcut sau pus cineva bridele ? În partea de jos a tecilor circula antigelul , dacã un injector nu e strâns ca la carte poate pierde antigel în camera de ardere.

a
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
"dacã un injector nu e strâns ca la carte poate pierde antigel în camera de ardere. "
brida - ce mai este si asta?

Si cum scrie la carte ca sa stie si el. - cupluri de strangere....
Explica la om cum ai facut.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Brida este cea care strange injectoarele. La Opel Astra G, Y17dt, injectoarele nu se strang cate unul separat. Se strang cu ajutorul a 2 bride, cate una pentru 2 injectoate. Asa ca, daca brida e rupta la un injector, nu il mai tine nimic pe pozitie, iar compresia motorului il va impinge in sus. Daca nu e stransa corespunzator, (din cate am inteles cu 30 Nm), e posibil ca injectorul sa nu etanseze, iar daca teaca nu a fost stransa in chiuloasa, antigelul va intra in capul pistonului.
T.ion, nu exista in carte explicatie exacta, pentru a pune un "diagnostic", fara sa desfaci, sa verifici. Incercam, aici, sa ajutam cu sfaturi, noi, cei care am patit-o.
  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Bridele le-am strans cu cheia dinamometrica 35 Nm. Tecile au intrat la fel de greu cum au iesit.
Am uitat sa specific motorul e 1.7 cdti.
Inainte sa am problema cu injectorul mergea in regula, nu stiu foarte multe detalii, am masina de o putin timp.

  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Aseara am facut maxim 15 km, inainte sa plec am verificat nivelul de antigel era ok, astazi am deschis capota cred ca s-a dus mai bine de jumatate de litru.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Da, tecile sunt diferite, dar principiul e acelasi! Eu cred ca tot pe la vre-o teaca iti baga antigelul in motor. Daca inainte nu ai avut probleme, nu cred ca e garnitura. Antigelul, daca nu iti curge pe sub motor sau la calorifer, in masina, nu are unde sa se duca, decat in motor. In baia de ulei nu-ti creste nivelul, nu?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu a crescut nivelul de ulei în baie, nici nu face spuma la bușonul de ulei de pe capacul axei cu came, cred ca nu sa așezat corect una din teci, ori sa fisurat la strângere. Singura soluție este sa mai desfaci încã odatã altfel riști sa îi faci mai rãu.
  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Apa o baga clar in capul pistonului, de aici si fumul alb.
Ma gandesc totusi sa dau si chiuloasa jos, in felul asta as putea verifica si tecile fara sa le stric.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Da,nu e o idee rea sa dai și chiulasa jos, tecile ies foarte ușor la varianta asta, numai ca dacã garnitura ta e în regula ești obligat sa o înlocuiești cu alta,plus planeitatea chiulasei ...sunt ceva bani de bãgat (alegerea e ta) eu rãmân la pãrerea ca tecile nu etanseaza.
  • Mirel B

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Si eu cred la fel. Daca dai chiuloasa jos, in mod normal, pe langa garnitura si planeitatea chiuloasei, ar trebui schimbate si suruburile de strangere. Plus ca,eu cred ca, daca o lasi o noapte si desfaci a doua zi, dupa ce scoti injectoarele vezi in capul pistonului antigelul si vezi la care teaca e problema.Eu cred ca mai bine mai schimbi o teaca decat sa desfaci chiuloasa.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca o da-i jos poti pune si ceva poze cu operatia sau un mini Tutorial.
Daca eu sunt crios da pai colegi cu Y17DT nu mai spun cred ca ar fi incantati.

Mersi pentru detaliere colegi.
  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
M-am hotarat, in seara asta ma apuc de demontat chiuloasa. Una peste alta pretul unei dulii este asemanator cu al garniturii, raman pe minus cu planeitatea, dar macar stiu ca fac o treaba buna. Sper sa nu fie chiuloasa fisurata, o sa o duc la verificat.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
+ suruburi chiulasa.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
suruburi chiuloasa sa fie noi spuneau colegi pe forum altfel se pot rupe la strangere - vezi ce spun si colegi.
Vezi in Tis2000.
  • scroogie

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am dat jos chiulasa. Garnitura pare în regulã, am gãsit apa în cilindrul 1, e același cilindru unde am rupt dulia când am scos injectorul. Am dus chiulasa la verificat, tare mi-e fricã ca s-a fisurat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR