avb
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salutare. Redeschid acest topic cu o intrebare.
Am probleme cu roata stanga de pe spate la un GTS din 2002. Se simte infranata mai mereu, uneori atat de mult incat abia mai pot misca masina de pe loc. Acum 3 saptamani am fost la service... dupa cum ma asteptam, pistonasul etrierului ramanea blocat si nu se mai putea retrage de unul singur, apasand incontinuu pe placuta. A fost curatat cu un spray si impins/scos din etrier de cateva ori, pana s-a deblocat si nu pareau sa mai fie probleme (cel putin, nu grave). Saptamana trecuta au fost temperaturi destul de scazute si, cand am plecat cu masina (statuse nemiscata cateva zile), am simtit din nou ca ar merge putin infranata, dar nu mi-am facut prea multe griji, gandindu-ma ca poate era si din cauza gerului... dupa un drum de vreo 50-60 de km, nu mai parea infranata.
Are si momente cand merge foarte lin, nu pare ingreunata deloc, dar sunt destul de rare.
Astazi, stand la semafor, pe drum putin inclinat, m-am gandit sa trag frana de mana, ca sa nu mai stau cu piciorul pe pedala de frana... MARE greseala ! In urmatoarele cateva sute de metri, roata se infranase mai rau ca niciodata... noroc ca ajunsesem deja la destinatie. Neavand ce sa ii fac, am lasat-o si am plecat unde aveam treaba, pentru ca ma grabeam. Peste vreo 15 minute, cand sa plec de pe loc, surpriza... nu mai era blocata. Am mers vreo 2-3 km si inca se mai simtea putin infranata, dar nu in halul in care fusese.
Concluzia e ca problema e de la frana de mana. Mentionez ca pana acum, am evitat sa mai trag frana de mana tocmai de frica sa nu patesc ce am patit astazi. La parcari, nu e problema pentru ca o pot lasa bagata in viteza, dar mai sunt cazuri in care am nevoie sa opresc si sa cobor pentru cateva secunde in zone in care drumul e putin in panta si nu as vrea sa mai opresc motorul doar pentru acele cateva secunde... deci nu pot sa evit la nesfarsit tragerea franei de mana.
Intrebarea mea este: care sa fie problema, mai exact ? Este posibil sa "agate" cablul franei de mana pe undeva ?
Imi cer scuze pentru "romanul" scris, dar am vrut sa explic cat mai clar care este problema.
Am probleme cu roata stanga de pe spate la un GTS din 2002. Se simte infranata mai mereu, uneori atat de mult incat abia mai pot misca masina de pe loc. Acum 3 saptamani am fost la service... dupa cum ma asteptam, pistonasul etrierului ramanea blocat si nu se mai putea retrage de unul singur, apasand incontinuu pe placuta. A fost curatat cu un spray si impins/scos din etrier de cateva ori, pana s-a deblocat si nu pareau sa mai fie probleme (cel putin, nu grave). Saptamana trecuta au fost temperaturi destul de scazute si, cand am plecat cu masina (statuse nemiscata cateva zile), am simtit din nou ca ar merge putin infranata, dar nu mi-am facut prea multe griji, gandindu-ma ca poate era si din cauza gerului... dupa un drum de vreo 50-60 de km, nu mai parea infranata.
Are si momente cand merge foarte lin, nu pare ingreunata deloc, dar sunt destul de rare.
Astazi, stand la semafor, pe drum putin inclinat, m-am gandit sa trag frana de mana, ca sa nu mai stau cu piciorul pe pedala de frana... MARE greseala ! In urmatoarele cateva sute de metri, roata se infranase mai rau ca niciodata... noroc ca ajunsesem deja la destinatie. Neavand ce sa ii fac, am lasat-o si am plecat unde aveam treaba, pentru ca ma grabeam. Peste vreo 15 minute, cand sa plec de pe loc, surpriza... nu mai era blocata. Am mers vreo 2-3 km si inca se mai simtea putin infranata, dar nu in halul in care fusese.
Concluzia e ca problema e de la frana de mana. Mentionez ca pana acum, am evitat sa mai trag frana de mana tocmai de frica sa nu patesc ce am patit astazi. La parcari, nu e problema pentru ca o pot lasa bagata in viteza, dar mai sunt cazuri in care am nevoie sa opresc si sa cobor pentru cateva secunde in zone in care drumul e putin in panta si nu as vrea sa mai opresc motorul doar pentru acele cateva secunde... deci nu pot sa evit la nesfarsit tragerea franei de mana.
Intrebarea mea este: care sa fie problema, mai exact ? Este posibil sa "agate" cablul franei de mana pe undeva ?
Imi cer scuze pentru "romanul" scris, dar am vrut sa explic cat mai clar care este problema.
- d3ath_sm0k3
- OP
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2010
- Vectra 2006 Z19DT
- Alta tara
d3ath_sm0k3
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
avb
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
@d3ath_sm0k3 - din pacate, momentan nu prea am acces pe sub masina si nici nu cred ca o sa am timp prea curand... de asta intrebam, sperand ca poate stie cineva sigur de unde este problema.
@jgyprime - asa ma gandesc si eu (sau asa sper, cel putin), dar nu stiu ce anume...
Astazi, dupa ce masina a stat nemiscata de la intamplarea de ieri, cand am plecat la drum, era din nou infranata (desi nu am mai tras frana de mana), dar nu la fel de rau cum a fost ieri. Ca si spatamana trecuta, dupa acelasi drum de 50-60 de km, pare sa isi fi "dat drumul", fara sa ii fi facut eu ceva.
Se pare ca se infraneaza si cand masina sta oprita. Nu stiu ce sa mai cred... sa fie problema DOAR de la frana de mana sau nu ?
La un moment dat, dupa ce m-am asigurat ca nu vine nimeni din spate, am calcat frana brusc (cat sa intre ABS-ul) si dupa aceea parea sa se fi infranat din nou roata, dar putin, nu ca de la frana de mana... plus ca s-a deblocat dupa ceva timp. Totusi, cand o las pe liber, la viteza foarte mica, sa se opreasca singura, se simte ca nu se opreste pur si simplu, ci din cauza rotii infranate.
Pana cand o sa ajung pe sub ea, sa ma uit pe la cablul de la frana de mana, mai astept pareri... poate s-a mai lovit cineva de aceeasi problema si cunoaste rezolvarea.
Va multumesc.
@jgyprime - asa ma gandesc si eu (sau asa sper, cel putin), dar nu stiu ce anume...
Astazi, dupa ce masina a stat nemiscata de la intamplarea de ieri, cand am plecat la drum, era din nou infranata (desi nu am mai tras frana de mana), dar nu la fel de rau cum a fost ieri. Ca si spatamana trecuta, dupa acelasi drum de 50-60 de km, pare sa isi fi "dat drumul", fara sa ii fi facut eu ceva.
Se pare ca se infraneaza si cand masina sta oprita. Nu stiu ce sa mai cred... sa fie problema DOAR de la frana de mana sau nu ?
La un moment dat, dupa ce m-am asigurat ca nu vine nimeni din spate, am calcat frana brusc (cat sa intre ABS-ul) si dupa aceea parea sa se fi infranat din nou roata, dar putin, nu ca de la frana de mana... plus ca s-a deblocat dupa ceva timp. Totusi, cand o las pe liber, la viteza foarte mica, sa se opreasca singura, se simte ca nu se opreste pur si simplu, ci din cauza rotii infranate.
Pana cand o sa ajung pe sub ea, sa ma uit pe la cablul de la frana de mana, mai astept pareri... poate s-a mai lovit cineva de aceeasi problema si cunoaste rezolvarea.
Va multumesc.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cand ti apasata frana de picior lin in mers (50-70km/h) nu simti hopuri in pedala de frana? - daca simti sa nu fie discurile ovalizate.
in mers foarte incet in frana de mana simti ceva hopuri.
- discuri ovalizate
- etrier (piston, suport etrier etc.)
- joc butuc sau roata cauciuc...
- cablu frana (copt)
- furtun etrier
- conducte cu probleme interne sau pe traseu.
- pompa de frana (mai rar dar mai stii.)
- aer in conducte (aerisire frane)
- switch frana nu ii strica si la el o verificare. | vazut becurile spate daca raman aprinse.
..........................................................................
sunt doar pareri.
Cam este de cautat si probat.
in mers foarte incet in frana de mana simti ceva hopuri.
- discuri ovalizate
- etrier (piston, suport etrier etc.)
- joc butuc sau roata cauciuc...
- cablu frana (copt)
- furtun etrier
- conducte cu probleme interne sau pe traseu.
- pompa de frana (mai rar dar mai stii.)
- aer in conducte (aerisire frane)
- switch frana nu ii strica si la el o verificare. | vazut becurile spate daca raman aprinse.
..........................................................................
sunt doar pareri.
Cam este de cautat si probat.
avb
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Nu am observat hopuri in pedala pana acum... o sa incerc, sa vad daca se simte ceva. Dar nu prea cred ca ar fi discurile, daca problema apare si dispare de la sine. Ma gandesc ca daca ar fi ovalizate, ar merge infranata mereu.
Stopurile nu raman aprinse, dar, legat de asta, am observat ca se aprind si cand apas pedala de frana fara sa am macar cheia in contact... e ceva normal ? La alte masini nu am intalnit chestia asta... sau poate ca nu am fost eu atent.
Stopurile nu raman aprinse, dar, legat de asta, am observat ca se aprind si cand apas pedala de frana fara sa am macar cheia in contact... e ceva normal ? La alte masini nu am intalnit chestia asta... sau poate ca nu am fost eu atent.
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- vpreda2003
- **
- 174 mesaje
- din 12 Aug 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Bucuresti
vpreda2003
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Actionezi parghia de pe etrier cu mana, scoti capatul cablului din parghie, apoi scoti si imbracamintea cablului din orificiul de pe partea fixa a etrierului. Da-i cu un spray, ca poate e gripat si d-aia nu-ti iese!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85677
Actionezi parghia de pe etrier cu mana, scoti capatul cablului din parghie, apoi scoti si imbracamintea cablului din orificiul de pe partea fixa a etrierului. Da-i cu un spray, ca poate e gripat si d-aia nu-ti iese!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85677
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- AMarius977
- *
- 2 mesaje
- din 16 Sep 2024
AMarius977
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2024
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
AMarius977 a scris:Salut , am si eu o problema roata fata stanga se blocheaza dupa cateva franari ...dupa stationare isi revine, am schimbat etrierul cu unul nou lichid nou..Ceva iddei?
La o situatie asemănătoare, eu am înlocuit garniturile din etriere și n-am mai avut probleme.
Garniturile s-au uzat neuniform: bravura rămasă, întra între piston și interiorul etrierului, blocandu-l.
Când se răcească, totul revenea la normal.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Daniel a scris:
La o situatie asemănătoare, eu am înlocuit garniturile din etriere și n-am mai avut probleme.
Garniturile s-au uzat neuniform: b[r]avura rămasă, întra între piston și interiorul etrierului, blocandu-l.
Când se răcească, totul revenea la normal.
La o situatie asemănătoare, eu am înlocuit garniturile din etriere și n-am mai avut probleme.
Garniturile s-au uzat neuniform: b[r]avura rămasă, întra între piston și interiorul etrierului, blocandu-l.
Când se răcească, totul revenea la normal.
Are etrier nou, despre ce uzură vorbim?
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat