adridedu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Va salut!
Deschid acest topic pentru ca am cautat pe forum si nu am gasit unul dedicat acestui subiect, doar cateva postari razlete. Cred ca regenerarea corecta a filtrului de particule este ceva care trebuie sa ne preocupe pe toti posesorii de Insignia (si nu numai) cu motoare diesel , datorita problemelor pe care le poate da nerespectarea executarii acestei operatiuni ca urmare a faptului ca fabricantul nu a considerat necesara o avertizare a initierii acestui proces, probleme care nu de putine ori ne fac sa scoatem o gramada de bani din buzunare. Avand de curand eu insumi o problema cu furtunul intercooler, care se pare ca mi s-a spart tot ca urmare a neefectuarii corecte a regenerarii filtrului de particule, am hotarat sa montez acel led, care sa-mi indice momentul in care are loc procesul. E ceva foarte simplu de executat si cu costuri minime, avand in vedere importanta pe care o are, tocmai de aceea va incurajez pe toti s-o faceti, dupa parerea mea, chiar merita. M-am documentat pe net si tutorialul care mi s-a parut mie cel mai bine explicat l-am gasit pe un forum spaniol, pe care l-am urmat. Materialele folosite au fost un led cu soclu si o rezistenta de 470 de ohmi, cost total 2 lei . Eu am pus un led de culoare albastra, poate unul rosu merge mai bine cu luminile de pe bord, dar am preferat sa-l pun pe cel albastru pentru ca avea intensitatea mai mare decat cel rosu pe care-l aveam si m-am gandit ca cel mai important e sa fie util, adica sa-l vad in orice conditii, chiar si in zilele cu soare puternic, mai ales ca se va aprinde pentru putin timp si foarte rar. De asemenea, se poate pune chiar si un led intermitent, se gasesc in comert si au cam acelasi pret, cam un leu, chiar am facut proba cu unul, dar nu l-am pus pentru ca era de culoare verde, am zis sa nu exagerez totusi. Va las mai jos un video scurt pe care l-am urcat pe YouTube, PDF-ul cu tutorialul in spaniola, e usor de inteles, plus cateva poze pe care le-am facut in timpul montajului. Acum astept prima regenerare ca sa fiu sigur 100% ca functioneaza.
video:
PDF:
http://www.mediafire.com/vi...eneracion_FAP.pdf
Update: link fixed
Deschid acest topic pentru ca am cautat pe forum si nu am gasit unul dedicat acestui subiect, doar cateva postari razlete. Cred ca regenerarea corecta a filtrului de particule este ceva care trebuie sa ne preocupe pe toti posesorii de Insignia (si nu numai) cu motoare diesel , datorita problemelor pe care le poate da nerespectarea executarii acestei operatiuni ca urmare a faptului ca fabricantul nu a considerat necesara o avertizare a initierii acestui proces, probleme care nu de putine ori ne fac sa scoatem o gramada de bani din buzunare. Avand de curand eu insumi o problema cu furtunul intercooler, care se pare ca mi s-a spart tot ca urmare a neefectuarii corecte a regenerarii filtrului de particule, am hotarat sa montez acel led, care sa-mi indice momentul in care are loc procesul. E ceva foarte simplu de executat si cu costuri minime, avand in vedere importanta pe care o are, tocmai de aceea va incurajez pe toti s-o faceti, dupa parerea mea, chiar merita. M-am documentat pe net si tutorialul care mi s-a parut mie cel mai bine explicat l-am gasit pe un forum spaniol, pe care l-am urmat. Materialele folosite au fost un led cu soclu si o rezistenta de 470 de ohmi, cost total 2 lei . Eu am pus un led de culoare albastra, poate unul rosu merge mai bine cu luminile de pe bord, dar am preferat sa-l pun pe cel albastru pentru ca avea intensitatea mai mare decat cel rosu pe care-l aveam si m-am gandit ca cel mai important e sa fie util, adica sa-l vad in orice conditii, chiar si in zilele cu soare puternic, mai ales ca se va aprinde pentru putin timp si foarte rar. De asemenea, se poate pune chiar si un led intermitent, se gasesc in comert si au cam acelasi pret, cam un leu, chiar am facut proba cu unul, dar nu l-am pus pentru ca era de culoare verde, am zis sa nu exagerez totusi. Va las mai jos un video scurt pe care l-am urcat pe YouTube, PDF-ul cu tutorialul in spaniola, e usor de inteles, plus cateva poze pe care le-am facut in timpul montajului. Acum astept prima regenerare ca sa fiu sigur 100% ca functioneaza.
video:
PDF:
http://www.mediafire.com/vi...eneracion_FAP.pdf
Update: link fixed
- Mirabela
- **
- 149 mesaje
- din 18 Jan 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Timis
Mirabela
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2011
- Mesaj Privat
adridedu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Intr-adevar, nu se poate descarca, las mai jos linkul actualizat. Conexiunea se face pe circuitul de incalzire a oglinzii, respectiv pozitivul (cel cu rezistenta) pe firul marou-galben iar negativul pe firul negru, trebuie respectata polaritatea, altfel nu va functiona.
http://www.mediafire.com/vi...eneracion_FAP.pdf
http://www.mediafire.com/vi...eneracion_FAP.pdf
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
Eu tot nu am inteles de ce ledul de pe incalzirea oglinzilor ( respectiv degivrare haion) se aprinde in momentul regenerarii, care e legatura? Si daca e degivrarea pornita cand are loc regenerarea. tot trebuie sa te uiti la consumul instant , nu?
P.S: s-a mai vorbit despre asta si in alt topic :
https://www.clubopel.com/vie...046&start=400 pg 21, colegul @ vutzu
P.S: s-a mai vorbit despre asta si in alt topic :
https://www.clubopel.com/vie...046&start=400 pg 21, colegul @ vutzu
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
adridedu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
costea91
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2015
- Mesaj Privat
alex.racolta, si-a montat si el led, discutat in alt topic https://www.clubopel.com/vie...asc&start=420
- David_Andrei
- **
- 380 mesaje
- din 19 Apr 2012
- Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Bucuresti
David_Andrei
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutare colegi. Eu nu inteleg de ce trebuie sa modificam ceva cand se poate observa foarte simplu cand isi face regenerarea: consum la ralanti indicator BC-1,5-1,9. Adica, practic iti ia 1 secunda sa te uiti,dupa ce ai ajuns la destinatie, la BC si iti vei da seama. In mers cred ca nu intereseaza pe nimeni ...din moment ce esti in mers. Parerea mea. Asa am procedat si cu fostul Z19 DT(AStra H 120CP) si nu am avut niciodata probleme. Plus ca 100% din timp numai in Bucuresti o fac. La sfarsit de luna ies pana la Fetesti si ii dau un pic de ''talpa''.
Toate cele bune.
Toate cele bune.
- BV-31STE
- ***
- 523 mesaje
- din 22 Feb 2006
- Insignia 2010 A20DTH
- Brasov
BV-31STE
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
De ce nu are legatura cu incalzirea scaunelor sau cu stopul de ceata ? Deci la regenerare imi intra in functiune degivrarea ? Asta este o anomalie ! Ce legatura are vorba colegilor !? In cazul acesta pe care nu-l context ca stiti ce vorbiti ce alti consumatori se mai activeaza ? Neamtul se scarpina dupa ureche ?!
- alex.racolta
- *
- 7 mesaje
- din 23 Aug 2015
- Insignia 2010
- Timis
alex.racolta
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2015
- Mesaj Privat
Azi am avut prima regenerare dupã ce am montat ledul si se pare cã functioneazã. Singura problemã este ca ledul stã aprins când e activa functia de dezaburire, dar meritã!
@hog33 Nici eu nu am înteles exact care este rationamentul, dar nici nu mai conteazã.
@David_Andrei
Unii oameni, cum sunt si eu, nu sunt întotdeauna atenti la consumul instantaneu...
Regenerare la -9° grade si cu motorul rece la 55°.
Am încãrcat un film pe Youtube, aveti link-ul mai jos.
https://youtube.com/watch?v=NjnNTmaKbDI
Pentru cei care nu au gãsit tutorialul de instalare:
https://youtube.com/watch?v=qr8Bm-PBmg0
@hog33 Nici eu nu am înteles exact care este rationamentul, dar nici nu mai conteazã.
@David_Andrei
Unii oameni, cum sunt si eu, nu sunt întotdeauna atenti la consumul instantaneu...
Regenerare la -9° grade si cu motorul rece la 55°.
Am încãrcat un film pe Youtube, aveti link-ul mai jos.
https://youtube.com/watch?v=NjnNTmaKbDI
Pentru cei care nu au gãsit tutorialul de instalare:
https://youtube.com/watch?v=qr8Bm-PBmg0
- deleted-104153
- **
- 76 mesaje
- din 01 Sep 2015
deleted-104153
- Mesaje scrise: 76
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2015
- Mesaj Privat
- alex.racolta
- *
- 7 mesaje
- din 23 Aug 2015
- Insignia 2010
- Timis
alex.racolta
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2015
- Mesaj Privat
Da, led care funcționeazã la 12V.
Eu am folosit ceva de genul
http://ledo24.com/category/banda-led-uri/
Eu am folosit ceva de genul
http://ledo24.com/category/banda-led-uri/
adridedu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
alex.racolta, intreb, oare e bine sa faci regenerarea pe loc? Eu parca-mi aduc aminte ca in carte recomanda s-o faci in mers, la o turatie mai ridicata(cartea o am in masina si nu ma prea trage inima pe frigul asta sa ies dupa ea). Eu inca n-am facut nicio regenerare de cand am montat ledul, pe vremea asta ma misc mai putin cu masina.
- alex.racolta
- *
- 7 mesaje
- din 23 Aug 2015
- Insignia 2010
- Timis
alex.racolta
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2015
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
matrafoxx
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cea mai grava situatie este cea in care opresti motorul cand se efectueaza regenerearea. David_Andrei are dreptate si anume creste consumul instant peste 1,5, la mine a ajuns pana aproape de 3(pe loc, la relanti). Cand s-a terminat(aprox 10 min) a revenit la normal 0,5-0,7. Treaba asta cu ledul mi se pare o prostie, nu are nici un sens sa pornesca consumarori automat, in special incalzirea lunetei. Ca sa nu mai faci lipituri aiurea si fara sens iti poti opri dezaburirea automata si te uiti pe buton cand "se aprinde". Din cate am inteles cu ledul, il inseriezi pur si simplu pe circuitul incalzirii oglinzilor, deci ce rost are inca 1 led in plus pentru care trebuie sa gauresti plasticele masinii?
Am avut si eu problema asta, ca tare nedumerit eram cu acest filtru de particule, ca am avut benzina pana acum. Ca sa ai grija de masina ta, poti face urmatoarele, destul de simple de respectat pentru un sofer de rand:
- sa nu opesti motorul daca este in procesul de regenerare (consulti consumul instant);
- sa nu conduci subturat, pentru ca economisind cativa lei pe plin, recuperezi cu varf si indesat la reparatie de turbo, filtru particule, injectoare etc etc;
- sa nu mai legi consumatori in plus de instalatia electrica a masinii, ca nu e priza din sufragerie in care bagi prelungitor in prelungitor in tripla;
- sa ii faci schimbul de ulei la timp: aprox 10-15000,
..si probabil lista mai poate continua cu cateva elemente de bun simt.
Am avut si eu problema asta, ca tare nedumerit eram cu acest filtru de particule, ca am avut benzina pana acum. Ca sa ai grija de masina ta, poti face urmatoarele, destul de simple de respectat pentru un sofer de rand:
- sa nu opesti motorul daca este in procesul de regenerare (consulti consumul instant);
- sa nu conduci subturat, pentru ca economisind cativa lei pe plin, recuperezi cu varf si indesat la reparatie de turbo, filtru particule, injectoare etc etc;
- sa nu mai legi consumatori in plus de instalatia electrica a masinii, ca nu e priza din sufragerie in care bagi prelungitor in prelungitor in tripla;
- sa ii faci schimbul de ulei la timp: aprox 10-15000,
..si probabil lista mai poate continua cu cateva elemente de bun simt.
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
eu am fost dus in eroare in vara de aceasta crestere de turatie din cauza pornirii climatizarii ! Cu aceasta pornita relantiul sta turat si poti confunda usor cu o regenerare...Pornesti clima in mers si când ajungi la destinatie, ralanti , off engine...pac ! 1200 rpm ! Si am asteptat rabdator minute bune pana mi -a cazut fisa.....So , luati aminte !